Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x3 (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    Ik zou niet willen weten hoe hard men aan het lobbyen is om winterbanden te kunnen verplichten.
    Een beetje trager rijden en vooral niet zitten dromen in een wagen en op het verkeer en het wegdek letten minstens even effectief volgens mij.
    Ik heb dus nog nooit winterbanden gehad en ze nog nooit gemist
    Dan moet je bij winterweer toch eens testen, het verschil is gigantisch... Snap eerlijk gezegd niet dat je daar wil op besparen...
    1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
    1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
    1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Als het echt vriest en zeker als het sneeuwt zijn winterbanden een gigaverschil. Ik had vroeger een jeep grand cherokee met starre achteras. Daar kon je in de sneeuw niet mee rijden op zomerbanden. Gewoon niet! geen meter. Ben ook eens verrast geweest door een sneeuwbui. Ben gewoon niet thuis geraakt en ik dacht ook met een 4x4 kan dat toch geen probleem zijn.
      Een e46 m3 was ook compleet onrijdbaar in de sneeuw. Heb me ooit moeten laten uit de weg trekken door een dame in een renault twingo!! Daar staat ge dan met uw bmw op zomerbanden. Toen heb ik mijn lesje wel geleerd.

Tegenwoordig met de opwarming is de vraag hoeveel sneeuwdagen we nog hebben. Nu al december en nog 14 graden. Zelfs zomerbanden zouden nu beter zijn.

Voor wie zijn (winter)banden niet op tijd versleten krijgt, ik kan nog wel enkele driftcursussen aanraden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Een mooi voorbeeld.... En ja, hier valt er niet zoveel sneeuw.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Is maar waar als je beide stellen banden op een periode van 4/5 jaar slijt, dus globaal 25000/30000kms per jaar
          Anders ogen de banden nog goed, maar ze zijn eigenlijk niet meer efficiënt wegens uitdroging.
          Een veiligheidsgevoel is gevaarlijker dan het gevaar zelf...
          Ik heb hier in een andere topic al de nuance gemaakt dat all-seasons zoals de crossclimate hier in België eigenlijk interessanter zijn dan pure winterbanden, voor in de winter. Qua optimale veiligheid hier in België (zonder te overdrijven en om de paar dagen/weken uw banden te moeten wisselen), rij je best met een zomerband in de zomer, en wanneer de meeste mensen hun winterband opleggen, leg je je all-season band op. Dan heb je een betere remafstand en controle op al die dagen dat het zowat boven de 4 a 7 graden zit, terwijl je maar een kleine opoffering maakt op die paar dagen dat het echt ijzelt/sneeuwt. Waarbij zeker in het geval van sneeuw, je medeweggebruikers de snelheid er toch volledig uithalen en je hier inderdaad aan kunt aanpassen.

Voor mensen die minder km's doen dan 20000 per jaar, zou ik gewoon all-seasons aanraden zoals de crossclimate.

Dat het veiligheidsgevoel gevaarlijker is, daar ga ik absoluut niet meer akkoord. Heb je dat filmpje bekeken? Je remafstand is makkelijk dubbel zo lang in sommige omstandigheden, en de controle over je voertuig ben je dan ook volledig kwijt. En daarvoor moet je echt niet snel rijden om dat aan de hand te krijgen.

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
          op tijd vertrekken is meestal nog het best als je weet dat er ijzelgevaar is.
          Zelf met winterbanden en abs slaan de meeste mensen al in paniek als ze plots beginnen glijden
          Beter slipcursussen en rijlessen geven vind ik
          spaart ook nog eens miljoenen extra velgen uit
          Extra velgen zijn niet per definitie nodig, men kan er altijd voor kiezen om de band om te laten leggen. Daarnaast is er de optie van all-seasons. Dan heb je nog maar één band.
          Ik spaar liever levens dan velgen.

Maar ik ga er wel volledig mee akkoord dat men beter slipcursussen/betere rijlessen kan verplichten/aanmoedigen/financieel stimuleren. Belachelijke maatregelen bij het nu behalen van een rijbewijs : Je moet nu verplicht 9 maanden wachten tussen theorie en praktijk examen ipv 3 maanden. Alsof dat iets uitmaakt. Je bent er klaar voor, of niet. Als je in 3 maanden intensief oefent, ben je veel meer voorbereid dan als je 9 maanden wacht...

Ik heb laatst ook eens gekeken voor een uitgebreide slipcursus te gaan volgen. 750 euro voor 3 dagen bij Jesco. Zelfs gaan vragen bij mijn autoverzekering of mijn tarief niet omlaag kon als ik dat gaan volgen. Maar dat ging natuurlijk niet. (Doet me er aan denken, pas van verzekering veranderd, nu nog eens gaan vragen mss.)

Comment

• Weet iemand of de spanningsmeting over rdks sensoren loopt, of over de ABS?

