Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als alle opties moeten meetellen, zou het wel eens kunnen dat in de toekomst alleen nog optiepaketten zullen te krijgen zijn.
    Zijn we nog meer afhankelijk van marketing boys&girls en kunnen we individuele keuzes en aankledingen helemaal vergeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Zijn de catalogusprijzen in Engeland ook niet lager dan in Belgie? Of had ik dit verkeerd begrepen ?
      Ja die zijn een pak leger net door de pond he, er zitten standaard doorgaans ook (een pak) meer opties op dan in Belgie, aparte packs & opties zijn ook merkelijk goedkoper

Comment

• Weet er iemand of er in be een garage een X3 m40i op stock heeft?

Comment

• Ik dacht het testcentrum in Bornem of bij Gregoir. Ik heb mijn M40i besteld toen de Belgische site nog niet online was en heb alleszins geen seconde spijt gehad. Al meer dan 6.000 km puur rijplezier inmiddels!

Comment

• Op de configurator van BMW staat onderstaande tekst bij de motoren. Wat betekent dit dan? Voor de X3 20d staat (1) voor de X3 20i staat (2)

(1) Het brandstofverbruik in l/100 km en de CO2-emissie in g/km zijn geschatte gemiddelde waarden. Waarden tussen haakjes gelden voor de geselecteerde automatische transmissie. De weergegeven CO2-emissies kunnen verschillen naargelang welke opties u voor de wagen hebt geselecteerd....enz...

(2) De vermelde waarden van brandstofverbruik, CO2 uitstoot en energieverbruik zijn al gebaseerd op de nieuwe WLTP testcyclus en vastgesteld op basis van de huidige toepasselijke tekst van de EU verordening 715/2007. De waarden hebben betrekking op een voertuig met een standaard configuratie en ....enz...
            Last edited by GVW; 15/02/2018, 16:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
              Ik dacht het testcentrum in Bornem of bij Gregoir. Ik heb mijn M40i besteld toen de Belgische site nog niet online was en heb alleszins geen seconde spijt gehad. Al meer dan 6.000 km puur rijplezier inmiddels!
              Haha... kan ik best geloven. Schijnt echt een sublieme motor te zijn. Mijnen moet op onderhoud, zal eens vragen of ze zo geen motorisatie hebben als vervangwagen (zal wel niet zeker ?)

Comment

• Haha een M40i als vervangwagen... die kans acht ik toch zeer klein :-)

Comment

• Alle stockwagens geraken ook op in België.
                  In mijn garage hebben ze er nog 1, als deze verkocht is moeten ze 4 maand wachten voor een nieuw showroomexemplaar.
                  Zo hebben ze er reeds enkele op die manier verkocht, een nieuwe in de plaats, weer weg.
                  Zonder te zwijgen van de hele reeks bestelbonnen.
                  Zal voor de rappe zijn om er nog eentje te hebben in 2018 !
                  Last edited by ; 15/02/2018, 20:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Mijnen moet op onderhoud, zal eens vragen of ze zo geen motorisatie hebben als vervangwagen (zal wel niet zeker ?)
                    Nen driepitter, dat kunt ge krijgen ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Nen driepitter, dat kunt ge krijgen ja
                      Ja ge lacht ermee... kans is groot dat het zo ne 2 tourer of zo is...
                      Last edited by ; 15/02/2018, 22:55.

Comment

• zoals ik dacht , heb eindelijk ergens een test van de x4 met 2.0i kunnen lezen , blijkbaar is die op de x4 onvoldoende voor het gewicht van de x4. De x3 weegt evenveel dus daar zal die dus ook niet voldoende zijn . Blijft dus over de m40 als je in benzine wil gaan.

Comment

• Optimalisatie van het chassis

Omwille van zijn sportieve ambities kreeg de X4 voor zijn ophanging compleet nieuwe instellingen mee. Dit betekent dat u aan het stuur van de nieuwkomer van een betere wegligging, een pittiger rijgedrag en een dynamischer karakter kunt genieten dan bij de X3. Bovendien werd voor de aandrijving (net als bij de X6) alleen voor de topmotoren gekozen. Daardoor begint het dieselaanbod met de 20d (en dus niet met de 18d) en het benzineaanbod met de 20i. Helaas is deze laatste geen zescilinder-lijnmotor meer, maar een viercilinder-turbokrachtbron. Die levert weliswaar een vermogen van 184pk en zelfs een maximumkoppel van 270Nm, maar dit krachtpakket blijkt toch te krap om de (zware) X4 aan behoorlijke prestaties te helpen. Dat is zeker zo in vergelijking met de 20d-versie, die met een vermogen van 190pk en vooral 130Nm meer wel voor de nodige rijpret zorgt. Bovendien springt deze krachtbron zuiniger om met de brandstof. Wat ons betreft, is de 20d de beste keuze voor wie het potentieel van deze evenwichtige en dynamische SUV optimaal wil benutten. Er werden ook voldoende rijhulpsystemen ingebouwd, die (gelukkig) gemakkelijk aan uw voorkeuren kunnen worden aangepast dankzij de nieuwe schakelaar onder de knop voor de waarschuwingslichten. Een heel praktische oplossing, vooral als u de X4 op zijn favoriete speelterrein (bochtige wegen) eens helemaal wilt laten gaan…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
                            Optimalisatie van het chassis

