Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
    trouwens zonder iemand te willen ontmoedigen , mijn verbruik zit op 9.5
    Ik zit met m'n sDrive 18d (136pk) momenteel aan 6.9 gemiddeld... veel meer dan m'n 320D Efficient Dynamics die 163pk had (en waar ik amper boven de 5 liter zat).

Oorspronkelijk geplaatst door Karre Bekijk Berichten
    Iemand ook problems met piepende remmen, koud heel erg en warm minder maar toch nog een beetje.
    Nee, ik vind de wagen trouwens enorm stil van binnen.

Oorspronkelijk geplaatst door ccois Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met Rear traffic alert in het Driver assistant pack?
    Nee, maar m'n active guard geeft ook geen teken van leven :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darksky Bekijk Berichten
      trouwens zonder iemand te willen ontmoedigen , mijn verbruik zit op 9.5 , correctie dat van ons madam en die heeft een zware voet ( te zwaar vind ik) en dat zullen we ooit wel een bekopen , allé zij toch
      Altijd in eco pro of zo want wij zitten aan 12

Comment

• ik haat eco pro , met die modus rijdt de auto zoals een bok , we rijden voor de helft sport en voor de helft de middenstand , evenwel nooit sport plus , da vind ik er ver over , veel te zenuwachtig dan die motor

Comment

• aan 12? hoe doe je dat

Comment

• Voor mij niets speciaal. Af en toe in sport. Denk dat het vooral door het feit is dat het nu korte afstanden zijn. Stads verkeer. Enz.

Comment

• Auto ondertussen al beetje kunnen testen, enkele vraagjes :
              * het scherm op dashboard (wij hebben de grote versie) vertoont linksboven een soort vervorming, lijkt wel alsof glas niet goed "plakt" tegen lcd scherm. Is dit normaal?
              * metertje van olie-temperatuur (digitale tellers, rechtsonder) blijft altijd halfweg staan. of de auto nu warm staat, of koud, is altijd direct naar 50% en blijft daar ook, sportief rijden of kalm rijden

Verder is alles tot nu toe super

Comment

• glas lapino? dat moet een speciale versie zijn, trek daar es een foto van

Comment

• Welja, glas of plastic whatever. Schermpje dat op midden dashboard staat, daar is linkerbovenhoek zo'n beetje gebogen. Zal het eens proberen fotograferen. Wat met die temp?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
                    Auto ondertussen al beetje kunnen testen, enkele vraagjes :
                    * het scherm op dashboard (wij hebben de grote versie) vertoont linksboven een soort vervorming, lijkt wel alsof glas niet goed "plakt" tegen lcd scherm. Is dit normaal?
                    * metertje van olie-temperatuur (digitale tellers, rechtsonder) blijft altijd halfweg staan. of de auto nu warm staat, of koud, is altijd direct naar 50% en blijft daar ook, sportief rijden of kalm rijden

Verder is alles tot nu toe super
                    Is niet de olie maar koelvloeistof

Comment

• er zit zo weinig vloeistof i die motor , gewild, dat de motor onmiddellijk warm staat

Comment

• Ah ok, dus dan is dat duidelijk. Heb tegen mijn vrouw gezegd dat ze nooit echt hoog in toeren mag gaan tenzij dat halfweg staat, maar is dus blijkbaar geen goeie tip. Zal er dan van maken "als je niet minstens 10min aan het bollen bent" Zalige auto voor de rest, enkel jammer van dat schoonheidsfoutje in scherm.

Comment

• dat foutje maak jij ervan, als je vindt dat er iets aan is moet je naar de garage

Comment

• Ter info....de Road Map EUROPE EVO 2018-2 is beschikbaar voor download (via je Connected Drive op PC).

Is blijkbaar 26.64 GB groot.... alleen heb ik geen USB stick die zo groot is

Dan maar via een kleine SSD drive die ik heb, eerst geformateerd in exFAT maar daar wou de updater niet op schrijven en aangezien FAT32 niet lukte in Windows 10 dan toch maar eens geprobeerd in NTFS wat wonderbaarlijk wel lukte (en ook geen probleem in de auto gaf). Eens je de USB stick in je auto steekt krijg je meteen de melding dat er een kaart update beschikbaar is en of je die wil uitvoeren.

