Optioneel dus en niet standaard begrijp ik :-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk BerichtenOptioneel dus en niet standaard begrijp ik :-)
Comment
-
Voor de mensen die zitten te wachten op hun 20i of 30i.
Nu ik er al wat meer kilometers heb opzitten, kan ik alleen maar zeggen dat ik de wagen nog steeds fantastisch vind.
De 30i rijdt zeer goed, verbruik hangt enorm af van de rijstijl. Bij benzine heeft de rechtervoet veel meer invloed op het verbruik dan bij een diesel.
Het verbruik op lange ritten kan ik net onder de 8 liter houden (7,8 ongeveer), wat dus overeenkomt met de 30d als ik dat hier zo bekijk op het forum.
Ik moet daarbij wel vertellen dat ik dan op gewestwegen de eco-pro functie gebruik. Het uitrollen bij defensief rijden bespaard dan vrij veel brandstof waardoor het gemiddelde daalt.
Op snelwegen heeft het bijna geen effect.
Algemeen zal ik zo uitkomen tussen de 8,5 en 9 liter schat ik in. Dat is dan ongeveer 1 tot 1,5 liter minder dan de M40i.
De auto ligt echt extreem goed op de weg, zeer evenwichtig, gaat strak door de bocht, en geeft veel comfort, zelfs op de 20"-velgen.
Ik zag deze week een X-line staan. Ik kon me niet van de indruk ontdoen dat de wagen er kleiner uitzag in vergelijking met de mijne die voorzien is van de M-sport uitvoering. Zullen de bumpers en de zijkanten zijn die toch net iets robuuster zijn bij de M, en de wagen er groter laten uitzien.
De wagen is overigens zeer ruim, en zeker voldoende bankruimte voor grote en kleine kinderen, ook als volwassene kan je het gemakkelijk een paar uurtjes uithouden wat mij betreft.
Ik weet niet wie hier eerder schreef dat hij geen verschil kan horen tussen de standaard radio en de HK, ik hoor dat verschil zeer goed, zeker als je op iets hoger volume wil luisteren.
De optie waar ik nog steeds laaiend enthousiast over ben is de head-up display.
De sportzetels zijn geweldig, ik heb geen ventilatie, maar de cognac-zetels zijn een stuk aangenamer in de zomer dan de zwarte die ik in mijn vorige wagen had, als de wagen in de zon had gestaan kon je daar bijna niet inzitten. Bij deze kleur valt dat veel beter mee!
Als er mensen zijn die nog specifieke vragen hebben over bepaalde opties/eigenschappen, stel maar, ik kijk sporadisch op het forum en lees dan terug vanaf mijn laatste bericht :-D
- Likes 2
Comment
-
Erg bemoedigend qua verbruik en comfort. Geeft vertrouwen voor mijn toekomstige 20i ( nog wel 5 weekjes wachten waarschijnlijk)
Heb op foto's ook altijd de indruk dat een m-model robuuster lijkt. Weet je overigens hoe hoog het kofferdeksel reikt als het open staat ? Hoger dan 2.20 meter ? Bedankt alvast voor je verslagje.
Comment
-
@Iezierider
Je kan de hoogte van de klep inderdaad zelf regelen via de instellingen, de mijne staat momenteel op maximale opening en dan kan je gemakkelijk onder de kofferklep staan (ik ben 1m85). Als je plafond in de garage of carport te laag is kan je dat gemakkelijk afregelen, geen enkel probleem.
Wat betreft verbruik moet je wel een beetje je best doen natuurlijk, als je altijd vol op gas gaat bij optrekken, en constant op sport-modus gaat rijden ga je vlot naar de 12 liter :-). Mijn vorige wagen was een 328i GT, verbruik was daar over de 4 jaar bekeken ongeveer 8,5. Ik verwacht dat het net iets hoger gaat liggen, maar ik merk nu al dat het niet veel gaat schelen.
Laat ons zeggen dat ik 70% van de tijd probeer m'n rechtervoet in toom te houden, en af en toe wel eens vol gas ga aan een rood licht. Als de weg uitnodigt om naar sport-modus te gaan doe ik dat sporadisch.
