Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik neig ook veel meer naar de bmw hoor, vind alleen quasi nergens reviews over de xdrive 20i en of die vlot genoeg is voor de zware x3, gaan geen remorque trekken maar wil toch beetje sportief gevoel ook.

    Comment


    • Meer is beter hé! 30i is sneller dan 20i, 30d nog sneller ;-) vandaar mijn keuze. Maar op papier, met een vermogen van bijna 200 pk en een koppel van bijna 300 Nm zou dat toch geen slak mogen zijn.
      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

      Comment


      • Zou ook liever de 30i bestellen hoor maar meerprijs is echt niet te verantwoorden ikv gebruik van die wagen (vergeet niet dat ik een bedeijfswagen heb die we doorgaans gebruiken voor langere ritten prive). Hoop alleen dat zo een 20i in toekomst ook nog aantrekkelijk genoeg zal blijken voor doorverkoop (gepland na ongeveer 6j). Woensdag vertrek ik op skiverlof, dus ofwel nog beslissen voor ik vertrek ofwel vlak na thuiskomst, zal nu op die week niet komen ook.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
          Ik neig ook veel meer naar de bmw hoor, vind alleen quasi nergens reviews over de xdrive 20i en of die vlot genoeg is voor de zware x3, gaan geen remorque trekken maar wil toch beetje sportief gevoel ook.
          dat is nu wat heel bizar is voor deze genre wagens, overal wordt gepushed naar benzine, maar er zijn amper testwagens van dat type, de concessies blijven maar duchtig diesels bestellen als showroom/testwagen... hier in de Westhoek heeft enkel Volvo een test-benzine XC 60. Dat zal wel bewijzen dat de grotere SUV’s massaal geleased worden, dan is een euro6 diesel nog financieel veilig.Als privé-aankoop met een horizont van 6 jaar is dat m.i. heel gewaagd, zoniet zelfmoord...
          Last edited by guyugy; 29/01/2018, 07:54.

          Comment


          • Ah eens een positieve visie op benzine... Dus jij vindt het voor ons gebruik en als particulier ook niet echt aangewezen om voor een diesel te gaan? We kunnen na bestellen nog wijzigen van motor volgens de dealer, dus eigenlijk weinig risico. Er zou een 20i bij hen geleverd worden binnen x aantal weken, maar nog geen exacte timing. Begrijp ook echt niet waarom ze nergens een benzine hebben als testwagen, maar zal inderdaad wel te maken hebben met feit dat ze deze wagens nog aan bedrijven willen kwijtraken die nog steeds met een beter fiscaal klimaat zitten voor diesel door lage co. Het kriebel enorm om hem te bestellen en net daarom is het zo kl*¨te dat we hem niet eens kunnen testen in de benzine versie. Zoniet was de bon allang getekend. Mijn vrouw wil nu per se wachten op een testrit met de Volvo XC40 (die wel met de juiste motor kan getest worden) vooraleer ze de BMW bestelt.

            Heb al honderden filmpjes bekeken en reviews gelezen en die X3 krijgt toch quasi overal ferm positieve kritieken. (de XC40 ook overigens, maar is kleiner). Ben stiekem beetje verliefd op die X3, vond het gewoon een zeer lekkere auto om in te vertoeven en hij ziet er nog eens zalig krachtig uit ook.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
              Tja dat is natuurlijk begrijpelijk, maar wij zouden de wagen privé aankopen. Is jaren geleden dat we nog eens een nieuwe wagen kochten, en verdomd die keuzestress is wel degelijk geen fabeltje. Op dit moment is mijn vrouw aan het kiezen tussen een Peugeot 3008 1.6 benzine 165pk (zowat full option), een Volvo XC40 met heel wat zaken en een identiek uitgeruste BMW X3. Telkens stapje hoger in prijs en uitrusting/grootte/'prestige'... prijzen die we kregen Peugeot 38K, Volvo 46K en BMW 53K.
              Andermans rekening kan je natuurlijk niet maken... Maar tussen de Peugeot en de BMW zit een groot verschil en dan doel ik niet enkel op de prijs
              Tussen de goedkoopste en de duurste zit 15000 Euro verschil. Maar denk nu wel dat je het verschil mag halveren als je de wagen terug verkoopt na 7 jaar. Dus... kost je 1000 Euro extra per jaar of 85 Euro per maand in aankoopprijs. K weet het, is heel bruut gerekend.
              Alle dagen een pakje sigaretten roken is duurder . Maar 'k zou nooit een bedrag uitgeven waar ik me nadien slecht bij voel, andersom geldt net hetzelfde. Als je het makkelijk kan zonder te grote impact op je spaarboekje, ga je nadien ook weer spijt hebben

              Comment


              • Het probleem met de huidige 2,0 liters-motoren die in de SUV’s gemonteerd worden is dat ze in de meeste gevallen oudere versies zijn die bijgewerkt werden om meer vermogen en meer koppel te produceren. Bij Audi is dat een 252 pk’s die oorspronkelijk maar 180 pk’s leverde in de Q5, en welke niet blonk voor zijn fiabiliteit. Ik zou hem daarom nooit kiezen, en dus ook niet de nieuwe Q5 in benzineversie. Eigenlijk is er maar één zeer recente 2,0 liter en dat is de Ingenium die in de Jaguars en Range Rovers komt.
                Dit is een gevolg van de weinige interesse in de voorbije jaren voor benzinemotoren, ze bleven achter qua ontwikkeling. Met de vraagteken die weegt op de fossiele brandstofmotoren aarzelen de meeste merken om juist nu daarin volop te investeren, het blijft in de meeste gevallen bij verdere ontwikkelingen van oudere concepten.
                ik blijf dus persoonlijk de kat uit de boom kijken, zeker in de komende 2 of 3 jaren.

