Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toch wel heel bizar dat constructeurs dan zo de moeite doen om diesels te bouwen en te optimaliseren en dit voor een marktaandeel van 7 Procent. Kunnen ze evengoed tweetakt en LPG gaan verfijnen
    En die aantallen met probs aan de egr, hoeveel procent is dat dan ? Iedereen weet dat een diesel net gekocht werd omwille zijn betrouwbaarheid. Leg dan eens uit waarom bussen, vrachtwagens, pick ups, 4X4's steeds diesels zijn.
    In ieder geval, mij blijft het gelijk wat de mensen kopen. Ik zou geen basismotor benzine willen, zou dan eerder naar de 4.0i gaan wat jij dan weer des duivels vindt.Enkel en alleen voor het koppel bij lage toeren, MAAR ik zeg er altijd bij dat dit MIJN mening is. Dat men een proefrit moet doen om te weten welke motor bij je PAST. Dus ik zeg nooit dat benzine slecht is!
    Maar jij basht gewoon alles wat diesel, suv en beetje grotere motoren zijn. Tot zelfs de waarheid geweld doen. Herinner me dat je zegt zelf slachtoffer geweest te zijn van een verstopte roetfilter, terwijl je enkele dagen voordien verkondigde nooit een diesel gehad te hebben in je leven omdat je zo vooruitziend bent.
    Snap niet waar jij die getallen haalt en zo zwaar aan tilt. BMW staat helemaal niet slecht in de betrouwbaarheidsstatistieken en jij die dan zoveel waarde hecht aan getalletjes rijdt dan rond in een Alfa die helemaal onderaan de statistieken staat qua betrouwbaarheid...
    Alles moet een beetje geloofwaardig blijven he man.

    Comment


    • In ieder geval, om mijn mening duidelijk te stellen..., vooral omdat Quovadis de indruk wil wekken dat volgens mij diesel de beste brandstof ter wereld zou zijn...

      Ik geef eigenlijk geen raad. Ik kan het niet want heb NOOIT met een 2.0i gereden. Enkel mensen die zo'n wagen hadden kunnen jullie ECHT helpen.

      Mijn oordeel is dat die 2.0i zeker goed zal rijden als je bvb uit een 1.6 benzine atmo komt. Maar het zou kunnen tegenvallen als je vorige wagen een 2.0D was. Ik heb totaal geen voorkeur te verkondigen in keuze voor anderen en probeer objectief te zijn. Enkel kan ik mijn persoonlijke mening eens weergeven en die is dat een suv wel wat koppel kan gebruiken en als IKZELF ene zou kopen in basismotor dat ik de diesel zou nemen enkel en alleen om die reden. Mocht ik vrije keuze hebben zou ik de 4.0i prefereren maar begrijp dat velen die grote meerprijs niet zien zitten.

      Kan het maar blijven benadrukken, een auto (motorisatie) kopen zonder uitgebreide proefrit is echt nooit een goed idee.

      Comment


      • DHL je hebt volledig gelijk , uitgenomen het feit dat die 2.0i wel ok is , tenminste voor wat betreft mijn vrouw haar 420 cabrio die een gelijkaardig gewicht heeft. i heb test gereden met die 4.0 en die 3.0. Je kan eigenlijk geen appelen met ciroenen vergelijken, natuurlijk zijn dat bommen wat die 2.0 natuurlijk niet is, Maar ha zal zeker voldoen voor het merendeel van de mensen niet meer ,niet min. Mocht ik het geld heb ben ging ik op zijn minst vor de 3.0 maar 8k is me echt wat teveel van het goede voor dezelfde blok. Voor mij heeft diesel afgedaan wegens mijn vorige problemen met de egr klep en te weinig km nu , dus het werd een benzine , zien of ik ermee kan leven nadat ik al gans mijn leven gedieseld heb buiten mijn eerste Honda prelude maar die had een dubblee carburator

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL
          Iedereen weet dat een diesel net gekocht werd omwille zijn betrouwbaarheid. Leg dan eens uit waarom bussen, vrachtwagens, pick ups, 4X4's steeds diesels zijn.
          Ben ik het niet mee eens. Een diesel blok in de basis is sterk en niet onderhevig aan problemen met ontsteking. Een dieselmotor draait in principe vanaf hij brandstof krijgt en de starter de compressie kan overwinnen. Maar daar stopt het, want de moderne motoren hebben zoveel tralala er rond zitten dat er altijd wel iets kan misgaan, met EGR en roetfilter als grootste lastposten, maar ook problemen met de injectoren of distributieketting...
          Betrouwbaarheid is imho niet de voornaamste aanschafreden, koppel en laag verbruik wel, daarom worden ze al heel lang in zware voertuigen toegepast. In mijn jonge tijd leerde ik dat diesel was voor bussen en vrachtwagens, en benzine voor auto's en brommers.

