Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

    Of een X1 nu veel handiger is in de stad, laat ik in het midden. Is een klasse lager. De X3 meet geloof ik ook maar 4.70 cm, wat toch maar de standaard lengte van een middenklasse wagen is. Ziet er gewoon beetje groter uit omdat dit een SUV is. Een Megane grandtour bvb om maar iets te noemen ziet er veel kleiner uit en is slechts een 5-tal cm korter.... Dus om te parkeren kan dit verschil geen grote problemen meebrengen Zeker niet in combinatie van camera's en biepers...
    Een Mégane break is dan ook een +/- 30 cm uitgerokken Mégane....

    Is een Tiguan dan ook een Dinky Toy zoals een X1 (X2)?
    • Want allen zijn zo’n 25 cm (resp. 21 cm) korter als een X3 (en ruim 300 kg minder zwaar…)

    Met auto’s van 1.9 meter breed is het nu eenmaal moeilijker parkeren… camera’s of niet, je kan gewoon de deuren niet meer vlot openen…



    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

      Een Mégane break is dan ook een +/- 30 cm uitgerokken Mégane....

      Is een Tiguan dan ook een Dinky Toy zoals een X1 (X2)?
      • Want allen zijn zo’n 25 cm (resp. 21 cm) korter als een X3 (en ruim 300 kg minder zwaar…)


      Met auto’s van 1.9 meter breed is het nu eenmaal moeilijker parkeren… camera’s of niet, je kan gewoon de deuren niet meer vlot openen…


      Mss auto's maken van 1m breed? Dan kunnen de johnny's met de 2 ellebogen tegelijk uit het raam hangen

      Comment


      • Bon, back on-topic... Is dat akoestisch glas eigenlijk de moeite op een benzine? Of is dat eigenlijk enkel bedoeld voor een diesel. Is kleine meerprijs, maar als het weinig nut heeft, ga ik het ook niet betalen natuurlijk.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

          Mss auto's maken van 1m breed? Dan kunnen de johnny's met de 2 ellebogen tegelijk uit het raam hangen
          Een Chevrolet Corvette V8 of een Aston Martin Vantage V12, zijn inderdaad compact gemaakt om in ’t stad te flaneren, want duidelijk smaller en korter als een X3….

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
            Bon, back on-topic... Is dat akoestisch glas eigenlijk de moeite op een benzine? Of is dat eigenlijk enkel bedoeld voor een diesel. Is kleine meerprijs, maar als het weinig nut heeft, ga ik het ook niet betalen natuurlijk.
            is dat niet vooral tegen het windgeruis? het geluid van de motor komt niet echt via de ramen naar binnen dacht ik. Daarvoor is de isolatie achter het dashboard belangrijker.

            Comment


            • Kan best maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag hé

              Comment


              • Wat zijn overigens (behalve grootte) en platform verschil tussen de x1 en x3? Zit daar veel kwaliteitsverschil op qua afwerking, demping enz?

                Comment


                • X3 is, nu, op basis van een ingekort CLAR-platform van de 5 reeks (basis is RWD) dus ZF 8 automaat

                  X1 + X2 is op basis van UKL-platform (basis is FWD) dus 3 automaten mogelijk: 6 AT of 8 AT van Aisin of 7 AT van Getrag afhankelijk van de motor….

                  is wel geen antwoord op uw vraag hé ....
                  Last edited by quovadis; 24/01/2018, 23:58.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                    is dat niet vooral tegen het windgeruis? het geluid van de motor komt niet echt via de ramen naar binnen dacht ik. Daarvoor is de isolatie achter het dashboard belangrijker.
                    Een vraag die ik mij stelde met een DS5 met 'akkoestisch glas'. Merkte compleet geen verschil met een auto zonder akkoestisch glas.

                    Comment


                    • Testje: BMW X3 XDRIVE 20D 190 PK


                      Je hoeft SUV-pionier BMW niets meer te vertellen over dit genre. De kersverse X3 is de derde generatie van dit model, waarmee het merk in 2004 op de proppen is gekomen en een nieuw segment heeft gecreëerd. Nu is het één van de felst bevochten premium SUV-genres.


