Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tja, blijkbaar gaan bestellingen door autosalon nu wel héél hard. Heel goed gevoel overgehouden aan onderhandeling, nog behoorlijk extra stukje van de prijs gekregen én overname voor huidige auto die perfect binnen ons verwachtingspatroon lag (en hebben nog mogelijkheid om hem zelf te verkopen indien dat meer opbrengt). Zijn zéér benieuwd, nog nooit een BMW gehad. Verkoper vond het zelf ook een héél mooi uitgeruste auto. Madam stond nogal te blinken (en ik ook )

Comment

• Nu de prijs (of korting) nog effe meedelen... :-p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
        Nu de prijs (of korting) nog effe meedelen... :-p
        Nee, minstens de bestelbon inscannen en hier plaatsen

Comment

• Via pm wil ik gerust prijs doorgeven, maar niet in openbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
            Via pm wil ik gerust prijs doorgeven, maar niet in openbaar.
            Nee tuurlijk niet, was een grapje hoor . Zelfs per pm niet, zijn mijn zaken niet

Comment

• Nu niet dat de prijs moeilijk te berekenen is via de configurator van BMW... Net als de kortingpercentages zijn meestal ook geen groot geheim :-)

Comment

• Vandaag mail van BMW, levertermijn van ‘midden maart’ (volgens verkoper hoogstwaarschijnlijk vroeger) naar eind april
                1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                  Nu niet dat de prijs moeilijk te berekenen is via de configurator van BMW... Net als de kortingpercentages zijn meestal ook geen groot geheim :-)
                  Wij Belgen spreken niet graag over geld hee

Comment

• Allez, 10. Pct eraf dus :-p

Comment

• Lol, 10% bij BMW? 7 á 7,5 met een uitzonderlijke 8% zal realistischer zijn denk ik.

btw, alvast proficiat met het plaatsen van je bestelling Lapino.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Vorige week de mijne besteld X3 2.0i. Garagehouder beweerde dat met 20.000 km per jaar een benzine de beste optie is. Diesel zou sowieso een probleem worden naar de toekomst toe enz... Nu heb ik deze auto gekocht (eerste BMW en grotere luxewagen) omdat hij mooi is en kon wel wat meer luxe gebruiken na mijn 50e verjaardag. Ik ben een rustige chauffeur en snel rijden, sportief rijden is aan mij niet besteed. Wagen getest( 2.0d) en rijdt heerlijk.
                        Nu heb ik nog eens zitten rekenen en ook info bekeken op duitse internetforums. Blijkt de 2.0i al snel 10l/100 km te verbruiken. Dat is best veel en dan klopt volgens mij de bewering niet dat benzine de beste keuze was. Dus overweeg nu terug of een diesel niet beter is (financieel dan). Ben van plan om de wagen op te rijden, dus 10 à 15 jaar.
                        Heeft er iemand een zicht op wat deze wagen echt gaat verbruiken? De 7 l/100 km als specificatie geloof ik allang niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
                          Vorige week de mijne besteld X3 2.0i. Garagehouder beweerde dat met 20.000 km per jaar een benzine de beste optie is. Diesel zou sowieso een probleem worden naar de toekomst toe enz... Nu heb ik deze auto gekocht (eerste BMW en grotere luxewagen) omdat hij mooi is en kon wel wat meer luxe gebruiken na mijn 50e verjaardag. Ik ben een rustige chauffeur en snel rijden, sportief rijden is aan mij niet besteed. Wagen getest( 2.0d) en rijdt heerlijk.
                          Nu heb ik nog eens zitten rekenen en ook info bekeken op duitse internetforums. Blijkt de 2.0i al snel 10l/100 km te verbruiken. Dat is best veel en dan klopt volgens mij de bewering niet dat benzine de beste keuze was. Dus overweeg nu terug of een diesel niet beter is (financieel dan). Ben van plan om de wagen op te rijden, dus 10 à 15 jaar.
                          Heeft er iemand een zicht op wat deze wagen echt gaat verbruiken? De 7 l/100 km als specificatie geloof ik allang niet meer.
                          De wagen zal zeker geen 7l / 100km verbruiken, dat klopt. Ik verwacht dat met een rustige rijstijl het verbruik bij een 2.0i eerder zal uitkomen tussen 9.0 en 9.5l / 100km. Ter vergelijking: ik rijd momenteel met een X3 m40i en mijn verbruik is 10.7l / 100km over meer dan 5.000km inmiddels. Het zou me dus zeer verbazen als je de 2.0i niet gemakkelijk in de buurt van de 9.5l zou kunnen houden.

Wat het beste is naar de toekomst toe, zeker als je spreekt van 10 à 15 jaar (wat in autotermen toch wel zéér lang is), is koffiedik kijken. Het is alleszins duidelijk dat de wet- en regelgeving (en het algemene sentiment) zich momenteel tegen diesel auto's aan het keren is. Ik zou dus zeker voor de benzine gaan in jouw situatie, maar dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.

