Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eindelijk dz knoop doorgehakt. Levering m40i voor begin juli

    Comment


    • Proficiat! Zalige bak. Vandaag nog eens naar de garage geweest, en ook de m40i eens bekeken (en gehoord) en mijn vrouw moest er meteen niks van hebben. Ze vond dat gewoon téveel lawaai en 'te mannelijk'. Kan het best begrijpen. Blijft dus nog keuze tussen de 20i en 30i. Ik ga vrijdag eens met een 530i rijden om toch beetje gevoel te krijgen van een 30i (gelijkaardig gewicht), hebben de X2 testgereden met de 20i motor en mijn vrouw vond dat toch al behoorlijk hard gaan. Lichtere auto maar zal nu ook geen seconden schelen. Dus performantie van die 20i was eigenlijk nog best ok. Toch de 30i eens gaan testen vrijdag en dan knoop doorhakken. Voorlopig bestelling laten staan op de 20i.

      Doordat er in de toonzaal een X3 stond met M-Sport uitvoering is mijn vrouw wel gaan twijfelen over de X-Line. Ze vond de M-Sport wel mooier. Qua motor vind ze het te mannelijk bij de m40i maar qua looks heeft ze het ook wel graag wat stoerder Dus kan wel dat we wel nog switchen naar de M-Sport versie (met standaard ophanging ipv M-sport ophanging) voor de looks. Maar dat is puur esthetische keuze en speelt voor mij weinig rol.

      Dus op dit moment laten we de 20i even staan in bestelling (levering half augustus), en kunnen dan nog simpel switchen naar de 30i als ik vrijdag na testrit gevoel heb dat die toch veel aangenamer rijdt. Maar de 20i in de X2 was me echt niet negatief bevallen, beetje tot mijn eigen verbazing. Kan natuurlijk zijn dat mijn verwachtingen véél lager zijn dan die van de 40i rijders hier.
      Last edited by ; 03/03/2018, 17:40.

      Comment


      • timvan gefeliciteerd, goede beslissing

        Comment


        • Lapino ik verwacht enkel van een auto dat hij rijdt maar dat hij genoeg reserve heeft als het nodig is en om eens goed zot te doen als het past (Duitsland bvb) iedereen heeft een andere perceptie maar ik wil geen auto die 2 keer moet nadenken voor hij iets doet om dan te beginnen rondttuffen , heb ik niks aan. wat betreft dat "lawaai" van de m40 , dat heb ik op andere fora, onderandere de Duitse fora die meer ervaring hebben met de m40, ook gehoord, lawaai bij het opstarten koudstart idd waar maar na 30 seconde weg, ze vonden trouwens de m40 een zalige auto, maar ja voor een Duitser is een auto heel wat waard

          Comment


          • Ik spreek je absoluut niet tegen, maar het is nu eenmaal feit dat de m40 (en niet alleen omwille van prijs)niet voor ons/haar is. Hoe graag je die auto ook bejubelt, het is niet de ideale auto voor iedereen he. Ikzelf heb ook andere eisen voor een motor maar dit blijft mijn vrouw haar auto. Ze wil graag voldoende vlotheid maar verwacht zeker geen racemonster ook. Ik zou de 30i ook gewoon nemen om beetje marge te hebben als ik eens sprintje wil trekken met die auto. Meer niet. Even goed vind ik na testrit met de 530i dat zelfs een 30i overkill is

            Comment


            • De 3.0 overkill? hahahah ok maar dan toch niet bij het vertrekken, maar ja, ik moest eigenlijk ook geen "racemonster" wel een motor met een groot genoeg koppel in bezineversie. Ik ben ook geen straatracer hoor maar wil juist genoeg reserve waar ik me goed bij voel en een zeer vlotte auto, hetwelke je bij een diesel normaal vindt. Is de 3.0 voor u genoeg, wel das ok voor u toch , maar ik blijf erbij en raadt U de 2.0 totaal af, niet omdat ik het heilig water heb uitgevonden, maar omdat ik dit gelezen heb in fora, uit testen van mensen die er iets meer van zouden moeten weten dan wij die hem onvoldoende vinden. Wij hebben zelf een m420i cabrio. Dit rijdt vlot ja, maar is niks voor mij , om wat rond te rijden met open kap en en rond te cruisen ok, maar niks voor mij , ik kom uit een diesel en wil om terug te herhalen een koppel dat de moeite waard is bij lage toerentallen, bij de 2.0 gaat je hiermee er totaal niet komen , voor mij zou dit een miskoop zijn. Bij deze , ik dring niks op , ik zeg niemand wat hij moet doen, geef enkel mijn indruk en hetgeen ik weet en heb vernomen. Dank U

              Comment



              • goed dat je (en je Madam) de zaak terug nuchter bekijkt !

                Comment


                • Merci. Trouwens veel respect voor verkoper in garage. Ik zou de 30i overwegen, mijn vrouw is zo al blij en hij doet bijna alle moeite om me te overtuigen om de 20i te nemen, dus minder omzet. Hij pusht dit echt niet en kan dat ten zeerste apprecieren. Stelde zelf ook voor om eens met de 530 te gaan rijden omdat ik anders ga blijven zitten met gevoel van ‘wat als ik de 30i had genomen...’. Hij blijft erbij dat de 20i meer dan ok is voor wie een benzine gewoon is en echt vlot genoeg rijdt. De 30i zal natuurlijk feller zijn als je eens op de gas duwt maar hij vond zelf dat ik dit toch eens moet ervaren omdat verschil mogelijk voor mij niet zo belangrijk zou kunnen zijn.

