Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Heb het op de testen die de mannen van Autogids zelf doen hee. Dat is niet rond de showroom dat die dat doen. Of bedoelde je iets anders ?
    was een commentaar bij de vaststelling van timvan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Dezelfde wagen kan in de ene test 6 liter verbruiken en de andere 7, wegens verschillende rijstijl, traject, omstandigheden... soms wordt er 'gestoeft' met een laag testverbruik in een test, maar dan weet je eigenlijk al dat ze gewoon in gunstige omstandigheden getest hebben. (warm, droog wegdek, geen files, niet rapper dan 120 ... ) De testen zijn ook niet altijd objectief (directe of indirecte sponsoring van het boekske). De meest betrouwbare indicatie is een grote databank waar mensen hun werkelijk verbruik ingeven , zoals spritmonitor .

Ik zie overigens al her en der de eerste WLTP cijfers opduiken, bv bij opel : http://nl.opel.be/tools/wltp-rijcycl...kswaarden.html en op directlease.be : https://directlease.be/DLBe/nl/lease...346?reset=true (modeljaar 2018, 119 g co2) versus https://directlease.be/DLBe/nl/lease...946?reset=true (modeljaar 2019, 132 g co2)
      is dus een goede halve liter bij... voor nochtans zuinige wagens

Comment

Dezelfde wagen kan in de ene test 6 liter verbruiken en de andere 7, wegens verschillende rijstijl, traject, omstandigheden... soms wordt er 'gestoeft' met een laag testverbruik in een test, maar dan weet je eigenlijk al dat ze gewoon in gunstige omstandigheden getest hebben. (warm, droog wegdek, geen files, niet rapper dan 120 ... )
        Zal wel een veel beter beeld geven van de realiteit als de oude verbruikscijfers hoor. Bij normaal gebruik zit je onder het cijfer van AG. Vermits er van een nieuw model geen data zijn, is dat wel echt de beste manier om een beeld te krijgen. Tenzij je er ene mag gebruiken voor een halve dag of langer. Dan kan je natuurlijk zelf testen.
        De testverslagen van AG zijn doorgaans toch objectief volgens mij ? Mocht een blad als AG zich min of meer laten omkopen door invoerders, dan had het na zoveel jaren toch al lang zijn geloofwaardigheid verloren ? Als ik de testen vergelijk met de wagens waar ik nadien mee rij, zijn de negatieve en de positieve ervaring toch correct.

Comment

• Misschien is AG wel neutraal (net eens een test gelezen en die was behoorlijk gedetailleerd en voldoende kristisch) maar er zijn er andere... en soms zie ik de verbruikscijfers toch ferm uiteen lopen.

Comment

• In ieder geval, qua rijgedrag, comfort, veiligheid,... wijzen alle neuzen in dezelfde richting voor de X3. De kritieken zijn erg lovend. Los van of hij nu 7 of 8 liter zal verbruiken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timvan Bekijk Berichten
              Omdat er nog geen X3 20i beschikbaar zijn ben ik vandaag gaan testrijden met ze, X1 20i x drive. Het gemiddelde verbruik zat op 11 liter buiten wat doortrekken op de A12 niets speciaal gedaan dus de X3 zal zeker niet minder dan 10 liter verbruiken.
              Als je zegt dat je niks speciaals hebt gedaan en toch al aan 11 liter komt met een X1. Dan mag je daar met een zwaardere X3 nog wel iets bij doen volgens mij. Ik wil iedereen hier op het forum best geloven met de waardes die gepubliceerd worden en alvast bedanken voor het meedenken. Als ik er één ding uit geleerd heb is dat het dus enorm van je rijstijl zal afhangen. Wat voor de een niks speciaals is, is voor de ander al weer gek omspringen met het gaspedaal. In de pers, de verkopers, enz... zijn het er allemaal over eens dat benzinemotoren de diesels aan het verdringen zijn (75% van de markt of zo) , maar dan denk ik dat veel kopers toch een rare snuit gaan trekken als ze hun verbruik eens gaan nameten. Zeker bij grotere wagens...

I rest my case...

Comment

• Vandaag met de X3 20d gereden en zaten aan 8 liter. Dus de 20i zal wel rond de 11.5 zitten.
                Last edited by timvan; 03/02/2018, 22:48.

Comment

• Om wille van de discussies hier heb ik zonet eens ‘eco’ gereden met mijn M40i. Over een 60 tal km, steeds vlot meerijdend met het verkeer en de anderen niet sneller laten vertrekken aan de lichten. Gemiddeld verbruik: 8,9 liter/ 100 km. De rit ging van Bornem naar Mechelen, dus banen van 50, 70 en 90 (geen autosnelweg).

