Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en timvan begint het te kriebelen nu ?

Comment

• 11 liter komt overeen met 255 gr/km CO2

Comment

• Ben niet zeker dat de M40i spectaculair meer zal verbruiken dan de 2.0i. Bij gelijke rijstijl uiteraard.

Comment

• Bij gelijke rijstijl zal het al wel wat hoger liggen (doch niet spectaculair idd), maar een M40i koop je niet om op 't gemakske te rijden denk ik?
          Maar uiteindelijk die 1 of 2 liter extra gaan de kost niet maken, de M40i kost sowieso al een kleine 25.000€ meer dan de 20i, als dat er af kan mag de brandstof ook geen probleem meer zijn
          TCO van een tesla model X zal wel significant lager liggen, vermoed ik...

Comment

• sunking zonder in details te treden ligt dat verschil tussen die twee beduidend lager qua prijs

Comment

• 45k versus 70k catalogusprijs maar je doelt wellicht op de korting die je gekregen hebt.

Comment

• inderdaad sunkin betaal nooit de prijs die ze vragen en eis de korting die je verdiend en speel verschillende dealers uit tegen elkaar , wedden dat uw garage de beste prijs zal geven , werkt altijd omdat ze u niet kwijt willen en dan kom je uit op mooie resultaten , maar dat hoefde ik niet uit te leggen zeker

Comment

• proficiat! beetje jaloers ook nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Lapino, het gehele topic draait niet rond jouw bestelling toch ? Uw situatie,mening en budget is het uwe. Dat hoeft dan toch niet door iedereen bevestigd te worden. Dat jij tevreden bent is toch het belangrijkste ? Maar er zijn nu eenmaal mensen die een andere motorisatie bestelden of gaan bestellen omwille van hun persoonlijke eisen, budget en gebruik.... Zijn dat dan idioten ?
                    Ben benieuwd wat Darsky zal bestellen en ben nu ook eens benieuwd de ervaring van MJB te kunnen lezen.
                    MJB heb je al een topic over je nieuwe wagen ? Zou je er eentje aanmaken met foto's en uitleg en zo ? Denk dat velen dit graag volgen en ook graag de live pics zouden zien
                    : ik ga er werk van maken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MJB Bekijk Berichten

: ik ga er werk van maken....
                      Leuk !

Comment

• mmm blijkbaar is het hek van de dam , juist nog iets gaan regelen in de garage, na lij zijn ze beginnen bestellen blijkbaar , ze zitten nu op 6 m40i's en dat op 1 dag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Bij gelijke rijstijl zal het al wel wat hoger liggen (doch niet spectaculair idd), maar een M40i koop je niet om op 't gemakske te rijden denk ik?
                          Denk dat dit een verkeerde opvatting is... X3 is gene sportwagen hee. Denk eerder dat Darsky die M40i kocht om de souplesse en het rijplezier en uiteraard om van tijd eens op te trekken. Maar dat doen bestuurders van lichte wagens ook van tijd alles uit hun wagen halen (en wellicht nog regelmatiger uit noodzaak, dit verklaart ook het kleine meerverbruik van een zwaardere motor). Wordt dikwijls gezegd dat mensen een zwaardere motor kopen om snel te rijden, maar als ik op de snelweg kijk zijn het meestal de rijders van firmawagens in een 318 d en dergelijke die komen kleven op de derde band als het druk is. Kan je mooi zien als je dan nog maar half gas geeft als er ruimte komt .
                          En dat litertje extra kan er natuurlijk vanaf, maar het mag gerust vernoemd worden toch dat het meerverbruik niet spectaculair zal zijn ?

Comment

• DHL ik kon het niet beter zeggen :;-)

Comment

• Tuurlijk. Ik ga er nu van uit dat een 20i +/- 10 liter verstookt en een m40i +/- 12,5 (afgaande op spritmonitor). Wat verklaart dan die 2,5 liter verschil, motor, rijstijl of
                              combinatie? En is rijstijl het gevolg van de motor of niet? Imho wel of toch minstens gedeeltelijk. tis toch tof om je motor te benutten, niet?
                              En als ge dien 40i enkel koopt voor de extra souplesse en nie om door te trekken.. ben je dan ni veeeele beter af met een 20d

Comment

• Is zeker tof zo'n motor te benutten. Maar je haalt toch één en ander door elkaar. Zelfs als ik met mijn toch wel vrij bescheiden vermogen nog maar 30 seconden plank kom ik aan zeer waanzinnige snelheden op gewestwegen en zelfs op de snelweg, genoeg om heel erg lang mijn rijbewijs kwijt te zijn...
                                Het echte plezier zit hem echt niet in het constant gebruiken van je vermogen hoor. Het geringe meerverbruik komt net doordat je de motor totaal niet belast bij acceleraties waar je het overige verkeer ver achter je laat. Daar waar een lichte motor op dat moment moeite zou moeten doen om te volgen, wat dan wel in een hoog verbruik resulteert.
                                Je kan dit onmogelijk uitleggen, je moet dit voelen.

Comment

• Ja.. maar nu heb je het over je 30d , die in verhouding erg zuinig is, een halve liter meer dan een 20d of zelfs minder? Bij die 40i spreken we toch over meer dan 2 liter tov de 20i, ik noem dat niet gering, en die 20i is al ni zuinig.. waarmee ik niks wil zeggen over het rijplezier van de 40i want dat zal wel in overloed aanwezig zijn.
                                  Lol ik ga hier nog diesels verdedigen, draaien met de wind noemen ze dat.
                                  Last edited by sunking; 17/02/2018, 12:00.

Comment

• sunking je mag het aspect veiligheid ook niet vergeten , er zijn situaties dat het vooruit moet gaan en als je dan niet kan rekenen op je motor omdat hij geen vermogen genoeg heeft kan het je slecht bekomen, heb dit al enkele keren voorgehad op de snelweg, met dank aan een motor met nog genoeg vermogen heb ik het toen gered

Comment

• 'k wou hier niemand mee op z'n tenen trappen, 'k vind het gewoon een komiek filmke (moet het maar is volledig bekijken). diegenen die mij goed kennen, weten dat ik met alles lach, ook met mijn eigen...

Comment

• Met het verschil dat wij u niet kennen..

Berichten zijn verwijderd. Ontopic en iedereen respecteren in de keuze die hij maakt. Lukt dit niet? Dan moet je maar vertrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MJB Bekijk Berichten
                                          In eerste instantie een 2.0i besteld maar na 2 dagen toch de bestelbon laten omzetten in een 2.0d! Hebben de wagen nu een drietal weken en zeer blij dat we de diesel genomen hebben! De reden om terug diesel te nemen is omdat volgens mij de 2.0 benzine te licht is waardoor her verbruik snel boven de 10L. zou zitten.
                                          Hoeveel km doen jullie per jaar ?
                                          Van mij juist hetzelfde gedacht, de 20i te licht voor de X3. Daarom ook terug de 20d (3de X3 op rij)
                                          Komende dinsdag mag ik hem afhalen
                                          Last edited by ; 17/02/2018, 15:53.

Comment

Working...
                                          X