Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik denk dat het quasi onmogelijk gaat zijn om hier uitsluitsel te geven over wat het voordeligste gaat zijn op dergelijke lange termijn...

    GVW, in je berichten lijk je eigenlijk gewoon een voorkeur te hebben voor een diesel boven een bezine. In dat geval moet je gewoon doen wat het beste aanvoelt en daarvoor gaan.

    Niemand heeft een glazen bol en kan de toekomst voorspellen. Mogelijks mag je binnen 10 jaar met de 20d geen enkele stad nog in, wie zal het zeggen :-).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

      Een X3 verbruikt ook geen 6 L diesel… maar 7.5 L tov 10 L
      Hier können Sie nach Fahrzeugen und deren Verbrauch suchen.



      Al eens gekeken naar de extra onderhoudskosten zijn als je 10 jaar wil rijden met een Euro 6 diesel t.o.v. uw oude Euro 3 of 4? (Zeker bij een rustige rijstijl….)
      • Één nieuwe roetfilter kost alvast +/- € 2000 + één EGR-klep € 1000 (verwijderen of uitschakelen is geen optie meer)
      Waar mag je binnen 7 jaar nog met een Euro 6 diesel rijden…?
      In Duitsland alvast niet (2019 in grote steden) en VW vraagt zelf aan hun regering, om de voordelen voor diesels te stoppen…) (marktaandeel is er nu al slechts 18%)

      Wat kost een diesel nu zo veel meer dan een benzine qua onderhoud. Heb nog nooit een egr moeten vervangen, nog nooit een roetfilter moeten vervangen,... Precies of zo'n moderne benzine niet stuk kan gaan. Voorbeelden genoeg me dunkt nee ? (je kent ongetwijfeld meer voorbeelden dan ik)

      En waarom zou je binnen 7 jaar niet meer met een Euro 6 mogen rijden. Niets wijst daarop. Tot 2025 mag je al de LEZ binnen met een Euro 5. Wie weet bannen ze de huidige benzines Euro 6 dan ook om de gekende redenen ? (k ga ze ook niet opnoemen, je kent ze wel). Je laten ophitsen door de politiek en de reclame die erop inspeelt is nooit een goed idee...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

        Een X3 verbruikt ook geen 6 L diesel… maar 7.5 L tov 10 L
        Hier können Sie nach Fahrzeugen und deren Verbrauch suchen.



        Al eens gekeken naar de extra onderhoudskosten zijn als je 10 jaar wil rijden met een Euro 6 diesel t.o.v. uw oude Euro 3 of 4? (Zeker bij een rustige rijstijl….)
        • Één nieuwe roetfilter kost alvast +/- € 2000 + één EGR-klep € 1000 (verwijderen of uitschakelen is geen optie meer)
        Waar mag je binnen 7 jaar nog met een Euro 6 diesel rijden…?
        In Duitsland alvast niet (2019 in grote steden) en VW vraagt zelf aan hun regering, om de voordelen voor diesels te stoppen…) (marktaandeel is er nu al slechts 18%)

        Bedankt iedereen voor de input. Zal er nog eens een nachtje over slapen (of meerdere). Ik vind het wel zo opvallend dat er zoveel verschillende meningen zijn. Uitgaand van de huidige kennis (men weet nooit wat de toekomst brengt) moet het toch éénduidig te bepalen zijn wat nu financieel de juiste keuze is? Niet dus. En nogmaals spannende motorgeluiden of niet, maakt me helemaal niks uit. Ik heb een dure wagen gekocht en ga ervan uit dat die in beide gevallen supergoed rijdt.
        Ik kan me gewoon nog niet goed voorstellen dat ik om de 500 à 550 km aan de pomp zal staan met een benzine. Nu rij ik vlotjes met een volle tank tot in Oostenrijk op vakantie (900 km) en dat met een oude versleten wagen van 295000 km. Dank je wel voor de trouwe dienst...

