maar dat neemt niet weg dat ik alle respect heb voor uof voor iemand anders die hierover een ander idee heeft
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
"2.0i voldoet niet" -> dit hangt puur van je verwachtingen af. traag is hij zeker niet, zal enkel wat moeten terugschakelen in de hernemingen maar met automaat is dat niet onoverkomelijk. dus 'k snap niet waarom die 40i - de helft duurder - telkens opnieuw wordt opgeworpen. Da's een andere klasse.
Comment
-
Groot gelijk hoor, maar we zijn begonnen met eens zien wat er te koop is met idee ongeveer 20k uit te geven (genre skoda karoq, vw tiguan enz) na overname. Dan beginnen schuiven en nu op 2x zoveel qua budget. Om mijn madam een plezier te doen die geneens per se erom vraagt en elke dag 5km heen en terug rijdt. Hoe zalig ook maar dan is een m40 echt wel zot overkill he. Mocht diesel niet zo in verdomhoek worden geduwd ik twijfelde niet maar mijn vrouw is enorm schrik aangedaan door het anti diesel klimaat. Begrijp haar ook wel. En geef toe, een quasi full option x3 20i om elke dag kort ritje te doen, er zijn slechtere autos zeker?
Mijn droom is en blijft een 911 cabrio maar dat zal nog jaartje of vijf moeten wachten tot de kinderen wat groter zijn. Financieel zou dat nog net kunnen maar praktische speelt ook.
Qua prijs van die m40 kan ik niet meespreken. De x3 met heel veel opties kost ons nu ongeveer 52k, met de 30i komt daar met extra korting nog kleine 5.000 euro bij. Als ik een m40 configureer met zelfde opties dan zit ik toch al snel nog eens 10k daarbovenop. Zonder onderhandeling natuurlijk, maar gaan echt geen 65k uitgeven voor een 2e gezinswagen ook.
Comment
-
je moet doen wat je hart of je verstand, of beiden je ingeven, we kunnen hier met zijn allen zitten lullen tegen je , maar jij moet kiezen, en vooral betalen nietwaar. Bang van diesel? ik heb altijd met diesel gereden en ben er nog steeds zot van, maar mijn verstand heeft gezegd dat het niet ok zou zijn gezien dat groen gedoe. Dus ik heb besloten een benzine te nemen met alle gevolgen van dien omdat ik dat koppel niet kwijt wil. Wanneer jij vindt dat het toch een diesel zou moeten zijn, wel doe het gewoon, het is uw auto nietwaar
- Likes 1
Comment
-
Lees ik nu dat je besluit bij je eerste idee te blijven, nl de 2.0i ? Of is er nog twijfel tov de 3.0i ? Inderdaad jammer dat ze diesel (onterecht) het hoekje induwen, anders was de keuze heel simpel geweest...
Die grafieken zeggen eigenlijk wel niet zoveel over het rijden zelf, die hernemingen zijn belangrijker. Op zeperfs kan je het optrekken en zo van de meeste auto's vergelijken, ook de hernemingen. Moet eens proberen
K ga eens uit interesse een sprintje doen tegen Darksky morgen lol.
Comment
-
Nog niks definitief beslist. We gaan dinsdag met een Merc GLC 250 testrijden, daar zit een motor in die qua prestaties zeer dicht bij de 30i aanleunt (minder pk, zelfde nm). Dan ga ik toch een goed idee krijgen hoe een zwaardere benzine in zo een suv voelt. Kan dan eens sprintje doen, eens inhalen op autostrade enz. Zal dan wel duidelijk zijn of ik een benzine te weinig trekkracht vind hebben of niet. Als mijn vrouw dan zou besluiten dat die méér dan genoeg is, dan is de 20i zeker nog optie. En als ik gevoel heb dat hij toch tekort komt qua trekkracht en herneming, dan gaan we alsnog voor een diesel. Daarbovenop komt nog miserie met leverproblemen en zou het best kunnen dat we dan alsnog voor die GLC gaan (als ze tenminste qua prijs in de buurt van de bmw komen).
Mijn vrouw neigt nog altijd veel meer naar de BMW (puur smaak). Als we de bestelling aanhouden, dan ga ik sowieso vragen om in nieuwe overeenkomst de compensatie te vermelden mét mogelijkheid om motorisatie nog te veranderen mocht blijken dat na testrit met de 20i (die we ook nog wel gaan doen zodra het kan) niet ok is. Is heel gedoe, maar 'dankzij' die leverproblemen is het bijna een win-situatie geworden. Als we bij de 20i blijven (na testrit binnen x weken) dan betalen we nog een pak minder, switchen we naar een diesel/30i dan kost het ons quasi niks extra (dankzij die tegemoetkoming).
Comment
-
Ben nieuwsgierig over je besluiten over de GLC . Ik was na de test van een 2,0d weinig geboeid door zijn algemeen rijgedrag en vinnigheid ondanks de hogere koppel. Benzineversie was niet aanwezig, het kan zijn dat deze aangenamer aanvoelt. Wel verwittigde de verkoper voor een merkelijk hoger verbruik (dan aangegeven...)
En dan moet je nog al dat bling-bling binnenin smaken...
