Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Wat is eigenlijk het verschil tussen de sportautomatische versnellingsbak en de gewone automatische ? De schakelpaddels of houdt dit meer in ?

    Mooie config trouwens !
    Waarschijnlijk dezelfde ZF 8-traps maar dan met optie S? Dacht dat het iets meer was dan de (overigens net iets te kleine) schakelpeddels.

    Thx, ons ietwat laten meeslepen in al die optiepakketten ;-) Hopelijk werkt alles top en zijn er geen kinderziektes, blijft made in the USA hé.
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
      venteke aan welke prijs zit je dan incl korting? heb gevoel dat onze dezler niet zl te ver gaat qua kortingen. enige serieuze twijfel hier is of die 20i wel degelijk zwaar genoeg zal zijn. budget laat anderzijds niet echt toe naar een 30i te gaan, enige alternatief is een x1...
      zie PM voor prijs... Je zou normaal toch een goede korting in de wacht moeten kunnen slepen, de tijden van nieuw model dus 0% korting liggen ver achter ons.

      Zoals DHL al aangeeft, alles hangt ervan af wat je wil en gewoon bent, mijn X3 is ook voor mijn vrouw en ik ben zo 'stom' geweest haar 6-cylinders te geven en nu ze dat gewoon is, wil ze niets anders meer ook al kent ze niets van auto's. Hybrids geloof ik (nog) niet in, 20km electrisch rijden en de overige 500 km met 400 kg batterijen aan extra bagage? Absurd en pure waanzin.

      Misschien nog wat advies, hoewel de man met de M40i misschien beter geplaatst is omdat hij zijn auto al heeft, hierbij enkele 'relatief goedkope opties' maar die wel serieuze meerwaarde bieden:
      -ik zou dat akoestisch glas nemen, volgens de testen in de 'boekskes' toch wel degelijk merkbaar, zij worden toch verondersteld objectief zijn
      -performance control (155 EUR) -> go-cart gevoel
      -variable sport steering (340 EUR) -> idem
      -speciaal voor je vrouwtje, en onder het motto doe eens (decadent) zot: verwarmd stuur ;-)
      -de display key is duur maar wel leuke gadget

      duurdere optie maar wel elke dag plezier van: travel pack met panoramisch dak...

      Ah ja, nog iets, in de connected services zit volgens mij geen Spotify maar Deezer, niet dat het zoveel uitmaakt maar vermeld het toch maar.
      Denk dat de X3 nu echt een kleine(re) X5 is, qua afwerking/opties/chassis maar toch de handige afmetingen behoudt, terwijl de X1 zoals al aangegeven toch een klasse lager zit.
      Zou dus zeker bij de X3 blijven. Succes ermee!
      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

      Comment


      • Bedankt voor je tips Venteke. De travel pack zit in onze optielijst al in (vind dat echt een must), die andere opties niet. Performance control en variable steering...klinkt leuk, maar of dat nut heeft op een 20i in stadsverkeer? Afin ja, ik zou dat wel leuk vinden maar of mijn vrouw daar van wakker ligt is ander paar mouwen. Dat verwarmd stuur is dan misschien wel te overwegen.

        Grootste twijfelpunten zijn nog of de 20i sterk genoeg is, en of die adaptieve demping een 'must' is of niet.

        Comment


        • Hoeveel vermogen of welke motor had die Hyundai ?

          Volgens mij zal die 2.0i wel sterk genoeg zijn, zo'n Hyundai is toch ook geen sprinter ? Gekoppeld aan die aangename versnelllingsbak zal dat wel een goeie combi zijn. Echt nergens de mogelijkheid eens met een wagen met die motor te rijden, zelfs al ware het in een ander model ?
          Adaptieve demping vind ik persoonlijk wel erg goed.

          Comment


          • Zal morgen bij de garage eens luisteren of ze een 20i hebben staan in gelijk welk model. Die hyundai is een 136pk 1.6 benzine zonder turbo en ik rijd met een Audi a6 met 2.0 tdi van 136pk. Dus zijn niet echt zware motoren gewend.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
              Bedankt voor je tips Venteke. De travel pack zit in onze optielijst al in (vind dat echt een must), die andere opties niet. Performance control en variable steering...klinkt leuk, maar of dat nut heeft op een 20i in stadsverkeer? Afin ja, ik zou dat wel leuk vinden maar of mijn vrouw daar van wakker ligt is ander paar mouwen. Dat verwarmd stuur is dan misschien wel te overwegen.