                Comment


                • Ah ja.. die benzine zal zeker wel voldoen voor jullie hoor, best is voortgaan op hetgene je gewoon bent te rijden en dan is dit toch een mooie upgrade tov je IX30...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    ik blijf dus persoonlijk de kat uit de boom kijken, zeker in de komende 2 of 3 jaren.
                    Als je momenteel een goede wagen hebt... is dat de inderdaad de beste oplossing. De overheid gaat mijne kop ook niet zot maken zulle

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ah ja.. die benzine zal zeker wel voldoen voor jullie hoor, best is voortgaan op hetgene je gewoon bent te rijden en dan is dit toch een mooie upgrade tov je IX30...
                      Een voordeel van de X3 op vele van zijn concurrenten is dat het achterruit nog vrij steil is, dat helpt voor een goed zicht naar achter en 3/4 achter in het stadsverkeer. Ik heb een hekel aan die platte toestanden waardoor je kijkt als in een schietgat ! In elk geval niet vergeten de dode hoek controle aan te vinken!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                        Andermans rekening kan je natuurlijk niet maken... Maar tussen de Peugeot en de BMW zit een groot verschil en dan doel ik niet enkel op de prijs
                        Tussen de goedkoopste en de duurste zit 15000 Euro verschil. Maar denk nu wel dat je het verschil mag halveren als je de wagen terug verkoopt na 7 jaar. Dus... kost je 1000 Euro extra per jaar of 85 Euro per maand in aankoopprijs. K weet het, is heel bruut gerekend.
                        Alle dagen een pakje sigaretten roken is duurder . Maar 'k zou nooit een bedrag uitgeven waar ik me nadien slecht bij voel, andersom geldt net hetzelfde. Als je het makkelijk kan zonder te grote impact op je spaarboekje, ga je nadien ook weer spijt hebben
                        Die berekening had ik gisteren exact gemaakt met mijn vrouw samen, om haar te overtuigen dat (weliswaar een pak) meer uitgeven op lange termijn misschien zo zot nog niet is. Ik schat de herverkoopwaarde van zo'n BMW toch iets hoger in dan een Peugeot, en voor de extra kost/jaar rijdt ze dan wel met een auto waar ze 100% verliefd op is en waar ze graag mee rijdt. Ik zie het niet zitten om weliswaar 15.000 euro minder uit te geven om dan met een auto rond te rijden die ze 'hij is wel ok' vindt. Luxe, gevoel, emotie en plezier kosten ook geld.

                        En is inderdaad wel ergens jammer dat ze bij dit soort wagens niet wat research hebben gedaan voor een benzine motor met gigantisch koppel, dat zou een benzine héél aantrekkelijk maken want denk ook wel dat heel veel mensen voor een diesel kiezen puur omwille van het koppel. Mochten we véél km doen, of de wagen gebruiken om een trailer te trekken, of ermee op vakantie naar skigebied trekken, dan zou een diesel uiteraard interessanter zijn.

                        En zie optielijst bovenaan, er zit eigenlijk quasi alles op wat nodig is voor vlot rijden en parkeren, behalve adaptieve cruisecontrol die me zinloos lijkt voor zo weinig autostradegebruik. De rest zit er dus wel op. We gaan vermoedelijk ook voor de Harmann-Kardon muziek gaan, omdat ik hier en daar toch hoor dat de gewone hifi-upgrade niet veel soeps is.

                        Comment


                        • Harmann-Kardon... was mijn keuze qua muziekinstallatie voor thuis. En nog geen seconde spijt van gehad.
                          Die adaptieve cruisecontrol, de meeste mensen vinden dit zeer aangenaam. Zelf ben ik er niet echt voor, zelfs niet voor een gewone cruisecontrol. Gebruik dat quasi nooit, enkel de snelheidsbegrenzer durf ik wel een te gebruiken op de snelweg. Kan er niet aan doen, maar blijf het onnatuurlijk vinden dat je wagen versnelt en vertraagt zonder dat je het gaspedaal manipuleert. Maja, da's natuurlijk allemaal echt wel een persoonlijk aanvoelen hee.