Ik ben dan terug naar het hoofdmenu gegaan... maar daarna kon ik nergens de vooruitgang meer vinden :-( Heb dus gewoon gewacht tot ik een meding kreeg (en dan gaat de tijd traag vooruit).
                            Last edited by P@ul; 30/08/2018, 22:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P@ul Bekijk Berichten
                              Ter info....de Road Map EUROPE EVO 2018-2 is beschikbaar voor download (via je Connected Drive op PC).

Is blijkbaar 26.64 GB groot.... alleen heb ik geen USB stick die zo groot is

Dan maar via een kleine SSD drive die ik heb, eerst geformateerd in exFAT maar daar wou de updater niet op schrijven en aangezien FAT32 niet lukte in Windows 10 dan toch maar eens geprobeerd in NTFS wat wonderbaarlijk wel lukte (en ook geen probleem in de auto gaf). Eens je de USB stick in je auto steekt krijg je meteen de melding dat er een kaart update beschikbaar is en of je die wil uitvoeren.

Ik ben dan terug naar het hoofdmenu gegaan... maar daarna kon ik nergens de vooruitgang meer vinden :-( Heb dus gewoon gewacht tot ik een meding kreeg (en dan gaat de tijd traag vooruit).
                              Is idd nodig die update, de A11 Knokke-Brugge staat er blijkbaar zelfs nog niet op. Kan de auto die update niet zelf downloaden via de ingebouwde 4G-kaart?
                              1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                              1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                              1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                              http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ccois Bekijk Berichten
                                Iemand ervaring met Rear traffic alert in het Driver assistant pack? Worden voertuigen herkend die uit beide richtingen komen? Vanaf welke afstand worden voertuigen herkend? Komt er een hhobaar signaal? Werkt niet bij mijn x3.
                                ja ik krijg regelmatig een alarm als ik achterwaarts de baan oprij en er uit één van de 2 richtingen een auto aankomt, werkt dus goed en met een zéér hoorbaar signaal.
                                1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                  Kan de auto die update niet zelf downloaden via de ingebouwde 4G-kaart?
                                  26 GB over 4G zou wat kostelijk worden voor BMW vrees ik... maar het had leuk geweest dat dit via je WIFI thuis kon.

Trouwens als ik Spotify start zegt hij dat hij geen internet heeft... kan dit niet via je hotspot van je telefoon ?

Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten
                                  ja ik krijg regelmatig een alarm als ik achterwaarts de baan oprij en er uit één van de 2 richtingen een auto aankomt, werkt dus goed en met een zéér hoorbaar signaal.
                                  Dat heb je toch ook gewoon met de parkeer sensoren (al is hun bereik misschien beperkter).

Gisteren trouwens de eerste keer m'n active guard aan het werk gezien op de autostrade... al was er geen voertuig voor mij ??? (louter een vrachtwagen op de rechterrijstrook)

Comment

• bedankt voor de info ivm de Rear Traffic Alert : vanaf welke afstand krijg je een hoorbaar signaal ? bij mijn X3 zit de achterligger al bijna tegen de bumper alvorens een bieptoon te horen is.
                                    zou toch een afstand van minstens 10-15 meter moeten zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ccois Bekijk Berichten
                                      bedankt voor de info ivm de Rear Traffic Alert : vanaf welke afstand krijg je een hoorbaar signaal ? bij mijn X3 zit de achterligger al bijna tegen de bumper alvorens een bieptoon te horen is.
                                      zou toch een afstand van minstens 10-15 meter moeten zijn
                                      Ruim op tijd, zelfs als de auto nog 40-50 m ver is.

Comment

• @P@ul Je kan ook via de connected drive je eigen WiFi hotspot creëren in de wagen door een abonnement te nemen via BMW T-Mobile partner. Niet voor de kaartupdates te downloaden maar wel om muziek te streamen zonder uw gsm te gebruiken.

Comment

• Is altijd het nadeel van de ingebouwde GPS systemen in uw wagen, je loopt altijd achter qua wegen update
                                          Last edited by ; 31/08/2018, 20:39.

Comment

Working...
                                          X