Nice, hoe zijn de eerste ervaringen? Verschil 20/21”? Verbruik? Must have opties?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
-
Weet wel niet of dat ook voor België geldt? Ik veronderstel van wel, zeker de 18D:
BMW X3 OOK ALS 25D EN 18D!
REEKS KLEINE WIJZIGINGEN BIJ BMW
BMW voegt dit voorjaar een aantal wijzigingen door aan zijn line-up. Het belangrijkste nieuws is de komst van een 25d-versie van de nieuwe X3, de krachtigste viercilinderdiesel.
Dieselen kon in de X3 al met de 190 pk sterke 20d en met de zescilinder 30d, die 265 paarden op de been helpt. Het gat wordt binnenkort opgevuld door de 25d,, die 231 pk levert. Ook deze auto is er vooralsnog alleen als xDrive25d, met vierwielaandrijving dus. Een achttrapsautomaat is eveneens standaard. Deze combinatie zorgt voor een opgegeven 0-100-tijd van 6,8 seconden en een verbruik dat volgens de fabriek rond de 6 liter op 100 km schommelt. Ook qua prijs zit de auto uiteraard tussen zijn beide broertjes in.
Deze X3 is niet de enige BMW die standaard de befaamde ZF-automaat meekrijgt. BMW breidt de groep modellen waarvoor dat geldt verder uit en monteert de bak in de nabije toekomst onder meer standaard in de 320d xDrive en verschillende versies van de 4-serie. Ook op andere gebieden wordt de standaarduitrusting tegen het licht gehouden. Zo krijgt de 5-serie binnenkort standaard parkeersensoren voor en achter, ledmistlampen en een alarmsysteem mee. Een in drie delen neerklapbare achterbank zal eveneens standaard zijn op de sedan. Meer X3-nieuws is er in de vorm van een standaard M Sport-differentieel voor de M40i.
Op het gebied van uitstoot is er eveneens goed nieuws. BMW gaat het partikelfilter voor benzineauto's namelijk op meer modellen aanbieden. De voorziening was al aanwezig op verschillende versies van de 2-serie coupé en cabriolet en X3, maar wordt vanaf maart ook gemonteerd op de 20i- en 30i-versies van de 4-serie Coupé, X1 sDrive18i en - jawel - de i8.
Inmiddels is duidelijk dat er ook een 18d-variant aan het X3-gamma wordt toegevoegd. De instapdiesel laat zijn vermogen van 150 pk los op de achterwielen en is daarmee de eerste versie in het gamma zonder vierwielaandrijving. Ook is de auto leverbaar met een handbak.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Bon, onze zoektocht naar nieuwe auto voor de vrouw is ten einde. Ze heeft nu een Hyundai IX35 1.6 benzine. Ondertussen 6j oud met slechts 50K km, en ze wil eens een echte premium auto. Was heel veel twijfel tussen een sportieve auto (Mercedes CLA, Audi A5, Mercedes C, BMW 4 enz....) of toch terug een SUV. Alhoewel ik graag eens een sportieve auto wou (want rijd zelf altijd met saaie bedrijfswagens) is en blijft het haar auto en ze heeft het nog altijd meer voor een SUV. Meer veiligheidsgevoel, meer hoogte, veel plaats voor de kindjes enz... De 'fout' gemaakt van een BMW dealer binnen te lopen en haar de X3 te laten bekijken. We waren al eens gaan kijken naar oa Evoque, Tiguan, Kodiaq en GLC (behoorlijk verschillende klasses) maar geen enkele kon mij dan echt overtuigen. Deze BMW...wel da's een ander paar mouwen.
Eens goed nagedacht over wat ze écht wil en wat leuk zou zijn maar eventueel uit de config kan om prijs rond 50K te houden (ons psychologisch budget) en vermoedelijk wordt het deze (rekening houden dat ze maar 10.000km/jaar rijdt):
* BMW X3 Xdrive20i
* Sophistograu Brillianteffekt + Leder "Vernasca" Cognac
* Model X Line
* Business Pack
* Travel Pack
* DAB tuner
* Multifunctionele instrumentendisplay
* Hemel in Antraciet
Lijkt me toch al redelijk volledig dan. Door de nogal vervelende configurator, slaag ik er moeilijk in te zien welke opties nog mogelijk zijn. Ik zie ook niet meteen in de offerte dat alles er op zit dat we zouden willen. Dus ik zou volgende opties nog extra willen
* Verwarmde voorzetels (blijkbaar niet standaard??)
