Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wilhelm de grote Bekijk Berichten
    Net bericht gekregen van mijn consessiehouder dat mijn bestelde X3 3.0i, levering voorzien rond eind maart/begin april voor onbepaalde tijd is uitgesteld.
    Productie in de USA ligt volledig stil tgv problemen met een otto-particelfilter, voorzien om de norm euro 6d te kunnen halen tegen eind augustus 2018.
    Ze hopen tegen eind april/begin mei terug te kunnen opstarten, met een zes tot acht weken vertraging extra.
    Resultaat is nu meer dan drie maanden extra wachttijd.
    De huidige wachttijd voor net bestelde X2 2.0i en 3.0i en M40 zou oplopen tot minimum 8 maanden.
    Zelfde probleem zou zich stellen bij de nieuwe X1 met benzinemotor.

Heb je al een X3 besteld, neem zo snel mogelijk contact op met uw consessiehouder en dwing een compensatie af. Korting, vervangwagen, eventueel omruilen met de dieseluitvoering.
    Wilhelm, heeft je concessiehouder ook iets gezegd van een compensatie? Heb je dat kunnen bekomen? Is dat dan een bedrag dat overeenkomt met hetgeen Lapino hier eerder heeft vermeld in het forum?
    Zoals in een eerdere post gemeld vandaag, beweert mijn concessiehouder dat mijn X3 20i nog altijd op levering juni staat... Volgens wat ik hier allemaal lees, denk ik dat deze mij niet de juiste informatie geeft.

Comment

• Beste GVW, mijn huidige BMW is overgekocht door BMW en ik moet die op 1 april binnenleveren.
      Tussen 1 april en de datum van levering (ongeacht de duur van de vertraging) krijg ik gratis en met onberkte kilometers een vervangwagen.
      Ik stuur daarom ook mijn huidige nummerplaat binnen en betaal in die periode dus al geen verzekering en rijtaks.
      Verder sprak de consessiehouder ook dat er een financiele compensatie zal komen, maar een bedrag of wat juist (korting onderhoud, korting winterbanden, ....) is niet genoemd.
      In mijn garage waren ze vrij openhartig over dit feit en zijn wij vrij snel tot een voorlopige overeenkomst gekomen.
      Zij hadden pas gisteren, na veel aandringen van BMW Duitsland een officieel standpunt ontvangen.

Comment

• overgekocht = dwz doorverkocht aan een opkoper die ook op mijn wagen zit te wachten

Verder mogen alle geleverde X3 met benzinemotors die reeds in de garages staan niet verdeeld worden totdat het probleem is opgelost.
        De reeds geleverde modellen zullen allemaal binnengeroepen worden.
        Het probleem is veel groter dan ze nu laten uitschijnen.
        Last edited by ; 02/03/2018, 19:28.

Comment

• geldt dit ook voor de m40? officieel is er enkel sprake van de 2.0 en 3.0 i

Comment

• Klopt, zelfde verhaal gehoord bij onze dealer. En om darksky even 'gerust te stellen', offerte gekregen voor de M40i en die is ongeveer 13.000 euro duurder dan de 30i met zelfde opties. Niet vergeten dat wij de 30i in de x-line versie zouden bestellen, en dan is het verschil met de m40i (die m-line heeft) al meteen stuk groter. Dus het zal echt wel de 20i of 30i worden. Wij vinden sowieso dat we mooie prijs hebben gekregen voor beide, en dit gecombineerd met tussenkomst van BMW voor vertraging maakt de aankoop toch behoorlijk verteerbaar. Blijft veel geld voor een particuliere wagen maar kunnen er maar plezier van hebben hé.

Zeer benieuwd naar de testrit met de 20i morgen (weliswaar in de X2). Zal toch al iets zeggen. Ik ga er mee rijden met gevoel dat als ik de 20i in de X2 zelfs maar klein beetje vind tegenvallen, we zeker voor de 30i moeten gaan. Maar evengoed vind ik die méér dan power genoeg hebben. Niet vergeten dat wij een Hyundai met 136pk en een Audi A6 met 136pk (diesel) gewoon zijn, dus rijden nu ook niet bepaald met racemachines.

Dat gezegd zijnde, denk ik dat de 30i toch meeste kans maakt omdat we nu eenmaal met behoorlijk wat korting zitten en de 'upgrade' naar de 30i tegenover de prijs die we normaal gingen betalen echt niet zo groot is. Ons alternatief (Mercedes GLC Coupé demowagen) kost letterlijk 800 euro minder dan die X3 met de 30i. En we gingen al bijna voor die Merc gaan, dus prijsverschil is quasi niks.

