Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volgens mij een verstandige keuze, zelfs in het anti dieselklimaat.

    Aantal kilometers per jaar is eigenlijk niet zo belangrijk (tenzij je er de meerprijs wil uithalen). Het belangrijkste zou zijn hoe die kilometers afgelegd worden. Steeds korte afstanden zouden slecht zijn. (alhoewel wij hier nog nooit last van hadden, maar vermits dit regelmatig vernoemd wordt, zal ik het bij geluk houden zeker, gebruiken sinds jaar en dag diesels als tweede wagen die rond de kerktoren rijdt).

    Nog enkele spannende dagen in 't verschiet dus... hou ons op de hoogte van je bevindingen ! Misschien ook een topicje van je wagen aanmaken, dat zien we graag lol.

    Comment


    • zoals ik al zei ik reed al 30 jaar met een diesel met nooit problemen uitgenomen mijn laatste met die klep , blijkbaar is dit rrn veelvoorkomend heuvel bij de 5 serie, aar ik blijf erbij diesels zijn wel goed maar ik had het ermee gehad op een bepaald ogenblik daarom nu weer een benzine , maar wel een met een goed koppel zoals diesels die op dat gebied echt rijplezier geven, veel succes met je prachtige auto

      Comment


      • Is dat nu feit of niet dat een diesel voor korte ritjesmeer afziet?

        Comment


        • lapino het heeft te maken met het feit dat een diesel een lange rijtijd nodig heeft om warm te draaien, veel korte riten maakt dat die nooit warm staat. Eens warm kan je er de wereld mee rondrijden zonder slijtage. Ikzelf heb ooit een skoda octavia gehad een diesel die 550k is meegegaan , carrroserie" was eraan, maar motor was nog zoals nieuwstaat zei de technieker toen. Komt erbij dat bij korte ritten die verdomde egr klep kan vervuilen wat maakt dat je geen vermogen meer hebt en de motor de hik krijgt op zeer ongelege momenten zoals invoegen dat totaal de mist ingaat en gevaarlijk kan worden als de motor weigert zijn ding te doen.

          Maar rijd je langere afstanden waarbij de diesel warm staat zou ik niet twijfelen en voor een diesel gaan.

          Comment


          • Integendeel, elke dag 5km heen en terug en af en toe eens ritjes van 30km of zo. Meer niet.

            Comment


            • dan zou ik voor benzine gaan

              Comment


              • met dat rijriyme rij je een diesel de vernieling in

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten

                  Hoeveel km doen jullie per jaar ?
                  Van mij juist hetzelfde gedacht, de 20i te licht voor de X3. Daarom ook terug de 20d (3de X3 op rij)
                  Komende dinsdag mag ik hem afhalen
                  Mijn vrouw rijdt niet meer dan 12500 km per jaar.

                  Comment


                  • Ja, hier hetzelfde... Mijn vrouw rijdt sinds jaar en dag diesels en wij hadden ook nog nooit problemen met het feit dat zij altijd korte afstandjes doet. Zijn ook altijd stukjes van 5 km en om de 6 weken eens 40 km aan 1 stuk. En hebben nog nooit een vastzittende egr of probs met het roetfilter gehad. Eén keer heeft ze 1 injecteur moeten laten vervangen (wat niet direct met afstanden of zo te maken heeft), de andere herstellingen waren niet aan de motor of zo. Kan natuurlijk dat ze geluk had tot hiertoe.

                    Maar het klopt dat men zegt dat een diesel niet gemaakt werd voor korte afstanden. Haar motor komt inderdaad slechts weinige keren op temperatuur in de winter.
                    Los daarvan zou ik momenteel voor die korte afstanden bij aankoop van een nieuwe wagen voor haar ook voor benzine gaan...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ja, hier hetzelfde... Mijn vrouw rijdt sinds jaar en dag diesels en wij hadden ook nog nooit problemen met het feit dat zij altijd korte afstandjes doet. Zijn ook altijd stukjes van 5 km en om de 6 weken eens 40 km aan 1 stuk. En hebben nog nooit een vastzittende egr of probs met het roetfilter gehad. Eén keer heeft ze 1 injecteur moeten laten vervangen (wat niet direct met afstanden of zo te maken heeft), de andere herstellingen waren niet aan de motor of zo. Kan natuurlijk dat ze geluk had tot hiertoe.