                          Comment


                          • Van geluid gesproken, ik vind persoonlijk dat juist dat van belang kan zijn bij de motorkeuze : om van je performante muziekinstallatie echt te kunnen genieten mag deze ook niet gestoord worden door het gebrom van de motor. En daar is er een duidelijk verschil in het voordeel van een benzinewagen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Eigenlijk is er maar één zeer recente 2,0 liter en dat is de Ingenium die in de Jaguars en Range Rovers komt.
                              Dit is een gevolg van de weinige interesse in de voorbije jaren voor benzinemotoren, ze bleven achter qua ontwikkeling. .
                              Dat is gewoon Fiat /Alfa, MultiAir kleppen techniek (van 2011), gemaakt in Duitsland (Schaeffler AG)… maar de licentie zit nog bij Fiat….

                              Kan je dus al 7 jaar kopen bij Fiat en Alfa (cc: 0.9 + 1.4 + 2.0)


                              Comment


                              • Als ik jullie zeer behulpzame tips/opmerkingen samenvat, dan denk ik dat we er wel uit zijn qua optielijst/uitvoering. Zal toch de 20i worden omdat diesel echt geen zin heeft voor mijn vrouw haar gebruik, en de 30i maakt het helemaal te duur. Moet nog bijgevoegd worden hieronder : akoestisch glas, harmann-kardon audio en donkere dakhemel. Uiteraard zou een snellere motor nog leuker zijn, maar denk dat we met onderstaande toch al een redelijk mooie X3 hebben niet? Nu de garagist nog overtuigen om kleine extra te doen qua korting en dan bestellen. Zitten met onderstaande lijst + de extra's een kleine 550 euro boven onze morele grens, kan me niet voorstellen dat ze voor zo'n dure wagen een verkoop gaan laten schieten voor 550 euro Morgen afspraak...

                                BMW X3 xDrive20i (TR51)
                                Cilinderinhoud (cc) 1998
                                CO2-uitstoot (g/km) 166

                                A90 Sophistograu Brillianteffekt
                                MAPQ Leder 'Vernasca' Cognac met stitching /

                                Standaard uitrusting (niet exhaustief)
                                1CB Interne code
                                205 Automatische versnellingsbak Steptronic
                                255 Sportstuur
                                2PA Antidiefstalbouten
                                2VB Weergave bandendruk
                                2VC Bandenherstelkit
                                423 Fluwelen tapijten
                                5DA Desactivatie passagiersairbag
                                6AC Intelligent Emergency Call - eCall
                                6AE BMW Teleservices
                                6AK ConnectedDrive Services (3 jaar)
                                6AP Remote Services
                                7CG BMW garantie tot 3 jaar, zonder kilometerbeperking
                                851 Spraakversie Duits
                                886 Handleiding Nederlands

                                7LM Model xLine
                                28F Alu velgen styling 694 19"
                                3AT Dakrails gesatineerd Aluminium
                                3MB Exterieur Line Aluminium gesatineerd
                                413 Scheidingsnet
                                481 Sportzetels vooraan
                                493 Opbergpakket
                                4LU Decoratieve lijsten Schwarz
                                hochglänzend met sierlijst in Perlglanz
                                Chrom
                                4UR Sfeerverlichting
                                5A1 LED mistlampen

                                ZB2 Business Pack
                                302 Alarmsysteem
                                430 Spiegelpakket
                                431 Automatisch dimmende binnenspiegel
                                488 Lendensteun vooraan
                                534 Elektronisch gestuurde airconditioning,
                                3-zones
                                5DN Parking Assistant Pack Plus
                                609 Navigatiesysteem Professional
                                650 CD speler

                                ZB4 Innovation Pack
                                552 Adaptive LED headlights
                                5AC High Beam Assist
                                5AS Driving Assistant Pack
                                610 Head-Up Display

                                ZB5 Audio Pack
                                654 DAB-Tuner
                                676 HiFi-luidsprekersysteem
                                6FV Online Entertainment

                                ZB7 Travel Pack
                                402 Panoramisch schuifdak
                                420 Zonnewerend glas achteraan
                                461 Rugleuning achterbank verstelbaar

                                494 Verwarmde zetels vooraan
                                6WB Multifunctionele instrumentendisplay
                                ZKS Veiligheidskit

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                  Dat is gewoon Fiat /Alfa, MultiAir kleppen techniek (van 2011), gemaakt in Duitsland (Schaeffler AG)… maar de licentie zit nog bij Fiat….

                                  Kan je dus al 7 jaar kopen bij Fiat en Alfa (cc: 0.9 + 1.4 + 2.0)

                                  Oei ! Ik heb vandaag iets geleerd ...

                                  Comment


                                  • Dat wordt een super-mooie wagen, madam zal tevreden zijn (als je niet te vaak wegloopt met haar bijouke )

                                    Comment


                                    • Ik denk heel stilletjes dat Lapino zelf ook heel tevreden zal zijn

                                      Wordt inderdaad een mooie wagen ! Je laat weten wanneer we definitief profciat kunnen zeggen?

                                      Comment



                                      • Het is gebeurd, bestelbon daarnet gaan tekenen Nu wachten (vermoedelijk tot juli...)

                                        Comment


                                        • Proficiat, kogel door de kerk, leuk gevoel! Nu kan het laaaaange wachten beginnen... Juli is wel héél lang, ik heb besteld eind december en heb hem (normaal) midden maart.
                                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                          Comment

                                          Working...
                                          X