Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• schiet mij dood, maar ik vraag mij vaak af, waar ge al die power voor nodig hebt in ons dagelijks verkeer.
    Ik herinner mij best nog wel wat koppelrijke diesels waarmee ik gereden heb.
    Heb een half jaar met een 118d gereden (voor een kleine auto meer dan genoeg), daarmee had ik de neiging om altijd 160 te rijden want 120 was niks aan.
    Met nen 320d automaat 184pk (proefrit) was dat ook zo.
    Mijn 316i miste wel wat koppel in combinatie met automaat (te veel terugschakelen) maar ik vond het wel leuk om een lichtere neus te hebben en eigenlijk was die niet trager dan een 318d.
    Ik heb ook ni de behoefte om mij in elk gat tussen te smijten om toch maar die achterligger die ook aan het inhalen is nog voor te zijn.
    Meestal is mijn voorligger de beperkende factor, alleen gebeurt het af en toe dat er iemand met meer koppel mij voorbij schiet bij het invoegen naar links als ik bv bij een oprit achter een kamion terecht kom.

Comment

• Weeral het liedje “wat ik niet nodig vind heeft een ander ook niet nodig”
      Zou je uiteindelijk niet even de mensen vrij laten kiezen over wat ze graag hebben ?
      De ene heeft genoeg met een appartement van 75 m2, de andere heeft liever eentje met 180 m2... wat is er mis aan als hij dit zich kan veroorloven ?
      Leven en laten leven !
      Geen SUV, geen diesel, geen pk’s, geen koppel nodig ? Niemand verplicht je iets te kopen dat boven je eigen behoeften is...

Comment

• dat zeg ik niet hé!! ik vraag mij af waarom ge het nodig hebt en daarom koop ik het zelf ni, da's ni t zelfde dan zeggen da ge het ni moogt kopen.

Comment

• Ik vind ook dat ge u moogt afvragen waarom dat nodig is. Dat hoeft toch weeral niet geïnterpreteerd te worden alsof je een ander de keuze niet laat of dat men jaloers zou zijn?
          Da's gewoon een mening, meer niet.

Comment

• Waarom heb je een M40i nodig? Simpel, je hebt dat niet nodig... Maar betekent het dat je iets niet moet of mag kopen omdat je het niet nodig hebt? Dan zou er veel niet verkocht worden.

Ik weet dat enkel het geluid van de motor starten elke keer opnieuw een lach op mijn gezicht tovert.

Een M40i is geen rationele beslissing en hoeft dat ook niet te zijn. Emotie daar gaat het om.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
              Waarom heb je een M40i nodig? Simpel, je hebt dat niet nodig... Maar betekent het dat je iets niet moet of mag kopen omdat je het niet nodig hebt? Dan zou er veel niet verkocht worden.
              Dat zeg ik toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                Dat zeg ik toch.
                Sorry - was eerder bedoeld op de post van Sunking, die ik had moeten quoten in dat geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                  dat zeg ik niet hé!! ik vraag mij af waarom ge het nodig hebt en daarom koop ik het zelf ni, da's ni t zelfde dan zeggen da ge het ni moogt kopen.
                  Het plezier dat ik er aan heb volstaat bij mij om iets te kopen. En hoe minder het nut, hoe groter soms het plezier !
                  Wij leven maar een keer, hé..
                  Last edited by guyugy; 13/11/2017, 18:39.

