Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou gewoon wachten lapino , maar toch er nog iets bovenop proberen krijgen , het is uw schuld toch ook niet begrijp je. Ik had je trouwens een privévraag gesteld , kan je even kijken<,

Comment

• Ik vrees dat ze er beginnen over te vallen dat de moderne benzinemotoren teveel deeltjes uitstoten.... Hoe dit weer zal eindigen ? Ze willen gewoon veel te veel op korte termijn realiseren. Hetgene waar 100 jaar over gedaan is of langer, wil men nu omdraaien op enkele jaren. Dat kan natuurlijk niet. Zelfs de idyllische prent van een man met doekje zittend voor zijn tentje met bijhorend kampvuurtje is te vervuilend geworden.

als die 2.0i voor jou een goede motor is, zou het toch gek zijn extra te gaan uitgeven voor iets wat je niet nodig hebt hee. Geen 40.000 Euro voor een nieuwe X3 is inderdaad een mooie prijs! Maar die winterwielen bijvragen is niet uitpersen hee... desnoods aan halve prijs of zo als je daar interesse in hebt. Op winterwielen, tapijten, skiboxen,... hebben ze nog grote winstmarges. Op de auto en opties niet.

Comment

• Lapino, 20d, niet twijfelen! November is nog belachelijk lang, en wat als ze het ondertussen niet geregeld krijgen en de levertermijn nog verder oploopt. Diesel blijft ideale brandstof voor SUV.
        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
          Lapino, 20d, niet twijfelen! November is nog belachelijk lang, en wat als ze het ondertussen niet geregeld krijgen en de levertermijn nog verder oploopt. Diesel blijft ideale brandstof voor SUV.
          Ja, dat zeiden we in het begin van de discussie ook al hee. Zou ook mijn eerste keuze zijn. Maar anderzijds is Lapino tevreden met de 2.0i en is hij niet gerust in het feit dat die enkel korte afstandjes zal doen. Komt daar de ervaring van Daksky met de egr van deze nieuwe motor nog bij... (zou een algemeen zwak punt zijn, zelf nog niet opgezocht hoor).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
            Naar de garage geweest, zijn dus inderdaad leverproblemen met de roetfilters die in de benzine motoren moeten om in orde te zijn met de nieuwe normen, waardoor elke bestelde benzine (ook sommige X2, 2-series enz) tot onbepaalde tijd uitgesteld wordt. Ze krijgen eind februari nog meer nieuws met nieuwe levertermijnen. Kunnen als klant kiezen om de bestelling te annuleren, of we krijgen een kortingen van 2.800 euro als we wachten en levertermijn +25% later wordt (waar véél kans toe is).

Dus hebben nu eigenlijk 4 opties bekeken :
            * alles houden zoals het is, levering ergens november maar wel 2.800 euro korting (dus +- 5% op netto prijs)
            * upgraden naar de 30i, met wat extra korting en compensatie zitten we dan met meerprijs van +- 1.700 euro
            * veranderen naar 20d, levertermijn is dan ergens in zomer en meerprijs is dan quasi nihil tov de 20i (want krijgen de compensatie dan ook)
            * alles annuleren en ander merk/type zoeken (maar veronderstel dat andere merken zoals Mercedes of Volvo nu ook niet meteen in juli gaan kunnen leveren)

Dus eigenlijk goede zaak te doen financieel, maar terug moeilijke keuzes...
            Lapino, Ik heb half januari ook een 20i besteld. Nog niks gehoord van de garage hoor! Mijn levertermijn staat op half juni, dat is dus 5 maand. 25% daarvan is dus +/- 5 à 6 weken. Dus als ze niet kunnen leveren voor pakweg eind juli, dan zou ik op dezelfde voorwaarden moeten kunnen rekenen als die jij hebt gekregen. Zijn dit voorwaarden van het hoofdkantoor of van de concessiehouder??
            Ben natuurlijk heel geïnteresseerd. Deze week nog contact opgenomen en een Diesel zou een stuk sneller kunnen geleverd worden. Het meerverbruik van de benzine is dan meteen terugbetaald door de compensatie...

