Ik neig ook veel meer naar de bmw hoor, vind alleen quasi nergens reviews over de xdrive 20i en of die vlot genoeg is voor de zware x3, gaan geen remorque trekken maar wil toch beetje sportief gevoel ook.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Meer is beter hé! 30i is sneller dan 20i, 30d nog sneller ;-) vandaar mijn keuze. Maar op papier, met een vermogen van bijna 200 pk en een koppel van bijna 300 Nm zou dat toch geen slak mogen zijn.1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Zou ook liever de 30i bestellen hoor maar meerprijs is echt niet te verantwoorden ikv gebruik van die wagen (vergeet niet dat ik een bedeijfswagen heb die we doorgaans gebruiken voor langere ritten prive). Hoop alleen dat zo een 20i in toekomst ook nog aantrekkelijk genoeg zal blijken voor doorverkoop (gepland na ongeveer 6j). Woensdag vertrek ik op skiverlof, dus ofwel nog beslissen voor ik vertrek ofwel vlak na thuiskomst, zal nu op die week niet komen ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenIk neig ook veel meer naar de bmw hoor, vind alleen quasi nergens reviews over de xdrive 20i en of die vlot genoeg is voor de zware x3, gaan geen remorque trekken maar wil toch beetje sportief gevoel ook.
Last edited by guyugy; 29/01/2018, 07:54.
Comment
-
Ah eens een positieve visie op benzine... Dus jij vindt het voor ons gebruik en als particulier ook niet echt aangewezen om voor een diesel te gaan? We kunnen na bestellen nog wijzigen van motor volgens de dealer, dus eigenlijk weinig risico. Er zou een 20i bij hen geleverd worden binnen x aantal weken, maar nog geen exacte timing. Begrijp ook echt niet waarom ze nergens een benzine hebben als testwagen, maar zal inderdaad wel te maken hebben met feit dat ze deze wagens nog aan bedrijven willen kwijtraken die nog steeds met een beter fiscaal klimaat zitten voor diesel door lage co. Het kriebel enorm om hem te bestellen en net daarom is het zo kl*¨te dat we hem niet eens kunnen testen in de benzine versie. Zoniet was de bon allang getekend. Mijn vrouw wil nu per se wachten op een testrit met de Volvo XC40 (die wel met de juiste motor kan getest worden) vooraleer ze de BMW bestelt.
Heb al honderden filmpjes bekeken en reviews gelezen en die X3 krijgt toch quasi overal ferm positieve kritieken. (de XC40 ook overigens, maar is kleiner). Ben stiekem beetje verliefd op die X3, vond het gewoon een zeer lekkere auto om in te vertoeven en hij ziet er nog eens zalig krachtig uit ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk BerichtenTja dat is natuurlijk begrijpelijk, maar wij zouden de wagen privé aankopen. Is jaren geleden dat we nog eens een nieuwe wagen kochten, en verdomd die keuzestress is wel degelijk geen fabeltje. Op dit moment is mijn vrouw aan het kiezen tussen een Peugeot 3008 1.6 benzine 165pk (zowat full option), een Volvo XC40 met heel wat zaken en een identiek uitgeruste BMW X3. Telkens stapje hoger in prijs en uitrusting/grootte/'prestige'... prijzen die we kregen Peugeot 38K, Volvo 46K en BMW 53K.
Tussen de goedkoopste en de duurste zit 15000 Euro verschil. Maar denk nu wel dat je het verschil mag halveren als je de wagen terug verkoopt na 7 jaar. Dus... kost je 1000 Euro extra per jaar of 85 Euro per maand in aankoopprijs. K weet het, is heel bruut gerekend.