        Comment


        • Zelfs in de M40i volstaat de grootte van de tank om 600 km te rijden. Met een 20i zal je dus wel ietske verder raken...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

            niet wegsmijten, hé ! Besteden om met deze mooie benzinemotor te horen zingen in de plaats van deze ruwe diesel...
            ik hoor wel het verschil tussen mijn TDI en mijne vroegere V6 / VR6 !
            Ik niet. Totaal niet. Echt waar... Hoor de motor niet in de wagen, zelfs niet als die koud staat. Tenzij ik goed gas geef hoor ik een mooi geluid dat zeker niet ruw klinkt hoor. De VR6 was wel een toffe motor. Geluid was sportief en mooi, reed zeer romig.

            Ik begrijp wel wat je wil zeggen, maar dan zou die man al een 40i moeten kopen om van het geluid van een 6 in lijn te genieten hee. En dan zitten we weer een 10.000 Euro duurder.
            Tegenwoordig zijn de wagens ook vele beter geisoleerd he.
            En zonder afbreuk te willen doen aan VAG, de TDI motor staat wel gekend voor zijn dieselgeluid. Wil hiermee totaal niet zeggen dat ze slechter zijn of zo, versta me niet verkeerd he. Zijn ook zeer duurzame motoren.

            Comment


            • En om het verhaal helemaal op zijn kop te zetten nog dit. Net andere BMW garage opgebeld met deze vraag en daar vertelt men mijn (verkoper natuurlijk) dat met een rustige rijstijl zelfs met de vorige versie van X3 een 8 l/100 km perfect haalbaar is. En aangezien het aantal km per jaar en het soort traject dat ik doe (weinig snelweg) een benzine ALTIJD de voorkeur geniet. Dus diegene die hier spreken van 9 à 10 l/100 km zijn allemaal sportieve rijders...

              Comment


              • De BMW garage heeft ongelijk. Als je kijkt naar de 20i in de vorige versie van de X3 komen de mensen op www.Spritmonitor.de gemiddeld uit rond de 10 liter.

                Het kan natuurlijk zijn dat die allemaal een zwaardere voet hebben dan jij, maar zelfs de minst verbruikende komt op 9,65 liter gemiddeld. Het zou me dus zeer verbazen moest 8 liter realistisch zijn bij de vorige versie van de X3.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
                  En om het verhaal helemaal op zijn kop te zetten nog dit. Net andere BMW garage opgebeld met deze vraag en daar vertelt men mijn (verkoper natuurlijk) dat met een rustige rijstijl zelfs met de vorige versie van X3 een 8 l/100 km perfect haalbaar is. En aangezien het aantal km per jaar en het soort traject dat ik doe (weinig snelweg) een benzine ALTIJD de voorkeur geniet. Dus diegene die hier spreken van 9 à 10 l/100 km zijn allemaal sportieve rijders...
                  Haha ja, zal zoiets zijn zeker

                  Als je van tijd snelweg doet kan dat gene kwaad hoor. K zeg nu niet dat je een diesel moet kopen voor afstandjes van 10 km per keer af te leggen, dat zou verkeerd zijn. Maar uit het verbruik van je vorige op te maken doe je wel wat langere afstanden.
                  Blijft gelijk hoeveel liter het uiteindelijk wordt in feite, het verschil is het belangrijkste en dat zal zo'n drie liter zijn en ook belangrijk, je persoonlijke voorkeur qua motorkarakter. Dat is iets dat ieder voor zichzelf moet uitmaken. Daarom is het bijzonder belangrijk een uitgebreide testrit te doen, zeker als je zo'n overstap maakt. Geen testrit rond de blok, maar een groter traject. Als ze mij dat niet toestaan dan koop ik geen auto in die garage. Is veel te belangrijk. En dan heb je ook een klein idee qua verbruik.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                    De BMW garage heeft ongelijk. Als je kijkt naar de 20i in de vorige versie van de X3 komen de mensen op www.Spritmonitor.de gemiddeld uit rond de 10 liter.