              Grootste twijfelpunten zijn nog of de 20i sterk genoeg is, en of die adaptieve demping een 'must' is of niet.
              Kan niet vergelijken met/zonder performance control/variable steering, andere met ervaring? Enfin, zoals je al aangeeft, heel veel zal het niet uitmaken maar als je er dan toch zelf mee rijdt en eens wat fun wil hebben... ;-) Hoop toch dat de X3 ondanks zijn lichte groei een fijne stuurwagen blijft, net zoals het oude model.

              Nu, als het toch vooral stadsverkeer is, lijkt die 20i mij zeker OK. En zelf op autostrade, niets mis mee. Ik ben enkel voor de 3 liter gegaan omdat ik petrolhead ben en 6-cylinder wil, maar toen we gaan testrijden waren met de 20d van 190 pk zeiden mijn vrouw en ik ook tegen elkaar, als we eerlijk zijn is dit eigenlijk al meer dan voldoende voor dagelijks verkeer.

              Adaptieve demping had ik niet op mijn vrouw haar huidige X3, die ik sowieso te hard vond, maar volgens mij is met de standaard ophanging ook niets mis. Welke velgmaat heb je?
              1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
              1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

              1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

              Comment


              • Velg is die van de xline, is een 19” denk ik. Zou eens moeten nazien. Zolang die 20i geen moeite heeft om vlot in te halen en op autostrade aan 120 per uur nog wat marge heeft zodat we die niet telkens heel hoog in toeren moeten jagen zal het al ok zijn. Heb bijvoorbeeld met een cla180 eens testgereden en die ging bijna niet vooruit als je 130 reed en gas gaf, maar is dan ook maar 122pk en een 1.6

                edit: Alu velgen styling 696 19"

                Comment


                • @lapino: Een 20i zal mijns inziens meer dan volstaan als dat de vereisten zijn. Ik heb al in andere modellen met een 20i gereden en dat was toch voldoende.

                  Ik ben vooral voor de m40i gegaan omdat dit de enige benzine versie was die beschikbaar was bij de lancering en omdat ik de X3 aan mijn vrouw kon verkopen als een ‘gezinsauto’ terwijl het toch een ‘5 seconds car’ is

                  Comment


                  • 184 pk’s en 290Nm met een automaat, dat zal wel volstaan in het stadsverkeer (gemiddeld 30 km/u...) te evolueren, neen ?
                    of zie ik het verkeerd ??
                    Het echt nut van een X3 als zuivere stadswagen ontgaat mij, tenzij niet te moeten onderdoen aan de schoolpoort...
                    Nuja... het blijft in elk geval een heel mooi speelgoed, bespaar vooral niet uw plezier !

                    Comment


                    • Nut als zuivere stadswagen is nihil maar ik heb als bedrijfswagen een berline en met 2 grote kinderen hebben we vaak extra plaats nodig, idem als ik eens ga fietsen, we grote zaken moeten vervoeren enz dan is een suv in gezin heel praktisch.

                      Comment


                      • Je kan moeilijk twee extra wagens kopen hee . Wel raar dat mensen soms denken dat een auto gekocht wordt om niet te moeten 'onderdoen' lol. Maar een stigma heb je snel hoor. Je hoeft je zelfs niet te verantwoorden waarom je die wagen koopt...

                        "Zolang die 20i geen moeite heeft om vlot in te halen en op autostrade aan 120 per uur nog wat marge heeft zodat we die niet telkens heel hoog in toeren moeten jagen zal het al ok zijn."
                        Weet je, da's nu net de reden waarom een diesel zo fijn rijdt met hetzelfde vermogen. Maar uiteraard is een diesel kopen voor jou totaal niet van toepassing gezien de geringe kilometers je van plan bent af te leggen.