De 2.0 diesel heb ik ook testgereden, en die is een stuk zuiniger, maar voor mij was een diesel geen optie, binnenkort mag je er nergens meer mee in de stad, en bovendien doe ik amper 15.000 kms per jaar. De prijs van de brandstof is ondertussen zo goed als gelijk, enkel het verbruik maakt nog een verschil. Bovendien vond ik dat de diesel last had van een 'turbo-gat', was wel een versie die fiscaal was dichtgeknepen op 163pk, en nog relatief weinig kms op de teller van het testvoertoeg. Ik hade de 30i nog niet testgereden, maar kende de motor natuurlijk al wel.
Ik vind de 30i een zeer goed motorblok, het geluid valt ook goed mee, al kan je dat niet vergelijken met de M40i natuurlijk.
Je kan er heel vlot mee rijden zonder hoog in de toeren te gaan, en er is meer dan voldoende koppel aanwezig.
Al vind ik wel dat BMW erg voorzichtig is met de pk's, als je ziet dat Volvo tegenwoordig meer dan 300 pk uit de 2-liter 4-cilinders haalt.
Jij hebt de 20i in bestelling staan, wat mij de verstandige keuze lijkt.
Ik hou van het extra vermogen dat je niet echt nodig hebt om vlot te rijden, maar de fun-factor wel verhoogd als je zin hebt om wat sportiever op het gas te gaan.
Ik denk dat de 30d wel nog leuker is om te rijden, doordat je een enorm koppel hebt in de lage toeren, en mijn ervaring (met vroegere 6 cilinder diesel) zegt dat je daar zelfs met een sportieve rijstijl moeite moet doen om boven de 10 liter verbruik uit te komen, bij een benzine kan je dat met gemak als je wil :-).
De prijs en de fiscaliteit van de 30d is echter minder gunstig.
Wachten duurt lang als je er naar uitkijkt :-), Ik heb ook 2 maanden langer moeten wachten dan voorzien, maar het was zeker het wachten waard.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten@Iezierider
maar voor mij was een diesel geen optie, binnenkort mag je er nergens meer mee in de stad
Ik denk dat de 30d wel nog leuker is om te rijden, doordat je een enorm koppel hebt in de lage toeren, en mijn ervaring (met vroegere 6 cilinder diesel) zegt dat je daar zelfs met een sportieve rijstijl moeite moet doen om boven de 10 liter verbruik uit te komen, bij een benzine kan je dat met gemak als je wil :-).
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. Nochtans zijn vanaf volgende maand een kwart van alle dieselpersonenwagens en 15 procent van de benzinewagens niet langer welkom in de Antwerpse binnenstad. Wie dat toch doet, krijgt een boete. Lees onze korte handleiding en vermijd een boete van 125 euro.
Je 30d stelling kan ik dan wel weer positief beamen... Een beul van een motor met een ongekende trekkracht in combinatie met een superversnellingsbak. Misschien toch een kleine ontgoocheling, nu hij goed ingereden is (meer dan 2500 km) heb ik er eens echt goed de 'pees' op gelegd maar toen zat ik op de BC toch ook aan 12 liter gemiddeld... (was wel met héél zware voet ;-))
1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Met heel sportieve rijstijl of filerijden, krijg je de M40i op 20 liter gemiddeld bij relatief korte ritten (wat het maximum is dat de boordcomputer aangeeft, dus mogelijks nog wat hoger dan dat). Maar dan zet je gewoon de schermweergave op iets anders.
Gemiddeld verbruik over 15.000 km inmiddels blijft op 10,7 liter steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StijnD Bekijk Berichten@Iezierider
Je kan de hoogte van de klep inderdaad zelf regelen via de instellingen, de mijne staat momenteel op maximale opening en dan kan je gemakkelijk onder de kofferklep staan (ik ben 1m85). Als je plafond in de garage of carport te laag is kan je dat gemakkelijk afregelen, geen enkel probleem.
Wat betreft verbruik moet je wel een beetje je best doen natuurlijk, als je altijd vol op gas gaat bij optrekken, en constant op sport-modus gaat rijden ga je vlot naar de 12 liter :-). Mijn vorige wagen was een 328i GT, verbruik was daar over de 4 jaar bekeken ongeveer 8,5. Ik verwacht dat het net iets hoger gaat liggen, maar ik merk nu al dat het niet veel gaat schelen.
