het wordt een x3 , geen diesel meer dat is zeker , altijd goed geweest met diesel uitgenomen mijn laatste , enkel omdat ik geen km meer maak die een diesel noodzakelijk zouden maken, enkel na te denken over welke benzine , een 2.0 of 3.0 , , dus ik zeg hier niks over het feit dat een diesel niet goed zou zijn, ik heb enkel een maandagauto gehad met een diesel , kon evengoed een benzine geweest zijn
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichtenhet wordt een x3 , geen diesel meer dat is zeker , altijd goed geweest met diesel uitgenomen mijn laatste , enkel omdat ik geen km meer maak die een diesel noodzakelijk zouden maken, enkel na te denken over welke benzine , een 2.0 of 3.0 , , dus ik zeg hier niks over het feit dat een diesel niet goed zou zijn, ik heb enkel een maandagauto gehad met een diesel , kon evengoed een benzine geweest zijn
Ja, met een auto moet je ook altijd een portie geluk hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenHier wou ik wat tegengas op geven. Er zijn bij zowat elk merk, zowel benzine als diesel, voorbeelden van betrouwbare en minder betrouwbare motoren.
Gelukkig zijn er in autoland ook nog mensen, die niet klakkeloos geloven…wat ze vanop de preekstoel verkondigen… in Oost Europa lukt dit nog niet….daar blijven ze voorlopig hun (diesel) geloof trouw….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Seffens verketteren ze u ook voor zo’n uitspraak…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten...
Gelukkig zijn er in autoland ook nog mensen, die niet klakkeloos geloven…wat ze vanop de preekstoel verkondigen… in Oost Europa lukt dit nog niet….daar blijven ze voorlopig hun (diesel) geloof trouw….
Comment
-
Beetje raar dat sommigen enkel overtuigd zijn van hun eigen produkt en hierdoor niet twijfelen alles wat anderen hebben te bashen.
In een ander topic noem je SUV rijders zonder schaamte schapen die in een hype sukkelen en klagen over taxen, men moet een Alfa kopen want is het enige merk met benzinemotoren met hoog koppel, status van een 2.0 zou heilig zijn voor 'bepaalde ' mensen, 98 procent is dom, grotere motoren dan 1400cc zijn des duivels en enkel goed voor aan de toog,...
Niet iedereen loopt warm voor een Alfa 1400 cc he man. Jammer dat er mensen zijn die, naargelang het onderwerp in een topic, mee proberen te praten naar de mond van de meerderheid.
Of het nu een SUV, een benzine, een diesel, een BMW, een VAG of iets anders is... moet eens leren begrijpen dat iedereen andere keuzes maakt.
Euhm nog even bijzeggen, bans gebeuren niet vaak dus ga er maar vanuit dat die terecht zijn
Comment
-
Jaja DHL, je hebt gelijk... maar wanneer ga je nu toegeven, dat je stelling van "Iedereen weet dat een diesel net gekocht werd omwille zijn betrouwbaarheid", toch wel wat overdreven is.
Hoewel, 'werd' -> daar kan ik nog in komen, maar ik heb de indruk dat tegenwoordig, hoe hoger de euro norm, hoe meer problemen er zijn...
Comment
-
Jij en Q leidden de discussie weeral naar iets wat hier uberhaupt niet van toepassing is in dit topic! Iemand begon plots uit het niets weer te bashen op diesels en het gaat een totaal andere richting uit dan het topic. Nu plots de strijd over wat betrouwbaarst is . Wordt bij momenten kinderachtig eigenlijk, volgens de ene kan je niet beter dan een VAG motor te kopen, de ander houdt vol dat Alfa het beste is, SUVs zijn rijdende milieuvervuilers, BMW zijn slechte auto's want zelf ervaring mee- mijn benzinemotor ging stuk, BMW wordt gekocht voor imago, power is goed voor aan de toog, de instapmotor van BMW is te licht want de mijne deed niet anders dan op en af schakelen... allemaal antwoorden van jullie afhankelijk van het topic waarin jullie reageren.
In ieder geval, over mij zal je niet kunnen zeggen dat ik mijn waarheden aanpas naargelang het topic waar ik reageer. Ook heb ik nog nooit iemand proberen overhalen om dezelfde motorisatie te kopen als mezelf. Ikzelf ben daar heel tevreden over en heb geen erkenning nodig.
Blijf gewoon beetje objectief. Ge zult wel zeggen dat ik dieselliefhebber ben en ja dat klopt voor lichtere motoren. Moet iedereen daarom een diesel van mij..nee. Maar het is toch gepermitteerd te zeggen dat de X3 een zware wagen is die wellicht relaxter zou rijden met het dieselkoppel van de 2.0 dan het vermogen in hogere toeren van de benzine 2.0 ?Waarbij ik dan nog heel duidelijk stel dat dit afhangt van chauffeur tot chauffeur en dat het uiteindelijk de chauffeur is die beslist en duidelijk zeg zelf geen ervaring te hebben met die betreffende benzinemotor.
