Oorspronkelijk geplaatst door darksky
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk BerichtenGemiddeld verbruik bij mijn m40i na 7.000km is 10,8l/100km.
Met een X1 20i aan 10l... moeilijk te geloven voor mij. Ik zat mijn 428i cabrio ook maar aan 10l. En ik ben verre van een trage of rustige chauffeur maar doe wel behoorlijk wat snelweg.
Je kan toch een 428i cabrio niet vergelijken met een X3, gewicht en stroomlijn zijn de 2 factoren die het verbruik bepalen en spelen allebei zwaar in het nadeel van de X3 tov de cabrio.1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichtentrouwens mooie auto venteke gefeliciteerd1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Update, mijn concessiehouder blijft beweren dat mijn X3 20i niet geïmpacteerd is door de leverproblemen. Meer nog, hij stelt dat hij zal uitgerust zijn met die filter waarover sprake. Bestelling half januari, levering dus nog steeds te verwachten 25 juni.
Ik zie op Duitse sites dat mensen hun bestelling zelf opvolgen via codes enz... Ik moet steeds via concessiehouder gaan. Kunnen jullie de bestelling zelf opvolgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichtenventeke het gewicht van een 428i cabrio is nagenoeg identiek aan dat van een X3. Stroomlijn zou ik moeten opzoeken. Maar mijns inziens dus zeer goed vergelijkbaar.
En ik rijd ook goed door...
Kwam trouwens nog leuke quote tegen in test van Top Gear over die 428i Cabrio:
"Wil je de 428i enigszins vlot rijden – en dat ‘enigszins’ is echt niet overdreven – dan zal je ‘m permanent in z’n Sport-stand moeten laten staan. Je verbruikt meer, stoot meer uit, maar pas dan krijg je wat je van een BMW verwacht. Anders kun je beter een diesel kopen. Of een Opel." ;-)1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenOfficieel is de M40i aangegeven voor 209/213 gr/km, wat neerkomt op 9,1 liters per 100km
Dit is de meest ideale omstandigheden met de nieuwe normmeting; ik neem aan dat niemand dat zal herhalen in dagdagelijks gebruik
zie bijv. voor X4
BMW X4 xDrive30i:
Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 7,3-7,2
CO2-Emissionen in g/km (kombiniert): 168-164
BMW X4 xDrive20d:
Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 5,6-5,4
CO2-Emissionen in g/km (kombiniert): 149-142
1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Geld trouwens ook voor de m40i, productie wordt stilgelegd eind mei en dit voor 3 maand teneinde de nieuwe waarden te gaan bepalen en die verdomde filter erin te poten. pas dan wordt de productie heropgestart, vermoedelijk 3 maand, maar kan ook langer zijn indien ze er niet aanuit geraken. Maw niet geleverd voor september is ook serieus prijs bij de m40i
Comment
-
Comment
-
Lapino, Wanneer je er een slecht gevoel bij hebt, je kan nu nog wisselen met een 2.0d. Onze dealer wist mij te zeggen dat, gelet op het stilvallen van de productie door heel die filterproblematiek, ze vanuit BMW bereid waren om zonder enige meerkost onze bestelde benzinemodel te wisselen met een diesel.
Comment
-
Op de configurator van BMW staat letterlijk (bij keuze motorisaties) "de vermelde waarden van brandstofverbruik, CO2 uitstoot en energieverbruik zijn al gebaseerd op de nieuwe WLTP testcyclus en vastgesteld op basis van de huidige toepasselijke tekst van de EU verordening (EC) 715/2007." Dit wordt overigens enkel vermeld met een voetnoot voor de 20i en 30i, dus vermoed dat het voor die motoren niet zal verhogen hoor.
@Wilhelm : is maar hoe je het bekijkt hé, wij kunnen ook 'kostenloos' switchen naar een diesel als je dan de bonus van BMW even vergeet. Als we bij de 20i blijven, dan krijgen we extra korting van 2.800 euro (en dat is net ongeveer de meerprijs van de diesel). En dat is enkel maar van toepassing als daardoor je levertermijn met 25% wordt uitgesteld, anders zal dit ook niet kunnen (als wij bijvoorbeeld switchen naar diesel en die kan dan alsnog geleverd worden voor 1 juli, dan is het géén bonus).
Een diesel blijft gezien gebruik (en verwachting/rijstijl van mijn vrouw) nog altijd aanvoelen als een 'verkeerde keuze' (ondanks hoger koppel en lager verbruik natuurlijk). Mijn vrouw is steeds meer geneigd om bij de 20i te blijven, en met de bonus te upgraden naar de M-Sport versie (vrouwen en looks hé...). Mij kan het onderhand nog weinig schelen eerlijk gezegd, zolang ze maar blij is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichtenventeke zoals ik zei hetzelfde gewicht dus, want de opties zouden een 428i ook beinvloeden1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenGelukkig dat er naast het huidige motorenaanbod ook geen 18i, 25i, 35i ... is1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
Comment