                      Zo vertrouwd, zo onopvallend. Geen weggebruiker die in de testauto de compleet nieuwe generatie BMW X3 herkent. BMW kiest voor uniformiteit en dat zal ertoe leiden dat de ene helft van de weggebruikers er een X1 in ziet en de andere helft denkt met een X5 van doen te hebben. BMW waagt zich met die inmiddels zeer belangrijke pijlers onder het omvangrijke modelgamma niet aan uitspattingen. Daarvoor heeft het de versies met schuin aflopende daklijn, de X4, de X6 en vanaf dit jaar ook de X2. Een overvloed aan SUV-modellen: de markt vraagt erom, ze verkopen goed en waar BMW vroeger dreef op de 3-, de 5- en de 7-seriezijn de X-modellen inmiddels net zo belangrijk.

                      De X3 is gloednieuw, bewapend met de nieuwste technieken van het huis. Het dashboard vertoont gelijkenis met dat van de 5-serie en niet met dat van de 3-serie. Logisch, want die laatste staat op de nominatie om te worden vervangen. Het betekent dat het er aan boord zeer modern aan toe gaat. Bedieningsmogelijkheden te over. Wil je het touchscreen gebruiken? Prima, maar het kan ook dat je de voorkeur geeft aan het iDrive-menu met de centrale draaiknop op de middenconsole en daaromheen veel extra knoppen om snel naar de diverse menu's te gaan, omdat je dat als BMW-rijder zo gewend bent. Dit is een interieur dat ergonomisch zeer goed in elkaar steekt. In de testauto zit naast uitstekend werkende stemherkenning ook nog eens handschriftherkenning.

                      De X3 komt vanbinnen erg ruim over, wat mede wordt veroorzaakt door de grote raampartijen. Maar zet de eerste generatie naast de huidige en BMW's tweede SUV ooit wordt gedegradeerd tot zo maar een autootje. De auto biedt daadwerkelijk genoeg ruimte aan boord, maar denk niet dat SUV's interessante alternatieven zijn voor stationwagons, want al zijn ze groot, vanbinnen gaat het er echt niet ruim aan toe. Het draait puur om de uitstraling. Ergonomisch zit het interieur van de X3 erg goed in elkaar. De BMW beschikt over een digitaal display waarin je de weergave van snelheid en toeren op diverse wijzen kunt instellen. Het laat zich op logische wijze bedienen.

                      Dribbelen

                      De BMW X3 staat op 20-inchwielen en dat voel je. Op glad asfalt communiceert je zitvlak nadrukkelijk met het asfalt, de demping lijkt wat te dribbelen. Met een band met een hogere wang zal het comfort toenemen. De auto ligt wel zeer goed op de weg en de Variable Sport Steering is bijzonder communicatief. BMW levert in tegenstelling tot Mercedes-Benz, Volvo en Audi geen luchtvering in deze klasse, maar echt nodig is dat ook niet. Via het adaptieve rijprogramma veranderen wel de dempers en in Sport of Sport Plus wordt de auto echt heel strak en sta je versteld hoe hoog de bochtsnelheden kunnen zijn. De BMW zit aan de dynamische kant van het spectrum, net als de Jaguar F-Pace en de Alfa Romeo Stelvio.

                      De ZF-achttrapsautomaat vinden we bijzonder fijn. Die schakelt nog vloeiender wanneer je veel van de aandrijflijn vergt. Het 190 pk sterke 2,0-liter dieselblok was erg vers en duidelijk nog niet los. In dit segment zijn zelfontbranders populair, vanwege het koppel onderin, maar ook vanwege de spaarzaamheid van het type motor. Bij rustig rijden zitten waarden van 1 op 14 erin, maar gemiddeld komen we met de BMW uit op een nog altijd riante 1 op 12.

                      SPECIFICATIES

                      Brandstof Diesel
                      Motor 4-cil. in lijn
                      Cilinderinhoud 1.995 cc
                      Maximaal vermogen 140 kW / 190 pk bij 4.000 tpm
                      Maximaal koppel 400 Nm bij 1.750 tpm
                      Lengte / breedte / hoogte 4.708 mm / 1.891 mm / 1.676 mm
                      Wielbasis 2.864 mm
                      Massa leeg 1.725 kg
                      Laadvermogen 695 kg
                      Aanhangermassa geremd / ongeremd 2.400 kg / 750 kg
                      Banden 225/60R18
                      Topsnelheid 213 km/h
                      Acceleratie 0-100 km/h gemeten 9,2s (8,0s)
                      Acceleratie 50-80 km/h in D 3,2s
                      Acceleratie 80-120 km/h in D 9,6s
                      Brandstofverbruik gemeten 7,9 l/100km
                      (fabrieksopgave: 5,0 l/100km)
                      CO2-uitstoot 132 g/km

