Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GESNAPT: ELEKTRISCHE BMW X3 KLAAR VOOR 2020

    BMW's X3 maakt op termijn kennis met een volledig elektrische aandrijflijn. Van die versie is nu voor het eerst een testexemplaar opgedoken.

    De BMW Group investeert fors in de ontwikkeling van elektro-modellen. Het concern is voornemens om in 2025 maar liefst twaalf volledig elektrische auto's in zijn portfolio te hebben. We weten al dat één van die EV's een elektrische Mini Driedeurs is, een auto waarop al een voorbode is getoond. In 2021 verschijnt de volledig elektrische BMW iNext op de markt en ook de BMW X3 verschijnt als EV.

    Die volledig elektrische BMW X3 die op deze foto's aan een reeks koudetests wordt onderworpen, staat in 2020 in de showrooms. De afwezigheid van uitlaatpijpen op de foto's wijst al op een elektrische aandrijflijn. Wie er nog aan twijfelt welke aandrijflijn onder deze X3 schuilgaat, krijgt duidelijkheid dankzij de sticker die achterop een van de testauto's is geplakt. Deze stekker-X3, de eerste elektrische X3, staat ook op de rol voor de Nederlandse markt. BMW plakt modelnaam iX3 op de auto.

    BMW Nederland licht toe dat het modellengamma van de BMW Groep per 2025 uit 25 elektrische modellen bestaat. De twaalf genoemde EV's maken daar deel van uit. "We verwachten bovendien dat tegen die tijd 15 tot 25 procent van de verkopen zal bestaan uit EV's en plug-ins, wat neerkomt op ongeveer 500.000 auto's per jaar," aldus de woordvoerder van BMW Nederland. "In de toekomst vallen alle elektrische BMW's onder het merk BMW i. In aansluiting daarop hebben we de naamgevingsrechten voor BMW i veiliggesteld - van i1 tot i9 en van iX1 tot iX9."







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Indien 'betaalbaar' in vergelijking met de fossiele uitvoeringen en indien voldoende rijbereik zou ik dit de beste van de drie vinden. Geen geluid, instant veel koppel en hoge vermogens mogelijk. Alles wat we bij dikke fossiele wagens zoeken als we voor comfort gaan bijeen !
      Laat ze dan maar komen...

      Comment


      • ik heb nu een 518d waarmee ik inderdaad nu maar 15k per jaar meer met doe. ik had na 1.5 jaar al geziek met de befaamde g klep, had ik voordien nog nooit van gehoord laat staan zever mee gehad. Volgens bmw had ik pech , kon ook door nu te weinig km te rijden. Dus gezien ik nu noiet veel km meer doe ik schat rond de 15k per jaar , wou ik geen zever meer met die g klep toestanden en werd het noodgedwongen een benzine, wel tegen mijn zin. Ik hoop dat die 2.0 genoeg is , de zwaardere is echt te duur , zelfde blok notabene

        Comment


        • je bedoelt, de befaamde g plek ?

          20i zal wel meer dan cava rijden hoor, met een aangename loopcultuur. zolang ge geen mega koppelboost onderin verwacht.

          Comment


          • Mijn eerste 2,0 lieter was een Renault van 1978, 110 pk’s en ze boften ermee de grens van 50pk’s/liter te hebben overschreden...
            Tien jaar later was mijn 2,0 lieter Saab goed voor 175pk’s met een zware turbo, en 270Nm koppel, toen een rariteit voor benzinewagens
            Nu zijn de 2,0 benzinemotoren van Mercedes, Audi, Volvo, en vele anderen gemakkelijk 250 pk’s en 350 Nm
            DIt om iets te zeggen over de evolutie. Wel zijn dat meestal oude basissen die jaar na jaar bijgevijld werden, het geeft mij geen te goed gevoel... Het blijkt vrij duidelijk dat er technologisch al een tijdje niet meer geïnvesteerd werd in deze categorie motoren. En nu alles op electrisch ??
            Voor mij een reden om 2020 af te wachten..
            Last edited by guyugy; 09/02/2018, 15:26.

            Comment


            • Heb toch voor de 20d gekozen ondanks ik maar een 15000/jaar doe, wil het duwtje in de rug niet missen (+ fiscaal interessanter als BTW-plichtige)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Voor mij een reden om 2020 af te wachten..
                De beste raad voor mensen die niet dringend moeten veranderen... Anderzijds denk ik wel dat 2020 nog te nabij is om een echte kentering te zien. In ieder geval, ik kan nog ruime tijd voort. Vroeger wisselde ik wel regelmatig van auto, dit keer zal ik er wel langer mee rijden.


