heidfeld het is geen roetfilter maar een partikel filter
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWij leven al zo lang met wagens met catalysatoren... Behalve helemaal in het begin enkele problemen met lamba-sonde, wie heeft er ooit last van gehad ?
Waarom dan fantaseren over een partikelsfilter voor benzinewagens ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDrie dingen:
- de co2 van een reeds gehomologeerde en ingeschreven
wagen, kan niet meer veranderen op papier. Dus reden om met de huidige nog wa door te rijden (of je moet in 2018 nog een NEDC wagen kopen)
- Als de uitstoot van alle nieuwe voertuigen omhoog gaat door wltp, dan zou
de VAA coefficient ook naar boven bijgesteld moeten worden want die is gebaseerd op de gemiddelde uitstoot van nieuwe wagens. (Mss zakt dan wel het VAA op mijn huidige wagen..!)
- de groenen, zeggen dat ze de belastingen niet willen verhogen, maar dat ze willen dat constructeurs zuinigere wagens maken en dat wij die kopen.
http://www.fleetbydieteren.be/wltp-e...chept/?lang=nl
Maar voor de nieuw gehomogeerde wagens denk ik dat een herberekening van de barema’s (zoals vroeger vooropgesteld) om de verhoging van de uitstoot te compenseren dagdromen is... Kassa kassa voor vadertje Staat, dat wel, onze politiekers zullen het wel kunnen uitleggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichtenfeit is dat de motoren er niet op voorzien zijn en dat het een weerslag zal hebben op het motorvermogen, nog maar te zwijgen wat het in de toekomst zal doen met die motor , ik heb nog het geluk dat ik een motor kan krijgen (m40i) zonder die brol
Nog een geluk dat de wagens niet getaxeerd worden op basis van hun echt vermogen (bv de spurt 0 tot 100 per uur, of nog erger het verbruik tijdens het realiseren van deze spurt..)
Comment
-
Tot voor enige jaren werd dat ook berekend op het vermogen of ben je te jong om dat nog te weten? En of die veel verbruikt dat is ieder zijn zaak nietwaar , liever veel verbruiken met een deftige auto dan met een zogenaamd klein brolautootje zoals een c3 en dergeljjke waar je normaal mee rijdt en 12 liter mee kwijt bent
Comment
-
Moeten nu ook niet gaan panikeren over die nieuwe normen hé. Ik heb van verschillende mensen die toch een en ander van auto's kennen, gehoord dat die partikelfilters in se niks doen aan de vermogens. Het is gewoon iets extra dat kapot kan gaan (zoals bij diesel) en dat is uiteindelijk geen voordeel. Noteer ook dat BMW op hun website héél duidelijk vermeldt dat de normen van de 20i/30i (in de X3) zoals geafficheerd reeds gebaseerd zijn op de nieuwe WLTP metingen dus die zullen niet meer stijgen. Is ook vrij transparant, moet maar eens op de BMW site de specs van de 20i in de X2 vergelijken met die in de X3. Enorm verschil, waarbij de X2 nog op de 'oude' normen staat.
Dus voor de 20i/30i zal er tov de vermelde waarden niks veranderen, op mijn bestelbon staat ook "co 166" wat een pak méér is dan de 20i in de X2 (nog op oude normen getest). Dit is ook zo bevestigd door de garagist. Is trouwens bij élk fabrikant zelfde probleem hoor. De Volvo XC40 is ook maar voor eind 2018, de VW Troq is zelfs niet meer leverbaar voor begin 2019. Dus ze worstelen allemaal met die normen. Van wat ik lees/hoor, is BMW gewoon een beetje (te) voortvarend geweest en hebben ze beetje in eigen voet geschoten door meteen in orde te willen zijn (ook voor leveringen van voor sept 201 en door leverproblemen met de filters, zitten ze beetje vast met hun benzine motoren.
