Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Ha ok... nu kan ik weer vlogen, merci.
    ja die zal inderdaad ook goed rijden, maar anders. Is wel goedkoper, maar nu heb je wel je ding hee.
    X3M vind ik zelf beetje te. Denk dat die veel harder op de baan zal liggen en zo. Persoonlijk zou ik, als dat zo inderdaad is, liever uwe hebben. K ga ervan uit dat die comfortabeler zal zijn en de andere echt op prestaties gericht is. Maar k zou t toch ni kunnen laten om dan de 4:0D ne keer te testen
    Bedoel je de 3.0d? Of iets anders?

Comment

• @ venteke : Hoeveel km ben jij van plan om met je 30d te rijden ?

Comment

In uw geval is er geen twijfel dat jouw wagen aangenaam rijdt hee. Maar een SUV met weinig koppel (2.0i) voor iemand die graag gezapiger rijdt, ben ik toch een beetje bang voor. Als ik benzine zou nemen, maakte ik dezelfde keuze als jou.
        Eigenlijk wil je zeggen dag BMW (idem MB) hopeloos achteroploop met al hun benzinemotoren.
        • Ze hebben te lang op de verkeerde techniek gegokt…en benzine verwaarloost…
        • Want er zijn ook fabrikanten die wel moderne 2.0 i motoren en ruim voldoende koppel hebben…. (idem hun 1.5 i … met de prestaties van een 1.2 i van Peugeot.)

Voor gewoon verkeer is die 2.0 i trouwens ruim voldoende, om in de stad België rond te rijden… maar sommige wanen zich hier, elke dag op circuit…

Comment

• Dat BMW verkeerd gegokt heeft, uit zich duidelijk in de verkoopsresultaten. Daar waar BMW toch een belangrijke speler op de Belgische markt genoemd mag worden, samen met Peugeot, Renault en Volkswagen. Alfa Romeo heeft zelfs geen echt marktaandeel in Belgie. Het aantal verkopen is verwaarloosbaar.
          En dan kom jij zeggen wie verkeerd gokte. (ssst en dan zwijgen we nog van de betrouwbaarheidsstatistieken)

Haha ongeloofelijk, ik had jouw link zelfs nog niet geopend toen ik bovenstaande schreef

Wat je laatste zinnetje hier in dit topic komt doen, is me een volkomen raadsel. "Sommigen wanen zich hier elke dag op circuit". Begrijp de link met het topic totaal niet (hier wordt over prijzen, verbruik en motorkarakter gesproken en gaat het zelfs over een gezapige rijstijl).

Allez, ik vind het een beetje een vreemde gedachtenkronkel, net zoals je de aankoop van een X3 decadent vindt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten

Bedoel je de 3.0d? Of iets anders?
            Ja, maar die met hetzelfde vermogen als de 40i. Of is die motorisatie (nog) niet verkrijgbaar in de X3 ? Gewoon om eens het verschil qua rijden te voelen...

Comment

• Het is wel een feit denk ik dat BMW heel hard op diesel heeft ingezet. Zonder waarde oordeel erover te vellen. Zelfs ik zou een 20d wel zien zitten (bv. een 520d)

Comment

• En dat wil veel zeggen

Bij de benzines denk ik dat hun instapmotoren beter kunnen. Maar ergens is het dubbel he. Als je over de 2000 cc benzine spreekt heb je de 2.0i en de 3.0i. Als je dan , ik zeg maar iets, een 2.0 tsi motor neemt, met welke van de twee moet je dan vergelijken om eerlijk te zijn...? Over de 1500 cc motoren ga ik mij niet uitspreken, mijn idee hierover is gekend ( wat absoluut niet wil zeggen dat ik hierin gelijk heb, het ligt me gewoon minder. Misschien ten onrechte...)

Comment

• Heb daarjuist in AG korte test gelezen over de X3. Zou nu op platform van de 5 serie staan. Ze waren enorm lovend over de wagen.

Comment

• Ik snap ook niet waarom ze die 20i zo 'weinig' koppel geven want in een 30i (zelfde blok) lukt het wel. Moet een commerciele keuze zijn.
                    Idem voor de 18i, daar moet aanzienlijk meer koppel uit te halen zijn ...

