Kan iemand mij zeggen of er voor de bmw x 3 m40 i een alarm met satelietverbinding verplicht is?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Luni, ik zit beroepshalve in de verzekeringen en dit hangt sterk af van je verzekeringsmaatschappij. Bij ons is het bijvoorbeeld verplicht om een satellietverbinding te hebben vanaf een cat.waarde zonder btw van 100.000 euro. De M40i zal daar niet zo snel over gaan, dus denk niet dat de (meeste) verzekeringsmaatschappijen dit zullen eisen. Een heel goed alarm dan weer wél natuurlijk, maar dat zou ik persoonlijk ook sowieso wel willen bij zo'n dure wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk BerichtenVolkomen gelijk, eenauto zeg je niet zomaar op, maar als je gelijk nu in het gval van de 2.0i en 3.0i maanden later je auto gaat krijgen indien we het artikel mogen geloven, kan je het volgens mij wel, enkel indien de afleveringsdatum op de bon staat natuurlijk
Comment
-
Worden hier een paar zaken verkeerd voorgesteld volgens mij.
Onlangs is gebleken dat benzines met directe inspuiting zeer fijne roetdeeltjes (ter grootte van een virus of een molecule!) verspreiden die nog gevaarlijker zijn voor de gezondheid. Die worden rechtstreeks via de longen opgenomen in de bloedbaan. Dus, een eenvoudige roetfilter helpt niet op die wagens omdat die partikels te klein zijn.. die goedkope roetfilters... valt nog af te wachten of deze geaccepteerd zullen worden. Wellicht als ze consequent zijn zal men een beter (duurder) systeem moeten ontwikkelen.
Een roetfilter van een dieselwagen moet absoluut niet om de drie jaar vervangen worden. Dat is een fabeltje. Ik zou verdorie al veel roetfilters nodig gehad hebben lol. Een roetfilter gaat minstens 120.000 km mee tot XXX aantal kilometers naargelang de rij omstandigheden. Uiteraard zal je op internet terugvinden dat er mensen zijn die sukkelen met hun roetfilter. Zeker degene die in het begin geplaatst werden, maar die wagens zijn intussen ook al ouder natuurlijk. Meestal is het dan nog door het negeren van een waarschuwingslampje op je dashboard. Als de roetfilter niet kan regeneren door bvb veel te veel stadsritten en nooit grote baan en je negeert dit... dan val je in panne en dient een geforceerde regeneratie in de garage uitgevoerd. EGR problemen komen voor, maar ook hier weer veel meer bij de eerste generaties (bizar dat BMW hier net wel nog probs mee heeft met de nieuwe motor)
Momenteel zijn de moderne diesels properder dan de direct ingespoten benzines als het op fijn stof aankomt, dus hier zal zeker ingegrepen worden. Maar eerst de diesels belasten en binnen enkele jaren het geweer van schouder veranderen zodat men de benzines zwaarder kan aanpakken
Het is ook verkeerd te stellen dat een roetfilter niet constant zou werken. Uiteraard verzamelt de roetfilter constant deeltjes die dan verbrand worden bij een regeneratie.
Lapino, ik zou gewoon nog even afwachten hoe BMW hierop zal reageren. Wat het aantal PK's betreft... ze zullen dit wellicht wel compenseren. Maar zomaar stellen dat het naplaatsen van een andere filter geen gevolgen heeft voor de initiele setup zou ik niet doen. Toen de katalysator uitkwam nam het vermogen van de wagens af met ongeveer 8 a 10 PK. Maar de constructeur zal de setup wel aanpassen zodat hier niks verandert.
In ieder geval, men maakt er momenteel vanuit overheidswege een echte soep van. Zolang men niet alle nieuwste ontwikkelingen juist interpreteert zal de bal over en weer blijven gaan tussen diesel en benzine. Ze willen op heel korte termijn iets veranderen, maar dat kan gewoon niet. Ze verleggen de problemen enkel.
Echt consequent zou zijn om een uitdovingsbeleid te handteren tov verbrandingsmotoren vanaf bvb 2035. Zo kunnen constructeurs zich voorbereiden en zal extra ingezet worden op alternatieven. Maar uiteraard geen verbod op het gebruik, enkel op de verkoop, da's een eerlijk uitdovingsbeleid. (wel jammer voor de liefhebber natuurlijk)
Ik ga nu niet tal van links opzoeken om mijn "zogezegde gelijk" te bewijzen. Ik lees er veel over en heb een goed geheugen
Met internetlinks kan je alle kanten uit afhankelijk van de schrijver van een artikel, de ouderdom van een artikel, enz enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichtenze jrbbrn wel een bepaalde speling in tijd dat ze voorbij de leveringstijd kunnen gaan maar dat staat gewoonlijk in het contract
Comment
-
Ja dat is inderdaad bizar... Maar geen nieuws voor jou is eigenlijk goed nieuws hee
Ivm die polemiek diesel - benzine
Gewoon nog even zeggen dat er vanuit milieuredenen momenteel geen winnaar is. En dat aan beide brandstoffen voor en nadelen verbonden zijn, zowel qua milieu, qua mogelijke betrouwbaarheid en financieel.
Koop gewoon je ding.. Het gene je zelf het liefste hebt. Want door de vele tegenstrijdige verhalen weten kopers niet meer wat te doen. Is dit nu diesel of benzine, volg gewoon je gevoel.
Comment
-
Over de schadelijkheide effecten van die ultrakleine deeltjes is nog geen duidelijkheid. Misschien pis of zweet je die er wel gewoon mee uit lol.
DHL zoals ge zelf al vaak aangaf, mensen werden nog nooit zo oud als nu.
