Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten

    De wagen zal zeker geen 7l / 100km verbruiken, dat klopt. Ik verwacht dat met een rustige rijstijl het verbruik bij een 2.0i eerder zal uitkomen tussen 9.0 en 9.5l / 100km. Ter vergelijking: ik rijd momenteel met een X3 m40i en mijn verbruik is 10.7l / 100km over meer dan 5.000km inmiddels. Het zou me dus zeer verbazen als je de 2.0i niet gemakkelijk in de buurt van de 9.5l zou kunnen houden.

    Wat het beste is naar de toekomst toe, zeker als je spreekt van 10 à 15 jaar (wat in autotermen toch wel zéér lang is), is koffiedik kijken. Het is alleszins duidelijk dat de wet- en regelgeving (en het algemene sentiment) zich momenteel tegen diesel auto's aan het keren is. Ik zou dus zeker voor de benzine gaan in jouw situatie, maar dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.
    Ik denk zeker dat ik een atypische BMW rijder zal worden want ik rij dus echt nergens over de limiet, als eerste weg aan een verkeerslicht, aan mij niet besteed enz... Heb nu een VW Touran 2.0Diesel en is 12 jaar oud, verbruik 5.2 l/100 km. In de garage melden ze me een werkelijk verbruik van 8 l/100 km. Maar met een verbruik van 10 l heb ik het toch wat lastig. Niet op gerekend. Eventueel toch nog overwegen om naar Diesel over te schakelen, kan nog altijd volgens de verkoper.
    Het is niet omdat ik redelijk wat geld uitgeef aan een mooie, ruime luxe auto dat ik ook nog eens extra geld wil buitengooien aan hoge brandstofkosten. Dus beter naar Diesel gaan en zo'n 6 liter verbruik?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

      Ruim 99,85 % van de 7 miljard aardbewoners heeft hier toch een andere mening over dan u….
      We leven in Belgie he man... Kijk eens naar het gemiddelde vermogen van de Belg en merk dat dit zeker geen uitzondering is. Zeker niet.

      Comment


      • Vraag eens om een testrit in een 20i. Probeer eens op dat uurtje gewoon in je gewone rijstijl te rijden en kijk naar het gemiddeld verbruik. Dat zal waarschijnlijk de beste indicatie zijn. Mogelijks krijg je het inderdaad in de buurt van de 8l, maar dat lijkt me wel zeer scherp.

        De diesel is alleszins duurder in aanschaf en niemand weet hoe de dieselprijzen zich tegenover bezine gaan verhouden in de toekomst. Het is bijvoorbeeld niet uit te sluiten dat diesel binnen 5 jaar 20% duurder zou zijn dan benzine.

        Sowieso denk ik dat het prijsverschil alles bij elkaar genomen zeer klein zal zijn. In jouw situatie zou ik gewoon proberen met beide motoren een testrit te doen en dan beslissen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
          Bij een verbruiksverschil van 10 L-benzine t.o.v. 7.5 L-diesel is de extra brandstof kost, +/- 0.65% per jaar t.o.v. de totale kostprijs van een X3 na 10 jaar (bij 20000 km/j)

          Er zijn dus nog andere zaken waarop je kan besparen….vermits de totale brandstofkosten (benzine of diesel) slechts zo’n 20% van de totale kost uitmaakt bij zo’n auto…

          Misschien omdat die persoon wel een beetje kan rekenen dat hij juist wel die 50 k aan een wagen kan geven. Alles naar procentjes omzetten is jezelf voorliegen, je moet kijken naar effectieve bedragen.

          10.000 Euro verdienen met een meerinvestering van 2000 a 3000 Euro. Zet dat eens om naar je procentjes. Dat is een juistere benadering. Hoever kom je dan...?

          In uw geval, als het allemaal niet zo nauw steekt, heb je korting gevraagd bij de aankoop van je wagen ? Zo ja, zet dit ook eens om naar jaarlijkse procentjes en merk dat dit ook bijzonder weinig uitmaakt .


          Comment


          • Heb reeds met de X3 2.0D gereden. Rijdt schitterend en vooral comfortabel. De 2.0i zal dat ook zeker wel doen. Heb er voorlopig enkel nog moeite mee om te accepteren dat hij toch wel heel veel verbruikt. Meer ja, daar had ik wel op gerekend (verkoper heeft me dus een foutief verhaal van 8 liter voorgeschoteld?) maar 9 à 10 liter is toch wel veel. Bijna het dubbele van de huidige Touran...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten

              Hier ben je dus echt gewoon mis met die statement. Voor je zo een "bolde statement" maakt, zou je er beter eens mee rijden. Als ik met een M40i aan 10.7 liter gemiddeld zit, dan gaat onder de 10 zeker mogelijk zijn met een 2.0i (waarschijnlijk zelfs met een m40i want ik kan af en toe een stoplichtsprintje niet laten).
              Deze statement komt dus niet van mij maar van de vertegenwoordigers van de geciteerde merken. Maar met mijn eigen ervaring met benzinewagens lijkt het mij zeker niet uit de lucht gegrepen, ze zullen het wel weten, neen ?

