Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zijn we hier al met drie met een 20i. Proficiat!

    Comment


    • jij ook proficiat :-)

      Comment


      • ik heb die hemel niet genomen , jij wel? (schuifdak)

        Comment


        • Opensky is voor mij een must, niet zozeer voor om te verluchten, wel om te verlichten.
          Ik rijd vaak met het dak gekanteld, maar zelden met het dak open, en zo ja, dan altijd met de gordijn gesloten om tochten te neutraliseren.
          Boven 100/u gaat het dak dicht (lawaai)

          Comment


          • ik vond dat het gordijn licht dorliet en niet zo dek was, maat dat is persoonlijk natuurlijk, ook beetje bang voor eventuele lekken op latere leeftijd. ik heb natuurlijk wel het voordeel dat ons madam een cabrio heeft

            Comment


            • Maar inderdaad zo een hemel is wel mooi , past bij x3

              Comment


              • Voor ons was zo een panoramisch dak echt een must, speelde zelfs een rol ik keuze tussen GLC en de X3 omdat de GLC dan boven de 60K ging uitkomen en verschil dan héél groot was met de BMW. Zalig zoveel licht in de auto, en als het stoort kan je het toch dichtmaken/donker maken.

                Comment


                • Dit artikel ook bij de Jaguar E-pace geplaatst, maar vond dat het hier ook toepasselijk is.

                  In het laatste nieuws enkele dagen terug : Is dieselangst terecht? NIET ALTIJD!

                  ZO IS EEN SUV OP BENZINE EEN ONLOGISCHE COMBINATIE

                  De Belg durft geen diesel meer te kopen. Dat werd wel duidelijk op het jongste Autosalon. Maar voor een SUV, het autotype dat nu zo populair is, is een dieselmotor veel beter, zo bleek nog maar eens uit mijn test van de Jaguar E-Pace. Zou onze overheid de dieselmotor dan te vroeg verketterd hebben?

                  Bij een Koreaans automerk klonk het zo: “We verkopen veel meer benzinewagens dan diesels. Het lijkt alsof de mensen bang zijn om nog een turbodiesel te kopen.”
                  Er heerst in dit land zoiets als ‘diesel-angst’. Je zou dan ook voor minder bang zijn om nog een diesel te kopen. De overheid voert al maanden campagne tegen diesel als brandstof voor personenwagens na het schandaal rond de auto’s van de Volkswagen-groep, dat in september 2015 losbarstte. Positief aan de hele heisa is dat er eindelijk naar meer dan de CO2-uitstoot van auto’s wordt gekeken. Het besef groeit dat er ook problemen zijn met fijn stof of NOx, een restproduct van de verbranding in een motor. Ecobonus

                  Maar tegelijk onderstreept die koerswijziging dat de overheid een onbetrouwbare partner is voor wie toe is aan de aankoop van een nieuwe auto. Het beleid kan immers keren met de wind.

                  Voorbeeld? Het verbod om met een diesel die de Euro 4- emissienorm niet haalt Antwerpen binnen te rijden. Een verbod dat vanaf 2020 - over minder dan twee jaar dus - wordt uitgebreid naar auto’s die geen Euro 5 halen. Uitgerekend die auto’s die amper tien jaar geleden door de overheid met een ‘ecobonus’ zwaar werden gepromoot als oplossing voor de CO2-problematiek.

                  Dieselmotoren stoten immers haast per definitie minder CO2 uit dan benzinemotoren. Wie tien jaar geleden een diesel kocht, voelt zich nu dan ook bekocht. En terecht!

                  Dit is geen pleidooi voor diesel en tegen benzine. Het is een pleidooi tegen zwart-witdenken. Een genuanceerdere blik levert immers een heel ander plaatje op. Zo wil de overheid dat we nu met zijn allen op benzine gaan rijden. Maar met een benzinemotor stoten we net méér CO2 uit dan met diesel!

                  Bovendien is er nog geen enkele alomvattende studie uitgevoerd over het fijn stof dat uitgestoten wordt door de nieuwste generatie benzinemotoren, die - net zoals diesels - onder ontzettend hoge druk functioneren. Hoge auto

                  En dan is er vooral de SUV-kwestie. De Europese consument is meer dan ooit verknocht aan de SUV of crossover. Als het even kan, kopen we zo’n ‘hoge auto’, die per definitie een minder gunstige luchtweerstandscoëfficient heeft dan een lage auto als een break of berline. Met andere woorden: een SUV ondervindt meer weerwerk van de luchtstroom waar hij doorrijdt en verbruikt dus altijd meer. Een wetmatigheid die meer afstraft als je op benzine rijdt. 4 liter bespaard

                  Proef op de som met de nieuwe Jaguar E-Pace. Ik reed met de turbodiesel van 240 pk maar ook met de benzinemotor van 300 pk. De diesel tekende een reëel verbruik van 7,5 liter op, dat 21 procent hoger lag dan de norm (6,2 liter). Met de benzinemotor verbruikte ik 11,5 liter, of 49 procent meer dan de norm (7,7 liter). En dat is ook perfect normaal. Niet alleen omdat diesel altijd zuiniger blijft dan benzine, ook omdat SUV’s zowel dynamisch als technisch beter uit de hoek komen met een dieselmotor. Dat ondervonden we nog maar eens met deze E-Pace, die bevestigde wat ik al had ondervonden bij andere modellen.

                  En dan is die E-Pace nog een kleine SUV. Lees: hoe groter je SUV, hoe scherper het gevoel dat een turbodiesel qua rijdynamiek de beste keuze is. En hoe groter het meerverbruik van de benzinemotor.