          Jammer genoeg zijn er maar weinig moderne motoren echt betrouwbaar. Het verbaast mij wel, dat er al mensen hun jonge BMW met B47 motor buiten smijten omwille van EGR problemen, want ik dacht dat die betrouwbaarder was dan de N47, die al bij al niet zo onbetrouwbaar is, op de kettingproblemen na (die meestal pas boven de 100.000 km optreden en nog op te lossen zijn).

          Betrouwbare benzinemotoren bestaan ook wel, honda's en toyota's... mijn ma haar avensis 1.6i , 17 jaar oud, vooral korte afstanden gereden, daar is nooit iets aan vervangen geweest behalve de accu en de distributieriem (vervangen na 10 jaar ipv de voorgeschreven 5 jaar). pas een week voor hij vervangen werd viel hij in panne wegens problemen met de thermostaat.

          Comment


          • Met een 2,0 lieter is het verschil (in gebruik) tussen een benzine en een diesel dat je de eerste best rond de 3000 toeren houdt en de diesel rond de 2000 toeren houdt om wat trekkracht te hebben bij het accelereren. Tientallen jaren heb ik met 2,0 lieters (en soms meer...) benzine gereden, met of zonder turbo.
            Het enig probleem was de geringe koppel zonder turbo, wat ondertussen blijkt verbeterd te zijn. De diesel laat toe gezapiger te rijden en toch van deze aangename koppel te genieten. In het druk verkeer van vandaag zijn spurten met hogere toerentallen doorgaans niet meer mogelijk, dus is diesel eigenlijk beter geschikt naar mijn mening, zeker met een automaat die de plotse koppel weet af te vlakken. Nogmaals, elk zijn ding hé... Ik zal voor mijn dagelijks vervoer terug naar benzine gaan omwille van de intifada tegen de diesel, maar ik zal nooit kwaad spreken over de diesel. Anders, maar tof..
            Last edited by guyugy; 10/02/2018, 16:15.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
              DHL je hebt volledig gelijk , uitgenomen het feit dat die 2.0i wel ok is , tenminste voor wat betreft mijn vrouw haar 420 cabrio die een gelijkaardig gewicht heeft. i heb test gereden met die 4.0 en die 3.0. Je kan eigenlijk geen appelen met ciroenen vergelijken, natuurlijk zijn dat bommen wat die 2.0 natuurlijk niet is, Maar ha zal zeker voldoen voor het merendeel van de mensen niet meer ,niet min. Mocht ik het geld heb ben ging ik op zijn minst vor de 3.0 maar 8k is me echt wat teveel van het goede voor dezelfde blok. Voor mij heeft diesel afgedaan wegens mijn vorige problemen met de egr klep en te weinig km nu , dus het werd een benzine , zien of ik ermee kan leven nadat ik al gans mijn leven gedieseld heb buiten mijn eerste Honda prelude maar die had een dubblee carburator
              Tuurlijk is die 2.0 i voldoende voor je vrouw. De mijne zou daar ook content mee zijn. Maar 'k spreek eigenlijk alleen voor mijn mening hee. Ik zou de dieselinstapmotor verkiezen, maar begrijp heel goed dat anderen de benzine verkiezen. Bij mij niet zozeer om rap te rijden, maar gewoon voor het koppel en de bijhorende manier van relax rijden. T is wel zeer dom van BMW dat ze geen benzinewagen in hun proefrittenwagens hebben, zeker nu de vraag naar benzines toch sterk stijgt. Onbegrijpelijk eigenlijk. In jouw geval valt het nog mee omdat je zo'n benzinewagen hebt en weet hoe die rijdt. Toen ik verkoper was, stelde ik steeds als één van de eerste zaken een testrit voor indien er interesse was van de klant uit.

              guyugy
              Ik volg jou hierin volledig. Vind dat een heel juiste conclusie. Kans bestaat dat ik ooit ook benzine ga rijden, net om dezelfde reden.