Comment

• Ik vraag mij eerder af hoe het komt dat de constructeurs plots koppelrijke benzinemotoren kunnen maken, nog meer als het om doorontwikkelingen gaat van motoren die al een tijdje bestonden met merkelijk lagere kenmerken.
                      Dat de koppel stijgt met het de cylinderhoud is al decennia gekend, de Amerikanen hebben het vertaald in “ there is no replacement for displacement”

Comment

• Denk afhankelijk van de turbo('s) die ze gebruiken op de motor. Is een gokje hoor. Want als onder het toerental van de werking van je turbo blijft, gebeurt er niks. Vroeger had je toch een enorm turbogat. Die krachtigere turbomotoren waren zelfs soms ronduit gevaarlijk. Denk aan een Sierra Cosworth, een R5 GT turbo, Nissan 200 SX,.. Gebeurde eerst niks en aan 4000 toeren kreeg je plots alles. Als je in een bocht op nat wegdek optrok was het toen echt nog opletten geblazen. De kick was natuurlijk wel enorm. Nu is de vermogensopbouw zo vloeiend dat je weinig snelheidsbesef hebt.

Zover mijn gokje , zullen hier wel kenners zijn die het zeker weten hoe het zit. Zal ook wel nog met meer zaken te maken hebben zoals aantal kleppen, afstellingen en zo meer.

Comment

• Euh, Jongens...Ik schakel nu handmatig bij 2000 toeren. Kom zelden daarboven tenzij ik een inhaalbeweging of iets dergelijks doe (te laat thuis kom voor 't eten bv.)...
                          Hoe zit dat dan bij een automaat 2.0i? ALs ik bv. langzaam versnel naar 70 km/h, in welke versnelling en welke toeren komt hij dan? Op mijn woon-werkverkeer is er zelden de gelegenheid om sneller te rijden (en je mag dat ook niet ) go with the flow...

Comment

Ja, maar die met hetzelfde vermogen als de 40i. Of is die motorisatie (nog) niet verkrijgbaar in de X3 ? Gewoon om eens het verschil qua rijden te voelen...
                            Ik denk niet dat er een diesel zal uitkomen met hetzelfde vermogen als de 40i.

De 30d is 265pk en een maxkoppel van 620 Nm (slechts beschikbaar tussen 2.000-2.500 t/min).
                            De M40i is 360pk en een maxkoppel van 500 Nm (beschikbaar tussen 1.520-4.800 t/min).

Comment

• Ter info dit testrapport. Kijk eens naar het verbruik dat ze daar opgeven. Maakt me toch wat vrolijker gestemd.
                              Hoe zuinig is de nieuwe BMW X3 xDrive30d in de praktijk? Dat zoeken we uit. In deze test zetten we onze bevindingen op een rij.

Comment

• Een 30d kopen om dan met 115 km/h over de snelweg te kachelen ...

Comment

• Hilarisch echt... . In dat geval kan men toch beter voor de allerlichtste motorisatie gaan. Er is ook een 18d sDrive voor de mensen die echt voor het allerlaagste verbruik willen gaan en geen nood hebben aan extra pk's of koppel. Zal nog altijd voldoende vlot rijden voor stadsverkeer...

Comment

• Zwaardere of lichtere motorisatie maakt echt geen bal uit of je er nu 110 mee kacheltje of er 140 mee doortrekt hoor. Misschien dat je gebruik licht hoger is in de lichtere motorisatie. Maar dat weegt niet op tegen hogere aankoopprijs.

Het enige waar het van tel is, is bij de snelheid van optrekken. En als je gezapig wilt rijden, wat perfect legitiem is, kun je idd lagere motorisatie overwegen, of de hogere als je wat meer power wilt ook al gebruik je het niet per se bij elk rood licht.

Comment

• De hilariteit ontgaat mij dus...

Comment

• Hilarisch of niet, wat me hierbij opvalt is dat de fabrieksspecificaties niet al te ver overschreden worden. En zoals in het verslag staat, waar rijden jullie nog 140 en meer dan op de snelweg in België? Zoals ik zeg op mijn traject woon-werk kan ik 's morgens gewoon niet harder dan 70-80 km/h.

Comment

• Sorry maar 115 gaan rijden waar je 130 mag is eerder het verkeer gaan hinderen lijkt me...

Comment

Working...
                                          X