Als je een automaat koopt is ‘puur op koppel rijden’ sowieso niet relevant... Op zich al een rare uitdrukking trouwens.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Denk niet dat het hier zozeer over snel of traag gaat, maar hetgene wat hier toch in vraag gesteld werd, is het koppel van de instap benzine om een aangenaam geheel te vormen.
En dat is nu net wat ze aanhalen met "vooral 130 Nm meer wel voor de nodige rijpret zorgt". In pure optrektijden zullen die twee heel kort bij elkaar liggen. Maar zoals al veel gezegd geven optrektijden en PK's niets weer over souplesse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk BerichtenAls je een automaat koopt is ‘puur op koppel rijden’ sowieso niet relevant... Op zich al een rare uitdrukking trouwens.
Op koppel rijden is een uitdrukking die toch wel algemeen gebruikt wordt.
Maar zoals al tig keren gezegd, de uiteindelijke keuze ligt bij de koper. Het is de koper die ermee zal rijden en een auto aanvoelen is subjectief.
Comment
-
, de uitdrukking is me welbekend (maar heb ik altijd raar gevonden). Ik zei dat het bij een automaat niet relevant is omdat het bij een vlot schakelende automaat (en de ZF automaat in de X3 gaat door voor een van de beste automaten op de markt) er helemaal niet toe doet of die nu 1, 2 of 3 stappen terugschakelt. De automaat zal dit zelf vlot doen en als bestuurder heb je daar geen last van of hoef je niets zelf te doen.
Comment
-
Dit strookt niet met mijn eigen ervaring met de 316i automaat (220 nm koppel), je moet idd zelf niks doen en hij was zeker niet traag (9 sec naar 100 km/h) maar het voelt toch prettiger aan als je onmiddelijk acceleratie voelt bij het intrappen van het gaspedaal, dan wanneer hij eerst nog even moet gaan nadenken (terugschakelen of niet?) en dan 1-2 verzetten terugschakelen om dan pas echt te versnellen. zeker als de automaat de motor in het turbogat houdt op constante snelheid.
Nu vermoed ik wel dat dat met een 20i beter gaat meevallen, doch een 20d of 30i gaat minder moeten terugschakelen. 't is jammer dat ze voor een 30i zo veel vragen... destijds ook voor een 316i ipv 320i gekozen omdat het prijsverschil al redelijk fors was.
Ik geraak niet goed aan uit aan de prijspolitiek: 218i AT en 220i AT schelen 2000 euro in prijs, 318i en 320i 5000 ... 't zijn nochtans dezelfde motoren, of zou er nog een andere reden zijn dat de prijzen verklaart?
Comment
-
De prijzen zijn niet afgestemd op de fabricatieprijs, wel op wat het merk denkt te kunnen aanrekenen aan de klant. Het is hetzelfde met appartementen, de bouwkost voor de promotor blijft grotendeels hetzelfde (buiten de afwerking) maar de verkoopprijs hangt eerder af van de aantrekkingskracht van de pand.
De prijs kan stijgen totdat de klanten afhaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk BerichtenHet is dus een m40 geworden, 1 van de laatste die van de band zal rollen voor de 2 maanden productiestop, levering juni , einde nadenken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten, de uitdrukking is me welbekend (maar heb ik altijd raar gevonden). Ik zei dat het bij een automaat niet relevant is omdat het bij een vlot schakelende automaat (en de ZF automaat in de X3 gaat door voor een van de beste automaten op de markt) er helemaal niet toe doet of die nu 1, 2 of 3 stappen terugschakelt. De automaat zal dit zelf vlot doen en als bestuurder heb je daar geen last van of hoef je niets zelf te doen.
Dat je niks hoeft te doen als bestuurder klopt volledig, hij zal naargelang het nodige aantal trappen terug schakelen.
Maar het is hier dat net het koppel komt kijken. Minder koppel betekent veel meer schakelen van de automaat en een veel hoger toerental bij lichtere hernemingen en heuvels.
Is bvb niet prettig als je van rijstrook wil veranderen op de snelweg.
Sunking, ik denk dat ze die prijs van de instapmotoren laag houden doordat de meest verkochte wagen steeds de dieselversie was. En omdat ze hier voor de toen weinige benzinerijders een equivalent naast plaatsen. Als de vraag naar benzinemotoren zich zo blijft doorzetten zal ook BMW verplicht zijn om zijn instapmotor te herzien en deze evenwaardig qua specs te maken aan de dieselmotor. De gevraagde meerprijs is inderdaad enorm.
Darsky, ook voor jou proficiat met je bestelling! Qua taxen zal er voor de ingeschreven voertuigen volgens het 'oude' systeem wellicht niks veranderen mettertijd. Denk dat het nu nog de moment is om een wagen te kopen als je huidige moet vervangen worden.
Comment
-
dank u wel , ze waren idd in de garage ook zeer happy ondanks ze er bijna niks aan overgehouden hebben , het was hun eerste m40 die ze verkochten ondanks het feit dat het een grote garage is. trouwens er waren er nog een paar die" erover dachten hun 2.0 te veranderen in een m40 toen ze hoorden dat het nog kon
Comment
Comment