              Comment


              • Wat ik dus in feite van een huidig BMW eigenaar zou willen horen is dat hij/zij met een 2.0 benzine wel aan een 8 liter verbruik komt door zich rustig over de Belgische wegen voort te bewegen. Of is dat echt fictie wat ik nu verkondig. Wat zijn trouwens de cijfers voor de X1, Tiguan op dat vlak want daar had ik ook interesse voor...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
                  Heb reeds met de X3 2.0D gereden. Rijdt schitterend en vooral comfortabel. De 2.0i zal dat ook zeker wel doen. Heb er voorlopig enkel nog moeite mee om te accepteren dat hij toch wel heel veel verbruikt. Meer ja, daar had ik wel op gerekend (verkoper heeft me dus een foutief verhaal van 8 liter voorgeschoteld?) maar 9 à 10 liter is toch wel veel. Bijna het dubbele van de huidige Touran...
                  Ik schat het verschil op drie liter. Dat Special K iets meer dan 10 liter verbruikt met vlotte rijstijl kan ik best geloven. Maar ik denk dat het verschil met de 3-liter van Special K niet groot zal zijn omdat die 2.0i meer moeite en toeren zal moeten doen. T is niet omdat de motor kleiner is, dat het verbruik navenant zakt.
                  Ik zie dat goed bij de mijne, ik verbruik met een drieliter diesel ( 7 serie en zit aan 6,9 liter zonder hem te sparen) ongeveer een halve liter meer dan de tweeliter diesel van hetzelfde merk.
                  8 liter kan volgens mij echt niet hoor.
                  Mijn vorige was een 1600 cc benzine en met een normale rijstijl (maar zonder stadsverkeer en zonder files, ik rij quasi altijd op de rustigere momenten) kwam ik op al 8,5 liter in een wagen die iets lichter is dan de X3 en beter gestroomlijnd was.
                  Last edited by ; 01/02/2018, 13:23.

                  Comment


                  • Als het verschil op drie liter zit, dan is volgens mijn berekening met 20.000 km per jaar en een afschrijving van minstens tien jaar de diesel een betere koop (financieel). Tenzij er van alles verandert aan de dieselprijzen, taksen ed. In de huidige situatie reken ik op een brandstofwinst van 8500 EURO, daarvan afgetrokken de hogere aankoopsom, levert nog altijd een winst van 5000 EURO op. Dan mag de dieselprijs/taks in de komende jaren al eens wat gekke sprongen maken denk ik zo...
                    Daarenboven ben ik niet de autofanaat die om de zoveel tijd een nieuw model moet hebben. Het is de bedoeling om de auto "op" te rijden. Dus na 10 jaar (200.000 km) is die toch nog niet op, mag ik hopen. Mijn Touran heeft er nu 295.000 hoor!!

                    Comment


                    • Ik denk ook dat een 20i niet zo voordelig uitkomt. Een X1 18i zal wel redelijk makkelijk onder de 8 liter blijven, weegt aanzienlijk minder.

                      Comment


                      • Met een ruwe schatting kwam ik ook aan deze orde van grootte. Vandaar mijn commentaar, met een verschil van pakweg 5000 euro’s op de hele levensduur van de wagen blijft de keuze van de brandstof maar een tiende vertegenwoordigen van de aankoopprijs. Als deze aankoopprijs geen budgettair probleem is, zal een tiende van dat bedrag uitgesmeerd op zoveel jaren geen echte drama mogen veroorzaken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
                          Als het verschil op drie liter zit, dan is volgens mijn berekening met 20.000 km per jaar en een afschrijving van minstens tien jaar de diesel een betere koop (financieel). Tenzij er van alles verandert aan de dieselprijzen, taksen ed. In de huidige situatie reken ik op een brandstofwinst van 8500 EURO, daarvan afgetrokken de hogere aankoopsom, levert nog altijd een winst van 5000 EURO op. Dan mag de dieselprijs/taks in de komende jaren al eens wat gekke sprongen maken denk ik zo...
                          Daarenboven ben ik niet de autofanaat die om de zoveel tijd een nieuw model moet hebben. Het is de bedoeling om de auto "op" te rijden. Dus na 10 jaar (200.000 km) is die toch nog niet op, mag ik hopen. Mijn Touran heeft er nu 295.000 hoor!!
                          Dat zal een minimumwinst zijn, reken daar maar op.
                          Komt daarbij dat ik vermoed (nu ik ben zelf wel een dieselliefhebber ga ik er eerlijkheidshalve bijzeggen, iedereen benadert dit anders) dat je meer rijplezier haalt uit een diesel als ik voortga uit op je beschrijving van hoe je rijdt. Komt door het hogere koppel van een diesel. Die heeft veel minder toeren nodig dan een gelijkaardige benzine motor om dezelfde prestaties neer te zetten. Zal minder nerveus zijn in optrekken en minder snel moeten terugschakelen als je beetje versnelt of een berg(je) oprijdt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Met een ruwe schatting kwam ik ook aan deze orde van grootte. Vandaar mijn commentaar, met een verschil van pakweg 5000 euro’s op de hele levensduur van de wagen blijft de keuze van de brandstof maar een tiende vertegenwoordigen van de aankoopprijs. Als deze aankoopprijs geen budgettair probleem is, zal een tiende van dat bedrag uitgesmeerd op zoveel jaren geen echte drama mogen veroorzaken.
                            Dus daarom moet je dat geld wegsmijten ? In dat geval zou ik ook geen korting meer vragen want dat is dikwijls zelfs geen 10 procent.

