Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Pirelli Pzero runflat, rijdt sportief maar toch comfortabel genoeg. Tevreden.
Op mijn vorige X3 (2011) lagen ook Pirelli's runflat, was er niet tevreden van daar de auto schokkerig reed,
na enkele maanden verwisseld voor Pirelli niet runflat.
Het moet zijn dat banden ook verbeterd worden want nu geen klachten.
Even een vraagje van iemand die een nieuwe leasewagen mag kiezen en het budget krijgt om een wat meer bescheiden versie van de X3 te kiezen (is op dit moment niet veel duurder dan de X1 bij gelijkwaardige uitrusting qua leasetarief). Geen grote velgen of dure packs dus maar een sDrive18d 136 pk met automaat en wat basisopties. Ik rij nu met een 4 GC met dezelfde motor en vind dit meer dan voldoende qua prestaties.
Nu twijfel ik nog of ik het navigatiesysteem professional neem of het business systeem en wat meer esthetische opties (iets mooiere velgen, inleglijsten, aluminiumrand rond de ramen). Any thoughts?
Pirelli Pzero runflat, rijdt sportief maar toch comfortabel genoeg. Tevreden.
Op mijn vorige X3 (2011) lagen ook Pirelli's runflat, was er niet tevreden van daar de auto schokkerig reed,
na enkele maanden verwisseld voor Pirelli niet runflat.
Het moet zijn dat banden ook verbeterd worden want nu geen klachten.
Ik had die vroeger ook op mijn 5-Touring liggen.
Probleem met al die runflats is dat verstevigd zijn aan de buitenkant en dat als ge zoals jij heel grote velgen hebt (ik rij met 20") die putten in de weg naar je velgen worden doorgezet. Als gevolg velgen al eens mogen rechten...
Heb in de eerste 2 jaar 4 banden mogen laten vervangen omwille van tetten op de zijkant na het rijden in een put (en die kan je in België niet altijd vermijden).
Na telkens bijna 400€ voor een bandje ben ik ermee gestopt en heb ik Vredestein Ultrac Vorti laten leggen (geen runflats meer).
Zijn super goeie banden. Zeer stil, verslijten niet zo erg hard als Pirelli en heel goeie grip.
Enige probleem is dat je dan best een reparatiekit bijhebt, want anders is het gedaan met spelen als hij fit gaat :-(
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Even een vraagje van iemand die een nieuwe leasewagen mag kiezen en het budget krijgt om een wat meer bescheiden versie van de X3 te kiezen
Je bent niet de enige die het met een bescheiden X3 moet doen... hier zelfs een X3 18d manueel (en sinds zonet is de X3 zelfs uit onze lijsten verdwenen).
Nu twijfel ik nog of ik het navigatiesysteem professional neem of het business systeem en wat meer esthetische opties (iets mooiere velgen, inleglijsten, aluminiumrand rond de ramen). Any thoughts?
Zoiets blijven persoonlijke keuzes maar ik heb alvast de grote GPS... daar moet ik te vaak op kijken wat ik niet kan zeggen van de alu rand rond de ramen bijvoorbeeld. We hebben wel de mogelijkheid voor eigen budget voor extra opties en iets mooiere velgen is amper een meerkost.
boo-lee lijkt me een moeilijke keuze. De vraag is wat je zelf het belangrijkste vindt natuurlijk: uiterlijk vertoon of de inhoud . Zelf zou ik nog liever een "kale" M40i gekocht hebben dan een lichtere motor met alle opties maar dat is ook persoonlijk.
De snelheidsindex op banden duidt toch de snelheid aan die banden zonder enige problemen aankunnen. Zou me wel heel sterk lijken dat banden die een bepaalde snelheidsindex hebben boven de 220km/u zouden kapot gaan louter door snelheid wanneer je 220 rijdt...
Je bent niet de enige die het met een bescheiden X3 moet doen... hier zelfs een X3 18d manueel (en sinds zonet is de X3 zelfs uit onze lijsten verdwenen).
Het blijven "first world problems" hé. Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een Volvo XC40 maar nu blijkt een X3 ook mogelijk te zijn met niets eens zoveel minder uitrusting.
Zoiets blijven persoonlijke keuzes maar ik heb alvast de grote GPS... daar moet ik te vaak op kijken wat ik niet kan zeggen van de alu rand rond de ramen bijvoorbeeld. We hebben wel de mogelijkheid voor eigen budget voor extra opties en iets mooiere velgen is amper een meerkost.
Wij ook, maar om bovenstaande configuraties te kunnen kiezen zit ik al aan de limiet van wat we zelf mogen bijleggen.
Maar ik stel de vraag hier eigenlijk omdat ik me afvraag in hoeverre het business info systeem "voldoende" is of niet. Ik heb een korte demonstratie gekregen van een verkoper en ik zag niet zoveel verschil ten opzichte van het huidige professional systeem in mijn BMW 4 GC (nog zonder touchscreen). Het scherm was wat smaller maar op bepaalde punten zag het er zelfs moderner uit dan mijn huidig systeem en is er bvb. standaard support voor Spotify en andere connected services, iets wat ik nu niet heb. Natuurlijk ziet de nieuwe navi pro met 10 inch touchscreen er zeer indrukwekkend uit maar de vraag is of het business systeem goed genoeg is of dat het eerder "behelpen" is.
Ik kan kiezen tussen sport, adaptief, comfort en eco .... bij adaptief kiest de auto zelf
Shame on me, had nog niet door dat ‘adaptive’ zelf ook een instelling was! Vandaag getest en werkt idd goed.
Vroeger bestond dat allemaal niet en deed de auto gewoon wat je wilde op basis van de stand het gaspedaal.
Nu moet je eerst in sport zetten om eens goed op te trekken, daarna in comfort om normaal te rijden, en af en toe in eco als de naftbak bijna leeg is.
Gelukkig is dit dankzij de ‘adaptive’ mode nu verleden tijd, en luistert de auto gewoon terug naar de stand van het gaspedaal, zoals vroeger... leve de vooruitgang!
Comment