Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
    waarvan de verkoper dan zonder schaamte zegt, niks van aan, hij verbruikt 3 à 4 l meer, dat is dus 50 % meer!!!!!!!! (en bij normaal gebruik hé). Dat is onaanvaardbaar!
    Les 1 Marketing: uitspraken van verkopers moet je altijd met een korreltje zout, nemen….
    • Een normale rijstijl, volgens de verbruiksnormen (WLTP of vroeger NEDC) is van toepassing voor iedereen (dus ook voor auto’s met 45 pk) in het normale verkeer, onafhankelijk van het type auto
    • Bovendien moet geen enkele auto meer dan +/-45 pk tot 80 pk gebruiken om tot 120 km/u te accelereren (bij een constante snelheid van 120 km/u is zelf +/-45 pk voldoende in een grote auto) (24 pk in een kleine)

    Brandstof (ook benzine) maakt bovendien slechts 15% van de totale kostprijs van een grote auto uit.
    • Wie durft dan nog klagen over 7.5 % extra, waarvan jezelf kan bepalen of je ze uitgeeft of niet…. (50% extra verbruik is geen normale rijstijl)
    Maar hoe groter het imago’s, hoe groter de afwijkingen…waarvoor de bestuurder zelf verantwoordelijk is (en niet de auto…)

    Want je kent ongetwijfeld dit verschijnsel… (dit forum staat er vol van)

    In allerlei opzichten hebben mensen verwachtingen. Deze zijn gebaseerd op het verleden en op de toekomst. Hoe we verwachten dat de dingen gaan, kan ee...

    Comment


    • Ik hou er hier mee op. Conclusie, onder de 10 l met een X3 2.0i zal niet lukken. Maar ik moet niet zagen want in verhouding met het aankoopbedrag en onderhoud van de wagen zijn dat peanuts. Toch weer wat bijgeleerd...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
        Ik hou er hier mee op. Conclusie, onder de 10 l met een X3 2.0i zal niet lukken. Maar ik moet niet zagen want in verhouding met het aankoopbedrag en onderhoud van de wagen zijn dat peanuts. Toch weer wat bijgeleerd...
        Wees gelukkig, in mijn jongere tijd waren ingewikkelde testen niet nodig om het verbruik van een wagen te voorspellen : het volstond zijn gewicht door 100 te delen. Nog steeds geldig voor mijn oude Spitfire van 1975, 8 liter voor ... iets meer dan 800 kg. Dat een SUV van 1800 kg en een Cx van een kleerkast tegenwoordig met 10 liters tevreden is, is dus een ware performantie en toont aan hoe goed de ingenieurs gewerkt hebben !

        Comment


        • Is het eigenlijk zo moeilijk om eens een wagen met dezelfde motor mee te krijgen bij de dealer om het verbruik te testen???
          bij de aankoop van mijn Volvo heb ik de auto’s (eerste volgens model en tweede met de motor) gevraagd en meegekregen en heb er de km mee gedaan volgens rijstijl en afstand zoals ik op gewone dagen doe...
          klus geklaard, cijfers gekend en ikke content...

          Comment


          • zoals je al weet zijn hier geen 2.0i en 3.0i om mee te testen, dus wat doe je dan vergelijken met een gelijaardige auto ongeveer , zoals een x1 2.0i , en die , zoals ik reeds zei, verbruikt 9 liter met een soepele rijstijl, soepel wil niet zeggen als een gek;

            Comment


            • maar een x3 is groter en zwaarder, dus conclusie is met die 9 kiter ga je het niet halen , bewijs maar het tegendeel , of leg het maar eens uit aan mij als je denkt het met minder te kunnen doen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                Is het eigenlijk zo moeilijk om eens een wagen met dezelfde motor mee te krijgen bij de dealer om het verbruik te testen???
                bij de aankoop van mijn Volvo heb ik de auto’s (eerste volgens model en tweede met de motor) gevraagd en meegekregen en heb er de km mee gedaan volgens rijstijl en afstand zoals ik op gewone dagen doe...
                klus geklaard, cijfers gekend en ikke content...
                en hoe groot was het verschil met de officiële cijfers ?

                op de testwagens die ik toevertrouwd krijg ga ik steeds even kijken naar het gemiddeld verbruik op de boordcomputer, maar eerder om de max.-waarden te weten, daar deze testauto uiteraard zelden gespaard worden door hun opeenvolgende gebruikers. Leerrijk...
                Last edited by guyugy; 22/03/2018, 23:19.

                Comment


                • dat is groot , 2 liter zelfs , je kan met minder ja, maar dat is niet rijden meer maar als een slak rotpuffen, bang dat je in de toeren gaat, da

                  Comment


                  • dan koop je beter een klein autootje

                    Comment


                    • maar ondanjk je zou verwachten dat de 6 cylinder zou zuipen, lees in op de Amerikaanse fora dat die tussen de 9 liter , urban rit en de 11 liter , bergrit ligt, wat volgens hen minder is als de 3.0i

                      Comment


                      • Dazt ziet er minder en minder goed uit voor de benzinemotoren van de x3. Amerikanen klagen steen en been dat ze hun 3.0i niet krijgen , er zouden met de nieuwe filters nu ook nog problemen zijn, nog teveel roetpartikels die doorkomen. Voorlopig geraken ze nog niet door de testen.....

                        Comment


                        • Oei ! Hopelijk beginnen ze niet te sjoemelen...

                          Comment


                          • Als BMW al zeik heeft , dan zal dat met de andere merken ook niet anders zijn, we gaan nog lachen (groen)

                            Comment


                            • wat ook een probleem lijkt te zijn is het zachte glas van de voorruit, blijkbaar heel snel veel schade aan

                              Comment


                              • maar ja je hebt daar niet veel last van zolang je je auto niet hebt , je moet er eerst een tepakken krijgen

                                Comment


                                • November ten vroegste... als je nu bestelt

                                  Comment


                                  • zoals het er nu uitziet zal november nog vroeg zijn....

                                    Comment


                                    • over het zacht glas http://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1477102

                                      Comment


                                      • Zacht glas - dat klinkt toch raar hoor. Lijkt me zeker niet makkelijker te beschadigen dan de voorruit in mijn vorige auto's. Ik heb er al een aantal keer een steentje tegen gekregen en (luid) de inslag gehoord, maar tot nu toe amper schade (hout vasthouden).

                                        Comment


                                        • best zeker , ik denk dat dat glas vervangen een dure zaak is

                                          Comment

                                          Working...
                                          X