                  De rijdynamiek : deze kleine SUV rijdt echt bijzonder aangenaam. Zeer zeker met de turbodiesel in het vooronder, die ik veel meer kon smaken dan de benzinemotor. Het geheel voelde gewoon veel homogener aan met de diesel.

                  Om het nog even samen te vatten: de tweeliter diesel zit als gegoten in de E-Pace, veel meer dan zijn benzinedrinkende broer.

                  Last edited by ; 08/02/2018, 20:08.

                  Comment


                  • Cardiologen pleiten voor een snelle afbouw van het dieselwagenpark. Ook de Europese norm voor smogalarm is te laks, vinden de cardiologen.


                    Een SUV is uiteraard ook niet de gezonde oplossing...

                    Comment


                    • ik was een dieselrijder in hart en noieren, maar dit gaat niet de goede richting uit voor diesels , er komt teveel weerstand van alle kanten en natuurlijk benzine is het volgende kwaad om die electra rommel in ons strot te duwen terwijl er een goed alternatief is nl waterstofgas

                      Comment


                      • na hernieuwd contact met de concessiehouder zegt die nu dat ze geen reden zien waarom ik geen 20d zou nemen met 20000 km per jaar. Ze krijgen wel opdracht van BMW om zoveel mogelijk benzine aan te raden... offerte voor de 20d is 2500 euro duurder. Heb ik zo terugverdiend in verbruik volgens mij. Blijft dus de onzekerheid wat de overheid met dieseltaks en rijverbod in steden doet. Kan me niet voorstellen dat ze recente diesels binnen 10 jaar tijdspanne gaan verbieden.

                        Comment


                        • vergeet niet de invoering van ht clicksysteem voor diesel,

                          Comment


                          • Allemaal bangmakerij van een onbetrouwbare overheid.

                            Comment


                            • Allez dus iedereen die hier een 20i heeft besteld heeft dus de meest idiote keuze ever gemaakt

                              Comment


                              • Banee, als je weinig km doet is dat toch in orde.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                                  Allemaal bangmakerij van een onbetrouwbare overheid.
                                  Het is hoe langer hoe meer duidelijk is dat wij voor de overheid nog wel een wagen mogen kopen, maar dan best niet gebruiken...
                                  Na de paniekangst te hebben gezaaid tegen de dieselwagens komt de problematiek van de CO2-verlaging overal en op snel tempo terug aan bod, dus gaan ze heel binnenkort de “gulzige” benzinewagens met de vinger wijzen.


                                  Comment


                                  • Kunnen er natuurlijk over blijven zagen en discussiëren, eerlijk gezegd maakt het me geen bal uit wat de overheid denkt te doen, is toch niks op lange termijn. Voor ons is de keuze voor een benzine puur ingegeven door beperkt aantal km én door advies van garagist die (ondanks dat ik eerder voor een 20D zou gaan) ons echt af heeft geraden om een diesel te nemen gezien meerkost en onderhoudskosten (zeker als we zo weinig km doen). Is overigens advies dat niet enkel door BMW dealer werd gegeven maar oa ook door Audi en Volvo.

                                    Comment


                                    • 't is niet enkel de overheid die sinds kort diesel niet meer promoot , maar ook het feit dat benzine motoren gewoon een technische inhaalslag gemaakt hebben door het gebruik van turbo's. Kan je je inbeelden, een atmo 2.0 in een zware suv?
                                      In 2011, lang voor dieselgate, was bv. een bmw F20 116i (1.6 turbo 136pk) al een interessant alternatief voor een 116d of 118d. De E87 116i was niet vooruit te stompen...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                        Kunnen er natuurlijk over blijven zagen en discussiëren, eerlijk gezegd maakt het me geen bal uit wat de overheid denkt te doen, is toch niks op lange termijn. Voor ons is de keuze voor een benzine puur ingegeven door beperkt aantal km én door advies van garagist die (ondanks dat ik eerder voor een 20D zou gaan) ons echt af heeft geraden om een diesel te nemen gezien meerkost en onderhoudskosten (zeker als we zo weinig km doen). Is overigens advies dat niet enkel door BMW dealer werd gegeven maar oa ook door Audi en Volvo.
                                        tja... maar intussen zitten de showrooms van de concessies en de testafdelingen
                                        van de invoerders vol met diesels... Begrijpt wie kan... dIt om aan te tonen hoe klaar de automobielsector is met de omwenteling naar benzine.

                                        Comment


                                        • Die zijn helemaal niet klaar, zoveel is duidelijk. Duidelijk genoeg door feit dat ik nergens een xdrive20i kan testen blijkbaar. En ondanks dat ik geen ongelooflijke auto-kenner ben, besef ik ook wel dat ze bij BMW (oa) niet echt veel hebben geforceerd qua benzinemotoren, te zien aan feit dat de xdrive20i die wij hebben besteld 'slechts' 290nm heeft met 187pk. Denk dat ze uit zo'n blok makkelijk 400nm kunnen halen met 50 pk méér, maar er gewoon nooit tijd/moeite voor hebben genomen. Mijn enige bekommernis (naast verbruik, maar dat zal hoog zijn, dat weten we sowieso) is of die xdrive20i wel voldoende performant zal zijn voor die X3. Ik veronderstel van wel, en mijn vrouw is ook een benzine gewoon, maar ergens zit ik (zeker door al het gedoe rond diesel en koppels enz) met een knagende onzekerheid.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X