                      Maar het klopt dat men zegt dat een diesel niet gemaakt werd voor korte afstanden. Haar motor komt inderdaad slechts weinige keren op temperatuur in de winter.
                      Los daarvan zou ik momenteel voor die korte afstanden bij aankoop van een nieuwe wagen voor haar ook voor benzine gaan...
                      Ook de 40i is dan voor haar niet de ideale keuze...
                      Last edited by ; 18/02/2018, 10:25.

                      Comment


                      • weet je wat ideaal is Steven? eigenlijk is niks ideaal, voor alles zijn voor en nadelen te noemen. Wat wel belangrijk is , is het gevoel dat je erbij hebt

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten

                          Ook de 40i is dan voor haar niet de ideale keuze...
                          Als electrisch zo makkelijk wordt in gebruik als diesel of benzine en de prijs daalt, sta ik eigenlijk open voor electrisch. Qua koppel en vermogen zijn de mogelijkheden nu al enorm, de onderhoudskost zal laag liggen, verbruik mits zonnepanelen idem... enkel nog de grootte en gewicht plus de laadtijd optimaliseren. Maar dat komt... Geef dat wat tijd en we gaan verschieten wat mogelijk wordt.

                          Comment


                          • Ik ben ook wel eens benieuwd naar die elektrische X3: als die even goed rijdt (en snel is ;-)) als een Tesla, wordt dat een feest. Hopelijk dan wel met een batterij die voldoende snel kan geladen worden.

                            zitten hier nog mensen op Duitse fora? Levertermijn X3 blijkt serieus op te lopen, en er zou een probleem zijn met de 2.0i en 3.0i benzineversies owv de nieuwe emissiewetgeving.
                            Misschien het finale argument om Lapino over de streep te trekken en toch voor de 20d te gaan? ;-)

                            Ondertussen is mijn 30d wel vertraagd van maart naar april, productie WK10, levering WK15. :-(
                            1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                            1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                            1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                            1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                            Comment


                            • Was bekend dat productie pas zou starten rond maart voor de benzine versies, welke problemen zouden er dan zijn? Vandaag eens informeren bij dealer, moet sowieso nog aanpassing doen qua opties.

                              Comment


                              • Laat ons geen illusies maken, de electrische X3 of eender welke soortelijke full electrische wagen die de prestaties van een Tesla zal bieden zal ook even duur zijn en indien met dezelfde batterijtechnologie uitgerust even lastig om vol te laden. Meer keuze, maar even zwaar te verteren voor onze portemonnee. Mirakels zullen er niet zijn...

                                Comment


                                • Lijkt me anders wel dat een suv misschien nog beste geschikt is om daar behoorlijk pak batterijen in te voorzien. Zwaardere auto maar dat is voor een electrische motor minder van belang, maar wel veel ruimte. Zou heel graag wat kofferruimte opgeven voor het koppel van een electrische motor. Of het allemaal betaalbaar zal zijn de komende vijf jaar, daar twijfel ik ook aan maar goed, zijn stapjes geen sprongen. Binnen twintig jaar gaan we nog met onszelf lachen over twijfel tussen diesel of benzine

                                  Comment


                                  • Ja, dat dachten ze ook bij Baker 100 jaar geleden

                                    Comment


                                    • lapino al naar de dealer geweest? Zo ja iets gehoord over de problemen met de 2.0 en 3.0i?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
                                        lapino al naar de dealer geweest? Zo ja iets gehoord over de problemen met de 2.0 en 3.0i?
                                        Heb artikel dat ik wil uploaden maar krijg altijd melding 'invalid file'... Wie kan helpen?
                                        Dit is de link naar (de foto van) het artikel:

                                        Dropbox is a free service that lets you bring your photos, docs, and videos anywhere and share them easily. Never email yourself a file again!
                                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                        1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                                          Was bekend dat productie pas zou starten rond maart voor de benzine versies, welke problemen zouden er dan zijn? Vandaag eens informeren bij dealer, moet sowieso nog aanpassing doen qua opties.
                                          Over die opties gesproken, had vroeger in Touareg zetelventilatie en vond dat de max: was dan ook aangenaam verrast dat dit op X3 verkrijgbaar was, maar... ontgoocheld toen bleek dat het niet in combinatie ging met de sportzetels... Zelfde ervaring iemand?
                                          1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                          1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                          Comment

                                          Working...
                                          X