                    Het kan natuurlijk zijn dat die allemaal een zwaardere voet hebben dan jij, maar zelfs de minst verbruikende komt op 9,65 liter gemiddeld. Het zou me dus zeer verbazen moest 8 liter realistisch zijn bij de vorige versie van de X3.
                    Het antwoord van de verkoper is afhankelijk van hoe je de vraag stelt. Spritmonitor is eerlijker dan een verkoper

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                      Het antwoord van de verkoper is afhankelijk van hoe je de vraag stelt. Spritmonitor is eerlijker dan een verkoper
                      Al eens naar die goede oude touran TDI gekeken. Daarvoor zijn er heel veel registraties en die verbruikswaarden gaan van ZEER laag (4l) naar ZEER hoog (8 l). Hoe kan dat dan? Dan hangt het verbruik toch ontzettend veel af van je rijgedrag. Voor X3 merk ik bv. ook dat er voor registraties van één gebruiker van maand tot maand verschillen worden genoteerd van 7.5 tot 12.5. Is toch dat die geen constant rijgedrag heeft.
                      Ook de testen die bv. in automagazines worden weergegeven, wat zijn die waard? Als ik zie dat ze ook de sprintsnelheid naar honder en het rijgedrag in bochten testen tegen hoge snelheid, dan gaan ze wel een mooi verbruik detecteren...
                      In ieder geval moeilijk in te schatten allemaal. Het zou veel mooier zijn indien de constructeurs verplicht werden (en er hier een controle op is) om werkelijke waarden op te geven die te vertrouwen zijn.

                      Comment


                      • Het is inderdaad extreem vervelend dat de waarden die constructeurs opgeven niet haalbaar zijn behalve in testomstandigheden. Nuja waarden die te vertrouwen zijn, lijkt me ook onmogelijk aangezien er ongelooflijk veel factoren zijn die een impact hebben op het verbruik. Als men gemiddelde reële waarden zou publiceren, zouden dat waarschijnlijk hogere waarden zijn dan bij jouw rijstijl als ik de omschrijving ervan lees.

                        Ikzelf vind het niet erg om een liter (of 2) meer te verbruiken als ik daardoor meer plezier heb aan mijn autoritten.

                        Comment


                        • Als je het algemene gemiddelde van de twee motorisaties in spritmonitor vergelijkt, geeft dit volgens mij het beste beeld van het verschil qua verbruik. Dan vlakken de uitersten mekaar af, als er voldoende input aanwezig is natuurlijk. Als er maar drie chauffeurs hun verbruik opgaven tov twintig chauffeurs, zal het laatste uiteraard correcter zijn.
                          Dat wil daarom niet zeggen dat dit uw gemiddeld verbruik zal zijn. Dat kan hoger of lager liggen uiteraard naargelang je rijstijl. Maar het effectieve verschil in liters liegt het minste als je het wil berekenen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                            Ikzelf vind het niet erg om een liter (of 2) meer te verbruiken als ik daardoor meer plezier heb aan mijn autoritten.
                            In uw geval is er geen twijfel dat jouw wagen aangenaam rijdt hee. Maar een SUV met weinig koppel (2.0i) voor iemand die graag gezapiger rijdt, ben ik toch een beetje bang voor. Als ik benzine zou nemen, maakte ik dezelfde keuze als jou.

                            Comment


                            • Er zijn twee indicaties die m.i. goed overeen komen met mijn eigen ervaringen qua verbruik:
                              - spritmonitor
                              - opgegeven verbruik binnen de bebouwde kom (Vlaanderen is 1 grote bebouwde kom)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                In uw geval is er geen twijfel dat jouw wagen aangenaam rijdt hee. Maar een SUV met weinig koppel (2.0i) voor iemand die graag gezapiger rijdt, ben ik toch een beetje bang voor. Als ik benzine zou nemen, maakte ik dezelfde keuze als jou.
                                Akkoord, alhoewel dat ik waarschijnlijk ook aan de 3.0i zou getwijfeld hebben als die beschikbaar was bij de lancering. Maar op dat moment was het enkel een diesel of de m40i en dan was de keuze snel gemaakt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten

                                  Akkoord, alhoewel dat ik waarschijnlijk ook aan de 3.0i zou getwijfeld hebben als die beschikbaar was bij de lancering. Maar op dat moment was het enkel een diesel of de m40i en dan was de keuze snel gemaakt.
                                  De 3.0i, is dan dan die met de electrische motor erbij van 250 pk ? Kan het ni meer volgen tegenwoordig . Die is al een stuk krachtiger. Want in feite is de 2.0i van BMW matig qua prestaties tov de concurrentie vind ik. Dat zou beter kunnen.