Ik maak me ook wel wat zorgen over deze deeltjes maar niet meer dan over de andere vervuiling die overal aanwezig is, de chemische brol in ons eten, gemanipuleerde zaden (monsanto) etc..
De filter is geen wonderoplossing maar de evolutie is wel gaande zodat we idd over 1 a 2 decennia zonder schadelijke uitstoot zullen rijden.
Uitstoot zie ik niet als argument om diesel boven benzine te verkiezen, maar in het geval van de X3 is het lagere verbruik en hogere koppel wel interessant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenOver de schadelijkheide effecten van die ultrakleine deeltjes is nog geen duidelijkheid. Misschien pis of zweet je die er wel gewoon mee uit lol.
DHL zoals ge zelf al vaak aangaf, mensen werden nog nooit zo oud als nu.
Ik maak me ook wel wat zorgen over deze deeltjes maar niet meer dan over de andere vervuiling die overal aanwezig is, de chemische brol in ons eten, gemanipuleerde zaden (monsanto) etc..
De filter is geen wonderoplossing maar de evolutie is wel gaande zodat we idd over 1 a 2 decennia zonder schadelijke uitstoot zullen rijden.
Uitstoot zie ik niet als argument om diesel boven benzine te verkiezen, maar in het geval van de X3 is het lagere verbruik en hogere koppel wel interessant.
Enige wat me verontrust bij de BMW diesel is die EGR klpe zoals Darsky voor heeft. Exemplarisch of fabrieksfout ? Zal dit verbeterd worden ?....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten(bizar dat BMW hier net wel nog probs mee heeft met de nieuwe motor)
..
Door de strengere Euro 6 norm (a,b,c, nu d) (pas van 09/2015 voor elke auto verplicht, moet die EGR-klep steeds meer werken (= uitlaatgassen terug naar de inlaat)
Nieuwe verkochte diesels na 09/2015 (vanaf toen is ook een roetfilter pas verplicht voor elke verkochte diesel) krijgen bij korte ritten dus meer problemen als voordien- (idem met de VW’s die een update kregen, want hun EGR-klep was niet gemaakt om zoveel te werken bij koude stadsritten…)
Bij een benzinemotor met volledig variabele kleppen (o.a. BMW...) is een EGR-klep overbodig…
Het artikel in Autogids gaat nog over benzinemotoren met uitsluitend directe injectie…. (de Renault 1.2 gaat daarom ook naar een 1.3…met ook indirecte injectie bij lage toeren)
Comment
-
Kan beetje hard klinken, maar of diesel of benzine beter of slechter is voor gezondheid kan me op dit moment weinig schelen omdat beide ongezond zijn op hun eigen manier. Enige waarom ik twijfel over de diesel is of die niet kapot zal gaan door relatief korte ritjes dagelijks met enkel in weekend of in vakanties mogelijk langere ritjes van pakweg halfuurtje. Als dit niet echt zeer nadelig is, dan neig ik toch meer naar diesel. Maar als het effectief zo is dat een diesel echt snel kapot zal gaan door die korte ritjes dan hebben we weinig keuze he.
- Likes 1
Comment
-
hoe verhoudt groei in koppel zich? is verschil tussen 290nm en 350nm bijv gigantisch of valt dat mee? om wat te duiden: mijn audi heeft 136pk en 320nm, de x3 20i 184pk en 290nm. Gaat dat dan zoveel beter voelen in die audi? Wat vind die echt meer dan voldoende vlotjes.
Comment
-
ik heb er nog niet mee kunnen rijden, puur afgegaan op ervaringen van anderen en ook afgegaan op de cijfers. Het moet een gigantische motor zijn om ermee te rijden hoorde ik van ervaringsdeskundigen, we hebben hier toch zo iemand die er reeds mee rijdt, doch ben zijn naam ff kwijt. . Heb beelden gezien bij vertrek van nul tot 200 uit stilstand. Die gast die ermee reed sloeg bijna door zijn rugleuning , niet normaal. Hij is de snelst bmw voor het ogenblik , van 0 naar 100 bedoel ik dus. , maar daar voor kocht ik hem niet , ik wou enkel een motor die doet wat ik vraag , en dat wil zeggen rijden als ik gas geef en niet 2 seconden nadenken voor er iets gebeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Dit is helemaal niet bizar, maar normaal..
Door de strengere Euro 6 norm (a,b,c, nu d) (pas van 09/2015 voor elke auto verplicht, moet die EGR-klep steeds meer werken (= uitlaatgassen terug naar de inlaat)
Nieuwe verkochte diesels na 09/2015 (vanaf toen is ook een roetfilter pas verplicht voor elke verkochte diesel) krijgen bij korte ritten dus meer problemen als voordien- (idem met de VW’s die een update kregen, want hun EGR-klep was niet gemaakt om zoveel te werken bij koude stadsritten…)
Bij een benzinemotor met volledig variabele kleppen (o.a. BMW...) is een EGR-klep overbodig…
Het artikel in Autogids gaat nog over benzinemotoren met uitsluitend directe injectie…. (de Renault 1.2 gaat daarom ook naar een 1.3…met ook indirecte injectie bij lage toeren)
Waarom moet die EGR plots meer werken ? Ken jij de exacte werking van een EGR wel ? EGR bestaat al zovele jaren... mijne Vel Satis in 2002 had er enen. Ge kunt een EGR niet extra laten werken hoor. Da's open of dicht... De erste exemplaren hadden probs tot men teflon ging gebruiken.
Daarom is het bijzonder eigenaardig dat de nieuwe BMW motor wel last heeft van de EGR. Ik zie dit wellicht opgelost worden met een software update ipv andere hardware.
Comment
Comment