Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
    Ja sunking dat kan je onder bepaalde voorwaarden. leveringstermijn die niet gerespecteerd word, schade aan het voertuig , ik denk aan lakschade in het beste geval , je koopt ook geen kast bij Ikea waar een een schreef op staat etc.

Opzeggen is niet altijd zo makkelijk Darksky. Leveringstermijn moet x procent afwijken van de leveringstermijn op je bestelbon. Dus omdat die 2 weken te laat zou zijn kan je niet annuleren, tenminste als de dealer je op de voorgeschreven methode op de hoogte brengt. Hij is dacht ik wel verplicht om te voorzien in vervangend vervoer.
    Lakschade en andere transportschade wordt hersteld voor de levering. Mocht er toch iets mis zijn bij de levering kan je de wagen weigeren maar daarom nog niet opzeggen.
    En bestelbonnen getekend in het filiaal van de verkoper hebben, tenzij anders uitdrukkelijk vermeld, geen bedenktijd. Enkel wanneer de wagen op een beurs gekocht werd, aan huis gekocht werd, enz is er een bedenktijd van veertien dagen. Dan moet je aangetekend opzeggen. Je zal zien dat (een beetje slimme verkoper) steeds op de bestelbon vermeldt dat de bestelbon in zijn filiaal getekend werd als je hem daar kocht...
    Staat allemaal in de kleine letterkes normaal gezien van je bestelbon. De voorwaarden op de bestelbonnen worden door de invoerder opgesteld zodat alle bonnen universeel zijn, dus die zijn vrij goed 'doordacht'.

Comment

• Volkomen gelijk, eenauto zeg je niet zomaar op, maar als je gelijk nu in het gval van de 2.0i en 3.0i maanden later je auto gaat krijgen indien we het artikel mogen geloven, kan je het volgens mij wel, enkel indien de afleveringsdatum op de bon staat natuurlijk

Comment

• Bij mij staat er op de bon "levering 1 juli 2018" . Fiscaal maakt dit voor ons geen bal uit (privé aankoop) maar als ik binnenkort geen bevestiging krijg dat hij wel degelijk rond die periode leverbaar is, dan ga ik toch héél sterk overwegen om te zien of ik niet van aankoop kan afzien. Auto is nog niet in productie, dus zie ook niet in waar dan probleem zou zitten om dit te doen. Juridisch sta je als koper héél zwak maar misschien vindt de garage het zelf ook niet echt een issue.

Toch geen echt positief gevoel rond al deze berichtgeving over de benzine motoren. En ze zijn natuurlijk zo 'slim' te wachten tot eind februari wanneer alle salon-acties verdwenen zijn. Als de X3 echt maanden later pas kan geleverd worden, dan denk ik dat we toch voor een ander merk/type gaan.

Comment

• En als de CO2 op de bestelbon niet overeenkomt met die van het geleverde exemplaar, is dat dan geen geldige reden om te annuleren?
          , X2 eventueel? goedkoper, lichter, minder CO2 (vooral de sDrive), eleganter ... heeft al iets meer weg van de A5 die ge op 't oog had

Comment

• Gaan niet vooruitlopen, eerst eens zien wat dealer te zeggen heeft over levertermijn vooraleer we maar beginnen denken aan alternatieven.

Comment

• BMW zou pas hierover gaan communieren eind februari

Comment

• Voor een percentje kan ik je wel aan een x3m40i helpen. Weet 3 stock wagens en 3 demo s in belgie staan met meer korting dan hier al aangegeven is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                  Gaan niet vooruitlopen, eerst eens zien wat dealer te zeggen heeft over levertermijn vooraleer we maar beginnen denken aan alternatieven.
                  Of toch voor de diesel gaan! ;-)
                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• fleetkorting timvan?

Comment

• Neen gewone korting plus salon condities voor de stockwagens

Comment

• Oud nieuw uit de Duitse pers….

Alle X3 benzine versies krijgen vanaf 03/2018 een goedkope benzine roetfilter.
                        (zonder SCR en AdBlue zoals al de diesels kregen in de X3)

Maar die voldoet nog niet aan de kwaliteit normen. (Voor uitlaatgassen /roet)

Daarom is de levering termijn verschoven (pas eind april kunnen de eerste 2.0 i en 3.0 i modellen geleverd worden, de rest van de benzine versies volgt nog later)

Er is gewoon een probleem met het aanleveren van de benzine roetfilter voor de X3 (vanuit het UK)

Elk nieuw model heeft nu eenmaal kinderziektes...
                        Last edited by quovadis; 20/02/2018, 16:47.

