Al de kleppen in de ventilatieroosters worden electrisch aangedreven in de meeste wagens met automatische airco. Het kan dus zijn dat ze bij het verlaten van de wagen niet in de juiste afstelling zijn als wat past als men de wagen opnieuw gebruikt, en dat ze dus net dan “werken”
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw x3 (2018)
Collapse
X
-
Ondertussen heeft mijn vrouw (en ikzelf ;-)) meer dan 5000 km met de 30d afgelegd, momenteel zijn we ermee op vakantie in Corsica waar de wagen super is om in Sport (Plus) de vele bochten mee aan elkaar te rijgen. Ik vind de versnellingsbak soms wel wat schokkerig als die ook in Sport staat, hier had haar vorige X3 30d geen last van. Ideale setting: ofwel adaptive ofwel sport en versnellingsbak gewoon dus niet in sport.
Gemiddeld verbruik zit rond de 8 liter wat voor volgeladen vakantiewagen in de bergen zeker niet verkeerd is. Toch niet met mijn relatief zware voet ;-)
Rijcomfort, wegligging, motorisatie, allemaal dik in orde, valt des te meer op owv de soms slechte wegen hier op het eiland.
speciale vermelding voor de navi, die het soms beter doet dan Waze die ik normaal gebruik. Is effectief quasi real time.
minpunten:
-schuifdak zoals iemand anders ook al aangaf wordt heel snel te lawaaierig (zeker als je het zoals ik op zijn verste stand open zet)
-de hele hoop rij-assistentiesystemen (ik heb ze allemaal genomen) kunnen me nog steeds niet overtuigen, blijf het gevoel hebben op dat vlak met een prototype onderweg te zijn, soms werkt het goed, dan weer heel vreemd. Moesten mijn ouders (de brave mensen zijn zeventigers) hiermee op pad gaan er zou vroeg of laat miserie van komen... bijvoorbeeld: actieve cruise control die even voorganger uit het oog verliest in bocht waarbij de wagen plots hevig versnelt, ik begrijp dit uiteraard wel en anticipeer hierop, maar of een passieve chauffeur hier snel op gaat reageren...
ander voorbeeld: de wagen stuurt zelf... tot het ‘link’ wordt en je plots zelf moet overnemen: sorry ofwel rijdt de wagen ofwel ikzelf maar niet half/half of zoals het op dat moment uitkomt, is gewoon niet veilig. Dan nog liever mijn vrouw die kan rijden vanop de passagierszetel ;-). Alle gekheid op een stokje, misschien verwachtte ik er teveel van (wat ook wel mag voor dat geld) en zeker van een merk als BMW, op een testwagen van Tesla werkte dit in ieder geval veel beter.1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Corsica trouwens super aanrader!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
- Likes 1
Comment
-
mooi verhaal Venteke, zal dat eiland eens aandoen met mijn Notin MH . Ik kan U volledig begrijpen wat betreft die assist prullen, ik heb die dus niet genomen, ik rij zelf wel. Wat ik niet over kan meespreken zijn de schokken die je ervaart met je automaat. Ik zat verleden week een week in de Alpen rond te toeren, ik heb er niks van gemerkt, de auto met,automaat , rijdt subliem in combinatie met de m40
Comment
-
Ik heb na meer dan 17.000km inmiddels ook nog nooit schokken met de automaat ervaren, zelfs niet in Sport of SportPlus.
De parkeerassistent irriteert me soms ook. Dit weekend vond hij het nodig om alles dicht te gooien omdat er een stuk onkruid achter de auto stond. Is nogal verschieten want het systeem grijpt nogal bruut in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Witsenburg.peter Bekijk BerichtenSpecial K Haha, Auto, Belgische wegen en make-up = vragen om problemen ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk Berichtende functie waarbij de parkeerassistent ingrijpt staat dus af vanaf nu
Als je echt niets verwacht dan ben je te laat als je de "tuut" hoort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Special K Bekijk BerichtenIk heb na meer dan 17.000km inmiddels ook nog nooit schokken met de automaat ervaren, zelfs niet in Sport of SportPlus.
De parkeerassistent irriteert me soms ook. Dit weekend vond hij het nodig om alles dicht te gooien omdat er een stuk onkruid achter de auto stond. Is nogal verschieten want het systeem grijpt nogal bruut in.