Comment
-
Zal het laten weten. Wel bizar dat men hierboven het verschil tussen de 30i en 20i niet de moeite vindt, terwijl specs toch behoorlijk verschillend zijn (255pk/350nm vs 185pk/290nm). Denk wel dat de BMW door zijn fantastische automaat een stuk leuker zal schakelen. Trouwens eens (rekening houdend met mijn vrouw haar gebruik) verschil in verbruik diesel/benzine berekend en verschil zou kleine 350 euro/jaar zijn dat de diesel zuiniger is. Maar maarprijs voor de diesel is ook 3.000 euro (zonder rekening te houden met onderhoud/taksen). Dus verschil met een diesel zouden we met haar verbruik maar na ongeveer 7j terugverdienen.
Comment
-
Met dagelijkse ritten van 5km heen en weer ga je het op eerste zicht groot verschil niet echt merken... Op het einde van de rit is je motor nog niet op temperatuur, en deze extra paardjes zullen 99% van de tijd in hun stal blijven. Je moet ook niet enkel focaliseren op het vermogen, een goede automaat komt voor heel veel in het aanvoelen van een auto. Je moet steeds de combinatie motor/versnellingsbak bekijken (en vooral uittesten) want een goede afstelling van beide op mekaar doet wonders. Je koopt ook geen sportwagen, hé !
Comment
-
Hoeveel moet je juist opleggen voor een 30i? 60 nm extra koppel is leuk,
maar als je 3000 euro extra voor een diesel al veel vindt, wat is dan die 6-7k (schat ik, netto) voor de 30i? Ik vind het zelf niet in verhouding (maar wie ben ik).
Maw als het prijskaartje een rol speelt zijn 20i en 20d de enige opties - en zeker geen slechte, of een ander merk/model uiteraard.
Comment
-
Men zegt vaak dat men best bij zijn eerste idee blijft. In casu begreep ik dat het om gaat een mooie wagen aan mevrouw te bezorgen, en dat ze ogen heeft voor een X3 wegens zijn design. In het dagelijks gebruik zal het verschil in vermogen veel minder aan doen dan andere factoren. Als de leveringstermijn geen onoverkomelijk probleem is, zou ik bij de 2,0i blijven, en niet op de uitrusting sparen, dat zijn zaken waarvan men dagdagelijks geniet... een mooi interieur, een goede klankinstallatie, veilgheidssnufjes, allerlei hulpmiddelen bij het sturen, enz.
Per slot van rekening is de helft van de 184pk’s nog ruimschoots voldoende om de toegelaten 70/120 km/u te bereiken, en het zou mij verbazen dat mevrouw de andere helft in vermogen daadwerkelijk zo vaak zal gebruiken.Last edited by guyugy; 26/02/2018, 11:16.
Comment
-
Ik weet niet wie zegt dat het verschil tussen de 2.0i en de 3.0i klein is, maar volgens mij ga je dat verschil wel voelen als je eens door duwt .
Ge moet u niet laten leiden door de ideeen van anderen. Hoe meer raad je vraagt aan verschillende personen, des te meer verschillende ideeen je zal horen. Vraag je raad aan iemand die gewoon is met een lichte motor te rijden, dan zal die de 2.0i al een bom vinden. Omgekeerd zal je te horen krijgen dat een 3.0i onvoldoende is...
Testrijden zou je moeten doen en dan pas kan je echt voor jezelf een beslissing maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenTja.. dat is juist de vraag : hoe vaak zal men doorduwen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
Ik vermoedelijk meer dan gij.
Comment
-
Ik denk dat het gevaarlijk is om de rij karakteristieken van een Mercedes GLC als ijkpunt te nemen voor een X3 3.0i. Dat zou wel eens een heel ander beeld kunnen geven (versnellingsbak verhoudingen o.a.) en als je je dan daar op baseert en denkt dat het bij de X3 ook wel zo zal zijn, kan je wel eens bedrogen uitkomen..
En was de auto niet voor mevrouw? Die vond hem mooi, is er zot van. 2.0i was voor haar genoeg. Waarom dan nog zo twijfelen. Koop gewoon die 2.0i.
Of nee toch maar niet, toch de diesel. Maar meerprijs zou je wel pas na 7 jaar terugverdienen. En 5km enkel is niet zo fijn voor een diesel. Je weet dat allemaal, het is al uitvoerig geargumenteerd, en toch wordt er nog met een GLC gereden en zelfs overwogen om die aan te kopen? Waarom? Om de droom (wagen) van mevrouw aan diggelen te slaan? Wat vind zij trouwens van heel dat gedoe? Voor haar is/was een 2.0i genoeg. En doe wat leuks met die compensatie.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk BerichtenIk denk dat het gevaarlijk is om de rij karakteristieken van een Mercedes GLC als ijkpunt te nemen voor een X3 3.0i. Dat zou wel eens een heel ander beeld kunnen geven (versnellingsbak verhoudingen o.a.) en als je je dan daar op baseert en denkt dat het bij de X3 ook wel zo zal zijn, kan je wel eens bedrogen uitkomen..
En was de auto niet voor mevrouw? Die vond hem mooi, is er zot van. 2.0i was voor haar genoeg. Waarom dan nog zo twijfelen. Koop gewoon die 2.0i.
Of nee toch maar niet, toch de diesel. Maar meerprijs zou je wel pas na 7 jaar terugverdienen. En 5km enkel is niet zo fijn voor een diesel. Je weet dat allemaal, het is al uitvoerig geargumenteerd, en toch wordt er nog met een GLC gereden en zelfs overwogen om die aan te kopen? Waarom? Om de droom (wagen) van mevrouw aan diggelen te slaan? Wat vind zij trouwens van heel dat gedoe? Voor haar is/was een 2.0i genoeg. En doe wat leuks met die compensatie.
Comment
Comment