Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• George_S Ik weet niet of inrijden nog nodig is tegenwoordig. In het begin heb ik toch wat rustiger gereden met mijne. Wachten tot de motor warm is doe ik altijd vooraleer ik hem hoog in de toeren jaag (ook na 13.000 km).

Comment

• ik hou het rustig voor de eerste 1200 miles, olie wisselen doe ik dan neit , na die 1200 miles kan er al wat meer, gelukkig dat ik niet naar mijn vrouw moet omzien, die weet wat ze doet , nog nooit problemen gehad met haar inrijden.Qua verbruik met een vlotte rijstijl maar onder de 3k toeren (en meestal op sport want ons madam is zot op de pops) zitten we nu aan de 10.3 wat zeer aanvaardbaar is lijkt me

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten

Stijn, voor de mensen die hier nog aan het wachten zijn op hun 20i of 30i interessant om jouw feedback te weten van de eerste rij-indrukken. zeker ook van het verbruik...
        Ik hou jullie hier op de hoogte, ik rijd momenteel met een 328i GT, het is in principe dezelfde motorisatie, maar in de X3 zal deze wel iets meer verbruiken (X-drive, en meer hogere wagen). Ik zal na een paar dagen al een eerste indruk posten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
          ik hou het rustig voor de eerste 1200 miles, olie wisselen doe ik dan neit , na die 1200 miles kan er al wat meer, gelukkig dat ik niet naar mijn vrouw moet omzien, die weet wat ze doet , nog nooit problemen gehad met haar inrijden.Qua verbruik met een vlotte rijstijl maar onder de 3k toeren (en meestal op sport want ons madam is zot op de pops) zitten we nu aan de 10.3 wat zeer aanvaardbaar is lijkt me
          10.3 gemiddeld, mooi. Ik krijg het niet onder de 10.7, maar ik kan af en toe wat file niet vermijden en dat is zeer nadelig voor het verbruik bij de M40i.

De pops zijn fantastisch eh! In Sport Plus heb je ze het meest en luidst :-)

Comment

• Nu weet ik waarom je zo raar opkeek toen ik zei dat het opstarten qua lawaai goed meeviel lol. De auto stond toen zoals ik dacht in transportmode. Als we nu starten rammelen inderdaad de pannen van het dak voor een halve minuut en telkens wij starten , ook al staat hij warm

Comment

• Let wel special , dit met een vlotte rijstijl maar niet met een te zware voet , moet je ook rekening mee houden. Anderzijds zit de motor nog vast zoals ze vroeger zeiden, als alles soepel staat gaat er idd nog wel wat af en terug bij met de zware voet lol

Comment

Nu weet ik waarom je zo raar opkeek toen ik zei dat het opstarten qua lawaai goed meeviel lol. De auto stond toen zoals ik dacht in transportmode. Als we nu starten rammelen inderdaad de pannen van het dak voor een halve minuut en telkens wij starten , ook al staat hij warm
                Dat was inderdaad wat ik bedoelde . In een ondergrondse garage zie je mensen regelmatig rondkijken van "waar is die sportauto"... Grappig voor een SUV.

Comment

Let wel special , dit met een vlotte rijstijl maar niet met een te zware voet , moet je ook rekening mee houden. Anderzijds zit de motor nog vast zoals ze vroeger zeiden, als alles soepel staat gaat er idd nog wel wat af en terug bij met de zware voet lol
                  Definieer zware voet. Ik tracht me ook steeds aan de snelheidslimieten te houden. Maar het is niet verboden om die snelheidslimiet sneller te halen dan wagens naast en achter je

Comment

• dat bedoel ik dus

Comment

• Vandaag naar de post geweest. Stond een bestelwagen met een jongen erin die met open deur aan het bellen was. nadat mijn vrouw terug uit de post was gekomen startte ze en reed na 1 minuut weg. Waarom 1 minuut omdat ze niet weg kon van het lachen bij het zien van de verbzaing op het gezicht van die gast. Je kon hem zo zien denken WTF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                        Hoeft inrijden nog? Als je de motor rustig laat opwarmen en dan eens doortrekt is er sowieso toch geen probleem denk ik?
                        Voor gewone motoren is dit idd minder nodig dan het vroeger was maar bij de zwaardere toch mee opletten, kzou de eerste 1500km toch niet al te zot doen, zeker een M versie net zoals bij AMG's goed inrijden is belangrijk voor de levensduur van die performance motoren. Na de 1500km gewoon warm rijden en dan kan je plankgas gaan.

Comment

• in het Nederlandse Echt net over de grens in Nederlands Limburg bij bmw-dealer de Maassche Echt staat al even een x3 20i te koop, misschien kan je daar eens gaan testrijden of info inwinnen over verbruik , zie Autoscout 24. Als je twijfelt over een diesel en je hebt de financiële mogelijkheden en je rijdt regelmatig lange afstanden, zou ik zeker gaan voor 20d of zelfs 30d, naar mijn mening de perfecte motor voor de x3. Ik zelf heb niet die financiële armslag, noch doe ik veel kilometers, vandaar keuze voor 20i.
                          venteke naar mijn bescheiden mening is launch control enkel voor M40i. Launch control bij een diesel lijkt mij wel erg vreemd, maar misschien vergis ik mij.

Comment

• las dit op een forum

Message from dealer today was that BMW had issued a bulletin advising that parts had arrived in Southampton enabling ‘product quality enhancements to commence. Production of UK spec X3 has also commenced in Sparkbrook so parts must be freely available. Maybe the end is in sight.

einde van ellende en wachten hopelijk

Comment

• haha klinkt als een bekend

Comment

• Net nog een M40i gespot aan het Eyckerhof in Bornem. Bijna identiek aan mijne... jammer ik had graag de enige in Bornem

Comment

• hahahaha in Brugge rijd ik nu alleen met een M40, er komt volgende maand nog een binnen, de laatste die besteld werd , toch wel krak dezelfde zeker, in alles dus , zelfde lak , zelfde kleur interieur , zelfde opties , den afkijker

Comment

• Haha erg eh! Ik zal de mijne dus een powerboost moeten geven, of een wrap

Comment

• mij maakt het niet uit of er nog ene rondrijdt , zal moeten lukken dat ik hem ooit tegenkom

Comment

• ze rijden toch meer en meer rond...

Comment

• Heb vandaag al een cadeautje gekregen

Comment

Working...
                                          X