Comment

• Zo'n tussenkomsten komen altijd van de invoerder, niet van de concessiehouder. Als je niks kan bekomen bij jouw concessie kan je altijd naar de klantendienst bellen. Ik zou dringend al eens contact opnemen met de garage mocht ik zo ene in bestelling hebben. Zo'n compensatie is de moeite hee.

Comment

• Levering van de diesel (als we nu zouden veranderen) wordt sowieso ook al juli/augustus, dus véél sneller zullen we die niet hebben tov de benzine. Concessionaris was wel heel formeel dat er geen enkele 20i en 30i mag verkocht worden of wordt geproduceerd, tot ze de nieuwe roetfilters kunnen plaatsen. Er stond bij hem zelfs een 20i in de showroom die hij van BMW zelfs niet mag gebruiken als testwagen tot hij aangepast is (wat me wel beetje schrik aanjaagt of ze vermogen enz ook niet gaan moeten veranderen). Een diesel is gezien relatief beperkt gebruik (zelfs al ga ik er al eens mee rijden) moeilijk aan te raden, ook door garagist. De 30i zou me wél interesseren, omdat we dan met relatief geringe meerprijs zitten dankzij die compensatie. En denk dat zo'n 30i wel lekker moet rijden.

Comment

• Ze maken het je niet gemakkelijk he met je keuze... 1 Ding zou'k echt niet doen en da's annuleren. Je hebt een buitenkansje vast nu. Zoals je zei, nog geen 40k voor een X3. Ze vragen zoveel voor een premium.. https://bmwpremiumselection.be/nlbe/...&color=&gears=

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ik vrees dat ze er beginnen over te vallen dat de moderne benzinemotoren teveel deeltjes uitstoten.... Hoe dit weer zal eindigen ?
                    Filter lost het op, alleen wordt die wat later geleverd dan voorzien. Wat is dan het probleem?

die extra korting is goed meegenomen, zou ik ook voor tekenen, ook al is langer wachten niet prettig.

Comment

• Tja dat wachten...zijn eens bij Mercedes gaan zien voor een GLC, en daar is het ook al minimaal wachten tot halfweg juli en zouden we voor een GLC met 211pk evenveel betalen als wat we nu zouden betalen voor de X3 met een 30i motor. En dan zit er op die Mercedes nog geen leder interieur, geen panoramisch dak en oude gps. Wat we ook kiezen, we doen met dat uitstel van BMW eigenlijk gewoon een heel goede zaak.

Als ik voor de centen kies, blijven we gewoon bij de 20i en doen we echt heel goede zaak. Als we de tegemoetkoming gebruiken én dankzij extra korting door garage betalen we voor een 30i 'slechts' 1.700 euro méér dan wat we nu zouden betaald hebben zonder die uitstel. En dan hebben we echt héél fijne motor. En diesel zou leuk zijn, maar gezien beperkt aantal km misschien ook geen optie.

Dus eigenlijk is het simpel nu : een stuk minder betalen dan voorzien voor de 20i, zelfde betalen als we switchen naar 20d of 1.700 euro opleggen en dan hebben we een 30i. Ik neig toch beetje naar dat laatste, zelfs al hebben we dat niet écht nodig maar als ik dan eens met de BMW op weg ga in weekend, dan is zo'n sportief motortje wel leuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Filter lost het op, alleen wordt die wat later geleverd dan voorzien. Wat is dan het probleem?

die extra korting is goed meegenomen, zou ik ook voor tekenen, ook al is langer wachten niet prettig.
                        Voor X3 zal dit uiteraard opgelost geraken... We zitten gewoon in een straatje zonder einde als ze zelfs Euro 6 wagens niet meer als conform beschouwen. Dit zijn de eerste gevolgen voor de klanten al. Het spelleke herbegint gewoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                          Ik neig toch beetje naar dat laatste, zelfs al hebben we dat niet écht nodig maar als ik dan eens met de BMW op weg ga in weekend, dan is zo'n sportief motortje wel leuk.
                          Volg gewoon je hart dan... Die 1700 Euro is snel betaald, het rijplezier heb je voor vele jaren. Qua verkeerstax en BIV zal er niet veel verschil op zitten veronderstel ik ?
                          Zit in die prijs zelfs een pano dak inbegrepen ? Vind je opties zo direct niet terug.

