Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mijn X3 geeft geen hoorbaar signaal als ik achteruit rij vanop een haakse parkeerplaats en als er voertuigen links of rechts naderen : enkel in het scherm verschijnt er een rood signaal :
    een hoorbaar signaal zou beter zijn : iets in de instellingen veranderen ? na het starten komt hij telkens terug in 'Comfort' driving mode : kan dit niet aangepast worden zodat hij
    telkens de driving mode 'Sport' selekteert ?

Comment

• Is het logo nu weer naar boven verschoven? Officiële bmw foto van vandaag....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
      1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
      1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Kan iemand me uitleggen hoe de standaard Active Guard functie werkt ? Is dit hetzelfde systeem zoals gekend bij Volvo ? (Autonoom afremmen in stadsverkeer of file ). Er is nl. sprake van een bots”waarschuwing” ... is het enkel een waarschuwing of remt de wagen effectief ?

Comment

• Eerst krijg je een visuele waarschuwing, eventueel met een soort belletje, komt er geen reactie en dreigt er effectief een botsing, dan remt de auto inderdaad vrij bruusk zelf en volgt er een noodstop

Comment

• iemand al de park assist geprobeerd? Ik bedoel die waar de auto autonoom zichzelf parkeert?

Comment

• Ja bij de garage maar in reallife nog niet gelukt. Je moet blijkbaar pas je pinker aanzetten na dat je de juiste plaats hebt gevonden. Op de golf gebruikte ik dat quasi altijd.

Comment

• Autonoom parkeren werkt perfekt zowel dwars als zijdelings.

Comment

• Hoe werkt dat autonoom parkeren? Parkassist op, voorbij een parkeerplaats rijden, er wordt visueel weergegeven waar er plaats is. En dan?...
                  ​​​​​​

Comment

• Instructies volgen op het scherm: rem, pinker ...

Comment

• Net voor de eerste keer gelukt. Wel gaat het heel traag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timvan Bekijk Berichten
                        Net voor de eerste keer gelukt. Wel gaat het heel traag.
                        En met gordel aan

Comment

• Gisteren ook automatisch parkeren uitgeprobeerd onder begeleiding van iemand van de garage. Akelig, trapte gelijk op de rem. Weet niet of ik het vaak ga gebruiken in de praktijk. Lijkt me meer een gadget.

Comment

• Eindelijk gelukt ! Ik ben sinds gisteren ook een BMW X3 rijder (bescheiden sDrive 18d - 136pk versie).

Enkele bevindingen;
                            - De wireless lader zit niet meer onder het roldeurtje... maar in de middenconsole (zoals in dit filmpje dus https://www.youtube.com/watch?v=QH_vBKLkZrU ) wat ik totaal niet handig vind
                            - De interieurverlichting is nogal zwak, zelfs op de sterkste instelling
                            - De wagen heeft Adblue
                            - De camera achteraan geeft de indruk dat je nog veraf bent, maar er amper nog plaats is
                            - De botswaarschuwing heeft nog geen indicatie gegeven (staat nochtans op "vroeg" en heb toch al kort op iemand gereden in de file)

... maar verder een fantastische wagen tot hiertoe. Ik had trouwens wel bang van de performance van de wagen (komende van een 163pk 320D) maar zelfs in comfort stand rijdt de wagen echt aangenaam (de wilde jaren zijn dan ook al achter de rug). Concreet hoef je je bij de zwaardere motoren (2.0 en meer) dus totaal geen zorgen te maken al is meer natuurlijk altijd prettiger.

Hierbij alvast een fotootje van het digitale dashboard (met GPS actief);
                            Image Dashboard hosted in imgbb.com
                            Last edited by P@ul; 22/08/2018, 16:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P@ul Bekijk Berichten
                              Eindelijk gelukt ! Ik ben sinds gisteren ook een BMW X3 rijder (bescheiden sDrive 18d - 136pk versie).