              sunking we gaan nu toch niet overdrijven he . Diesels hebben altijd vele kilometers gedaan en gehaald. Die oude benzinemotoren die je aanhaalt zijn passé. Net zoals een 250D die makkelijk 800k kon lopen passé is. Kan van enkel merk wel enkele klachten opnoemen, denk aan VAG benzinemotoren, beetje de schande van wat er op de markt kwam toen.
              Er zullen ongetwijfeld ook slechte dieselmotoren zijn zoals de 2.2 dci indertijd, de modernere 2.0 dci doet er zonder moeite minstens 400k.
              Hetgene wat een beetje een goed beeld geeft zijn de betrouwbaarheidrangschikkingen. Als je daar veel waarde aan hecht is Dacia het uitgelezen merk samen met Kia, Mazda, Lexus,... Dus nooit VW, BMW, Mercedes, Audi en consoorten kopen. Dat zou het besluit dan zijn .
              Een auto kopen houdt steeds een potentieel risico in.

              Comment


              • Raar dat men altijd van de betrouwbaarheid van de wagens spreekt, maar nooit van de bestuurders zelf. Ik ken mensen die problemen hebben gehad met elke wagen die ze hadden. Mijn vorige buurman sprong ‘s morgens in zijn (diesel) wagen en vertrok meteen in volle vaart. Een andere vloog over de rand van de stoep met als voorwendsel dat de schokbrekers dat moesten verduren... en dan is het de wagen die niet deugt !
                Een wagen die gerespecteerd wordt en goed onderhouden wordt is faalt zelden. Heb bijna 300.000 kms gereden met Classic Saab’s die een erbarmelijke faam hadden, maar heb noch meer noch minder problemen mee gehad dan met VAG-producten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Raar dat men altijd van de betrouwbaarheid van de wagens spreekt, maar nooit van de bestuurders zelf. Ik ken mensen die problemen hebben gehad met elke wagen die ze hadden. Mijn vorige buurman sprong ‘s morgens in zijn (diesel) wagen en vertrok meteen in volle vaart. Een andere vloog over de rand van de stoep met als voorwendsel dat de schokbrekers dat moesten verduren... en dan is het de wagen die niet deugt !
                  Een wagen die gerespecteerd wordt en goed onderhouden wordt is faalt zelden. Heb bijna 300.000 kms gereden met Classic Saab’s die een erbarmelijke faam hadden, maar heb noch meer noch minder problemen mee gehad dan met VAG-producten.
                  Ook weer juist... wie laat er tegenwoordig zijn wagen nog even nadraaien om de turbo te koelen ? Mijn zusje deed het nooit en heeft achtereenvolgens een kapotte turbo in haar Golf en daarna in haar Evoque gehad. Tijdig onderhoud, er zijn mensen die hierop besparen tegenwoordig (zag ik dikwijls in de garage toen). Banden en remmen die bij de ene dubbel zo lang meegaan als bij de andere... Noem maar op.

                  Comment


                  • @DHL

                    quovadis wil helemaal niets in uw schoenen schuiven, of op uw tenen rappen, …alleen een beetje achtergrondinformatie geven…

                    Diesel liefhebbers, mogen wel weten dat hun liefde, bedacht is door een Franse politieke beslissingen uit het verleden….(waarna VW ook op die kar sprong) want anders had 90% altijd in een benzine auto gereden….
                    • Japanners en ook Opel, (+Isuzu) gebruikte eerst vooral diesels, uit hun bestelwagens…
                    • Ford, Toyota, Hyundai, Nissan, hebben allemaal (tijdelijk) dieselmotoren gebruikt van Peugeot, Renault of VM, omdat ze er eerst niet in wilden investeren (of niet meer)
                    • Een van de reden van het failliet van Opel, is juist omdat het Amerikaans management niet wou investeren in een Europese diesel versie, omdat alle Opel-modellen over de hele wereld verkocht moesten, worden (als Cadillac, Chevrolet, Buick, Holden, Daewoo..)