Comment

• [QUOTE=GVW;n6397763]Even over het kuiswerk:

- wat ik een ramp vind, is dat ik de auto mooi droog heb na het kuisen en dan begint er aan de voorste deuren een stroompje water naar beneden te lopen. Idem aan de achterklep. Opnieuw droogmaken. paar minuten later, zelfde verhaal. Irritant. Heb blauwe kleur en water tekent zich af op de lak als ik dat niet droogwrijf.
              - Zwarte rubber rond de wielkassen en onder aan de deur (X-line) worden na half jaar iets grijzig en soms zelfs witte schijn.
              - Beige leren zetels, om de veertien dagen chauffeur's zetel afwassen met special product vanwege blauwe vuiligheid (Jeans)

Maand geleden gepolished en gewaxt. Eerste keer dat ik dit ooit deed. Kan ik iedereen aanraden. Wagen blijft properder, water loopt er zo af...[/

Welk produkt gebruikt u voor de lederen zetels? Hier ook beige zetels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rhox Bekijk Berichten
                Weet iemand of de spanningsmeting over rdks sensoren loopt, of over de ABS?
                Uw wagen is uitgerust met het laatste RDC systeem, dus meting via de velg. Druk wordt in de band gemeten en niet via omwenteling van het wiel.
                Last edited by Ollibolli; 06/12/2018, 23:17.

Comment

• [QUOTE=Tarcis;n6398091]
                  Oorspronkelijk geplaatst door GVW Bekijk Berichten
                  Even over het kuiswerk:

- wat ik een ramp vind, is dat ik de auto mooi droog heb na het kuisen en dan begint er aan de voorste deuren een stroompje water naar beneden te lopen. Idem aan de achterklep. Opnieuw droogmaken. paar minuten later, zelfde verhaal. Irritant. Heb blauwe kleur en water tekent zich af op de lak als ik dat niet droogwrijf.
                  - Zwarte rubber rond de wielkassen en onder aan de deur (X-line) worden na half jaar iets grijzig en soms zelfs witte schijn.
                  - Beige leren zetels, om de veertien dagen chauffeur's zetel afwassen met special product vanwege blauwe vuiligheid (Jeans)

Maand geleden gepolished en gewaxt. Eerste keer dat ik dit ooit deed. Kan ik iedereen aanraden. Wagen blijft properder, water loopt er zo af...[/

Welk produkt gebruikt u voor de lederen zetels? Hier ook beige zetels.
                  , Product dat ik reeds een tijd heb van de meubelwinkel. Zadelzeep, blijken paardenliefhebbers ook te gebruiken om hun zadel te reinigen. Werkt goed. Maar ik denk dat er uiteraard specifieke producten in de autoshop voor bestaan natuurlijk.

Comment

• "auto stand" van de ruitenwisser. Zelfs op de laagste stand van de draaischakelaar vind ik dat de ruitenwissers te snel gaan. Kan men dit regelen in de garage? Via software of instelling?

Comment

• Ik vind beige zetels de max. Maar heb in de Tiguan wijselijk besloten dat niet meer te doen. In de DS5 had ik dat wel en na een maand ook blauw van de jeans en zeer moeilijk af te krijgen. Ik heb ook geen zin om elke maand zitten te reinigen. Dus gewoon terug zwart genomen. Maar andere kleuren zijn altijd wel veel mooier.

Comment

• Hebben jullie daar ook last van. Dat je sleutel in je broekzak zit en je bukt dat de achterklep weer open staat? Is mij al een paar keer overkomen. Ik ga die functie maar uitschakelen....ondanks dat het soms handig is om de achterklep op afstand te openen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EDwinvo Bekijk Berichten
                          Hebben jullie daar ook last van. Dat je sleutel in je broekzak zit en je bukt dat de achterklep weer open staat? Is mij al een paar keer overkomen. Ik ga die functie maar uitschakelen....ondanks dat het soms handig is om de achterklep op afstand te openen is.
                          Ook al gebeurd ja, best vervelend!

Ander vraagje: zijn rechthoekige uitlaten sowieso een M40i?

1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                          1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                          1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EDwinvo Bekijk Berichten
                            Hebben jullie daar ook last van. Dat je sleutel in je broekzak zit en je bukt dat de achterklep weer open staat? Is mij al een paar keer overkomen. Ik ga die functie maar uitschakelen....ondanks dat het soms handig is om de achterklep op afstand te openen is.
                            Gaat die dan zo snel open? Ik heb daar ook altijd schrik van dat de deuren of koffer open gaan. Koffer is natuurlijk wel vervelend omdat dan ook de klep effectief open staat. Ik heb nu wel gene X3, maar bij de Tiguan moet ge effectief die knop een 3-tal seconden inhouden, anders gebeurt er niets.

Comment

• Bij mijn 3 touring moet ik ook een 3-tal seconden drukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten

Is een m40i stond hier net aan bmw sneyers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk Berichten

Is een m40i stond hier net aan bmw sneyers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                    Bij mijn 3 touring moet ik ook een 3-tal seconden drukken.
                                    Die voorgaande mensen hier bukken wss langer als 3 seconden

Comment

• Ik zat onlangs TV te kijken in de zetel en blijkbaar moet ik er ook onbewust op gedrukt hebben want plots bleek m'n koffer open te staan

Niet echt leuk dus want op zo'n moment besef je het echt niet, moest ik niet naar buiten gekeken hebben stond hij open tot de volgende ochtend.
                                      Last edited by P@ul; 24/12/2018, 14:01.

Comment

• Weet er iemand of er op een 30i in combinatie met een Msport pakket een msport uitlaat zit?

Comment

• Hey iedereen,ben nieuw hier.Onlangs een X3 besteld met levering half februari.Kan gerust wel wat tips gebruiken
                                          Last edited by ; 25/12/2018, 04:41.

Comment

Working...
                                          X