Comment

• Lapino, blijkbaar heb jij heel veel feedback nodig om uit jouw ongelooflijke twijfeltraject te geraken. Wat ik zou doen: neem de 30i, levertijd even lang als 20i en met de compensatie is de meerprijs te verwaarlozen over de jaren heen en zal je veel meer rijgenot geven (zoals je zelf overigens al aanhaalde). Diesel zowiezo uitgesloten door het beperkte gebruik en zoals ook al meermaals werd geadviseerd door zowel garage als forumleden.
                            Hoeveel pagina's ga je nog blijven twijfelen? Dit gaat niet meer over de nieuwe X3 maar is verworden tot een heel uitgebreid koopadvies! U heeft uw punten duidelijk gesteld en er is genoeg advies gegeven. Klaar! Toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Voor X3 zal dit uiteraard opgelost geraken... We zitten gewoon in een straatje zonder einde als ze zelfs Euro 6 wagens niet meer als conform beschouwen. Dit zijn de eerste gevolgen voor de klanten al. Het spelleke herbegint gewoon.
                              'k denk dat dat wat overdreven is. Wat nu aan de gang is, is nog steeds peanuts in vergelijking met de VW toestanden, waarbij ze al hun voertuigen in de VS moesten terugnemen en er sommigen hier in europa niet meer verkocht konden worden , bv de 1.4 TSI COD was een tijdlang niet leverbaar wegens gesjoemel met de CO2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                Lapino, blijkbaar heb jij heel veel feedback nodig om uit jouw ongelooflijke twijfeltraject te geraken. Wat ik zou doen: neem de 30i, levertijd even lang als 20i en met de compensatie is de meerprijs te verwaarlozen over de jaren heen en zal je veel meer rijgenot geven (zoals je zelf overigens al aanhaalde). Diesel zowiezo uitgesloten door het beperkte gebruik en zoals ook al meermaals werd geadviseerd door zowel garage als forumleden.
                                Hoeveel pagina's ga je nog blijven twijfelen? Dit gaat niet meer over de nieuwe X3 maar is verworden tot een heel uitgebreid koopadvies! U heeft uw punten duidelijk gesteld en er is genoeg advies gegeven. Klaar! Toch?
                                excuseer, zal er over ophouden, maar dan laat ik ook verder niet meer weten wat garage als compensatie biedt, iets waar anderen ook best iets aan kunnen hebben. sorry dat ik jouw kostbare schermtijd heb verspild

Comment

• Een andere garage zal wel dezelfde compensaties mogen doen want is niet concessie gebonden. Dus zo veel meerwaarde heeft dat niet dat we weten welke garage dat precies is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

'k denk dat dat wat overdreven is. Wat nu aan de gang is, is nog steeds peanuts in vergelijking met de VW toestanden, waarbij ze al hun voertuigen in de VS moesten terugnemen en er sommigen hier in europa niet meer verkocht konden worden , bv de 1.4 TSI COD was een tijdlang niet leverbaar wegens gesjoemel met de CO2.
                                    We zullen zien hee...

Comment

• Stoort toch niet dat Lapino zijn twijfels uit ? Is een goeie discussie en is wellicht een bedenking die vele mensen zich momenteel maken bij aankoop van een nieuwe wagen ?
                                      Is een forum, voor mij moet dit kunnen eigenlijk. No hard feelings hee

Comment

• Voor mij ook no hard feelings, en het is idd een forum om van gedachten te wisselen. Maar ik vond dat we ter plekke bleven staan in de discussie over wat nu wel of niet te doen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                          Lapino, blijkbaar heb jij heel veel feedback nodig om uit jouw ongelooflijke twijfeltraject te geraken. Wat ik zou doen: neem de 30i, levertijd even lang als 20i en met de compensatie is de meerprijs te verwaarlozen over de jaren heen en zal je veel meer rijgenot geven (zoals je zelf overigens al aanhaalde). Diesel zowiezo uitgesloten door het beperkte gebruik en zoals ook al meermaals werd geadviseerd door zowel garage als forumleden.
                                          amaai nog niet--als iedereen zo moest twijfelen en k.. aanhangen.....zouden niet veel auto s verkocht worden

Comment

Working...
                                          X