wanneer gaat die SUV hype eigenlijk ne keer over? da's al bijna net zo erg dan die benzine hype of de elektrische hype.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Voor een SUV is koppel DE maatstaf.
Neem het koppel weg van een tesla s, wat blijft er nog over?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenwanneer gaat die SUV hype eigenlijk ne keer over? da's al bijna net zo erg dan die benzine hype of de elektrische hype.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtendit is rust en plezier samen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ja, als ik benzine ga rijden, zou momenteel mijn voorkeur uitgaan naar die motorisatie. Welk model weet ik niet. Er zijn zoveel leuke auto's hee Momenteel nog wat genieten van mijn dieselke
Comment
-
Woensdag gereden met de 2.0d en wat een verschil met het vorige model !
Rijplezier gegarandeerd !
En toen ik na de testrit terug in mijn "oude" X3 kroop, wat een ontgoocheling !
Dat spel gaat niet meer vooruit, veel kleiner, ouderwets...
Nu nog weten wat ze voor de "oude" geven en dan... buiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk BerichtenWoensdag gereden met de 2.0d en wat een verschil met het vorige model !
Rijplezier gegarandeerd !
En toen ik na de testrit terug in mijn "oude" X3 kroop, wat een ontgoocheling !
Dat spel gaat niet meer vooruit, veel kleiner, ouderwets...
Nu nog weten wat ze voor de "oude" geven en dan... buiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk BerichtenWoensdag gereden met de 2.0d en wat een verschil met het vorige model !
Rijplezier gegarandeerd !
En toen ik na de testrit terug in mijn "oude" X3 kroop, wat een ontgoocheling !
Dat spel gaat niet meer vooruit, veel kleiner, ouderwets...
Nu nog weten wat ze voor de "oude" geven en dan... buiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MJB Bekijk BerichtenHier is er ook eentje die buiten mag maar ben aan het twijfelen tussen diesel of benzine. Er wordt maar 12000 km per jaar mee gereden.
Comment
-
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar uit eigen ervaring volstaat de 500 Nm die beschikbaar is vanaf 1520 rpm (tot 4800 rpm) van de M40i meer dan ruimschoots. Het koppel van de M40i is dan wel iets lager dan van de 30d maar een stuk eerder en over een veel groter toerenbereik beschikbaar.
Maar -onbegrijpelijk voor mij- België blijft een land met dieselliefhebbers...
Comment
-
Wat wel eens wordt vergeten door de koppel-profeten, is dat de langere eindoverbrenging in het nadeel speelt van de diesel. Dat verklaart waarom op zeperfs, vaak de benzine versie toch sneller is. Wel komt het dieselkoppel op een
brute manier vrij wat meer voor een
kortstondige duw-in-de-rug ervaring zorgt.
Comment
-
De koppelrijke diesels zijn nu quasi systematisch met een automaat geleverd, en de duw in de rug is dus niet kortstondig maar permanent tot aan de topsnelheid. Echt de moeite om even de ervaren, als het maar is om te weten wat het in het echt is.
- Likes 1
Comment
-
Ja, dat blijft trekken zonder enige verzwakking. Nu een 40i heeft uiteraard een behoorlijk koppel. Gaat hem eerder om die kleine motoren die ze nu gaan vergelijken met diesels. Heb al met kleine benzinemotoren gereden en dat was echt gene vette. In benzine zou ik toch minstens voor een 1800 turbo of meer gaan. Moet toch minstens 300 nm hebben bij laag toerental gecombineerd met een mooi vermogen. Eender wat zeperfs mag betekenen op papier, een auto moet vlot aanvoelen, niet constant terugschakelen en zo. Maar dat wordt dan weer tegengesproken door de toerentaladepten. Zo heeft iedereen zijn kijk op een auto, gelukkig is er keuze genoeg.
Comment
Comment