Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In P kan niet, hé...
mijn madam hoort bij de weigerachtigen, maar dat is door te weinig ervaring, zij heeft altijd de boot afgehouden
ik liet begaan het is niet zo tof te switchen tussen twee fundamenteel andere bakken
Als ge zo een paar stukken uit d'een tekst weghaalt dan vertelde toch nog wat zulle guyugy
Moet zeggen dat mijn vrouw zeer open minded is en de boot nooit af gehouden heeft. Momenteel switcht ze ook van tijd, maar van zodra we enen wegdoen gaat ze toch niet meer in de soep roeren zulle.
Als ik nu mijn antwoord lees... vertel ik ook nogal wat
Verhelderende info Ik rijd zelf ook al drietal jaar met automaat en zou niks anders meer willen. Mijn vrouw is dat nooit gewoon geweest en rijdt nu ook handgeschakeld. Haar toch kunnen overtuigen met de testritten die we deden met verschillende auto's toch eens die automaten te testen en na enkele ritten is het haar zo bevallen dat ze nu ook compleet overtuigd is. Ook goed te horen dat die peddels niet echt een 'must' zijn, had ook al zo'n gevoel. Dus die optie laten we maar voor wat het is.
Omdat ik die 20i toch eens zo realistisch mogelijk wil testen, in welke BMW met vergelijkbaar gewicht als de X3 zou deze wel te testen zijn? Een X1 zal een stuk minder zwaar zijn veronderstel ik, een 5 serie dan maar? Zou aan garage toch nog eens testrit willen vragen met een 20i, desnoods ander model.
Als ge zo een paar stukken uit d'een tekst weghaalt dan vertelde toch nog wat zulle guyugy
Moet zeggen dat mijn vrouw zeer open minded is en de boot nooit af gehouden heeft. Momenteel switcht ze ook van tijd, maar van zodra we enen wegdoen gaat ze toch niet meer in de soep roeren zulle.
Als ik nu mijn antwoord lees... vertel ik ook nogal wat
Oei... ik heb hier blijkbaar iets geschreven waarvan de dubbelzinnigheid mij niet duidelijk was...
Nu in ieder geval... ik heb al verschillende automaten gereden. En die ZF8 is werkelijk de beste automaat waarmee ik ooit reed.
Als je gaat googlen vindt je niks negatiefs over de versnellingsbak, daar waar je van andere bakken leest dat ze soms eens aarzelen, bruter aangrijpen, schokje geven...
ZF8 zit ook in heel veel voertuigen. Geef mij maar de traditionele 'oude' echte automaat. Ook in het verleden al ondervonden.
Qua betrouwbaarheid lijkt het me ook goed te zitten.
Enige wat ik me afvraag... BMW zegt dat de bak volledig onderhoudsvrij is. Maar hier en daar lees je toch dat het aan te bevelen is om van tijd de bak eens te spoelen en de olie te vervangen. Sommigen spreken al om dit te doen op 60.000 km, anderen 100.000 en nog anderen wachten tot ze voelen dat hij niet zo mooi meer schakelt.
Is niet goedkoop zo'n bak spoelen en vooral dat je hiervoor altijd bij een automaatspecialist moet gaan. Denk niet dat de BMW dealer dit doet en hiervoor het nodige materiaal heeft?
De classieke automaten met koppelomvormer hoeven in princiep geen onderhoud en zijn inderdaad robuuster, zij kunnen meer koppel incasseren dan de gerobotiseerde bakken. Ik ben niet op de hoogte voor BMW’s, maar bij Audi zijn er op de Q5 ernstige problemen geweest ( enkel met de S-tronic’s) juist omwille van een verkeerde olie waardoor kostelijke onderdelen, zoniet de hele bak moesten vervangen worden. Iedereen die niet kon bewijzen dat de olie tijdig werd verversen hebben hun kosten zelf mogen betalen (de problemen ontstonden vaak na de waarborg...) De Tiptronics zijn wel foolproof en er is geen olieverversing voorzien in het ondehoudsboekje. (S-tronic om de 60.000km, en niet goedkoop...)
Officieel behoeft de automaat bij BMW geen onderhoud. De olie gaat zogezegd even lang mee dan de auto. De vraag is, hoe lang wordt een auto verondersteld mee te gaan? 150.000 - 200.000 km? (dan is de garantie meestal al lang voorbij .. ) of liever 300.000 ?
Naar 't schijnt is tussen de 80.000 en de 120.000 het beste van de olie er wel af, schakelt hij minder soepel, en kan je die laten verversen bij ZF zelf.
Elke fabrikant van klassieke automaten zegt dat hun automaat tijdig een olie verversing moet krijgen.
Sommige automerken zeggen dat dit niet meer nodig is, omdat dit niet past in hun filosofie (na +/- 100.000 km verkopen ze liever een nieuwe auto….)
Zeker bij auto's met en hoog gewicht is dit extra belangrijk... of zware belasting...
Zie niks aan die review wat me zou storen of wat gevoel van de aankoop negatief beinvloedt. Al die professionele reviews gaan ook soms héél ver in opmerkingen, maar niet iedereen vergelijkt al die auto's zo gedetailleerd. Ze testen hier ook de 30i, de 20i is nergens getest. Maar dan nog. Mijn vrouw wou een heel stevige, robuust aanvoelende auto die toch een luxe-gevoel geeft en die leuke snufjes heeft zoals automatisch parkeren, veel kofferruimte, goede GPS, enz... Kan me echt niet voorstellen dat deze X3 haar zal teleurstellen
En natuurlijk is dit ook te vinden in een Mercedes GLC, een Audi Q5 of een goedkopere SUV zoals de Peugeot 3008 of een Mazda CX5. Maar ze was compleet verliefd op die BMW, en daar gaat het voornamelijk om, dat ze een auto heeft die ze leuk én mooi vindt. En wie ben ik om over haar smaak te gaan discussiëren...
Exterieur glc is inderdaad geslaagd. Iets ronder. Het interieur snap ik dan weer echt niet. Al die plastic Johny stijl verluchtingsroosters... Man man....
ik denk dat je al een zeer diepe analyse gemaakt hebt van jullie noden en van de wijze waarop de X3 deze noden dekt.
Ik zou niet verder zoeken, temeer dat je madam heel tevreden zal zijn met de aanwinst
Zouden er bepaalde (grote) BMW dealers dit ook doen ?
Vragen staat vrij…
Toen BMW nog automaten (4 /5 /6 AT) van GM gebruikte, (1990 - 2011) kwamen er ook BMW’s voor een onderhoud + olie wissel /filter van hun automaat, bij de (grote) Opel garage waar ik voor onderhoud ging…
Opel heeft wel geen wisselstukken van ZF op voorraad…
Kan me echt niet voorstellen dat deze X3 haar zal teleurstellen
Slaap maar op beide oren, ik ben bijna jaloers op je keuze. Heb de review niet bekeken maar ik vind de testen van Autogids doorgaans wel betrouwbaar. En die waren echt lovend over deze wagen. Denk dat je er zelf ook wel regelmatig eens gebruik zal van maken
heb de grote stap ook gedaan en een x3 ù sport aangeschaft , met 2.0i omdat ik wou overstappen naar benzine en ik de grotere benzinebroer te duur vind, 8.000 is pak geld. ik hoop dat hij vermogen genoeg heeft , mijn vrouw heeft een m4 cabrio met ook een 2.0 i en die rijdt zeer goed, gelijkaardig gewicht .
Comment