* Weghalen van de X3 20i achteraan
Nog niet zeker over volgende opties, graag jullie mening of dit echt nodig/nuttig zou zijn of niet
* Electrisch verstelbare zetel met geheugen. Mijn vrouw gebruikt de auto vermoedelijk 80% van de tijd en we schelen niet héél veel qua grootte, dus zal hooguit de zetel beetje dichterbij en hoger zetten worden als ik ermee ga rijden. Lijkt me dure optie dan.
* Raamomlijsting in zwart ipv chroom = smaak, maar wat past best bij de Xline?
* Akoestische beglazing : de moeite of niet? Hoofdzakelijk stadsverkeer
* Apple carplay? Volgens verkoper zou Spotify integratie sowieso al op systeem zitten (professional). Nog nodig dan?
Andere?
Thx voor advies
Comment
-
Carplay kan je volgens mij nadien nog beslissen in de connected drive services als je die hebt tenminste. Ik vermoed van wel vermits je carplay kan kopen. Dit is slechts voor drie jaar dat je carplay koopt. Heb je rtti ook in je basispakket van de gps ? Spotify is inbegrepen zeg je ? Voor hoelang en gaat dit via de connected drive services ?
Zonder embleem is een gratis 'optie'.
Geheugen op electr zetels zijn heel handig. Je spiegelinstelling zal dan ook onthouden worden. (voor zover dit nog allemaal te vergelijken is met mijn auto).
Raamomlijsting zwart weet ik niet, hangt beetje van persoonlijke smaak af...
Akoestische beglazing heb ik geen ervaring mee. Denk dat warmtewerend glas (indien dit ook optie is) nuttiger is.
Andere: handenvrije sleutel is zeer handig, ook in combinatie met de elektrische koffer (standaard elektrische koffer of optie ?)
Is adaptieve ophanging standaard of optie ? Indien optie vind ik deze ook zeer interessant.
Veel keuzeplezier verder! En mooie wagen
Comment
-
Bedankt voor je tips. Wist niet dat Apple carplay nadien kon toegevoegd worden (net even gecontroleerd) dus dat laten we maar zo. Zitten al behoorlijk eindje over vooropgesteld budget, dus wordt sowieso toch beetje kiezen. Denk dat we de elec zetels gaan laten omdat we niet zoveel verschillen qua grootte en mijn vrouw er toch 80% van de tijd mee zal rijden. Met dat geld gaan we denk ik voor de Driving Assistant pack die aanrijdingen vermijdt met voorliggers, voetgangers enz. Lijkt me toch zinvoller.
Zou ook nog de audio pack nemen, omdat DAB blijkbaar bij elk merk wordt aangeraden en dit in combinatie met betere speakers nog te doen is qua meerprijs. Heb zo'n gevoel dat voor die meerprijs de standaard speakers wat beperkt zullen zijn en ze luistert heel graag naar muziek in de auto (wie niet?). Verwarmde zetels nemen we sowieso. Akoestisch glas gaan we ook maar zo laten, is een benzine voor stadsverkeer dus denk niet dat dit zoveel zal uitmaken. Zitten zonder de elec zetels maar met deze extra opties nog eens +- 1.000 euro duurder maar goed, als ze daardoor een veiligere auto krijgt misschien toch de moeite. Oja, die 360° camera ziet er mij ook wel handig uit, maar kost ook weer net iets extra. Maar opnieuw, is vooral voor vrouw in stadsverkeer, dus elk hulpmiddeltje naar veiligheid en vermijden van aanrijdingen is welkom.
Blijft een smak geld voor een (privé) wagen, maar ik wil mijn vrouwtje echt eens mooi wagen gunnen. Ze rijdt zoals ik eerder heb gepost al heel haar leven met echte 'budget' auto's. Niet dat daar iets mis mee is, maar we worden al ietsje ouder, kinderen groeien op én we kunnen het (zonder hautain te willen klinken) ons permitteren, dus waarom niet?