                            Comment


                            • Indien je louter naar het brandstofverbruik kijkt, is benzinerijden voor SUV's toch onzin. Voor kleinere wagens dus wel zin? Bestaat hier dan geen consensus over in de automobielwereld, over wat het beste is? Mijn verkoper beweerde dat bij 20.000km/jaar bijna iedereen tegenwoordig voor benzine kiest.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                Dat zal een minimumwinst zijn, reken daar maar op.
                                Komt daarbij dat ik vermoed (nu ik ben zelf wel een dieselliefhebber ga ik er eerlijkheidshalve bijzeggen, iedereen benadert dit anders) dat je meer rijplezier haalt uit een diesel als ik voortga uit op je beschrijving van hoe je rijdt. Komt door het hogere koppel van een diesel. Die heeft veel minder toeren nodig dan een gelijkaardige benzine motor om dezelfde prestaties neer te zetten. Zal minder nerveus zijn in optrekken en minder snel moeten terugschakelen als je beetje versnelt of een berg(je) oprijdt.
                                DHL, ik denk dat je begrijpt hoe mijn rijstijl is. In mijn huidige wagen (touran diesel) kan ik met uiterste precisie het gaspedaal bedienen en dat is niet louter uit gierigheid, maar is gewoon mijn rijstijl. Aan snel optrekken heb ik toch niks als ik aan volgend stoplicht dezelfde wagen tegenkom die net voor mij sterk heeft geaccelereerd om dan weer af te remmen.
                                Na jullie commentaren overweeg ik inderdaad heel sterk om toch bestelling te laten omvormen naar Diesel. Ik ben er gewoon voor gegaan op de info in de pers dat iedereen nu voor benzine gaat en het feit dat de verkoper me een benzine aanraadde. Let op dit was niet enkel bij deze verkoper zo maar ook bij andere concessiehouders waar ik ben geweest. Behalve bij Q5 want die hebben enkel diesel!!!

                                Comment


                                • De verkoper is ook slim hee, die zal wel gezien hebben dat je vatbaarder was voor een benzinewagen en hier verder op ingespeeld hebben. Ben zelf verkoper geweest van auto's lol...

                                  Comment


                                  • En nu rijd je met een Cayenne? Nogal veel auto's verkocht dan? ;-)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten

                                      Dus beter naar Diesel gaan en zo'n 6 liter verbruik?
                                      Een X3 verbruikt ook geen 6 L diesel… maar 7.5 L tov 10 L
                                      Hier können Sie nach Fahrzeugen und deren Verbrauch suchen.



                                      Al eens gekeken naar de extra onderhoudskosten zijn als je 10 jaar wil rijden met een Euro 6 diesel t.o.v. uw oude Euro 3 of 4? (Zeker bij een rustige rijstijl….)
                                      • Één nieuwe roetfilter kost alvast +/- € 2000 + één EGR-klep € 1000 (verwijderen of uitschakelen is geen optie meer)
                                      Waar mag je binnen 7 jaar nog met een Euro 6 diesel rijden…?
                                      In Duitsland alvast niet (2019 in grote steden) en VW vraagt zelf aan hun regering, om de voordelen voor diesels te stoppen…) (marktaandeel is er nu al slechts 18%)


                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                        En nu rijd je met een Cayenne? Nogal veel auto's verkocht dan? ;-)
                                        Nee hoor, waarom denk je dat ? De mijne heeft nog maar een 45.000 km geloof ik, k ga d'r ook nog een tijd mee rijden. Kan die nooit verslijten lol. Gaat enkel weg de dag dat we hier van twee auto's naar 1 auto gaan. In feite heb ik niet echt een auto nodig, maar zou me enorm opgesloten voelen mocht hier gene staan. Denk dat een SUV op dat moment kans maakt omdat mijn vrouw hier erg van houdt. Ze weet wat ze wil zulle, ik ben de sloef in huis

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                          Dus daarom moet je dat geld wegsmijten ? In dat geval zou ik ook geen korting meer vragen want dat is dikwijls zelfs geen 10 procent.
                                          niet wegsmijten, hé ! Besteden om met deze mooie benzinemotor te horen zingen in de plaats van deze ruwe diesel...
                                          ik hoor wel het verschil tussen mijn TDI en mijne vroegere V6 / VR6 !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X