Met een 20i moeten zuinigere cijfers dus echt wel haalbaar zijn...

ps: mijn rijstijl tijdens de rit was ‘eco’ maar de auto zelf was ik in eco vergeten zetten en ik heb dus op adaptive gereden. Als ik ook in eco modus had gereden was het waarschijnlijk nog 0,5 l minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten

Als je zegt dat je niks speciaals hebt gedaan en toch al aan 11 liter komt met een X1. Dan mag je daar met een zwaardere X3 nog wel iets bij doen volgens mij. Ik wil iedereen hier op het forum best geloven met de waardes die gepubliceerd worden en alvast bedanken voor het meedenken. Als ik er één ding uit geleerd heb is dat het dus enorm van je rijstijl zal afhangen. Wat voor de een niks speciaals is, is voor de ander al weer gek omspringen met het gaspedaal. In de pers, de verkopers, enz... zijn het er allemaal over eens dat benzinemotoren de diesels aan het verdringen zijn (75% van de markt of zo) , maar dan denk ik dat veel kopers toch een rare snuit gaan trekken als ze hun verbruik eens gaan nameten. Zeker bij grotere wagens...

I rest my case...
                    Ik rijd met een X5 edrive, met lege batterij moet ik al ferm rijden om aan 11liter te komen, doorsnee 9à10l met lege batterij, een X3 me geen te zware voet kan volgens mij zeker aan 8l komen. Weegt toch enkele honderden kilo’s minder dan die X5 met batterijen erin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timvan Bekijk Berichten
                      Omdat er nog geen X3 20i beschikbaar zijn ben ik vandaag gaan testrijden met ze, X1 20i x drive. Het gemiddelde verbruik zat op 11 liter buiten wat doortrekken op de A12 niets speciaal gedaan dus de X3 zal zeker niet minder dan 10 liter verbruiken.
                      Dat lijkt me toch ook niet normaal. Ik rij met een X1 20iA (wel geen XDrive maar SDrive) en ik zit over een afstand van 25000 km aan een gemiddeld verbruik van 7.5 liter, weinig autostrade, meestal gewestwegen en kleine lokale wegen.

Comment

• Eind februari begin maart zullen we weten hoeveel de X3 20 i verbruikt want dan komen de eerste binnen en kan je hem testen in Bornem

Comment

• Zo'n X3 20i zal wel een aardige cent aan brandstof kosten, +/- 26000 euro over 200000 km. (10 liter x 1,3). Ook dik 1100 euro BIV en dik 400 VB.
                          Iemand al de vergelijking gemaakt qua TCO met een tesla model X?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten

Ik denk niet dat er een diesel zal uitkomen met hetzelfde vermogen als de 40i.

De 30d is 265pk en een maxkoppel van 620 Nm (slechts beschikbaar tussen 2.000-2.500 t/min).
                            De M40i is 360pk en een maxkoppel van 500 Nm (beschikbaar tussen 1.520-4.800 t/min).
                            Ik heb beide wagens voor mijn aankoop vlak achter elkaar gereden bij BMW Bornem en kan dus goed vergelijken:
                            -M40i= raket, super om mee te rijden, misschien iets té voor elke dag, denk met mijn rijstijl minstens 15 liter/100 km
                            -30d= komende uit de M40i ff aanpassen ;-), veel meer cruiser, met enorme reserves voor als het nodig is, schat dat ik op 10 liter ga uitkomen

Heb trouwens ook nog de 20d gereden, die reed zeker ook niet slecht, eigenlijk zelfs meer dan voldoende voor Belgisch verkeer. Als de 20d de taart is, vormt de 30d de kers ;-).

20i en 30i niet gereden, maar ik geloof nooit dat je een benzine in een SUV van 2 ton onder de 10 liter gaat krijgen bij dagelijks verkeer.
                            Ik zou nog steeds de 20d durven aanbevelen zodra je minimum 15 à 20.000 km/jaar doet, een diesel is gewoon gemaakt voor een SUV!
                            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Haha die launch control... Snap ook niet wat dat komt doen op een niet sportieve wagen. Op een M-uitvoering of zo ja, maar op een gewone uitvoering...

Maar wat zeg je, dat je met je vorige X3 10 liter verbruikte ? Was dat nog de 245 pk versie met automatische 6 versnellingsbak ? Want dat lijkt me toch enorm veel. Of deed je ook veel stads en-of fileverkeer ? Zelfs bij een zeer stevige rijstijl kan je dit anders niet behalen in het huidige verkeer volgens mij.