                      EINDOORDEEL

                      3/5

                      De nieuwe BMW X3 scoort, zoals elke BMW, goed op het onderdeel rijeigenschappen, al had het nog beter gekund wanneer het onderstel minder zou doorgeven aan de inzittenden. Met de ruimte is ook weinig mis.




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment






                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Wat betreft het akoestisch glas: ik heb dit als optie genomen op mijn X3 m40i en ben daar zeer blij mee. Je hebt bijna geen omgevingsgeluid behalve het (zalige) geluid van de 6-cilinder. Maar ik veronderstel dat je van dat motorgeluid geen last zult hebben bij een 20i of 20d.

                          Voordien reed ik met een 428i cabrio zonder akoestisch glas en er is toch een merkelijk verschil. In de X3 met akoestisch glas is het veel stiller, wat handig is voor mensen die graag naar muziek luisteren of veel (handsfree) bellen in de auto.
                          Last edited by Special K; 25/01/2018, 16:24.

                          Comment


                          • ik vind deze X3 wel een knappe suv maar op de één of andere manier bekruipt me toch een bepaald "meer-van-hetzelfde" gevoel.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              ik vind deze X3 wel een knappe suv maar op de één of andere manier bekruipt me toch een bepaald "meer-van-hetzelfde" gevoel.
                              Oei ! Zou je besmet geraakt ?

                              Comment


                              • nee maar af en toe doe'k toch ne keer mijn best om toch iets positief te zeggen
                                en er zijn lelijkere SUV's, deze is nog relatief goed in balans, i.t.t. tot SUV coupé's .

                                Comment


                                • Bij een ander testverslag gelezen dat het verbruik van de 2.0d bij rustig rijden waarden van 1 op 14 erin zitten, maar gemiddeld komen we met de BMW uit op een nog altijd riante 1 op 12.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Och ja, over restwaardes wordt veel gespeculeerd. Denk dat merendeel de restwaarde overschat van zijn wagen. Daarom ook dat de constructeurs overnamepremies geven in combinatie met korting en die overnamepremie in de overname steken om die prijs op te trekken. Ook BMW doet het voor mensen die over een Euro 4 of ouder beschikken.(2000 Euro).
                                    Waar je niet te buiten kan: hoe duurder je wagen bij aankoop, hoe meer je zal verliezen bij verkoop. Procentueel zullen er verschillen zijn natuurlijk, maar of dit voldoende is om voor het ene of andere merk te kiezen behoort een beetje bij het bedrag dat je wil besteden aan een auto over x aantal jaren.
                                    Als het helpt... ik heb mijn huidige X3 30d van 2011 met 135.000 km zonet verkocht voor 21500 EUR, dat lijkt me toch niet slecht voor die leeftijd/km-stand.
                                    Maar hoe de restwaarde zal zijn van de nieuwe, nog te leveren X3 30d, wordt inderdaad koffiedik kijken, is wel EURO6b met Adblue en geloof nog steeds in diesel voor veelrijders maar de toekomst zal het uitwijzen.

                                    LAPINO, welke velgen heb je genomen? Zie ook test, zelfs met 20" al oncomfortabel, daarom ben ik voor 19" Luxury uitvoering gegaan met de adaptieve demping: hopelijk supercomfortabel, sorry guys voor mij geen M-toestanden. Wel jammer dat je op de sportzetels geen ventilatie kan krijgen, had dit op Touareg en best wel leuke optie in de zomer.