Hoop alleen dat de restwaarde van zo'n auto toch nog redelijk is, zou jammer zijn als we hier binnen 6j of zo maar 10.000 meer voor krijgen Nooit BMW gehad, dus geen idee hoe die in waarde zakken. Haar Hyundai IX35 van 6j oud heeft (incl overname vorige auto) 19.000 euro gekost en we krijgen er nog 10.000 euro van, dus eigenlijk wel goedkoop gereden. Als we zo'n BMW kopen van pakweg 44.000 euro incl btw (incl overname van de Hyundai), dan hoop ik daar na 6j toch nog zo'n 25.000 euro van te kunnen krijgen (weinig km). Of is dat wishful thinking?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenGaat dat ook op voor een Mercedes GLC bijvoorbeeld? Zijn daar ook naar gaan kijken, en daar had men het vooral over feit dat de restwaarde van Mercedes heel hoog is. Klopt dat of niet?- Voor de iX35 was de totale kost voor u, na 6 jaar € 9000 + toenmalige overnameprijs van uw vorige auto, bij aankoop.
- Want in uw berekening tel je 2x een overnameprijs voor dezelfde auto, wat niet eerlijk is van jezelf…
- Voor de X3 zal dat na 6 jaar +/- 50000 – 16000 = € 34000 zijn
In absolute cijfers krijg je na 6 jaar +/- € 6000 meer terug voor een X3 dan voor een iX35, dat bedoelt de verkoper van BMW (en alle premium merken) (16000 i.p.v. 10000)- Dus kan een verkoper heel eerlijk, zonder te liegen, zeggen dat de restwaarde 60% meer is…
Een mens leeft slechts 1x
maar een X1 is véél handiger in de stad.....
Comment
- Voor de iX35 was de totale kost voor u, na 6 jaar € 9000 + toenmalige overnameprijs van uw vorige auto, bij aankoop.
-
Je kan onmogelijk een pronostiek doen naar de waarde van een wagen na 6 jaar. Hangt af van de vraag, de kilometerstand, de staat, de opties,..
Tussen Mercedes en BMW zal het waardeverlies ongeveer gelijk zijn.
Nu is het uiteraard normaal dat een duurdere wagen je op jaarbasis meer zal kosten dan een goedkope. Maar je hebt er dan ook je plezier van. Hetgene wat je voor een wagen over hebt hangt af van mens tot mens, van beurs tot beurs. Zijn er die 10.000 Euro aan een cruise geven omdat ze dit leuker vinden... Gelijk heeft iedereen bij zijn keuzes. Moet doen waar je zin in hebt !
Vind dat je gelijk hebt bij je optiekeuze, vooral die driving assistant vind ik een goed idee.
Vraag voor de zekerheid toch eens aan de verkoper of je connected drive services hebt in je wagen. Anders moet je dat pakket ook nog kopen vooraleer je rtti, carplay, enz kan kopen.
Of een X1 nu veel handiger is in de stad, laat ik in het midden. Is een klasse lager. De X3 meet geloof ik ook maar 4.70 cm, wat toch maar de standaard lengte van een middenklasse wagen is. Ziet er gewoon beetje groter uit omdat dit een SUV is. Een Megane grandtour bvb om maar iets te noemen ziet er veel kleiner uit en is slechts een 5-tal cm korter.... Dus om te parkeren kan dit verschil geen grote problemen meebrengen Zeker niet in combinatie van camera's en biepers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenGaat dat ook op voor een Mercedes GLC bijvoorbeeld? Zijn daar ook naar gaan kijken, en daar had men het vooral over feit dat de restwaarde van Mercedes heel hoog is. Klopt dat of niet?
Comment
-
@Lapino: proficiat met de aankoop. Bangelijke auto. Jammer genoeg past deze niet in mijn budget als firmawagen. Ne maat van mij heeft m eind vorig jaar besteld en zou hem volgende maand ontvangen.