Comment

• En proficiat met de aankoop trouwens! Ik heb geen ervaring met de 2.0i in de X3, maar de auto op zich los van de motor is alleszins al top!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
                              Vorige week de mijne besteld X3 2.0i. Garagehouder beweerde dat met 20.000 km per jaar een benzine de beste optie is. Diesel zou sowieso een probleem worden naar de toekomst toe enz... Nu heb ik deze auto gekocht (eerste BMW en grotere luxewagen) omdat hij mooi is en kon wel wat meer luxe gebruiken na mijn 50e verjaardag. Ik ben een rustige chauffeur en snel rijden, sportief rijden is aan mij niet besteed. Wagen getest( 2.0d) en rijdt heerlijk.
                              sorry het zo cru te stellen, maar is het verbruik echt een probleem als je al tussen de 50 en de 60k€ voor de wagen betaald hebt?
                              Geen enkel van de benzine-SUV’s van deze categorie zal minder in het echt verbruiken dan 10 of 11 liter zelfs met een ei onder de rechter voet, tenzij constant op snelweg. Dit hebben mij alle verkopers gezegd van Audi, Mercedes, Volvo, Alfa die ik aangesproken heb. En als je een beetje door duwt, is nog een paar liters meer perfect denkbaar. Ik wed dat dit nog duidelijker zal worden voor de benzinemodellen die met de niet metingen zullen geëvalueerd worden.
                              Kijk naar de emissies van de nieuwe XC40 als je mij niet gelooft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

sorry het zo cru te stellen, maar is het verbruik echt een probleem als je al tussen de 50 en de 60k€ voor de wagen betaald hebt?
                                Geen enkel van de benzine-SUV’s van deze categorie zal minder in het echt verbruiken dan 10 of 11 liter zelfs met een ei onder de rechter voet, tenzij constant op snelweg. Dit hebben mij alle verkopers gezegd van Audi, Mercedes, Volvo, Alfa die ik aangesproken heb. En als je een beetje door duwt, is nog een paar liters meer perfect denkbaar. Ik wed dat dit nog duidelijker zal worden voor de benzinemodellen die met de niet metingen zullen geëvalueerd worden.
                                Kijk naar de emissies van de nieuwe XC40 als je mij niet gelooft.
                                Hier ben je dus echt gewoon mis met die statement. Voor je zo een "bolde statement" maakt, zou je er beter eens mee rijden. Als ik met een M40i aan 10.7 liter gemiddeld zit, dan gaat onder de 10 zeker mogelijk zijn met een 2.0i (waarschijnlijk zelfs met een m40i want ik kan af en toe een stoplichtsprintje niet laten).

Comment

• edit: door een foutje bij het wijzigen is bericht blijkbaar opnieuw geplaatst
                                  Last edited by ; 01/02/2018, 12:34.

Comment

• Wat is dit nu voor shitty sossenredenering: Alsof je niet op de kost van het verbruik zou willen letten louter omdat je 50k voor een X3 kunt en wilt leggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Dat hij naar het verbruik dan kijkt is normaal ! Is niet omdat je een bepaalde som uitgeeft dat je ook nutteloos geld moet gaan uitgeven aan zaken die hem niet interesseren.
                                      Is net door het geld niet aan nutteloze zaken te geven dat je een bepaalde som bijeen krijgt...

Zelfs al is het rendement maar 1000 Euro per jaar, dan is het verschil 10.000 Euro op 10 jaar. 10.000 Euro waar de man niks aan had. Dat rendement haal je zelfs niet bij de bank als je op dezelfde voorzichtige manier belegt.

Begrijp niet dat mensen de laatste procent korting uit de garagehouder persen terwijl dit maar over een paar 100 Euro gaat en dit dan wel als normaal gezien wordt, terwijl als je 50.000 Euro aan een auto geeft je op geen 10.000 Euro zou moeten kijken qua verbruik ???

Trouwens, 50.000 Euro voor een wagen is nu ook niet bepaald decadent te noemen in huidige tijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Trouwens, 50.000 Euro voor een wagen is nu ook niet bepaald decadent te noemen in huidige tijden.
                                        Ruim 99,85 % van de 7 miljard aardbewoners heeft hier toch een andere mening over dan u….

Comment

• Bij een verbruiksverschil van 10 L-benzine t.o.v. 7.5 L-diesel is de extra brandstof kost, +/- 0.65% per jaar t.o.v. de totale kostprijs van een X3 na 10 jaar (bij 20000 km/j)

Er zijn dus nog andere zaken waarop je kan besparen….vermits de totale brandstofkosten (benzine of diesel) slechts zo’n 20% van de totale kost uitmaakt bij zo’n auto…

Comment

Working...
                                          X