                                    Mijn config: X3 30d 265pk
                                    Model Luxury 5.200,00 €
                                    Sparkling Storm Brillanteffekt 0,00 €
                                    Leder 'Vernasca' Schwarz met stitching / Schwarz 0,00 €
                                    Alu velgen styling 696 19" 0,00 €

                                    Decoratieve lijsten Schwarz hochglänzend met sierlijst in Pe 0,00 €
                                    Automatisch dimmende binnenspiegel 0,00 €
                                    Sportstuur 0,00 €
                                    Dakrails gesatineerd Aluminium 0,00 €
                                    Scheidingsnet 0,00 €
                                    Opbergpakket 0,00 €
                                    Elektronisch gestuurde airconditioning, 3-zones 0,00 €
                                    Dashboard overtrokken met Sensatec 0,00 €
                                    Sfeerverlichting 0,00 €
                                    LED mistlampen 0,00 €
                                    Remote Services 0,00 €
                                    ConnectedDrive Services (3 jaar) 0,00 €
                                    Spiegelpakket 0,00 €
                                    Multifunctionele instrumentendisplay 0,00 €
                                    Voorbereiding WiFi hotspot 0,00 €
                                    Navigatiesysteem Professional 0,00 €
                                    Concierge Services (3 jaar) 0,00 €
                                    Real Time Traffic Information (RTTI) (3 jaar) 0,00 €
                                    Comforttelefonie met draadloos laden 0,00 €
                                    CD speler 0,00 €
                                    BMW Gesture Control 0,00 €
                                    Parking Assistant Pack Plus 500,00 €
                                    Alarmsysteem 0,00 €
                                    Audio Pack 955,00 €
                                    Harman/kardon Surround Sound System 710,00 €
                                    Online Entertainment 0,00 €
                                    DAB-Tuner 0,00 €
                                    Travel Pack 2.235,00 €
                                    Zonnewerend glas achteraan 0,00 €
                                    Rugleuning achterbank verstelbaar 0,00 €
                                    Panoramisch schuifdak 0,00 €
                                    Innovation Pack 2.530,00 €
                                    Head-Up Display 0,00 €
                                    Driving Assistant Pack Plus 1.399,99 €
                                    High Beam Assist 0,00 €
                                    Adaptive LED headlights 0,00 €
                                    Comfort Pack 2.400,00 €
                                    Verwarmde zetels vooraan en achteraan 380,00 €
                                    Comforttoegang 0,00 €
                                    Elektrische voorzetels met geheugenfunctie voor bestuurder 0,00 €
                                    Akoestische beglazing 0,00 €
                                    Sportautomatische versnellingsbak Steptronic met schakelpadd 305,00 €
                                    Performance Control 155,00 €
                                    Verwarmd stuurwiel 195,00 €
                                    Variable Sport Steering 340,00 €
                                    Elektronische schokdempercontrole (EDC) 1.120,00 €
                                    Aanhangwagenkoppeling met elektrish wegklapbare bol 1.120,00 €
                                    Apple CarPlay voorbereiding (3 jaar) 310,00 €
                                    Active Protection 360,00 €
                                    BMW Display Key Standaard
                                    Bijkomende voorverwarming 1.580,01 €
                                    Bedieningselementen met gegalvaniseerde afwerking 155,00 €
                                    Ski- en snowboardzak 175,00 €
                                    Hemelbekleding Anthrazit 245,00 €
                                    Mechanisch zonnegordijn voor ruiten van de achterdeuren 255,00 €
                                    Ambient Air Package 350,00 €
                                    Sportzetels vooraan 640,01 €
                                    Runflat banden 300,00 €
                                    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                    Comment


                                    • Wat is eigenlijk het verschil tussen de sportautomatische versnellingsbak en de gewone automatische ? De schakelpaddels of houdt dit meer in ?

                                      Mooie config trouwens !

                                      Comment


                                      • venteke aan welke prijs zit je dan incl korting? heb gevoel dat onze dezler niet zl te ver gaat qua kortingen. enige serieuze twijfel hier is of die 20i wel degelijk zwaar genoeg zal zijn. budget laat anderzijds niet echt toe naar een 30i te gaan, enige alternatief is een x1...

                                        Comment


                                        • Welke motorisatie had je Hyundai ? Was dit ook een benzine ? O tot 100 in 8,3 sec is niet zo slecht hoor. Alles hangt er beet je vanaf wat je gewoon bent hee. Ik vermoed dat deze al een stuk beter zal presteren dan je Hyundai, indien dit ook een benzine was.
                                          Prijsverschil met een 3.0i is inderdaad niet min.
                                          Anders moet je hem in Engeland kopen, zijn d'r hier wel een paar die daar ervaring mee hebben en er serieus wat voordeel mee deden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X