Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lijkt me iets overdreven, maar er zit veel waarheid bij

    Comment


    • Zo zie je maar dat een instap benzine helemaal geen slechte keuze hoeft te zijn.
      Dat de standaard uitrusting pover is (bv. zeer matige luidsprekers) vind ik een afknapper, hoewel sommige snufjes zeker niet onmisbaar zijn.

      Comment


      • Dat van die luidsprekers snap ik dus niet. Het zal aan mij liggen, maar ik hoor dus amper een verschil tussen de gewone luidsprekers, het geupgrade systeem en het Harman Kardon systeem... Ik kan dan ook geen geld uitgeven aan een upgrade van de standaard luidsprekers die wat mij betreft meer dan voldoende zijn. Ik moet wel zeggen dat ik als ik alleen rijd ongeveer de helft van de tijd (handsfree) aan het bellen ben en de andere helft gewoon naar de radio luister. Geen echte audiofiel dus :-)

        Comment


        • HK is niet zo veel beter dan de hifi speakers maar het verschil tussen de standaard en hifi kon ik heel goed horen. Maja ik ben eigenlijk wel een beetje audiofiel

          Comment


          • Kan ik goed begrijpen! Uiteindelijk moet ieder voor zich uitmaken welke opties of motor belangrijk is. Al een geluk dat er zoveel mogelijkheden zijn zodat iedereen zijn optimale X3 kan samenstellen

            Comment


            • special , hoe onderhoud jij de achterkant van de zijspiegels en de nieren<; <ik heb al gemerkt dat die gebronseerde versie van ons zeer vatbaar is voor vuil , aflopers en vlekken die er vervolgens zeer moeilijk af te krijgen zijn<<<<<<<;

              Comment


              • ik heb ook al gemerkt dat die stukken snel vuil worden (of dat je het vuil er beter op ziet). Ik ga regelmatig langs de carwash (handmatig) en men slaagt er toch nog steeds in om dit proper te krijgen. De glanzende plastic onderdelen vind ik nog moeilijker (vb bovenaan de kofferklep).

                Comment


                • is het je al opgevallen dat in de BMW.be configurator de gegevens van de M40i volledig gewijzigd zijn? Er staat nu 354 pk (ipv 360 voorheen), gemiddeld verbruik van 9,1l en CO2 uitstoot 206-207 g.

                  Comment


                  • Ja heb het gemerkt , de co2 waarden zijn evenwel maar voorlopig volgens de verkoper, waarom god mag het weten want je kan er nu toch geen krijgen wegens productiestop. Co2 waarden zullen uiteindelijk rond de 238 liggen , maw ze gaan ze goed in de zakken zitten

                    Comment


                    • Toch heel bizar. Als je louter naar de cijfers kijkt hebben wij een volledig verschillende wagen gekocht die milieuvriendelijker is (188g CO2) dan de modellen die aangepast zijn om milieuvriendelijker te zijn . Een beetje de wereld op zijn kop.

                      Comment


                      • Die 188 is een fictief getal... de 238 is al iets realistischer.

                        de wereld op zijn kop, da's de definitie van Belgie
                        één van de meest absurde regels is het forfait van 6.000 prive km per jaar die je zogezegd doet met je firmawagen. Als je nu effectief maar +/- 6000 km rijdt (ik ken zo iemand), dan gaat de fiscus er vanuit dat dat allemaal prive km's zijn en dan mag je je BTW niet meer aftrekken - zelfs al zijn het in werkelijkheid 6000 beroepskilometers. Soit off topic.

                        Comment


                        • Mee eens dat dat een fictief getal is, maar ik ga ervan uit dat voor mijn wagen waar dit getal altijd het relevante getal zal blijven (want het staat op alle officiële documenten ivm de wagen).

                          Qua fiscaliteit zijn er wel meer absurde regels denk ik, maar die zouden ons te ver leiden .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichten
                            Toch heel bizar. Als je louter naar de cijfers kijkt hebben wij een volledig verschillende wagen gekocht die milieuvriendelijker is (188g CO2) dan de modellen die aangepast zijn om milieuvriendelijker te zijn . Een beetje de wereld op zijn kop.
                            Een toch gewoon een simpele en logische overgangsperiode (beslist door de EU)
                            1. Een auto met nu 188 co² = NEDC
                            2. Wordt automatisch Nedc 2.0 op 01/09/2018 = 207 (+10%)
                            3. Wordt automatisch WLTP vanaf 2020 = 235 (+25%)
                            Verkeersbelasting, Fiscale aftrekbaarheid, Fiscale aftrek brandstof , VAA, en Co² bijdragen evolueren eveneens…

                            Comment


                            • Ik begrijp het wel, maar zoals ook in het artikel wordt aangegeven ga je dus identieke voortuigen krijgen die fiscaal verschillend behandeld worden (afhankelijk van het tijdstip waarop - en dus het systeem waaronder - ze gehomologeerd werden).

                              Comment


                              • Vanaf 2020 lopen de nu al ingeschreven auto's / oude auto's gelijk (CO² +25%)

                                (januari of december is ook nog niet beslist)

                                Of er een extra compensatie komt is nog niet bekend....

                                Comment


                                • Er zijn zeker mensen die benadeeld worden door heel de overgangsprocedure. ben wel heel content met mijn roze formuliertje waar 107 gram CO2 op staat.

                                  Comment


                                  • Vanaf wanneer is die +10% eigenlijk verplicht? Bij VW staan nog steeds de oude cijfers bij de bestaande modellen. Bij audi en BMW zijn de cijfers al omhoog gegaan (bij audi staat er NEW KEY bij).

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Vanaf wanneer is die +10% eigenlijk verplicht? Bij VW staan nog steeds de oude cijfers bij de bestaande modellen. Bij audi en BMW zijn de cijfers al omhoog gegaan (bij audi staat er NEW KEY bij).
                                      Mijn VB betaal ik in de maand juni, dus voor mij in 06/2019

                                      Met 114 Co², benzine en 170 pk, zal ik ook niet veel merken

                                      Alle nieuw verkochte modellen moeten vanaf 01/09/2018 de WLTP norm gebruiken

                                      VW kan evenwel niet volgen, met hun administratie…nu sjoemelen geen optie meer is....

                                      https://www.autobahn.eu/8980/wltp-st...-enkele-dagen/

                                      Comment


                                      • en kan alfa gewoon verder blijven leveren?

                                        Comment


                                        • Hier vandaag eindelijk het positieve nieuws gekregen dat de wagen gisteren in code 150 is gegaan, we kunnen eindelijk officieel beginnen aftellen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X