Maar dan wel met vijf kogels...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtenof we schaffen de veiligheidsgordels, helmen, airbags, verkeerslichten en gezondheidszorg af :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MJB Bekijk Berichten
Ik heb met de 530e gereden om de benzinemotor te testen. Enkel in sportmodus gereden om de elektromotor uit te schakelen. Het was aangenaam om te rijden maar het verbruik bij een X3 2.0i zal wel naar de 10-11l gaan vrees ik. Dat gegeven in combinatie met de eventueel inruilwaarde na 4 jaar doet mij twijfelen. Niemand kan zeggen wat binnen 4 jaar de norm is. Benzine of diesel bij dit soort wagens!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk BerichtenPoint taken - amper verschil dus :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk BerichtenIk mag morgen mijn X3 M40i gaan halen... Ik ben benieuwd want geen testrit gedaan.
Hoe valt het comfort mee? Vergelijken met?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
En wat zijn de bevindingen ondertussen?
Hoe valt het comfort mee? Vergelijken met?
* Ongelooflijk veel power in de M40i en je hebt het gevoel dat die power ook voortdurend beschikbaar is;
* Het motorgeluid is prachtig en is binnen goed te horen zonder dat het storend is - buiten is het wel een stuk luider te horen. De M40i maakt echt wat het geluid van een sportauto en dat is niet wat mensen verwachten met een SUV;
* De akoestische beglazing werkt wonderwel (standaard voor de voorruit en in mijn auto optioneel ook de voorste zijruiten). Bijna geen omgevingsgeluid waardoor je het gevoel hebt wat in een cocon te zitten;
* De adaptieve ophanging is top en over het algemeen is het rijcomfort heel wat groter dan bij mijn 428i;
* Ik had geen eerdere ervaring met het "heads up" display maar weet nu al dat dit zowat de eerste optie is die ik zou aanvinken in de toekomst;
* Het vernieuwde idrive systeem is er ook serieus op vooruit gegaan. De bediending met handgebaren is een leuke bijkomende optie;
* De camera's die een beeld kunnen weergeven van de hele omgeving van de auto zijn zeer handig bij het parkeren want het is geen kleine auto...;
* Na de voorbije dagen wat kilometers op snelwegen af te malen is het gemiddeld verbruik gedaald tot 11,0 liter (in vergelijking met 10,1 liter voor mijn 428i - het verschil in verbruik met gelijkaardige rijstijl is veel minder dan ik gedacht had terwijl de M40i toch heel wat extra pk en 2 extra cilinders heeft);
* Het Phytonicblau van de X3 brengt minder extreme reacties teweeg dan het Estorilblau van mijn 428i
Comment
-
Ja dat de X3 een stuk groter is valt me toch serieus op aan de binnenruimte en bij het binnenrijden van parkeergarages (en parkeren in het algemeen). Ik heb even opgezocht, maar in vergelijking met de 4 cabrio:
* 7 cm langer;
* 12 cm breder (en dat maakt vaak een serieus verschil bij nauwe garages); en
* bijna 30 cm hoger (logisch natuurlijk aangezien het een SUV is).
Comment
Comment