                                  Denk dat je nu toch een veel aangenamere wagen hebt... Zou je hem nog inruilen ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                    De 3.0i, is dan dan die met de electrische motor erbij van 250 pk ? Kan het ni meer volgen tegenwoordig . Die is al een stuk krachtiger. Want in feite is de 2.0i van BMW matig qua prestaties tov de concurrentie vind ik. Dat zou beter kunnen.

                                    Denk dat je nu toch een veel aangenamere wagen hebt... Zou je hem nog inruilen ?
                                    De 3.0i is volgens mij een 4 cilinder met dubbele turbo van 252pk. Voor zover ik weet momenteel niet met elektrische motor erbij.

                                    Ik ben zeer blij met mijn M40i, het geluid en de prestaties van de 6 cilinder en op dit moment zou ik zeker niet meer willen ruilen. Maar de 30i rijdt ongetwijfeld ook aangenaam en is wel aanzienlijk goedkoper dan de M40i en lijkt ook behoorlijke prestaties neer te zetten.

                                    Ik ben wel benieuwd wat de X3M gaat geven als die op de markt komt, maar dat is wel nog even wachten...

                                    Comment


                                    • Ha ok... nu kan ik weer vlogen, merci.
                                      ja die zal inderdaad ook goed rijden, maar anders. Is wel goedkoper, maar nu heb je wel je ding hee.
                                      X3M vind ik zelf beetje te. Denk dat die veel harder op de baan zal liggen en zo. Persoonlijk zou ik, als dat zo inderdaad is, liever uwe hebben. K ga ervan uit dat die comfortabeler zal zijn en de andere echt op prestaties gericht is. Maar k zou t toch ni kunnen laten om dan de 4:0D ne keer te testen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat het quasi onmogelijk gaat zijn om hier uitsluitsel te geven over wat het voordeligste gaat zijn op dergelijke lange termijn...

                                        GVW, in je berichten lijk je eigenlijk gewoon een voorkeur te hebben voor een diesel boven een bezine. In dat geval moet je gewoon doen wat het beste aanvoelt en daarvoor gaan.

                                        Niemand heeft een glazen bol en kan de toekomst voorspellen. Mogelijks mag je binnen 10 jaar met de 20d geen enkele stad nog in, wie zal het zeggen :-).
                                        Awel dat vind ik nu eens mooi verwoord... Volg je gevoel, want als het over auto's gaat neemt de emotie uiteindelijk toch de bovenhand boven de ratio. Want laat ons eerlijk zijn, deep inside zijn we als goede Belgen allemaal nog een beetje dieselrijder en ondanks de nadelen ervan (geluid, meerprijs, onzekere toekomst) appreciëren we allemaal de voordelen (lager verbruik, hogere autonomie, koppel bij lage toeren, ...). Ik heb zoals iedereen hier dezelfde afweging gemaakt, zeker toen bleek dat na korting en door redelijk wat opties aan te vinken, de prijs voor een M40i op enkele honderden Euro na identiek was aan de 30d... Dan wetende dat diesel en benzine tegenwoordig even duur zijn, en in renting de restwaarde ook even hoog wordt ingeschat, is het geen evidente keuze. Het zou dus de M40i worden ;-) maar dat zag mijn vrouw niet zitten en gezien zij ermee gaat rijden dan toch maar de 30 diesel. Euro 6b dus zal wel jaar of 10 safe zijn schat ik.
                                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                        1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                        Comment


                                        • venteke ik begrijp volkomen dat je dan voor de 30d bent gegaan. Mijn vrouw vindt het startgeluid van de M40i (wat ik prachtig vind) ook iets te opzichtig en zou denk ik ook eerder voor de 30d gegaan zijn. Ik heb dezelfde vergelijking ook gemaakt toen ik mijn wagen bestelde en kwam ook op een zeer klein prijsverschil uit tussen de M40i en de 30d. Met dat verschil dat je een 30d wel goedkoper kunt maken door heel wat opties te laten vallen terwijl op de M40i heel wat van die zaken inbegrepen zijn in de (hogere) beginprijs.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X