Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
    sêcial zo te horen heb je adaptieve ophanging, heb jij runflats opliggen, heb gelezen dat dit ook niet zo deftig is voor het confort
    Idd erg opletten met runflats op een wagen met harde demping, is meestal geen goede combinatie.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
      Gemiddeld verbruik bij mijn m40i na 7.000km is 10,8l/100km.

      Met een X1 20i aan 10l... moeilijk te geloven voor mij. Ik zat mijn 428i cabrio ook maar aan 10l. En ik ben verre van een trage of rustige chauffeur maar doe wel behoorlijk wat snelweg.
      Jullie moeten dat niet geloven, maar waarom zou dit niet kunnen? Die mannen zullen goed doorrijden, akkoord, maar doen jullie dat dan niet? Koop anders een 18d hé.

      Je kan toch een 428i cabrio niet vergelijken met een X3, gewicht en stroomlijn zijn de 2 factoren die het verbruik bepalen en spelen allebei zwaar in het nadeel van de X3 tov de cabrio.
      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

      1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
        trouwens mooie auto venteke gefeliciteerd
        thx! Hoop wel dat hij in het echt niet zooo groen is!
        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

        1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

        Comment


        • venteke het gewicht van een 428i cabrio is nagenoeg identiek aan dat van een X3. Stroomlijn zou ik moeten opzoeken. Maar mijns inziens dus zeer goed vergelijkbaar.

          En ik rijd ook goed door...

          Comment


          • Update, mijn concessiehouder blijft beweren dat mijn X3 20i niet geïmpacteerd is door de leverproblemen. Meer nog, hij stelt dat hij zal uitgerust zijn met die filter waarover sprake. Bestelling half januari, levering dus nog steeds te verwachten 25 juni.

            Ik zie op Duitse sites dat mensen hun bestelling zelf opvolgen via codes enz... Ik moet steeds via concessiehouder gaan. Kunnen jullie de bestelling zelf opvolgen?

            Comment


            • Zou dat ook graag weten hoe dit te doen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                venteke het gewicht van een 428i cabrio is nagenoeg identiek aan dat van een X3. Stroomlijn zou ik moeten opzoeken. Maar mijns inziens dus zeer goed vergelijkbaar.

                En ik rijd ook goed door...
                Even gaan zoeken op het web, die 428i weegt inderdaad best veel, 1800 kg, maar een X3 met wat opties zit tegen de 2 ton....
                Kwam trouwens nog leuke quote tegen in test van Top Gear over die 428i Cabrio:
                "Wil je de 428i enigszins vlot rijden – en dat ‘enigszins’ is echt niet overdreven – dan zal je ‘m permanent in z’n Sport-stand moeten laten staan. Je verbruikt meer, stoot meer uit, maar pas dan krijg je wat je van een BMW verwacht. Anders kun je beter een diesel kopen. Of een Opel." ;-)
                1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Officieel is de M40i aangegeven voor 209/213 gr/km, wat neerkomt op 9,1 liters per 100km
                  Dit is de meest ideale omstandigheden met de nieuwe normmeting; ik neem aan dat niemand dat zal herhalen in dagdagelijks gebruik
                  Van 188 g/km naar 209/213, da's fors... Mannen let op met jullie 20i en/of 30i's, doordat ze later geleverd worden, gaan ze de nieuwe WLTP cijfers krijgen, zo'n 10-15% hoger, waarop de fiscus zich baseert! Dus ga je ook meer BIV en jaarlijkse verkeersbelasting betalen!

                  zie bijv. voor X4

                  BMW X4 xDrive30i:
                  Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 7,3-7,2
                  CO2-Emissionen in g/km (kombiniert): 168-164

                  BMW X4 xDrive20d:
                  Kraftstoffverbrauch in l/100 km (kombiniert): 5,6-5,4
                  CO2-Emissionen in g/km (kombiniert): 149-142
                  1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                  1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                  1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                  1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                  Comment


                  • venteke zoals ik zei hetzelfde gewicht dus, want de opties zouden een 428i ook beinvloeden

                    Comment


                    • In de brochure en op de site van BMW staat voor de 20i/30i nu toch ook al 163-168 co2 ? Of gaat dit nu nog hoger uitkomen dan?