                        Comment


                        • Was niet slecht bedoeld, die zaak van onderdoen... eerder om de anti -SUV liga te plagen...
                          Ik rijd wel met een Q5 waarvan de achterzetels amper 10 keren op 8 jaar gebruikt werden... ze liggen wel geregeld plat voor het vervoer van madam haar gerief

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            "Zolang die 20i geen moeite heeft om vlot in te halen en op autostrade aan 120 per uur nog wat marge heeft zodat we die niet telkens heel hoog in toeren moeten jagen zal het al ok zijn."
                            Hoezo niet hoog in toeren jagen? Maakt toch niet uit als ge dat ff moet doen om in te halen?
                            Of begrijp ik het niet zo goed?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Je kan moeilijk twee extra wagens kopen hee . Wel raar dat mensen soms denken dat een auto gekocht wordt om niet te moeten 'onderdoen' lol. Maar een stigma heb je snel hoor. Je hoeft je zelfs niet te verantwoorden waarom je die wagen koopt...

                              "Zolang die 20i geen moeite heeft om vlot in te halen en op autostrade aan 120 per uur nog wat marge heeft zodat we die niet telkens heel hoog in toeren moeten jagen zal het al ok zijn."
                              Weet je, da's nu net de reden waarom een diesel zo fijn rijdt met hetzelfde vermogen. Maar uiteraard is een diesel kopen voor jou totaal niet van toepassing gezien de geringe kilometers je van plan bent af te leggen.
                              Als de 30i voor Lapino een brug te ver is en hij twijfelt over de 20i, waarom toch niet gaan voor het koppel van de 20d, zoals DHL het hierboven aanhaalt ? Voor een kleine meerprijs een beter koppel.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten

                                Als de 30i voor Lapino een brug te ver is en hij twijfelt over de 20i, waarom toch niet gaan voor het koppel van de 20d, zoals DHL het hierboven aanhaalt ? Voor een kleine meerprijs een beter koppel.
                                Jij snapt het .

                                Maar probleem is dat hij heel weinig kilometers doet en altijd korte afstanden. En dan het huidige anti-dieselklimaat...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Was niet slecht bedoeld, die zaak van onderdoen... eerder om de anti -SUV liga te plagen...
                                  Ik rijd wel met een Q5 waarvan de achterzetels amper 10 keren op 8 jaar gebruikt werden... ze liggen wel geregeld plat voor het vervoer van madam haar gerief
                                  K weet da wel van u zulle . K ging d'r gewoon op in omdat dit nogal snel eens gezegd wordt als ge ne suv of zo koopt hee.

                                  Comment


                                  • Heb zelf terug de 20d besteld ondanks ik maar een 15000km per jaar doe.
                                    Wilde dat koppel, dat ik met mijn vorige X3 had, niet kwijt.
                                    Voor de 30i was het nog een serieus pak bij, dus geen optie.
                                    Als zelfstandige kan de 20d 75% in kosten en de naften maar voor 70% (regeling 2017),
                                    dus die kleine meerprijs tov de 20i win je zo bijna uit.

                                    Ik denk dat diesel niet helemaal weg moet, maar er terug een evenwicht verwacht wordt
                                    tussen diesel en benzine en de oude dieselkarren eruit moeten (tem euro 4),
                                    dit artikel liegt er niet om.

                                    Verrassende koerswijziging in Japan

                                    Dit CO2-probleem, dat bepalend is voor de klimaatverandering, leidt soms tot verrassende beslissingen, zoals in Japan. In de jaren 1990 verbande de Japanse regering diesels uit Tokio door alle gezondheidsproblemen die ze met zich meebrengen. Vandaag keert de overheid daar echter zijn kar: op basis van de constructeursgegevens meent de regering nu dat de meest recente dieselmotoren met roetfilters en NOx-katalysatoren schoon zijn geworden en dat ze weer de stad in mogen. Om de bevolking daarvan te overtuigen, krijg je van de Japanse regering een financieel duwtje in de rug in de vorm van een korting van 75 procent op de autobelasting. Het doel is om tegen 2030 een marktaandeel van 5 tot 10 procent te krijgen onder particuliere klanten, terwijl dat in 2005 slechts 0,4 procent was, met als voordeel een voorbeeldige luchtkwaliteit in de Japanse megastad sinds de jaren 2000. Wat is dan de reden van die strategieverandering? Die ligt bij de internationale doelstellingen rond de beperking van de CO2-uitstoot zoals die zijn vastgelegd in het Kyoto-protocol om de opwarming van de aarde te vertragen. Een dieselmotor stoot gemiddeld 15 procent minder CO2 uit dan een benzinemotor. En omdat in deze periode van groei elk procentje telt…

