Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Onbegrijpelijk dat ze bij BMW zich zouden laten verrast hebben door de noodzakelijkheid een roetfilter te plaatsen op hun benzinewagens, iets dat al lang gekend was. Bij Raes in Brugge vertelden ze dat het probleem op niveau van de bevoorrading van deze filter was, dus bij een leverancier. Misschien is dat een manier om het merk zelf uit de wind te houden.
    Meer realistisch denk ik dat er problemen zijn (geweest ?) met de resultaten van de nieuwe homologatie. De verhoging van de CO2-uitstoot is erg gevoelig bij vele klanten en en kan wegen op de verkoop. Iets dat ze bij BMW zeer zeker weten, ze waren tot nu bij de betere van de klas met zeer lage cijfers.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Onbegrijpelijk dat ze bij BMW zich zouden laten verrast hebben door de noodzakelijkheid een roetfilter te plaatsen op hun benzinewagens, iets dat al lang gekend was. Bij Raes in Brugge vertelden ze dat het probleem op niveau van de bevoorrading van deze filter was, dus bij een leverancier. Misschien is dat een manier om het merk zelf uit de wind te houden.
      Meer realistisch denk ik dat er problemen zijn (geweest ?) met de resultaten van de nieuwe homologatie. De verhoging van de CO2-uitstoot is erg gevoelig bij vele klanten en en kan wegen op de verkoop. Iets dat ze bij BMW zeer zeker weten, ze waren tot nu bij de betere van de klas met zeer lage cijfers.
      Zo is dat, dit heb ik 10 tallen posts geleden ook gezegd, maar toen werd er gereageerd dat het maar een simpel doorstroomfiltertje is... yeah right daarmee dat ze de productie moetten stil leggen, leverproblemen zou nog kunnen, ondertussen weten we wel beter , maar natuurlijk houden de dealer het liever bij deze uitleg

      Comment


      • Qua fiscaliteit heeft die nieuwe homologatie een enorme impact, weet niet of hier indertijd dat artikel daarover gepost geweest is.

        Comment


        • Ja, temeer dat men nu bekent dat de filter nodig is om de WLTP norm te halen, teken dat het kantje boordje is zelfs voor een benzine versie.
          Men beseft nu beter hoe VAG vroeger een gevaarlijke pad is gaan bewandelen...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Ja, temeer dat men nu bekent dat de filter nodig is om de WLTP norm te halen, teken dat het kantje boordje is zelfs voor een benzine versie.
            Men beseft nu beter hoe VAG vroeger een gevaarlijke pad is gaan bewandelen...
            WLTP en filters zijn 2 aparte zaken
            • De WLTP norm is een realistischer manier om het verbruik te meten, wat een hogere Co² uitstoot geeft
            • De roetfilters voor benzine is nodig om de Euro 6 d (Temp) norm te halen
              (Diesel al bij Euro 6 a)

            Comment


            • In 2021 moet de gemiddelde Co2 uitstoot in de EU, onder de 95 gram… (auto’s en bestelwagens)

              Fabrikanten van grote zware auto's hebben nu dus de grootste problemen om, om te schakelen naar benzine (met WLTP norm !), omdat sjoemelen via diesels niet meer kan en geen enkele diesel slaagt momenteel in de praktijktesten

              Wie was het meest afhankelijk van sjoemel diesels....
              1. Land Rover 94%
              2. Jeep
              3. Volvo 78%
              4. Mercedes & BMW elk 67%
              5. Audi 59%
              6. ..
              7. ..
              8. ..
              9. ..
              10. Toyota (7%) heeft momenteel de beste papieren en zou geen enkel probleem hebben om de nieuwe normen te halen....
              Het staat dus in de sterren geschreven, dat er in de EU een véél hogere taks zal komen op de hoge Co2 uitstoot van zware SUV’s…want die zijn nu al verantwoordelijk voor de stijging van de CO2 waarden…

              Nog even geduld voor we weer kunnen ademhalen...







              Comment


              • alle zogenaamde premiummerken draaien op de fleetmarkt. Laat het bedrijfswagenpark in elkaar klappen en je gaat nog wat zien bij de premiumdealers.
                Nu, gemiddeld 95gr hmm, en bij bestelwagens?
                Bij mijn 3 liter ducato van 2011 zonder roetfilter, kan ik met enige goede wil rond de 8,5l houden, maar 9,5 à 10 is doorgaans realistischer.

                Trouwens veronderstel dat ze er een batterijpack bij onder steken, wel dan mogen ze dringend eens de normen ivm tonnage aanpassen ook, want deze is ook belachelijk. Een lege Ducato (L4H2) weegt al ongeveer 2,2 ton, steek er nog voor koppel 100 kg batterijen bij en je mag niets meer laden.
                Beperkt dan de snelheid tot 100 km/u desnoods maar laat tenminste toe om te MTM van 4,5 ton.
                Maar ja, valt dikwijls op dat ambtenarij nationaal en europees nooit ook maar iets zelf uit de grond hebben gestampt, want dan zouden ze de impact van hun stupide regels misschien beter begrijpen.

                Comment


                • 95gr is 4 liter/100km

                  Comment


                  • Ik ben deze week vanuit Schiphol naar huis gereden , ik dacht dat die Hollanders zich goed hielden aan de snelheden tot ik bij werken aankwam waar men zeventig mocht rijden. ik dacvht dat ik niet normaal was , ik werd tich keren voorbijgestoken door zotte Hollanders die doodleuk over de volle meet reden om mij met een zotte snelheid voorbij te steken. Tot zover het veilige verkeer in Nederland, geef mij dan toch maar België , daar weet je hoe ze rijden.....

                    Comment


                    • In Duitsland gaat iedereen op de rem, Nederland, nou ja joh

                      Comment


                      • das inderdaad zo in Duitsland volgens ze tot op de kilometer de limieten en gaan ze uit de weg op de autosnelwegen, ook in Frankrijk is het pakken verbeterd tegen vroeger met de invoering van het rijbewijs met punten. Maar in nederland lijkt het meer en meer op een jungle

                        Comment


                        • Dazt gaat er nog leuk worden daar rondrijden met een m40i en de limieten opvolgen, ik had daarmee vroeger al last van alsd ik dat deed met mijn 320d , konden ze serieus agressief worden als ik 50 reed in de bebouwde kom.....

                          Comment


                          • Hiervoor was er wel een oplossing !

                            Comment


                            • zoals?

                              Comment


                              • Ik heb al gemerkt dat veel pipo's die met een brolauto rondrijden het ergst zijn als ze een BMW spotten, welk type dan ook

                                Comment


                                • Ge gaat nog veel lol hebben met die gastjes die zich persé willen bewijzen...

                                  Comment


                                  • ja ik denk het ook

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
                                      zoals?
                                      en 2,0i ...

                                      Comment


                                      • Wat betreft het verbruik van een M40i. Ik heb gisteren eens een ecorun gedaan over een afstand van 250km, ecostand, gemengde wegen, op autosnelweg nog 120-125 gereden. Mijn gemiddeld verbruik is geeindigd op 7,9l / 100km. Ik was zelf onder de indruk moet ik toegeven . Ik heb wel geen enkele keer de power van de M40i aangesproken, maar gewoon meegetuft met het verkeer.

                                        Comment


                                        • guyguy die valt zowiezo af , je kan je de vraag stellen waarom in het continent Amerika de bgasis egint met de opgepimpte 2.0i en niet zoals hier met de gewone....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X