Laat ons zeggen dat ik 70% van de tijd probeer m'n rechtervoet in toom te houden, en af en toe wel eens vol gas ga aan een rood licht. Als de weg uitnodigt om naar sport-modus te gaan doe ik dat sporadisch.
De 2.0 diesel heb ik ook testgereden, en die is een stuk zuiniger, maar voor mij was een diesel geen optie, binnenkort mag je er nergens meer mee in de stad, en bovendien doe ik amper 15.000 kms per jaar. De prijs van de brandstof is ondertussen zo goed als gelijk, enkel het verbruik maakt nog een verschil. Bovendien vond ik dat de diesel last had van een 'turbo-gat', was wel een versie die fiscaal was dichtgeknepen op 163pk, en nog relatief weinig kms op de teller van het testvoertoeg. Ik hade de 30i nog niet testgereden, maar kende de motor natuurlijk al wel.
Ik vind de 30i een zeer goed motorblok, het geluid valt ook goed mee, al kan je dat niet vergelijken met de M40i natuurlijk.
Je kan er heel vlot mee rijden zonder hoog in de toeren te gaan, en er is meer dan voldoende koppel aanwezig.
Al vind ik wel dat BMW erg voorzichtig is met de pk's, als je ziet dat Volvo tegenwoordig meer dan 300 pk uit de 2-liter 4-cilinders haalt.
Jij hebt de 20i in bestelling staan, wat mij de verstandige keuze lijkt.
Ik hou van het extra vermogen dat je niet echt nodig hebt om vlot te rijden, maar de fun-factor wel verhoogd als je zin hebt om wat sportiever op het gas te gaan.
Ik denk dat de 30d wel nog leuker is om te rijden, doordat je een enorm koppel hebt in de lage toeren, en mijn ervaring (met vroegere 6 cilinder diesel) zegt dat je daar zelfs met een sportieve rijstijl moeite moet doen om boven de 10 liter verbruik uit te komen, bij een benzine kan je dat met gemak als je wil :-).
De prijs en de fiscaliteit van de 30d is echter minder gunstig.
Wachten duurt lang als je er naar uitkijkt :-), Ik heb ook 2 maanden langer moeten wachten dan voorzien, maar het was zeker het wachten waard.
Comment
-
afgelopen maanden met veel belangstelling vanuit Nederland dit Forum bekeken o.a . de levertijden. ik heb gisteren bericht gekregen dat mijn BMW x3 2.0i eindelijk geleverd gaat worden op 29 juni.Besteld begin december 2017. Misschien dat de leveringen in België ook starten.
Comment
-
Dinsdag mijn x3 2.0d gaan afhalen. Zeer mooie wagen, carbonschwarz en m-pakket mooi ! Rijdt als een naaimachinetje, uitzonderlijk stil voor een diesel koppel in combinatie met automaat...prima. Autoradio, hifi, is zeer goed. Head-up display werkt formidabel, half digitaal dashboard voldoet ruimschoots. Mijn ouders hebben een jaar met een GLC gereden en vinden deze x3 veel aangenamer, volwassener rijden. Ik ben een zwaar persoon en met de lendensteunen wat open zitten de sportzetels super. Kortom zeer tevreden over mijn nieuwe X3. Ik probeer nog wat foto's hier op te zetten.Last edited by Ollibolli; 14/06/2018, 14:26.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ollibolli Bekijk BerichtenDinsdag mijn x3 2.0d gaan afhalen. Zeer mooie wagen, carbonschwarz en m-pakket mooi ! Rijdt als een naaimachinetje, uitzonderlijk stil voor een diesel koppel in combinatie met automaat...prima. Autoradio, hifi, is zeer goed. Head-up display werkt formidabel, half digitaal dashboard voldoet ruimschoots. Mijn ouders hebben een jaar met een GLC gereden en vinden deze x3 veel aangenamer, volwassener rijden. Ik ben een zwaar persoon en met de lendensteunen wat open zitten de sportzetels super. Kortom zeer tevreden over mijn nieuwe X3. Ik probeer nog wat foto's hier op te zetten.
Comment
-
[QUOTE=Tarcis;n6377196]Oorspronkelijk geplaatst door Ollibolli Bekijk Berichten[/QUOT
Comment
Comment