Hoop alleen dat we bij herverkoop de meerprijs van die 30i er dan ooit ook nog terug uithalen, maar vermoed ook van wel. Denk dat zo'n auto met een 255pk/350nm toch een breder publiek zal aanspreken dan een instapmotor (zelfs al is die best ok). Het wordt echt een beslissing tussen verstand (de 20i, ferme besparing, 'snel genoeg') en gevoel (de 30i, lekker snel, sportief, motor die ik nooit als firmawagen kan krijgen...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wilhelm de grote Bekijk Berichten
              Beste GVW, mijn huidige BMW is overgekocht door BMW en ik moet die op 1 april binnenleveren.
              Tussen 1 april en de datum van levering (ongeacht de duur van de vertraging) krijg ik gratis en met onberkte kilometers een vervangwagen.
              Ik stuur daarom ook mijn huidige nummerplaat binnen en betaal in die periode dus al geen verzekering en rijtaks.
              Verder sprak de consessiehouder ook dat er een financiele compensatie zal komen, maar een bedrag of wat juist (korting onderhoud, korting winterbanden, ....) is niet genoemd.
              In mijn garage waren ze vrij openhartig over dit feit en zijn wij vrij snel tot een voorlopige overeenkomst gekomen.
              Zij hadden pas gisteren, na veel aandringen van BMW Duitsland een officieel standpunt ontvangen.
              Wilhelm, bedankt voor de zeer nuttige info. Indien mijn concessiehouder volgende week blijft volhouden dat er niks aan de hand is voor mijn bestelling van 20i dan ga ik toch eens een hartig woordje babbelen daar. Hij weet dat ik twijfel tussen benzine (besteld) en eventueel omschakeling naar diesel, zie eerdere Posts van mij. Ik denk dat hij nu hoopt dat ik uit eigen initiatief ga omschakelen. Verkeerd gedacht...
              Maar zoals je zegt, is jouw concessiehouder ook pas zeer recent ingelicht.
              Ik mag toch veronderstellen dat ze van de invoerder allemaal eenzelfde compensatie mogen geven. Als ik lees dat Lapino 2800 euro is aangeboden, lijkt me dat een zeer mooi bedrag. Doet me meteen het meerverbruik van benzine tov diesel vergeten...
              Lapino, Wilhelm, indien het hard gespeeld wordt door mijn concessiehouder mag ik dan verwijzen naar jullie geval? Eventueel via privé bericht de naam van jullie concessiehouder opvragen?

Interessante ontwikkelingen allemaal. Nog nooit meegemaakt bij een aankoop eigenlijk. Ga je eens naar een premium merk en dan dit...

Comment

• Lapino , mij maakt niks uit wat je besteld, is uw zaak, maar ik weet niet hoe uw dealer zijn prijzen berekend hoor, ofwel kan de mijne niet rekenen , of toch wel maar dan dik in zijn eigen nadeel. de 3.0 i 13k duurder als de m40, das gerekend met een vork denk ik , je kent mijn verschil maar ja als je niet wil gaan horen waar ik je zei........

Comment

• of ja het kan wel sorry, als je de m40 wol vergelijken met een blote 2.0 of 3.0i , dan zou het wel kunnen natuurlijk, maar dat is appelen met peren vergelijken

Comment

• www.motortalk.de

X3 M40 i krijgt vanaf 06/2018 ook een benzine roetfilter

Idem voor de 2, 4, X1, X2 en zelfs de i8….

BMW verwacht van zijn dealers dat ze de versies die al geleverd werden, (of toonzaal) ombouwen, (ombouw kit komt beschikbaar en veel makkelijker als bij een diesel) anders blijven ze met de oude Euro 6 c norm i.p.v. de Euro 6 d-Temp norm en neemt BMW ze later tegen een lagere prijs terug over...

Comment

• Voor wat het waard is, vandaag Mercedes dealer nog gesproken en levertermijnen voor quasi alle benzine motoren zijn ook al ruim na de zomer, dit om alles in orde te maken voor de nieuwe normering. Dus zal bij elk merk en benzinemotoren wel ergens een 'probleem' zijn. Wachten is natuurlijk niet leuk, in ons geval wordt het sowieso na de zomer maar zou bij ander merk ook zo geweest zijn (de Volvo XC40 bijvoorbeeld was bij bestelling eind januari ten vroegste eind september leverbaar).

Toch beetje hyped nu de beslissing bijna genomen is. Onze X3 is quasi full option als ik alles zo eens overloop dus zal toch wel behoorlijk coole auto zijn. En zoals ik reeds heb gemeld, is de prijs in ons geval echt wel goed te doen. Zowel offerte voor de 20i als de 30i zit na kortingen, launch-edition korting, compensatie enz qua prijs incl btw nét onder de 'normale' prijs excl btw. Dus in totaal zitten we met beide uitvoeringen aan meer dan 22% korting. Ik weet wel dat ik dit eigenlijk zo niet mag rekenen want er zullen altijd wel kortingen en acties zijn, maar soms moet een mens zichzelf eens iets wijsmaken ook hé

Comment

• lapino en wat wordt het nu?

Comment

• Heel waarschijnlijk de 30i in xline uitvoering, tenzij de 20i me morgen enorm aangenaam zou verrassen qua prestaties.

Comment

• heb wat zitten rondneuzen op duitse sites, duitsers zijn er niet voor de vinden, die zijn wel zot van de m40 lol www.motortalk.de

Comment

• voor de 2.0 bedoel ik dan

Comment

• Van mijne M40i blijven ze alleszins toch af met hun aanpassingen tenzij er garanties zijn dat dit geen enkele impact heeft op mijn rijplezier . Ik heb toch nog niets van een algemene terugroepactie gehoord. Zijn er hier niet gewoon wat onrustzaaiers?

Comment

• spring es binnen in bornem special k ge zit er vlak bij =-)

Comment

• Das waar, maar ik heb mijn auto al mee dan 4 maanden inmiddels dusja en alles gaat prima. Ga me niet amuseren met problemen zoeken waar er geen zijn

Comment

• groot gelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                                        Van mijne M40i blijven ze alleszins toch af met hun aanpassingen tenzij er garanties zijn dat dit geen enkele impact heeft op mijn rijplezier . Ik heb toch nog niets van een algemene terugroepactie gehoord. Zijn er hier niet gewoon wat onrustzaaiers?
                                        M40i gaat naar 353 pk, https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/x...rformance.html
                                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• X3m40 nu bestellen is levering eind juni

Comment

Working...
                                          X