Bijgevolg geen enkele rijhulp genomen op mijn nieuwe wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk BerichtenOndertussen heeft mijn vrouw (en ikzelf ;-)) meer dan 5000 km met de 30d afgelegd, momenteel zijn we ermee op vakantie in Corsica waar de wagen super is om in Sport (Plus) de vele bochten mee aan elkaar te rijgen. Ik vind de versnellingsbak soms wel wat schokkerig als die ook in Sport staat, hier had haar vorige X3 30d geen last van. Ideale setting: ofwel adaptive ofwel sport en versnellingsbak gewoon dus niet in sport.
Gemiddeld verbruik zit rond de 8 liter wat voor volgeladen vakantiewagen in de bergen zeker niet verkeerd is. Toch niet met mijn relatief zware voet ;-)
Rijcomfort, wegligging, motorisatie, allemaal dik in orde, valt des te meer op owv de soms slechte wegen hier op het eiland.
speciale vermelding voor de navi, die het soms beter doet dan Waze die ik normaal gebruik. Is effectief quasi real time.
minpunten:
-schuifdak zoals iemand anders ook al aangaf wordt heel snel te lawaaierig (zeker als je het zoals ik op zijn verste stand open zet)
-de hele hoop rij-assistentiesystemen (ik heb ze allemaal genomen) kunnen me nog steeds niet overtuigen, blijf het gevoel hebben op dat vlak met een prototype onderweg te zijn, soms werkt het goed, dan weer heel vreemd. Moesten mijn ouders (de brave mensen zijn zeventigers) hiermee op pad gaan er zou vroeg of laat miserie van komen... bijvoorbeeld: actieve cruise control die even voorganger uit het oog verliest in bocht waarbij de wagen plots hevig versnelt, ik begrijp dit uiteraard wel en anticipeer hierop, maar of een passieve chauffeur hier snel op gaat reageren...
ander voorbeeld: de wagen stuurt zelf... tot het ‘link’ wordt en je plots zelf moet overnemen: sorry ofwel rijdt de wagen ofwel ikzelf maar niet half/half of zoals het op dat moment uitkomt, is gewoon niet veilig. Dan nog liever mijn vrouw die kan rijden vanop de passagierszetel ;-). Alle gekheid op een stokje, misschien verwachtte ik er teveel van (wat ook wel mag voor dat geld) en zeker van een merk als BMW, op een testwagen van Tesla werkte dit in ieder geval veel beter.
Dat is toch logisch dat de auto versnelt met active cruise control als het systeem de voorganger niet meer "ziet"? En als hij de auto niet meer ziet duurt het altijd een paar seconden voordat de auto versnelt.En de versnelling heeft ook te maken met ingestelde snelheid. Als je de auto op 80 km instelt en je rijd maar 50km door je voorganger, dan is het logisch dat de auto rap gaar versnellen naar 80km.
En je geeft aan dat Tesla beter rijdt met "zelf rijden" Maar BMW heeft niet zoals Tesla een autopilot. Wel een steering en lane control assistant. Dan kan je het stuur los laten en rijdt de auto vanzelf, maar je vaak het stuur aanraken zodat de auto weet dat je attent bent. Dit systeem is prima in de file, maar bij hogere snelheden heb je toch lekker zelf het stuur vast.
En wat betreft het schokkerig schakelen, daar heb ik totaal geen last van. Auto schakelt subliem, dus ik zou als ik jou was contact opnemen met de dealer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichtenschnippy , al eens overwogen om achteruit in je garage te rijden, kan helpen bij het uitrijden niewaar en paul , mijn schoonbroer heeft dat ook eens gedaan piep en boem, maar die gaf toe dat hij vrij vlug achteruit reed, dus ik denk bij U ook het geval?
Comment
-
Bij m'n testwagen (met alle veiligheidsopties) heb ik toch ook enkele keren (stond in een file vanwege een ongeval) gehad dat het verkeer terug wat vlotter ging en iemand invoegde dat de auto het niet zag (wat wel schrikken was). Het werkte wel prima zolang iedereen op zijn eigen rijvak bleef, was zelfs zalig met de active cruise control en lane assist.
Ivm. het achteruit rijden... nee, niet echt (kan ook moeilijk als je stilstaat op een oprit en eerst nog voorzichtig bent omdat je weet dat er zo'n Telenet paddestoel staat). In dit geval verwachte ik gewoon niet dat er net achter mij een wagen stond (was een slecht verlichte smalle straat... ben hem dus volop in de flank gereden).
Comment
Comment