Net info gekregen dat indien ik bestelling zou omzetten van 20i naar 20d de productiedatum in april zou zijn. Dus leverdatum +/- 6 weken later...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
lapino mogelijk iets op in gedachte te houden http://moneytalk.knack.be/geld-en-be...al-581003.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenAh en wanneer zou productiedatum zijn als je een 20i neemt? We hebben de onze besteld eind januari, maar nog geen 'productiedatum' doorgekregen, enkel levering uiterlijk juli 2018.
Comment
-
Blijkt inderdaad het geval, vandaag bericht gekregen van garage dat ze me persoonlijk willen spreken ikv de levering van de X3. Geven aan dat er wereldwijd behoorlijk wat problemen zijn en ze willen me absoluut zien. Belooft weinig goeds. Eerlijk gezegd ben ik geneigd te vragen of we de bestelling kunnen annuleren, hoop dat ze daarin mee gaan. Denk dat het dan maar een XC60 of een GLC wordt.
Comment
-
Lapino, tip vd dag: ga voor de diesel en beding extra korting! En vraag en passant of mijn 30d toch op tijd is ;-)1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Dinsdag 28/02/2018 beslist het Duits hooggerechtshof pas of ook alle nieuwe Euro 6 diesels, eind 2018 verboden worden in de 70 grootste steden….
Alle autofabrikanten houden momenteel dus momenteel hun adem in… voor ze hun klanten kunnen adviseren…
.
Bij korte ritjes heeft men alvast een hoog AdBlue verbruik, dus opletten dat je de juiste tankopening gebruikt, diesel en/of Adblue….of telkens naar de garage gaan ?
Last edited by quovadis; 23/02/2018, 19:21.
Comment
-
Naar de garage geweest, zijn dus inderdaad leverproblemen met de roetfilters die in de benzine motoren moeten om in orde te zijn met de nieuwe normen, waardoor elke bestelde benzine (ook sommige X2, 2-series enz) tot onbepaalde tijd uitgesteld wordt. Ze krijgen eind februari nog meer nieuws met nieuwe levertermijnen. Kunnen als klant kiezen om de bestelling te annuleren, of we krijgen een kortingen van 2.800 euro als we wachten en levertermijn +25% later wordt (waar véél kans toe is).
Dus hebben nu eigenlijk 4 opties bekeken :
* alles houden zoals het is, levering ergens november maar wel 2.800 euro korting (dus +- 5% op netto prijs)
* upgraden naar de 30i, met wat extra korting en compensatie zitten we dan met meerprijs van +- 1.700 euro
* veranderen naar 20d, levertermijn is dan ergens in zomer en meerprijs is dan quasi nihil tov de 20i (want krijgen de compensatie dan ook)
* alles annuleren en ander merk/type zoeken (maar veronderstel dat andere merken zoals Mercedes of Volvo nu ook niet meteen in juli gaan kunnen leveren)
Dus eigenlijk goede zaak te doen financieel, maar terug moeilijke keuzes...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenDinsdag 28/02/2018 beslist het Duits hooggerechtshof pas of ook alle nieuwe Euro 6 diesels, eind 2018 verboden worden in de 70 grootste steden….
Alle autofabrikanten houden momenteel dus momenteel hun adem in… voor ze hun klanten kunnen adviseren…
.
Bij korte ritjes heeft men alvast een hoog AdBlue verbruik, dus opletten dat je de juiste tankopening gebruikt, diesel en/of Adblue….of telkens naar de garage gaan ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenNaar de garage geweest, zijn dus inderdaad leverproblemen met de roetfilters die in de benzine motoren moeten om in orde te zijn met de nieuwe normen, waardoor elke bestelde benzine (ook sommige X2, 2-series enz) tot onbepaalde tijd uitgesteld wordt. Ze krijgen eind februari nog meer nieuws met nieuwe levertermijnen. Kunnen als klant kiezen om de bestelling te annuleren, of we krijgen een kortingen van 2.800 euro als we wachten en levertermijn +25% later wordt (waar véél kans toe is).
Dus hebben nu eigenlijk 4 opties bekeken :
* alles houden zoals het is, levering ergens november maar wel 2.800 euro korting (dus +- 5% op netto prijs)
* upgraden naar de 30i, met wat extra korting en compensatie zitten we dan met meerprijs van +- 1.700 euro
* veranderen naar 20d, levertermijn is dan ergens in zomer en meerprijs is dan quasi nihil tov de 20i (want krijgen de compensatie dan ook)
* alles annuleren en ander merk/type zoeken (maar veronderstel dat andere merken zoals Mercedes of Volvo nu ook niet meteen in juli gaan kunnen leveren)
Dus eigenlijk goede zaak te doen financieel, maar terug moeilijke keuzes...
Als je tevreden bent met de 2.0i zou ik al niet upgraden naar de 3.0i.
Annuleren nu ze je een mooi voorstel doen, zou ik persoonlijk uitsluiten.
En als laatste, in uw geval zou ik de dieselversie toch niet nemen, denk ik. Leveringstermijn in de zomer, voor die paar maanden zou ik mijn keuze niet veranderen.
Dus... ik zou in uw geval de centen op zak steken en proberen nog een extra eruit te halen bij de garage zelf... Die zullen wel meewerkend zijn momenteel. Zeg dat je die 2800 Euro nog vrij weinig vindt om zolang te wachten en vraag nog een optie gratis bij of winterwielen (nu hij toch in de winter zal geleverd worden ) Ze zullen (zeker in het geval van winterwielen of zo) nog wel een geste doen...
Comment
-
Hebben eens kort ritje gedaan met een 2e hands X3 2.0i en eigenlijk is dat voor mijn vrouw denk ik wel sterk genoeg, en de nieuwe is nog iets straffer qua nM. Natuurlijk zou die 30i wel héél leuk rijden, maar dan doen we ons voordeel helemaal teniet. Misschien wel goeie tip ivm die winterwielen, maar wil ze nu ook niet uitpersen. Vond het al behoorlijk sneu voor die verkoper (echt sympathieke gast). Puur financieel gezien is het in elk geval mooie zaak, hadden al ferme korting gekregen, ze garanderen ons nog steeds overnameprijs voor de huidige auto én dan nog eens 2.800 euro bovenop. Met uitrusting zoals nu gekozen en overname en die extra korting, zou de X3 dan ons netto nét geen 40.000 euro kosten, wat voor zo een auto eigenlijk helemaal niet zo zot is.
Comment
-
Dit toont m.i. toch aan hoe zeer het kantje-boordje is met de naleving van de normen inzake anti-pollutie...
Natuurlijk wenst geen enkel constructeur nog betrapt te worden met scheve toestanden en ze verkiezen geen risico te nemen, liever nog de klant te ontgoochelen dan achteraf beticht te worden dat de norm niet gerespecteerd wordt.
Ik denk ook dat de moeilijkheden te maken hebben met de oudere conceptie van vele huidige benzinemotoren.
Wij zijn beland in een transitieperiode waar elke beslissing moet gewogen worden om zeker te zijn dat de investeringen terug verdiend kunnen worden.
Comment
Comment