En ik raad een testrit aan. Maar dat is voor jullie al genoeg om over betrouwbaarheid, fijnsstof en wat weet ik nog allemaal te beginnen.
Kortom een discussie weeral uitgelokt waar niemand nog iets aan heeft.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichtenhet wordt een x3 , geen diesel meer dat is zeker , altijd goed geweest met diesel uitgenomen mijn laatste , enkel omdat ik geen km meer maak die een diesel noodzakelijk zouden maken, enkel na te denken over welke benzine , een 2.0 of 3.0 , , dus ik zeg hier niks over het feit dat een diesel niet goed zou zijn, ik heb enkel een maandagauto gehad met een diesel , kon evengoed een benzine geweest zijn
Was benieuwd wat je bedoelt met de 2.0 en de 3.0. Bedoel je 2000 cc en 3000 cc of de typebenaming van BMW 3.0 ? Want laatste is een viercilinder en dan lijkt 8000 Euro toch wel heel veel geld extra.
En je hebt toch een goede ervaring met de wagen van je vrouw in de 2.0i ?
Comment
-
@DHL
1. Darksky meldt hier problemen met zijn EGR klep op een motor die ook in de X3 geleverd wordt, Q gaat hier op in (niet al te subtiel, maar daar heb ik niks mee te maken), gij hemelt vervolgens de betrouwbaarheid van een diesel op, en ik mag daar niet op reageren want dan ben ik plots off topic? En als er nu verschillende bronnen zijn die melden dat de EGR op een B47 een zwak punt is, mag dat hier dan niet gezegd worden?
2. Ik zeg helemaal niet dat BMW slechte auto's zijn. Het zijn heel prettig rijdende auto's over het algemeen en ik heb er nog steeds een zwak voor. En ja ik heb een kapotte motor gehad, mag ik dat niet zeggen? Hoe zou je zelf zijn? 'k heb zelf nog aangegeven dat ik een 520d best zou zien zitten, zijt ge dat al vergeten?
3. Ge doet zelf wat ge mij verwijt: ge komt hier in dit topic vertellen over benzinewagens met kapotte katalysator, over uwe espace 1.6T die ge hebt weg gedaan uit miserie (dus een downsize motor kan nooit wat zijn), en in andere topics over uw 1.2 TDI die zo slecht was dat ge niet kunt geloven dat een driecylinder goed kan rijden...
4. Ik stel jou een simpele vraag die simpel te beantwoorden is, waarom dan zo'n preek afsteken?
Niks persoonlijk, DHL, maar we zijn allemaal maar mensen die dezelfde fouten maken, niemand is 100% objectief en gij ook niet, en op een forum kan dat wel ne keer tot onprettige discussies leiden, maar da's zeker ook niet mijn bedoeling ...
Comment
-
Man stop erover, ge draait in elk topic gelijk de wind draait! Hier heeft niemand wat aan !
Denk dat jij pas tevreden bent als iedereen in een VAG 1000 driecilinder rijdt. Het overmatig promoten hiervan zijt ge uiteindelijk mee gestopt, nu nog stoppen met bashen op diesels, BMW, SUV's, zware auto's die teveel pk hebben en dito verbruiken enz. (akkoord in DIT topic doe je dat niet ).
Trouwens... best mogelijk dat ik ook ooit benzine ga rijden hoor.
Wat heeft de betrouwbaarheid van diesels nu met dit topic te maken ??? Het ging over koppel bij lage toeren naargelang het gewicht van de wagen en de stroomlijn. Tot op pagina 20 of 22 iemand begon te bashen uit het niets.
Comment
-
hallo allemaal, ik heb vandaag kunnen praten met iemand met kennis van zaken ( zou toch moeten) Het is een mechanieker van BMW Brugge die door hen naar Amerika is gestuurd om de X3 eens onderhanden te nemen . Waarom omdat ze daar ook enorm veel vragen kregen over de 2.0i of een eventuele diesel . Daar zij die niet konden beantwoorden op een verantwoorde wijze hebben ze besloten er iemand naartoe te sturen om met alles te rijden.
Ik heb hem gevraagd wat hij dacht over diesels. Prima in de x3 van hoog tot laag doch voor hem enkel te verantwoorden indien genoeg km worden gemaakt. En dan de benzines. 4.0i is de top , wat iedereen wist dacht ik . Dan de hamvraag 2.0i of hoger; De 2.0i is meer dan voldoende, B%W zou ek zijn er een motor in te steken die niet voldoende zou zijn. Doch ondanks de meerprijs zou hij opteren voor een 3.0i indien je ietwat sportiever ingesteld zijt, of zinnes bent een caravan te trekken of in de bergen te gaan rijden of je natuurlijk zkeer wil zijn dat er bij een bepaalde snelheid nog steeds power aanwezig is.