Wat de Carplay betreft, vind ik er geen hol aan. Al de 2de wagen die het heeft en op de vorige gebruikte ik het wel omdat de navigatie van de DS5 zo bagger was, dat ik soms de navigatie van Apple moest gebruiken. Die vond alle adressen en die van de DS5 bleek 20% van de adressen niet te kennen
Nu op de Tiguan gebruik ik het helemaal niet. Het zat erop, maar ik zou hiervoor nooit bijbetalen. Lijkt iets leuks en zo leggen ze het ook uit, maar in principe is het gewoon een ondermaatse interface waar ge mee kunt bellen, navigeren en muziek afspelen. Zaken die uwe auto ook allemaal kunnen zonder Carplay.
Comment
-
Och ja, over restwaardes wordt veel gespeculeerd. Denk dat merendeel de restwaarde overschat van zijn wagen. Daarom ook dat de constructeurs overnamepremies geven in combinatie met korting en die overnamepremie in de overname steken om die prijs op te trekken. Ook BMW doet het voor mensen die over een Euro 4 of ouder beschikken.(2000 Euro).
Waar je niet te buiten kan: hoe duurder je wagen bij aankoop, hoe meer je zal verliezen bij verkoop. Procentueel zullen er verschillen zijn natuurlijk, maar of dit voldoende is om voor het ene of andere merk te kiezen behoort een beetje bij het bedrag dat je wil besteden aan een auto over x aantal jaren.
Comment
-
Bedankt voor al jullie advies, is zéér hulpvol. En die restwaard, goh ja. We waren eigenlijk ook niet van plan haar auto te vervangen, maar autosalon en kortingen enz en je kent dat hé, dan ga je rekenen en twijfelen. En ik zit nu eenmaal zo in elkaar, koop liever voor mijn madam een mooie auto dan voor mezelf. Ben meer een gever dan een krijger zeg maar Haar blik alleen al als ze in die auto in de showroom stapte en zat te glunderen. Zalig. En ja, het is een behoorlijke hap uit onze spaarboek. Die 0,0005% intrest die we verliezen zal pijn doen
Los van keuzestress en model x of y, ik zie/lees quasi geen enkele review die negatief is over die X3 dus slecht zal die wel niet zijn. We gaan zaterdag nog eens testrijden vooraleer we beslissen. Zal wel een 20D zijn, terwijl een 20i mij echt de meest logische keuze lijkt voor haar gebruik (10.000km/jaar, van huis naar werk en de kindjes beetje rondrijden). Vermoedelijk zal hij wel wat meer km doen omdat "papa" ook wel eens met de BMW zal rondrijden ipv de 'saaie' A6 maar om daar een diesel voor te kopen...
Enige vraag die ik dan nog heb, is of zo een 20i qua rijdynamiek te vergelijken valt met die 20D waar we mee gaan testrijden? We zoeken geen racemachine, als ie maar vlotjes rijdt. Volgens de BMW verkoper liggen die 20D en 20i redelijk dicht bij elkaar. De diesel zal natuurlijk wel meer trekkracht hebben, maar zolang ik bevestiging heb dat die 20i er geen slak van zal maken, dan ben ik al content.
Comment
-
Een 20D zou ik nu niet meer als particulier kopen voor een période van 6 jaren. Dit zal de ware reden zijn dat de restwaarde keldert juist omdat niemand dan nog een diesel (ook in euro6 ) zal willen overkopen, daar er nog nergens mee zal mogen gereden worden tenzij in Noord Afrika.
Met een 20i zal je wel meer verbruiken, maar met een degelijke automaat zal hij ook geen slak zijn.
It’s your choice !Last edited by guyugy; 24/01/2018, 15:12.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEen 20D zou ik nu niet meer als particulier kopen voor een période van 6 jaren. Dit zal de ware reden zijn dat de restwaarde keldert juist omdat niemand dan nog een diesel (ook in euro6 ) zal willen overkopen, daar er nog nergens mee zal mogen gereden worden tenzij in Noord Afrika.
Met een 20i zal je wel meer verbruiken, maar met een degelijke automaat zal hij ook geen slak zijn.
It’s your choice !
Comment
Comment