Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maar dan wel met vijf kogels...

Comment

• of we schaffen de veiligheidsgordels, helmen, airbags, verkeerslichten en gezondheidszorg af :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        of we schaffen de veiligheidsgordels, helmen, airbags, verkeerslichten en gezondheidszorg af :p
        LOL, minimumsnelheid in de bebouwde kom opleggen van 100 km/u en in de schoolomgeving 120 en meer vrachtwagenverkeer op grote manifestaties.

Comment

• Foei, da's niet netjes.

Comment

• 'k zal eens bij mijn overleden grootoom adolf vragen of hij nog wat ideetjes heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MJB Bekijk Berichten

Ik heb met de 530e gereden om de benzinemotor te testen. Enkel in sportmodus gereden om de elektromotor uit te schakelen. Het was aangenaam om te rijden maar het verbruik bij een X3 2.0i zal wel naar de 10-11l gaan vrees ik. Dat gegeven in combinatie met de eventueel inruilwaarde na 4 jaar doet mij twijfelen. Niemand kan zeggen wat binnen 4 jaar de norm is. Benzine of diesel bij dit soort wagens!
              Voor de 2.0i denk ik dat het zeker mogelijk moet zijn om het verbruik onder de 10l te houden. Ik heb momenteel een gemiddeld verbruik van 11,7l bij mijn M40i over een kleine 400km en met relatief sportief rijgedrag. Ik denk dat dit op termijn in de buurt van de 11l zal komen.

Comment

• Comment

• Maar dat gaat telkens nog over het vorige model van de X3. Nieuwe model is wat lichter als ik me niet vergis. Veel zal het misschien niet maken in verbruik...

Comment

• oordeel zelf: https://www.autoweek.nl/carbase_data...76924&cache=no

Comment

• Point taken - amper verschil dus :-)

Comment

• Wat ik wel jammer vind, is dat er geen middelgrijs (muizegrijs) beschikbaar is in de kleuren voor de nieuwe X3.
                        Ofwel is het zilvergrijs (bleek) ofwel heel donkergrijs (bijna zwart).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                          Point taken - amper verschil dus :-)
                          10 liter dus, toch redelijk fors, een X1 18i komt toe met 7,5 liter (spritmonitor) en zo veel kleiner is die ni denk ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                            Ik mag morgen mijn X3 M40i gaan halen... Ik ben benieuwd want geen testrit gedaan.
                            En wat zijn de bevindingen ondertussen?
                            Hoe valt het comfort mee? Vergelijken met?

Comment

• Heeft er al iemand de fout ontdekt in de cataloog van de nieuwe X3 ?
                              (de 3.0 diesel staat aangegeven als viercilinder ??????)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

En wat zijn de bevindingen ondertussen?
                                Hoe valt het comfort mee? Vergelijken met?
                                Ik heb momenteel een 650km op de teller staan en mijn eerste indrukken - voornamelijk vergeleken met mijn vorige auto (een BMW 428i cabrio met M-sportpakket maar de standaard ophanging) - zijn als volgt:

* Ongelooflijk veel power in de M40i en je hebt het gevoel dat die power ook voortdurend beschikbaar is;
                                * Het motorgeluid is prachtig en is binnen goed te horen zonder dat het storend is - buiten is het wel een stuk luider te horen. De M40i maakt echt wat het geluid van een sportauto en dat is niet wat mensen verwachten met een SUV;
                                * De akoestische beglazing werkt wonderwel (standaard voor de voorruit en in mijn auto optioneel ook de voorste zijruiten). Bijna geen omgevingsgeluid waardoor je het gevoel hebt wat in een cocon te zitten;
                                * De adaptieve ophanging is top en over het algemeen is het rijcomfort heel wat groter dan bij mijn 428i;
                                * Ik had geen eerdere ervaring met het "heads up" display maar weet nu al dat dit zowat de eerste optie is die ik zou aanvinken in de toekomst;
                                * Het vernieuwde idrive systeem is er ook serieus op vooruit gegaan. De bediending met handgebaren is een leuke bijkomende optie;
                                * De camera's die een beeld kunnen weergeven van de hele omgeving van de auto zijn zeer handig bij het parkeren want het is geen kleine auto...;
                                * Na de voorbije dagen wat kilometers op snelwegen af te malen is het gemiddeld verbruik gedaald tot 11,0 liter (in vergelijking met 10,1 liter voor mijn 428i - het verschil in verbruik met gelijkaardige rijstijl is veel minder dan ik gedacht had terwijl de M40i toch heel wat extra pk en 2 extra cilinders heeft);
                                * Het Phytonicblau van de X3 brengt minder extreme reacties teweeg dan het Estorilblau van mijn 428i

Comment

• Zeer mooie opsomming van voordelen die het echt tot een aantrekkelijke wagen maken. Die 40i motor zal echt wel de moeite zijn. Je zegt dat het een grote wagen is, groter dan de 4 serie ?

Comment

• Ja dat de X3 een stuk groter is valt me toch serieus op aan de binnenruimte en bij het binnenrijden van parkeergarages (en parkeren in het algemeen). Ik heb even opgezocht, maar in vergelijking met de 4 cabrio:

* 7 cm langer;
                                    * 12 cm breder (en dat maakt vaak een serieus verschil bij nauwe garages); en
                                    * bijna 30 cm hoger (logisch natuurlijk aangezien het een SUV is).

Comment

• Ja vooral de breedte zal je voelen. 12 Cm is al vrij veel.

Comment

• Aha akoestische beglazing... wist dit nog niet, dat dat mogelijk was.
                                        Moet een leuke combinatie,zijn motor en x3. Ik, voel zo het plezier al, om hiermee op de baan te vertoeven...

Comment

• Absoluut Dirk - een aanrader!

Zijn er hier al anderen op het forum met een nieuwe X3?

Comment

Working...
                                          X