                    Bij vrachtwagens zijn er trouwens ook quasi geen EGR-klep / levensduur probleem, maar de techniek die ze daar gebruiken zou elke diesel personenwagen:
                    • +/- € 3000 extra duurder maken, waardoor ze te duur zouden worden
                    • +/- 200 kg extra zwaarder, waardoor er zeker te veel gewicht op de vooras zou liggen, enz…
                    • uit een 13 Liter 6 cilinder vrachtwagen haalt men slechts +/- 260 pk (Volvo Truck)
                    http://www.volvotrucks.be/nl-be/truc...driveline.html
                    • Een 2.0 D in een auto, zou met vrachtwagen techniek dus slechts 40 pk hebben en een 3.0 D slechts 60 pk…
                    • Een diesel vrachtwagen heeft ook zelden een probleem met vochtcondensatie in de dieselbrandstof. En stoot minder NO² uit…
                    • De legendarische betrouwbaarheid van diesel personenauto’s dateert zoals @Sunking reeds vermelde uit de tijd dat ze niet zo gesofistikeerd waren…en Mercedes zijn 2.0 D slechts 50 /55 pk had…(jaren 70)
                      • Dieselmotoren in auto’s zijn nu dus eigenlijk harder opgepept dan de meeste turbo benzinemotoren....
                      • (Mijn vader zijn Opel Record 1.9 uit +/- 1970 had +/- 109 pk…)

                    ps
                    Een 2.0 i Turbo zal inderdaad veel beter rijden als een atmosferische 1.6 i….

                    Zelf heb ik nooit een verstopte roetfilter, EGR-probleem gehad, maar mijn /familie /buren /firmawagens werk wel…

                    Alfa /Opel staan in de betrouwbaarheid statistieken niet bovenaan, maar ik heb ook nooit een diesel gekocht en altijd een benzine van de facelift versie, zodat de kinderziektes opgelost waren…en er gingen bij mijn Opels alleen dingen kapot van max € 350…..(geluk !)

                    Zoals @Guyugy ook reeds vermelde, betrouwbaarheid hangt meer af van de bestuurder als van de auto (diezelfde ervaring had ik ook met dezelfde firmawagens, die altijd bij dezelfde vertegenwoordigers stuk gingen)


                    Comment


                    • quovadis je hebt deels gelijk door te stellen dat de betrouwbaarheid meer zou afhangen van de bestuurder als van de auto zelf. Ik heb al een aantal BMW s achter de rug met nooit problemen te hebben gehad , uitgenomen die verdomde 518d met zijn kut egr klep. inderdaad vele rijden hun auto in de zeik maar er zijn ook soms zeikauto s

                      Comment


                      • voila al diegene die trammelant hadden met hun distributieketting of EGR klep hebben gehad bij lage km stand, had weinig met rijstijl of respect voor de techniek te maken..

                        en ik overdrijf niet, ik wil alleen zeggen dat het overdreven is dieselwagens tegenwoordig worden gekocht omwille van betrouwbaarheid. Die is minder dan vroeger, er zijn er nog die een diesel wagen naar de 400.000 km rijden maar de meesten toen toch maar 15 a 20.000 km per jaar en doen niet langer dan 10 jaar met een auto. Een auto wordt meestal vervangen omdat er andere dingen versleten zijn of omdat ze goesting hebben in iets nieuws. Kijk naar de pannes in mijn 'panne' topic -> slechts zelden motor problemen. En de ergste motorproblemen waren dan nog met een renault 1.9 DTI die op hol sloeg en de drijfstangen er van onder lagen.

                        De perceptie dat benzines onbetrouwbaar zijn en niet lang meegaan, dateert nog van de tijd van de carburators en de mechanische verdelers. Als daar iets mee mis was, startte die slecht of niet, of liep die vierkant... genoeg van die problemen gehad met onze opel kadett 1.2 uit 1983. In de tijd dat ik zelf met de auto rijd (sinds 2000), nooit problemen gehad met een benzinemotor, op de turbo bmw motor na.

                        Comment


                        • Tussen de 20i en de 30i is er ongeveer een 8000 euro verschil bij aankoop.
                          Is er bij latere verkoop daarvan iets te rekupereren ?

                          Comment


                          • De technieken die toegepast worden op de meest moderne motoren zijn gebaseerd op diesels Die VAG benzines die trammelant hadden met die kettingen waren niet meer met een carburator geloof ik (om maar een voorbeeldje te geven... BMW had daar ook toch problemen mee in het verleden ?? Heb nog een Toyota Carina gehad uit 79... 1600 benzine en onverslijtbaar, met carburator

                            Nooit gezegd dat benzine onbetrouwbaar is, moet dit niet uit de context halen. Ik geef gewoon een beetje tegengas aan sommige overdreven uitspraken, meestal gebaseerd op huidige marketing. Bizar dat plots een dieselwagen zo onbetrouwbaar zou zijn lol.
                            Door marketing moet je proberen door te kijken...