Alle dagen een pakje sigaretten roken is duurder . Maar 'k zou nooit een bedrag uitgeven waar ik me nadien slecht bij voel, andersom geldt net hetzelfde. Als je het makkelijk kan zonder te grote impact op je spaarboekje, ga je nadien ook weer spijt hebben
Comment
-
Het probleem met de huidige 2,0 liters-motoren die in de SUV’s gemonteerd worden is dat ze in de meeste gevallen oudere versies zijn die bijgewerkt werden om meer vermogen en meer koppel te produceren. Bij Audi is dat een 252 pk’s die oorspronkelijk maar 180 pk’s leverde in de Q5, en welke niet blonk voor zijn fiabiliteit. Ik zou hem daarom nooit kiezen, en dus ook niet de nieuwe Q5 in benzineversie. Eigenlijk is er maar één zeer recente 2,0 liter en dat is de Ingenium die in de Jaguars en Range Rovers komt.
Dit is een gevolg van de weinige interesse in de voorbije jaren voor benzinemotoren, ze bleven achter qua ontwikkeling. Met de vraagteken die weegt op de fossiele brandstofmotoren aarzelen de meeste merken om juist nu daarin volop te investeren, het blijft in de meeste gevallen bij verdere ontwikkelingen van oudere concepten.
ik blijf dus persoonlijk de kat uit de boom kijken, zeker in de komende 2 of 3 jaren.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenik blijf dus persoonlijk de kat uit de boom kijken, zeker in de komende 2 of 3 jaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenAh ja.. die benzine zal zeker wel voldoen voor jullie hoor, best is voortgaan op hetgene je gewoon bent te rijden en dan is dit toch een mooie upgrade tov je IX30...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Andermans rekening kan je natuurlijk niet maken... Maar tussen de Peugeot en de BMW zit een groot verschil en dan doel ik niet enkel op de prijs
Tussen de goedkoopste en de duurste zit 15000 Euro verschil. Maar denk nu wel dat je het verschil mag halveren als je de wagen terug verkoopt na 7 jaar. Dus... kost je 1000 Euro extra per jaar of 85 Euro per maand in aankoopprijs. K weet het, is heel bruut gerekend.
Alle dagen een pakje sigaretten roken is duurder . Maar 'k zou nooit een bedrag uitgeven waar ik me nadien slecht bij voel, andersom geldt net hetzelfde. Als je het makkelijk kan zonder te grote impact op je spaarboekje, ga je nadien ook weer spijt hebben
En is inderdaad wel ergens jammer dat ze bij dit soort wagens niet wat research hebben gedaan voor een benzine motor met gigantisch koppel, dat zou een benzine héél aantrekkelijk maken want denk ook wel dat heel veel mensen voor een diesel kiezen puur omwille van het koppel. Mochten we véél km doen, of de wagen gebruiken om een trailer te trekken, of ermee op vakantie naar skigebied trekken, dan zou een diesel uiteraard interessanter zijn.
En zie optielijst bovenaan, er zit eigenlijk quasi alles op wat nodig is voor vlot rijden en parkeren, behalve adaptieve cruisecontrol die me zinloos lijkt voor zo weinig autostradegebruik. De rest zit er dus wel op. We gaan vermoedelijk ook voor de Harmann-Kardon muziek gaan, omdat ik hier en daar toch hoor dat de gewone hifi-upgrade niet veel soeps is.
Comment
-
Harmann-Kardon... was mijn keuze qua muziekinstallatie voor thuis. En nog geen seconde spijt van gehad.
Die adaptieve cruisecontrol, de meeste mensen vinden dit zeer aangenaam. Zelf ben ik er niet echt voor, zelfs niet voor een gewone cruisecontrol. Gebruik dat quasi nooit, enkel de snelheidsbegrenzer durf ik wel een te gebruiken op de snelweg. Kan er niet aan doen, maar blijf het onnatuurlijk vinden dat je wagen versnelt en vertraagt zonder dat je het gaspedaal manipuleert. Maja, da's natuurlijk allemaal echt wel een persoonlijk aanvoelen hee.
Comment
-
Van geluid gesproken, ik vind persoonlijk dat juist dat van belang kan zijn bij de motorkeuze : om van je performante muziekinstallatie echt te kunnen genieten mag deze ook niet gestoord worden door het gebrom van de motor. En daar is er een duidelijk verschil in het voordeel van een benzinewagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEigenlijk is er maar één zeer recente 2,0 liter en dat is de Ingenium die in de Jaguars en Range Rovers komt.