                Hoe oud en hoeveel kilometers had de wagen toen je probs kreeg met de (ik vermoed) egr-klep ? En hoe is je rijprofiel ? Ik doe eigenlijk ook niet zoveel kilometers maar enkel uitstapjes met de wagen. Dus altijd vrij lange afstanden en geen of heel weinig stadsverkeer of file. Dan kan dit zeker geen kwaad. Bij een benzine kan bvb de katalysator stuk gaan. Hadden we in het verleden regelmatig in de garage. Moet ook rekening houden dat op een gegeven moment zowat elk merk problemen had met de egr. Waren vooral auto's die nu 9 jaar of ouder worden.
                sunking Ik denk dat ook wel. Maar het is toch ergerlijk dat een merk als BMW nergens een 2.0i motor kan laten testrijden. Nu moet die man afgaan op we denken het wel maar bij een testrit kan je pas beoordelen of een auto bij je past, vind je niet ?

                Kent er niemand dat testcentrum in Duitsland ? Zijn hier leden die daar regelmatig is een BMW gaan proberen...

                Comment


                • kheb nog al gelezen hier dat de B47 motor sneller problemen heeft met de EGR klep.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    kheb nog al gelezen hier dat de B47 motor sneller problemen heeft met de EGR klep.
                    Maar dat zal toch ook wel al een heel stuk verbeterd zijn ? Bij Renault ging men teflon gebruiken op een gegeven moment en dan kwam het absoluut niet veel meer voor. Vermoed dat BMW toch ook een oplossing bedacht voor dit egr probleem ?

                    Vind ook niet direct problemen als ik ga googlen op B47 motor. Eén die olie lekte aan de intercooler, maar voor de rest niks eigenlik.
                    Last edited by ; 09/02/2018, 16:52.

                    Comment


                    • Zit nu juist te denken... waarom gaan jullie niet eens luisteren op dit forum: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php

                      Misschien hebben ze daar accuratere info ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                        De beste raad voor mensen die niet dringend moeten veranderen... Anderzijds denk ik wel dat 2020 nog te nabij is om een echte kentering te zien. In ieder geval, ik kan nog ruime tijd voort. Vroeger wisselde ik wel regelmatig van auto, dit keer zal ik er wel langer mee rijden...
                        ja, in 2020 zullen er nog niet zoveel full electrische wagens uit te kiezen... maar mijn eigen “versheidsdatum” begint te naderen en ik wil NIET eeuwig mijn Q5 gebruiken !
                        Last edited by guyugy; 09/02/2018, 18:14.

                        Comment


                        • DHL het is een 518d van nog geen 2 jaar , al 3 drie keer een erg klep erin , gelukkig met garantie , en weet je wat funnie is , telkens na duizenden km te rijden aan bijna 1 stuk , laatste was na een reis met op 14 dagen 4 duizend km te hebben gereden, nu heb ik het dus gehad , langs de andere kant mijn vorige was een 320 d nooit geen problemen gehad , dus gezien ik door omstandigheden nu jaarljks 15 k rijd , neem ik het zekere voor het onzekere

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
                            vorige was een 320 d nooit geen problemen gehad
                            Hoe nieuwer de Euro-norm, hoe meer NO² uitstoot en hoe meer uitlaat gassen er terug via die EGR-klep naar de inlaat van de motor moeten om opnieuw verbrand te worden…
                            (Daarom hebben de aangepaste sjoemel VW's nu ook plots meer problemen)

                            Na de garantie, zijn die kosten voor de eigenaar en komen veel van die auto’s op de tweedehandsmarkt terecht….

                            Beter een kapotte Egr-klep dan een kapotte hartklep….




                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
                              DHL het is een 518d van nog geen 2 jaar , al 3 drie keer een erg klep erin , gelukkig met garantie , en weet je wat funnie is , telkens na duizenden km te rijden aan bijna 1 stuk , laatste was na een reis met op 14 dagen 4 duizend km te hebben gereden, nu heb ik het dus gehad , langs de andere kant mijn vorige was een 320 d nooit geen problemen gehad , dus gezien ik door omstandigheden nu jaarljks 15 k rijd , neem ik het zekere voor het onzekere
                              Dat is wel heel frequent. Dus het gebeurt als je lange afstanden rijdt ? Moet daar toch nog iets anders een rol spelen waardoor die klep zo snel vervuilt.
                              Is niet normaal hee. Zoiets is exemplarisch maar natuurlijk zit je er wel mee... Ben je nooit eens bij een andere dealer langs geweest ?
                              Maar ja, ik kocht me 2 jaar geleden een nieuwe Espace 1.6 benzine. Die auto heeft meer in de garage gestaan dan ik ermee gereden heb. Na een paar maanden dat ding verkocht.