Enkele bevindingen;
                              - De wireless lader zit niet meer onder het roldeurtje... maar in de middenconsole (zoals in dit filmpje dus https://www.youtube.com/watch?v=QH_vBKLkZrU ) wat ik totaal niet handig vind
                              - De interieurverlichting is nogal zwak, zelfs op de sterkste instelling
                              - De wagen heeft Adblue
                              - De camera achteraan geeft de indruk dat je nog veraf bent, maar er amper nog plaats is
                              - De botswaarschuwing heeft nog geen indicatie gegeven (staat nochtans op "vroeg" en heb toch al kort op iemand gereden in de file)

... maar verder een fantastische wagen tot hiertoe. Ik had trouwens wel bang van de performance van de wagen (komende van een 163pk 320D) maar zelfs in comfort stand rijdt de wagen echt aangenaam (de wilde jaren zijn dan ook al achter de rug). Concreet hoef je je bij de zwaardere motoren (2.0 en meer) dus totaal geen zorgen te maken al is meer natuurlijk altijd prettiger.

Hierbij alvast een fotootje van het digitale dashboard (met GPS actief);
                              Oei, wat onhandig voor die wireless lader
                              Je bent precies veel plaats kwijt nu in die middenconsole...
                              Dus de performance van de sDrive 18d valt goed mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rhox Bekijk Berichten
                                Oei, wat onhandig voor die wireless lader

Inderdaad... je kiest er net voor omdat het snel en eenvoudig is... maar als je dan de middenconsole moet opendoen, GSM er netjes op z'n kant tussen steken, sluiten, weer opendoen... tja, dan ben je gewoon sneller dat je een kabeltje insteekt. Geen idee welke ingenieur op dit idee is gekomen... trouwens bizar dat ze de specificaties zomaar wijzigen bij een nieuw en lopend model.

Oorspronkelijk geplaatst door Rhox Bekijk Berichten
                                Je bent precies veel plaats kwijt nu in die middenconsole...

Dat valt mee... op zich is er veel ruimte al is het een diepe "put" (en dingen op elkaar stapelen doe je normaal toch niet). Erger is de ruimte onder het roldeurtje, ik heb de indruk dat die kleiner is dan in de testwagen (al zal dat maar een idee zijn), en vooral doordat het nu geen mooi horizontaal vlak is is het eerder een plekje met rare hoekjes en kantjes waar je niet snel iets netjes kwijt kan.

Oorspronkelijk geplaatst door Rhox Bekijk Berichten
                                Dus de performance van de sDrive 18d valt goed mee?
                                Ja, best wel, aangenaam verrast (zelfs de dichtgeknepen 136pk versie) door de soepelheid... maar het is natuurlijk geen M40i :-) Ik heb er nog niet echt veel mee gereden maar op de autostrade beweeg ik me toch vlotjes in het verkeer (invoegen en inhalen gaat dus prima).

Comment

• Vorige week een testrit gedaan met de S drive 18d en ik was eveneens aangenaam verrast van de prestaties. De wagen was veel soepeler en vlotter dan gedacht ... al kan je het uiteraard niet vergelijken met de zware motoren.

Comment

• Geduld hebben...moet leuk zijn. Volgens garage is de wagen al een tijdje in België aangekomen, maar technische dienst (?) was met vakantie tot 20/8 dus auto zal normaal gezien één van de komende dagen geleverd moeten worden. Lastiger nu om te wachten, wetende dat hij hier ergens wel staat. Afin ja, is vooral mijn vrouw die ongeduldig is, ik niet want nu blijft mijn spaarrekening nog even gezond

Comment

• Iemand een idee of de handleiding van de wagen ergens elektronisch te downloaden is ?

Comment

• 27.8.18 it is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P@ul Bekijk Berichten
                                          Iemand een idee of de handleiding van de wagen ergens elektronisch te downloaden is ?
                                          Als je je chassisnummer hebt kan je dat via de app doen

Comment

Working...
                                          X