                      Comment


                      • Waarom leggen ze productie stil denk je lapino., niet ingeschreven voor september heb je prijs, dan gelden de nieuwe normen voor de fiscus, maw dik bijbetalen

                        Comment


                        • Geld trouwens ook voor de m40i, productie wordt stilgelegd eind mei en dit voor 3 maand teneinde de nieuwe waarden te gaan bepalen en die verdomde filter erin te poten. pas dan wordt de productie heropgestart, vermoedelijk 3 maand, maar kan ook langer zijn indien ze er niet aanuit geraken. Maw niet geleverd voor september is ook serieus prijs bij de m40i

                          Comment


                          • Levering van de 20i staat gepland voor half aug voor ons. Wat een gedoe weer, zelden zo een slecht gevoel gehad over aankoop auto (ligt niet aan bmw maar aan al het gedoe errond). Was het niet voor de restwaarde ik had allang een 20d vastgelegd.
                            Last edited by ; 05/03/2018, 17:07.

                            Comment


                            • kan je nog altijd niet

                              Comment


                              • Lapino, Wanneer je er een slecht gevoel bij hebt, je kan nu nog wisselen met een 2.0d. Onze dealer wist mij te zeggen dat, gelet op het stilvallen van de productie door heel die filterproblematiek, ze vanuit BMW bereid waren om zonder enige meerkost onze bestelde benzinemodel te wisselen met een diesel.

                                Comment


                                • Op de configurator van BMW staat letterlijk (bij keuze motorisaties) "de vermelde waarden van brandstofverbruik, CO2 uitstoot en energieverbruik zijn al gebaseerd op de nieuwe WLTP testcyclus en vastgesteld op basis van de huidige toepasselijke tekst van de EU verordening (EC) 715/2007." Dit wordt overigens enkel vermeld met een voetnoot voor de 20i en 30i, dus vermoed dat het voor die motoren niet zal verhogen hoor.

                                  @Wilhelm : is maar hoe je het bekijkt hé, wij kunnen ook 'kostenloos' switchen naar een diesel als je dan de bonus van BMW even vergeet. Als we bij de 20i blijven, dan krijgen we extra korting van 2.800 euro (en dat is net ongeveer de meerprijs van de diesel). En dat is enkel maar van toepassing als daardoor je levertermijn met 25% wordt uitgesteld, anders zal dit ook niet kunnen (als wij bijvoorbeeld switchen naar diesel en die kan dan alsnog geleverd worden voor 1 juli, dan is het géén bonus).

                                  Een diesel blijft gezien gebruik (en verwachting/rijstijl van mijn vrouw) nog altijd aanvoelen als een 'verkeerde keuze' (ondanks hoger koppel en lager verbruik natuurlijk). Mijn vrouw is steeds meer geneigd om bij de 20i te blijven, en met de bonus te upgraden naar de M-Sport versie (vrouwen en looks hé...). Mij kan het onderhand nog weinig schelen eerlijk gezegd, zolang ze maar blij is.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                                    venteke zoals ik zei hetzelfde gewicht dus, want de opties zouden een 428i ook beinvloeden
                                    Belangrijkste vergeet ik nog... meerverbruik door Xdrive, 0,5 tot 1 liter schat ik. Enfin, we zullen het zien binnenkort als mensen hier de eerste X3's 2.0i in gebruik nemen, Lapino, of toch een 2.0d, of toch een 3.0i, of toch een 2.0i ;-)
                                    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                    1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                    Comment


                                    • Gelukkig dat er naast het huidige motorenaanbod ook geen 18i, 25i, 35i ... is

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Gelukkig dat er naast het huidige motorenaanbod ook geen 18i, 25i, 35i ... is
                                        Toch al spijt dat ik geen M40d besteld heb zoals die nu op de X4 verkrijgbaar is, 326 pk! Of zou ik dit nog kunnen wijzigen
                                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

                                        1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

                                        Comment


                                        • Beslis nu eindelijk eens hé, altijd met dat twijfelen!! #zelfspot

                                          Comment

                                          Working...
                                          X