Comment

• Misschien domme vraag...maar ik heb al hier en daar mensen horen zeggen dat wij een diesel best niet nemen omdat de roetfilter na 3j moet vervangen worden en dat toch ook iets kost (voor wie weinig km doet), maar als er ook zo'n roetfilter op de benzine zit, is dat dan geen argument minder pro-benzine?

Comment

• Weet niet meer juist waar ik het gelezen heb maar die filters zijn goedkoop en ze zouden niet vol kunnen geraken. maarja, wat de exacte gevolgen zijn van jaren rijden met zo'n filter, weet ge nooit op voorhand.

Comment

• En hebben die filters invloed op prestaties? De 2.0i staat nu met 290nm en 184pk, hoop in elk geval dat ze door die filters en aanpassingen niet nog meer gaan moeten beknibbelen aan power.

Comment

• dat zit er natuurlijk in lapino

Comment

• Kunnen ze dat zomaar? Ik bedoel, ze verkopen een Xdrive20i met bepaalde specificaties. Kunnen ze het dan maken om er eentje te leveren met andere vermogenswaarden? Misschien maken we er teveel drama rond, maar ik heb echt ondertussen enorm spijt van de bestelling

Comment

• Aan die pk's gaat niet geprutst worden zenne. 't is niet dat het gisteren pas beslist is dat er zo'n filter in moet en ze nu plots allerlei dingen moeten gaan veranderen aan de motor zelf.
                                    Andere wagens met zo'n filter die al op de markt zijn hebben niet minder pk's of Nm.

Comment

• Ah allez dat is dan al iets. Ben echt benieuwd wat dealer gaat zeggen, als de levering echt maanden langer wordt, dan ga ik toch eens zien voor de 20D denk ik.

Comment

• De B48 gebruikt al indirecte (lage toeren) en directie injectie (hogere toeren) en heeft ook al geen EGR- klep meer (BMW was wel 8 jaar na de betere concurrentie…)

Dus de roetproblemen zijn totaal niet te vergelijken met een diesel…(wel altijd met EGR-klep...)

Een benzine is sneller op temperatuur (hoe kleiner hoe sneller….) en de uitlaatgassen zijn heter waardoor er nooit een extra brandstof inspuiting moet gebeuren.
                                        • De benzine filter werkt gewoon constant, (zoals een katalysator) niet elke +/- 1000 km zoals een diesel
                                        Kostprijs benzine systeem is slechts 1/3 van het dieselsysteem.

In het artikel van Autogids, maakt men nog een vergelijkingen met een 1.2 TCE van Renault welke alleen maar over een directie injectie beschikt…en die binnenkort vervangen zal worden door de 1.3 TCE die wel modern is….en dan ook een benzine roetfilter zal krijgen….

(Fransen wachten in het verleden wel tot het laatste moment met aanpassingen…)

Comment

• Amai leer op korte tijd véél bij, eigenlijk wel boeiend allemaal. Dus als ik het goed lees, zijn die filters op de nieuwe benzines eigenlijk maar verplicht vanaf 09/2018 maar wil BMW deze al meteen overal in plaatsen om zo in orde te zijn. Lijkt me ook meest verstandige. Vraag blijft in mijn geval dan nog altijd of dit geen nadelig effect gaat hebben op de prestaties, en ik blijf met gevoel zitten dat die 20i mogelijk niet echt voldoende power zal hebben om vlot met die X3 te rijden. Dat gekoppeld aan leveringstermijn voor de benzine, doet me toch behoorlijk denken om te switchen naar de 20D. Vooropgesteld natuurlijk dat levertermijn van die 20D ondertussen ook al maanden extra wachten wordt. Raar ook dat ze als levering "juli 2018" zetten op onze bestelbon, terwijl de auto effectief blijkbaar nog moet besteld worden en daar nog wel wat tijd over gaat. Geen idee hoeveel tijd we nog hebben om te veranderen, is wachten op mailtje dealer.

Comment

Working...
                                          X