Dit is een gevolg van de weinige interesse in de voorbije jaren voor benzinemotoren, ze bleven achter qua ontwikkeling. .
Kan je dus al 7 jaar kopen bij Fiat en Alfa (cc: 0.9 + 1.4 + 2.0)
Comment
-
Als ik jullie zeer behulpzame tips/opmerkingen samenvat, dan denk ik dat we er wel uit zijn qua optielijst/uitvoering. Zal toch de 20i worden omdat diesel echt geen zin heeft voor mijn vrouw haar gebruik, en de 30i maakt het helemaal te duur. Moet nog bijgevoegd worden hieronder : akoestisch glas, harmann-kardon audio en donkere dakhemel. Uiteraard zou een snellere motor nog leuker zijn, maar denk dat we met onderstaande toch al een redelijk mooie X3 hebben niet? Nu de garagist nog overtuigen om kleine extra te doen qua korting en dan bestellen. Zitten met onderstaande lijst + de extra's een kleine 550 euro boven onze morele grens, kan me niet voorstellen dat ze voor zo'n dure wagen een verkoop gaan laten schieten voor 550 euro Morgen afspraak...
BMW X3 xDrive20i (TR51)
Cilinderinhoud (cc) 1998
CO2-uitstoot (g/km) 166
A90 Sophistograu Brillianteffekt
MAPQ Leder 'Vernasca' Cognac met stitching /
Standaard uitrusting (niet exhaustief)
1CB Interne code
205 Automatische versnellingsbak Steptronic
255 Sportstuur
2PA Antidiefstalbouten
2VB Weergave bandendruk
2VC Bandenherstelkit
423 Fluwelen tapijten
5DA Desactivatie passagiersairbag
6AC Intelligent Emergency Call - eCall
6AE BMW Teleservices
6AK ConnectedDrive Services (3 jaar)
6AP Remote Services
7CG BMW garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
851 Spraakversie Duits
886 Handleiding Nederlands
7LM Model xLine
28F Alu velgen styling 694 19"
3AT Dakrails gesatineerd Aluminium
3MB Exterieur Line Aluminium gesatineerd
413 Scheidingsnet
481 Sportzetels vooraan
493 Opbergpakket
4LU Decoratieve lijsten Schwarz
hochglänzend met sierlijst in Perlglanz
Chrom
4UR Sfeerverlichting
5A1 LED mistlampen
ZB2 Business Pack
302 Alarmsysteem
430 Spiegelpakket
431 Automatisch dimmende binnenspiegel
488 Lendensteun vooraan
534 Elektronisch gestuurde airconditioning,
3-zones
5DN Parking Assistant Pack Plus
609 Navigatiesysteem Professional
650 CD speler
ZB4 Innovation Pack
552 Adaptive LED headlights
5AC High Beam Assist
5AS Driving Assistant Pack
610 Head-Up Display
ZB5 Audio Pack
654 DAB-Tuner
676 HiFi-luidsprekersysteem
6FV Online Entertainment
ZB7 Travel Pack
402 Panoramisch schuifdak
420 Zonnewerend glas achteraan
461 Rugleuning achterbank verstelbaar
494 Verwarmde zetels vooraan
6WB Multifunctionele instrumentendisplay
ZKS Veiligheidskit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Dat is gewoon Fiat /Alfa, MultiAir kleppen techniek (van 2011), gemaakt in Duitsland (Schaeffler AG)… maar de licentie zit nog bij Fiat….
Kan je dus al 7 jaar kopen bij Fiat en Alfa (cc: 0.9 + 1.4 + 2.0)
Comment
-
Proficiat, kogel door de kerk, leuk gevoel! Nu kan het laaaaange wachten beginnen... Juli is wel héél lang, ik heb besteld eind december en heb hem (normaal) midden maart.1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
Comment