                  Hoedanook, vrijdag testen en dan gaan we de 20i houden maar wel switchen naar de m-sport qua looks, of het wordt dan toch de 30i en dan houden we huidige look met de x-line. Prijs is dan quasi gelijk en nog net binnen ons vooropgesteld maximale budget.

                  Die gast heeft echt wel engelengeduld maar zo houd je ook je klanten. Volgend jaar nieuwe firmawagen kiezen en dan ga ik zeker eens terug daar langs om te zien wat binnen budget valt.

                  Comment


                  • Zelf testen is natuurlijk de enige manier om met kennis van zaak te beslissen. Ik heb ook af en toe kriebels als ik de “betere” versies van mijn model zie. Mijn voordeel is dan dat ik na de test in mijn eigen auto terug kruip, en de verschillen meteen kan evalueren. Na een beetje zot te hebben gedaan met de testwagen, doe ik dan het zelfde met de mijne, en ik kom vrij rap tot het besluit dat deze ook geen slak is als ik plankgas geef... plus dan de vaststelling dat ik in feite op de uren die ik de snellere versie in handen heb gehad, heel weinig banen heb gevonden waar ik al dat geweld heb kunnen aanwenden... ik weet dan ook dat mijn plezier geregeld zou uitdraaien in frustratie...

                    Comment


                    • Welke versie/motor/auto heb jij dan? En inderdaad, er is altijd wel iets beters he. En daar naar verlangen is menselijk. Ik zal voor mezelf overigens ook eerder meer geld geven aan opties en uitrusting dan aan pure power omdat je die idd zelden echt kan aanwenden hier. Leuk? Ja. Nuttig? Zelden.

                      Ze zitten er bij bmw overigens zelf enorm mee verveeld dat ze niemand met de 20i en 30i kunnen laten resten, zelfs niet in Bornem. Is echt behelpen met vergelijkbare auto’s. Eind april zouden de eerste testauto’s in orde zijn.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                        Welke versie/motor/auto heb jij dan? En inderdaad, er is altijd wel iets beters he. En daar naar verlangen is menselijk. Ik zal voor mezelf overigens ook eerder meer geld geven aan opties en uitrusting dan aan pure power omdat je die idd zelden echt kan aanwenden hier. Leuk? Ja. Nuttig? Zelden.

                        Ze zitten er bij bmw overigens zelf enorm mee verveeld dat ze niemand met de 20i en 30i kunnen laten resten, zelfs niet in Bornem. Is echt behelpen met vergelijkbare auto’s. Eind april zouden de eerste testauto’s in orde zijn.
                        Als vervanging voor een 2,6 V6 benzine A4 heb ik in 2009 een Q5 uit stock in dieselversie gekocht (2,0 TDI 163 pk/350Nm) om een ellenlange leveringstermijn te vermijden; ik heb nadien herhaaldelijk de V6 3,0 TDI getest, en nog verleden jaar de SQ5 TDI (was een demo die vrij kwam); natuurlijk was het verschil telkens duidelijk, maar gelet op de echte bruikbaarheid nooit van aard om te switchen. Nu zal ik blijkbaar terug naar benzine gaan, maar ik weet al dat ik niet veel meer zal doen met 252 pk's/320Nm dan met mijn huidige motorisatie. Het grootste verschil zou zijn dat de nieuwe met automaat zou komen, en niet zozeer deze bijkomende pk's. Ik zou zelfs boeten in koppel...

                        Comment


                        • Denk dat combinatie van die nieuwe automaten en goeie turbo die koppel geeft bij heel lage toeren toch ook veel helpen he. Die achttraps automaat van de bmw werkt zo vlotjes dat je niet eens merkt dat die enkele trappen terug doet om meer power aan te spreken. Ons gevoel over de x3 zit prima, gaan daar enorm blij mee zijn zeker met al die opties.

                          Comment


                          • Uit alle posts hierboven onthouden we vooral .. engelengeduld. Mocht de motorversie eerstdaags eindelijk beslist worden, gaan we allicht weer enkele pagina's vullen met de vraag of het nu een Xline of een Msport moet worden.. Zucht

                            Comment


                            • Lieve mens ben jij...

                              Comment


                              • hahahahaha

                                Comment


                                • lapino als eens gehoord van een turbogat - turbo die koppel geeft bij lage toerentallen? Denk het niet

                                  Comment


                                  • Je zou je eindeloze getwijfel en overpeinzingen nog eens moeten terug lezen. Je geeft het zelf al aan door de term engelengeduld te gebruiken. Denk dat er meerdere zo over denken maar het niet durven te schrijven. Ik doe dat dus wel. Maar mij niet gelaten, ik lees nog wel enkele pagina's mee. Ik hoop voor je dat je uiteindelijk de juiste keuze maakt en nog veel plezier aan de auto zal hebben. En dat meen ik. Kies voor de 3.0i want lijdt het nog twijfel dat die beter en vlotter zal rijden dan de 2.0? Nee tuurlijk niet en dat weet je eigenlijk zelf ook al wel. Je zal zien na de test met de 530i ben je zo om. Veel rijplezier en maak de juiste (3.0) keuze.

                                    Comment


                                    • Van de x3 m40i rijders. Welke kleur hebben jullie genomen?

                                      Comment


                                      • carbon zwart

                                        Comment


                                        • jij timvan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X