Ik zit aan 6,9 liter met een 3.0D in een 7 (256 pk versie en 8 versnellingen, nooit file of stadsverkeer en goed doorrijden- heb regelmatig gemiddelde snelheid van 100 km per uur als ik naar bvb naar Maasmechelen rij met de secundaire wegen en een plasstopje met draaiende motor inbegrepen ).
                              Heb dan eens in de Autogids gekeken naar de testverslagen en die mannen houden er toch een (zeer) gespierde rijstijl op na (uiteraard met vrij hoog verbruik) en die verbruikten met de nieuwe 5 over gemengd parcours 7,5 liter en met de X6 die toch al een log beest is en veel meer wind pakt dan een X3 9,5 liter. Met de nieuwe X3 in 2.0 D verbruikten ze 7,6 liter. (verbruik van de 3.0d en de 2.0d liggen in de praktijk kort bij elkaar)
                              De X3 30d die ik net verkocht heb had 258 PK en de (sublieme) ZF 8-trapsautomaat. Zeker met die X-drive erbij trok die zo fenomaal op dat ik het nooit kon laten ;-), daarnaast vooral stadsverkeer vandaar die 10 liter zeker?
                              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

ik vind het geweldig dat zo'n 30d alles moeiteloos doet en niet meer verbruikt dan een 20d .. maar de meerprijs van +/- 8.000 euro doet me toch wel slikken, gesteld dat die 20d ook al meer dan vlot genoeg is, zelfs een 18d is al vlot zat in BE. koop je al veel litertjes brandstof van, of een hoop leuke opties. maja ik denk altijd in budget en dan kom ik uit bij een X1 18i want dat kost maar de helft van een X3 30d en kvind niet dat die laatste dubbel zo veel auto biedt.
                                Oei en ik wilde eigenlijk wachten op de 35 of 40d! ;-) Garage was nog niet zeker of deze wel kwam, maar twijfel er niet aan. Smaken en kleuren...

Comment

• Ligt dit aan mij maar als ik al dit gedebatteer lees maak ik even een kleine rekensom:
                                  Je hebt het over een auto van 60.000/70.000€ als die nu 8 of 10 liter verbruikt en dus 2 liter verschil aan bvb 30.000km per jaar.
                                  2x300=600l à 1,3€= 780€...
                                  Ik heb geen seconde spijt dat ik halfweg vorig jaar mijn diesel inruilde voor een benzine hybride met 50.000km op jaarbasis.
                                  Mensen met dergelijke uitgave voor een wagen en deze kilometrage rijden dan meestal nog op kosten van een bedrijf dus zie ik echt het probleem niet.

Ik vind de nieuwe X3 alvast geslaagd en zou heel graag met de 40i eens willen rijden.

Comment

• Als het allemaal zo weinig rol speelt, waarom koos je dan voor de hybride? Kosten bedrijf ? Verbruik en fiscaal voordeel ?
                                    Nu ja, ik begrijp die mensen heel goed hoor die een nieuwe X3 kopen als particulier, met eigen centen. En het gaat hier eerder denk ik maar over een 50.000€ hoor.
                                    Last edited by ; 05/02/2018, 00:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten

De X3 30d die ik net verkocht heb had 258 PK en de (sublieme) ZF 8-trapsautomaat. Zeker met die X-drive erbij trok die zo fenomaal op dat ik het nooit kon laten ;-), daarnaast vooral stadsverkeer vandaar die 10 liter zeker?
                                      Ja, X drive vraagt wellicht een litertje meer en stadsverkeer loopt ook sneller op. Dat doortrekken op zichzelf zou nooit 3 liter verschil maken op een langere berekening hee. En snel(ler) rijden op de snelweg zal bij een suv ook meer vragen dan bij een berline vermoed ik. We komen overeen lol.

Comment

• mijn vrouw had een x1 s dtive met 2.0i benzinemotor , haar verbruik (met zware voet) in begin 8.74 hetwelke daalde na inrijden naar gemiddeld 8 liter. Nu heeft ze een 420 cabrio met gelijkaardige verbruikscijfers - ik vermoed dat de x3 benzine 2.0i wel een liter of 2 hoger ligt gezien alleen al het gewicht.

Voor diegene die wat bang zijn voor het gebruik is CNG iets om te overwegen?

Comment

• volgens mij weegt een X3 ongeveer hetzelfde als een 4serie cabrio. De 4 cabrio is een behoorlijk zware wagen om wille van de hardtop. Heb zelf trouwens ook een 428i gehad en ik vind dat de X3 wat lichtvoetiger overkomt.

Bjornj ik betwijfel zeer of er hier zijn met een M40i die op kosten van een bedrijf rijden. Deze wagens zijn nogal fiscaal onvriendelijk in een bedrijf. De mijne is alleszins privé.

Comment

Working...
                                          X