                              Quovadis, wat jij zegt zijn dingen van 'horen zeggen' en een stuk eigen fantasie erbij. Als je moet voortgaan op echte cijfers en tegelijk op 'van horen zeggen' dan rij jij wel één van de minst betrouwbare wagens op de markt.
                              3 % van de wagens is een diesel zeg je. Vertel me dan eens waarom constructeurs dan uberhaupt diesels bouwen voor een marktaandeel van 3 %.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                ja, in 2020 zullen er nog niet zoveel full electrische wagens uit te kiezen... maar mijn eigen “versheidsdatum” begint te naderen en ik wil NIET eeuwig mijn Q5 gebruiken !
                                Ja, situatie is niet vergelijkbaar. Zal wel meer keuze zijn tegen dan. Bij mij zal veranderen ook meer uit goesting zijn dan noodzaak. .

                                Comment


                                • kan je geen testrit aanvragen in hun testcentrum in Bornem? Als het geen X3 20i is zullen ze je alleszins in een ander model met dezelfde motor kunnen laten rijden.

                                  Ik twijfel er niet aan dat die 20i aangenaam zal rijden en voldoende zal zijn voor aangenaam dagelijks gebruik eigenlijk.

                                  Comment


                                  • DHL ik was blijkbaar niet alleen een probleemgeval, bij 5 serie is dit een veel voorkomend probleem..... ik heb du gedaan als jij , buiten die handel.

                                    L

                                    Comment


                                    • Lapino mijn vrouw rijdt met een 420 cabrio met ongeveer hetzelfde gewicht , die 2.0 i rijdt heel goed en heeft power genoeg j, natuurlijk rijdt die 4.0i veel beter maar het kost ook een pak meer natuurlik

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
                                        DHL ik was blijkbaar niet alleen een probleemgeval, bij 5 serie is dit een veel voorkomend probleem..... ik heb du gedaan als jij , buiten die handel.

                                        L
                                        Begrijpelijk...
                                        Als dat inderdaad een meer voorkomend probleem is, zullen ze toch één en ander deftig moeten nakijken. Want vastlopende egr's hoor je nu toch niet zo vaak meer. Kan ook een electronisch probleem zijn zoals zo vaak tegenwoordig met moderne wagens.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                          Quovadis, wat jij zegt zijn dingen van 'horen zeggen' en een stuk eigen fantasie erbij. Als je moet voortgaan op echte cijfers en tegelijk op 'van horen zeggen' dan rij jij wel één van de minst betrouwbare wagens op de markt.
                                          3 % van de wagens is een diesel zeg je. Vertel me dan eens waarom constructeurs dan uberhaupt diesels bouwen voor een marktaandeel van 3 %.
                                          In de hele wereld was er een diesel marktaandeel van +/- 7%
                                          • Voor de fabrikanten blijven dit natuurlijk enkele miljoenen exemplaren… en de basistechniek kende iedereen voor het maken van vrachtwagens en bussen…. en een Pick-up is tenslotte ook een vrachtwagen… en geen personen wagen....
                                          • https://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/12...97706-a1291378

                                          Alleen in Europa kocht men in 01/2017 nog slechts 45% diesels (en is nu in vrije val)

                                          https://www.autogids.be/autonieuws/o...de-diesel.html


                                          Buiten Europa kan je ze bijna nergens kopen…. Behalve sporadisch een basismodel in Singapore… (1+2 reeks)






                                          Voor EGR /AGR klep problemen zijn er op Motortalk.de, reeds 282 ervaringen voor de 5 reeks (F10 F11) en 263 resultaten voor de 3 reeks (F30++)

                                          Dus uitzonderlijk is dit niet voor BMW (voor geen enkel merk, ondanks een diesel auto gemiddeld veel meer rijd als een benzine auto)

                                          https://search.motortalk.net/?area=1...10+%26+F11+%22

                                          https://search.motortalk.net/?area=1...F31+%26+F34%22

                                          Comment

                                          Working...
                                          X