Omwille van zijn sportieve ambities kreeg de X4 voor zijn ophanging compleet nieuwe instellingen mee. Dit betekent dat u aan het stuur van de nieuwkomer van een betere wegligging, een pittiger rijgedrag en een dynamischer karakter kunt genieten dan bij de X3. Bovendien werd voor de aandrijving (net als bij de X6) alleen voor de topmotoren gekozen. Daardoor begint het dieselaanbod met de 20d (en dus niet met de 18d) en het benzineaanbod met de 20i. Helaas is deze laatste geen zescilinder-lijnmotor meer, maar een viercilinder-turbokrachtbron. Die levert weliswaar een vermogen van 184pk en zelfs een maximumkoppel van 270Nm, maar dit krachtpakket blijkt toch te krap om de (zware) X4 aan behoorlijke prestaties te helpen. Dat is zeker zo in vergelijking met de 20d-versie, die met een vermogen van 190pk en vooral 130Nm meer wel voor de nodige rijpret zorgt. Bovendien springt deze krachtbron zuiniger om met de brandstof. Wat ons betreft, is de 20d de beste keuze voor wie het potentieel van deze evenwichtige en dynamische SUV optimaal wil benutten. Er werden ook voldoende rijhulpsystemen ingebouwd, die (gelukkig) gemakkelijk aan uw voorkeuren kunnen worden aangepast dankzij de nieuwe schakelaar onder de knop voor de waarschuwingslichten. Een heel praktische oplossing, vooral als u de X4 op zijn favoriete speelterrein (bochtige wegen) eens helemaal wilt laten gaan…
                            Dat bedoel ik eigenlijk... de verguisde diesel biedt wel degelijk meer kracht bij gelijk vermogen en is hierdoor wel een aangename motor. Meeste kijken naar cc en PK's, maar dat is een verkeerde opvatting jammer genoeg.

Zou je voor de M40i gaan ?

Comment

• Zucht alweer deze discussie? Ja, die 20d zal aangenamer rijden door hoger koppel maar is en blijft een diesel met zijn nadelen, meerprijs enz. Maar die 20i zal zoals hier oa door iemand die hem is gaan testrijden van wat ik las toch ook niet teleurstellen. Mochten wij meer km doen en er zo geen negativiteit rond diesel hangen, dan gingen we ook voor de 20d maar voor de weinige km en latere herverkoopwaarde vind ik dat die 20i zeker te overwegen is. Zijn er hier genoeg die hem al besteld hebben, die zijn toch niet allemaal idioot he.

En is medisfeer.be nu DE referentie voor auto reviews??

Comment

• ik ken mezelf DHL ik ben niet de sportiveling die de stenen uit de grond rijdt , maar als ik gas wil geven moet een auto onmiddellijk reageren. Is dat niet het geval zal ik er niet graag mee rondrijden

Comment

• en lapino als je een beetje had gevolgd gaat het niet over een diesel hier enkel over het feit of de 2.0i genoeg power heeft of niet .

Comment

• In eerste instantie een 2.0i besteld maar na 2 dagen toch de bestelbon laten omzetten in een 2.0d! Hebben de wagen nu een drietal weken en zeer blij dat we de diesel genomen hebben! De reden om terug diesel te nemen is omdat volgens mij de 2.0 benzine te licht is waardoor her verbruik snel boven de 10L. zou zitten.

Comment

• Lapino, het gehele topic draait niet rond jouw bestelling toch ? Uw situatie,mening en budget is het uwe. Dat hoeft dan toch niet door iedereen bevestigd te worden. Dat jij tevreden bent is toch het belangrijkste ? Maar er zijn nu eenmaal mensen die een andere motorisatie bestelden of gaan bestellen omwille van hun persoonlijke eisen, budget en gebruik.... Zijn dat dan idioten ?
                                      Ben benieuwd wat Darsky zal bestellen en ben nu ook eens benieuwd de ervaring van MJB te kunnen lezen.
                                      MJB heb je al een topic over je nieuwe wagen ? Zou je er eentje aanmaken met foto's en uitleg en zo ? Denk dat velen dit graag volgen en ook graag de live pics zouden zien

Comment

• Ik heb toch ook mijn vragen bij de kwaliteit van dit artikel. Ben ervan overtuigd dat in België overwegend 20d’s en 20i’s verkocht zullen worden en ik kan me niet inbeelden dat BMW hun instapbenzine niet voldoende power zou geven. Nuja, dit blijft allemaal zeer subjectief.

Ik ben alleszins nog niet veel andere M40i’s tegengekomen .

Comment

• 20i is gewoon een twijfelgeval. Vlot volgens de ene, niet rap volgens de andere. Feit is dat je wellicht niet puur op koppel kan rijden..
                                          Last edited by sunking; 16/02/2018, 08:16.

Comment

Working...
                                          X