Comment

• Mij allemaal goed, maar je moet ook ni zo van uw tak maken als ik mijn mening geef hé.
                    Da's ni nuttig, en ook ni plezant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Mij allemaal goed, maar je moet ook ni zo van uw tak maken als ik mijn mening geef hé.
                      Da's ni nuttig, en ook ni plezant
                      Iedereen zijn mening en al een geluk voor de automerken dat er zoveel verschillende meningen zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Van welk jaar is hij ? km stand ? 184pk/190pk?
                        februari 2011 - 85000km - 163pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MJB Bekijk Berichten

Ga je voor de 2.0D of wacht je op de 2.0i?
                          Weet het ook nog niet, testauto was een diesel met een aangenaam koppel dat vroeg beschikbaar is.
                          De naftes moet je meer in toeren trekken, zal er eens moeten mee rijden om het verschil te voelen.
                          In de garage hebben ze andere modellen met de 2.0i en de 3.0i motor in als test.
                          Doe ook maar 12000km per jaar (zie hierboven), dus een benzine zou ook meer voor de hand liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten

Weet het ook nog niet, testauto was een diesel met een aangenaam koppel dat vroeg beschikbaar is.
                            De naftes moet je meer in toeren trekken, zal er eens moeten mee rijden om het verschil te voelen.
                            In de garage hebben ze andere modellen met de 2.0i en de 3.0i motor in als test.
                            Doe ook maar 12000km per jaar (zie hierboven), dus een benzine zou ook meer voor de hand liggen.
                            Ik heb met de 530e gereden om de benzinemotor te testen. Enkel in sportmodus gereden om de elektromotor uit te schakelen. Het was aangenaam om te rijden maar het verbruik bij een X3 2.0i zal wel naar de 10-11l gaan vrees ik. Dat gegeven in combinatie met de eventueel inruilwaarde na 4 jaar doet mij twijfelen. Niemand kan zeggen wat binnen 4 jaar de norm is. Benzine of diesel bij dit soort wagens!

Comment

• Goede benadering en pertinent besluit.
                              Bij een professionele gelijkaardige test van een XC60 T8 was de 2,0 benzine ook teleurstellend zonder de hulp van de elektromotor, de D5 was aangenamer.
                              Wie huurt kan nog een rit maken op diesel, wie voor een langere periode koopt wacht beter af... vele modellen zullen nog verschijnen in de eerstkomende jaren. Geduld is een mooie deugd !

Comment

• Als we het klimaatakkoord van Parijs willen naleven, dan mogen er in 2030 geen nieuwe benzine- en dieselauto’s mee

Comment

• voor een groot deel wishful thinking... zelfs Nicolas Hulot begint te begrijpen, nu hij minister is, dat de zaak in realiteit niet zo gemakkelijk is : hij laat al de belofte varen van het nucleair deel van de electriciteitsproductie in Frankrijk van 75 % naar 50% te doen dalen
                                  en dat was het stokpaardje voor de verkiezingen, toen Frankrijk zo trots was het accord van Parijs te hebben laten ondertekenen
                                  hij was toen verkeerd ingelicht, luidt het nu... komisch, neen ? nu overweegt hij de regering te verlaten, als hij zijn zin niet krijgt...
                                  het leven van een activist is uiteraard gemakkelijker, je kan alles regelen (in woorden toch) van op je balkon
                                  Last edited by guyugy; 14/11/2017, 11:33.

Comment

• het leven van een consument is ook niet zo moeilijk, gewoon je geld spenderen en je van de rest niet te veel aantrekken...
                                    Niets doen, is helaas geen optie meer vrees ik.
                                    In een 'brief aan de mensheid' waarschuwen 15.000 wetenschappers uit 184 landen voor de "rampzalige gevaren" waaraan onze wereld is blootgesteld. De snel groeiende bevolking, de ontspoorde consumptie en het verlies van biodiversiteit zijn maar enkele van de onderwerpen die de onderzoekers aanhalen.

Hoe lastig het ook mogen zijn, we moeten een manier vinden om de planeet leefbaar te houden, anders is het over en out, binnen hooguit enkele generaties..

Comment

• Enkele generaties ?? Tijd om je te documenteren over de uitdoving van de dinosaurussen...

Comment

• Bevolkingsgroei... Ik richt een partij op met de slogan "gratis condooms voor iedereen!"

En op doktersvoorschrift eventueel gratis n'een tv op de slaapkamer.

Comment

• Ge kunt ook een spelletje promoten... geeft een sneller resultaat.

Comment

Working...
                                          X