Wat toch niet kan betekenen dat al die nieuwe benzine motoren probleemgevallen gaan zijn. Enkele jaren terug moesten in alle diesels ook die fitlers en adblue en wat weet ik nog allemaal en daar zijn toch ook geen gigantische méérproblemen mee geweest hé.
Dat gezegd zijnde, is het allemaal een heel gedoe en zeker voor de doorsnee consument (zoals ikzelf) niet echt bemoedigend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
Zeker? Ik zie dat niet staan op mijn bestelbon, bij Connected Drive Services pack staat enkel RTTI en Concierge Services. Ergens anders staat wel 'voorbereiding WiFi-hotspot'?
1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
Zal eens horen, maar volgens mij sowieso te laat, want als alles goed is, is hij deze week geproduceerd, da's die code 150 die ik al eens gemeld heb.
Da’s allemaal wel heel vrijblijvend, bij bestelling was het nog ‘ten laatste’ midden maart...
Trouwens, als ze geen ‘naften’ meer maken, moeten de diesels toch sneller komen.1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
ze maken nog naften hoor oa de 3.0i voor de VS en andere markten die niet zo de ezel uithangen zogezegd voor het milieu (laat me niet lachen , lees om hun zak te vullen op kap van) plus het feit dat ze de m40i in hogere versnelling gezet hebben tot het einde van mei om er nog zoveel mogelijk door te krijgen zonder die zeikfilter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichteninderdaad, groot gelijk, wat een kul allemaal,
Comment
-
Kan jij dan eens uitleggen als het toch zo simpel is waarom de 2.0 en 3.0 op zijn gat zit en de m40 maar 3 maand uit productie wordt genomen, ik denk niet dat het zo simplistisch voor te stellen is als maar een filterken.....als jij dat vindt moet jij dat maar aan BMW en de andere constructeurs eens gaan uitleggen dat jij de oplossing hebt , ze zullen je graag zien komen sunking
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Ik had het niet over de bestaande park wagens, voor dewelke alles inderdaad vast is.
Maar voor de nieuw gehomogeerde wagens denk ik dat een herberekening van de barema’s (zoals vroeger vooropgesteld) om de verhoging van de uitstoot te compenseren dagdromen is... Kassa kassa voor vadertje Staat, dat wel, onze politiekers zullen het wel kunnen uitleggen.
En nog een positief effect van de WLTP: het zal eerlijker zijn voor constructeurs die geen truuken van de foor gebruiken om hun NEDC verbruik naar beneden te halen, zoals de japanners, die redelijk zuinige benzinemotoren bouwen maar toch hoge CO2 op papier (bv mazda).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk BerichtenTot voor enige jaren werd dat ook berekend op het vermogen of ben je te jong om dat nog te weten? En of die veel verbruikt dat is ieder zijn zaak nietwaar , liever veel verbruiken met een deftige auto dan met een zogenaamd klein brolautootje zoals een c3 en dergeljjke waar je normaal mee rijdt en 12 liter mee kwijt bent
En neen, ik ben oud genoeg om alle systemen te hebben gekend/ondergaan sinds... 1963 !Last edited by guyugy; 10/03/2018, 15:47.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Ja er gaan er idd zeker zijn die dat gaan voelen. Maar om enigzins te nuanceren: de CO2 aftrek regels voor bedrijfwagens, zijn de laatste 10 jaar niet gewijzigd, en daar hebben we wel van geprofiteerd, nu zijn bijna alle wagens 80 of 90% aftrekbaar was, waarbij hun equivalenten 10 jaar geleden meestal maar 70 a 75% aftrekbaar waren (je moest al speciaal een TRAGE bluemotion kopen om 80 of 90% aftrek te hebben).
En nog een positief effect van de WLTP: het zal eerlijker zijn voor constructeurs die geen truuken van de foor gebruiken om hun NEDC verbruik naar beneden te halen, zoals de japanners, die redelijk zuinige benzinemotoren bouwen maar toch hoge CO2 op papier (bv mazda).
Het helpt wel om wagens met mekaar te vergelijken, maar dat deed ook de NEDEC
Comment
Comment