Hij gaf dus mee dat de diesels zeer goed zijn enkel te gebruiken bij bepaalde doeleinden zie hierboven, de benzines een waardig alternatief zijn waaronder de 2.0i er zeker een is, doch indien men wat meer verwacht die meerprijs volgens hem wel verantwoord kan zijn
Dus elke motor x3 die ik vernoemde past in de de X3 n aan de persoonlijk gevoel wat iemand er dus insteekt, volgens mij
Waar hij niet over de spreken was waren de 1.8 diesels die hij hiervoor te zwak noemde , enkel om rond de kerktoren te rijden.
einde verhaal
Comment
-
Voila dat is nu eens nuttige info zie, en geeft me een redelijk goed vertrouwen over de keuze voor de 20i voor mijn vrouw. zoals gezegd, voornamelijk woon/werk verkeer (5km heen/5km terug) en standaard gezinsverplaatsingen (kindjes, boodschappen enz) in regio Oudenaarde (dus ook niet bepaald een grootstad). Af en toe eens naar Gent of een vriendin, meer niet. Ze rijdt nu met een 1.6 atmosferische benzine van 136pk en heeft daar nog nooit over geklaagd behalve dat ze vindt dat die op autostrade nogal traag reageert als ze wil optrekken of wil inhalen. Dan veronderstel ik toch dat een 2.0i in de BMW toch nét iets meer sportief zal aanvoelen.
Ter info:
Motor : Hyundai heeft 136pk en 164nm bij 4.850rpm, de BMW xDrive20i heeft 184pk en 290nm bij 1.350rpm
Gewicht : Hyundai 1.280kg vs BMW X3 1.710kg
(de xdrive30i heeft 255pk en 350nm bij 1.450rpm, dus +- 70pk en 60nm méér dan de 20i)
Blijf het een belachelijke meerprijs vinden voor die Xdrive30i die (volgens mij) quasi identieke motor is, maar wat anders afgesteld. Mocht deze een meerprijs hebben van +- 3.000 euro dan koos ik die meteen, maar 8.000 euro is écht wel pak geld. Geen idee ook of verschil tussen 290nm en 350nm zo gigantisch te merken is. Die pk's zullen natuurlijk wel voelbaar zijn.
Comment
-
Klinkt contradictorisch maar voor een rustig rijder hoef je niet echt veel pk maar wel wat koppel. Omgekeerd voor een echt sportieve chauffeur zal die veel PK belangrijker vinden. Veel hangt af wanneer de NM vrijkomen. Hoe lager in het toerental, hoe comfortabeler.
Meeste mensen kijken naar de Pk's, maar het koppel bepaald, uiteraard samen met de afstelling van de versnellingsbak, het karakter van een motor.
En kijk het verschil waar de 2.0i zijn koppel haalt tov de Hyundai... Die overstap zal een succes zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
Blijf het een belachelijke meerprijs vinden voor die Xdrive30i die (volgens mij) quasi identieke motor is, maar wat anders afgesteld.
Een B48 3.0 i heeft een compressie van 10.2:1
Effen google’n leverde volgend resultaat… voor de 3.0i- Er zitten andere zuigers in
- Een intercooler met meer capaciteit (Om de grotere overboost functie te kunnen verwerken)
- Een terugslagklep in de uitlaat (bij lage belasting)
- Een andere nokkenas
- Andere software…
- Bij een manuele bak en deze motoren zit er ook nog een totaal andere eindreductie op…
- Bij een 3 reeks ook andere remmen en schokdempers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Een B48 2.0 i heeft een compressie van 11:1
Een B48 3.0 i heeft een compressie van 10.2:1
Effen google’n leverde volgend resultaat… voor de 3.0i- Er zitten andere zuigers in
- Een intercooler met meer capaciteit (Om de grotere overboost functie te kunnen verwerken)
- Een terugslagklep in de uitlaat (bij lage belasting)
- Een andere nokkenas
- Andere software…
- Bij een manuele bak en deze motoren zit er ook nog een totaal andere eindreductie op…
- Bij een 3 reeks ook andere remmen en schokdempers
Comment
-
Lapino in jouw geval zou ik me nu net echt geen zorgen maken. De overgang van die atmo Hyundai naar die BMW zal groot zijn... Je moet vergelijken met je vorige auto en dat zit dan heel goed. ( hiermme geen slecht woord over Hyundai maar dit is een totaal andere categorie)
Darksky komt uit de diesel, bij jou kan het anders liggen...
Comment
Comment