                            Darsky geeft aan dat dit de eerste wagen is waar die probs mee had. Hij heeft nooit gezegd dat diesels slecht zijn... Net zo min als ik zou zeggen dat een benzine slecht is. Zelfs niet na mijn laatste ervaring met zo'n downsize gevalleke 1.6 met 200 pk... Niets doet me hieruit besluiten dat ze allemaal slecht zijn.

                            Nu heb je de grootste panne met een diesel terwijl je in andere topics vertelt dat die BMW benzine die je had voor geen meter deugde . Motor ging stuk en zo geloof ik ?

                            Niet enkel jouw idee is juist. Niemand heeft hier gelijk in de discussie. Op d'een duur wordt in het ene topic de SUV gebasht om dan in een SUV topic de diesels te bashen of om BMW te bashen en eigen merk aan te bevelen..

                            Laat iedereen gewoon vrij in zijn keuze, geef je eigen mening. Zonder andere meningen als minderwaardig te af te doen...

                            Ik sta voor alles open. Zowel voor een suv als een berline, een BMW als een Dacia, een diesel als benzine enz. Heb duidelijk gezegd dat mijn volgende wagen gerust een benzine kan zijn, maar dat ik de zwaardere zou kiezen... Maar alle begrip voor mensen die een minder zware kiezen.

                            Dus graag bij de feiten blijven die ik aanhaal en geen conclusies in mijn naam trekken aub.

                            De man die het best geschikt is om hier raad de geven is diegene die zelf een 2.0i BMW rijdt. Al de rest is gebaseerd op veronderstellingen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
                              Tussen de 20i en de 30i is er ongeveer een 8000 euro verschil bij aankoop.
                              Is er bij latere verkoop daarvan iets te rekupereren ?
                              Moeilijk... 8000 Euro is veel geld hee. Je zal er iets van recupereren maar niet veel denk ik.
                              Hoe duurder ja gaat, hoe duurder het je zal uitkomen per jaar berekend. De auto's die in verhouding nog het meeste opbrengen zijn redelijke basismodellen maar wel met gps en leder.
                              Zus hare Evoque was min of meer een basisuitvoering, die heeft 5 jaar zeer goedkoop gereden in feite. Kost haar slechts een 15 tot max 20k in afschrijving op een bedrag van een 38 k. Had ze toen een zwaardere motor gekozen (waar ze uberhaupt geen behoefte aan heeft) dan zou de jaarlijks kost direct een stuk hoger gelegen hebben. (Omnium, fiscale aftrek in haar geval, meerprijs en vooral de vlotte verkoopbaarheid van haar wagen die ze nu heeft door de aangename tweedehandsprijs).

                              Comment


                              • mijn gevoel zegt die 6 cilinder maar mijn verstand zegt dat 8k veel geld is. tot nu heeft mijn verstand het gehaald mmaar mijn gevoel is aan het inhalen stillekesaan, dus weet nog niet de uitslag

                                Comment


                                • 6 cilinder? 30i is 4 pitter.

                                  Comment


                                  • Haha... je gevoel volgens is zonder twijfel het leukste. Hou je je wagens lang eigenlijk ? Ne keer per jaar uitrekenen en dan zien of je het ervoor over hebt... Zou wel een sublieme combi zijn.

                                    Comment


                                    • 4 idd had een dikke vinger, en ja die 3.0 zou idd wat pittiger overkomen , maat ook pittig in de rekeing

                                      Comment


                                      • Laat uw gevoel bepalen dat het de X3 wordt en laat dan je verstand overnemen :-)

                                        Op die basis kies ik een X5 s25d :-)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                          Bizar dat plots een dieselwagen zo onbetrouwbaar zou zijn lol.
                                          Nee, uiteraard niet. Maar:

                                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                          Iedereen weet dat een diesel net gekocht werd omwille zijn betrouwbaarheid.
                                          Hier wou ik wat tegengas op geven. Er zijn bij zowat elk merk, zowel benzine als diesel, voorbeelden van betrouwbare en minder betrouwbare motoren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X