                                    Regeringen hebben schuld aan chaos


                                    Ook overheden hebben hun aandeel in de paniekstemming en de versnelde afbrokkeling van het aandeel van de dieselmotor. Brussel wil vanaf 2025 enkel nog Euro 6-diesels toelaten op zijn grondgebied, maar Wallonië wil de verkoop ervan volledig verbieden in 2030. Dat helpt natuurlijk niet om klanten gerust te stellen of de markt te stabiliseren. Wat we vandaag absoluut nodig hebben, is een diepgaand debat over diesel en een gecoördineerd beleid voor het Belgische – en bij voorkeur Europese – grondgebied.

                                    Maar wat er ook gebeurt, de dieselmotor mag in de loop der jaren dan wel aan aantrekkingskracht verliezen, hij zal niet van vandaag op morgen verdwijnen. Zeker niet in de duurdere segmenten, zoals grote berlines of dikke SUV’s, waar hij nog erg belangrijk blijft, en dat zal niet snel veranderen. De diesel is dus nog niet dood. Hij heeft nog een carrière voor zich, al zal die er ongetwijfeld anders gaan uitzien. Hetzelfde geldt trouwens voor de benzinemotor vandaag, met zijn hybride technologie, en dan vooral via plug-in hybrides, die tegen 2020 explosief aan marktaandeel zullen winnen.
                                    Last edited by ; 28/01/2018, 19:48.

                                    Comment


                                    • Tja dat is natuurlijk begrijpelijk, maar wij zouden de wagen privé aankopen. Is jaren geleden dat we nog eens een nieuwe wagen kochten, en verdomd die keuzestress is wel degelijk geen fabeltje. Op dit moment is mijn vrouw aan het kiezen tussen een Peugeot 3008 1.6 benzine 165pk (zowat full option), een Volvo XC40 met heel wat zaken en een identiek uitgeruste BMW X3. Telkens stapje hoger in prijs en uitrusting/grootte/'prestige'... prijzen die we kregen Peugeot 38K, Volvo 46K en BMW 53K.

                                      Last edited by ; 28/01/2018, 20:02.

                                      Comment




                                      • mij niet gelaten dat men de euro4 diesels uit de steden bant, dat zijn wagens (zoals de mijne die bij de laatste als euro4 in 2009 verkocht werden) die minimum 12 jaren oud zullen zijn op het ogenblik dat ze niet meer in de grote steden gebruikt zullen mogen worden. Deze wagens zijn dan totaal afgeschreven en feitelijk waardeloos. Ik zal dan met deze wagen hetzelfde doen als met zijn voorganger : weggeven...of wegsmijten !
                                        Een beetje tegenstrijdig niettemin : mijn oude 2005 Saab benzine (ook euro4, maar van de eersten) zal dan nog overal perfect bruikbaar blijven ondanks zijn 234gr/km CO2 (175 voor mijn diesel...) en zijn onbehandelde uitstoot in (ultra)fijnstof. Enkel in NOx doet ze beter dan een oude diesel.
                                        Nogmaals, wat de politiekers nu aan het doen zijn is paniek zaaien en visieloos regels uitschrijven.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                          Tja dat is natuurlijk begrijpelijk, maar wij zouden de wagen privé aankopen. Is jaren geleden dat we nog eens een nieuwe wagen kochten, en verdomd die keuzestress is wel degelijk geen fabeltje. Op dit moment is mijn vrouw aan het kiezen tussen een Peugeot 3008 1.6 benzine 165pk (zowat full option), een Volvo XC40 met heel wat zaken en een identiek uitgeruste BMW X3. Telkens stapje hoger in prijs en uitrusting/grootte/'prestige'... prijzen die we kregen Peugeot 38K, Volvo 46K en BMW 53K.
                                          Beamer, andere klasse dan de volvo (dan moet je de XC60 vergelijken) en de Peugeot. Nieuwe X3 is zoals eerder gezegd echt een X5 in kleiner formaat in vergelijking met huidige X3. Afwerking veel beter, geluiddemping, ... zeer volwassen wagen! Knoop doorhakken Lapino, je gaat je beter voelen ;-)
                                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                          Comment

                                          Working...
                                          X