Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Arona (2017)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Arona (2017)

SEAT ARONA AAN DE WERELD VOORGESTELD

SPAANS CROSS-OVEROFFENSIEF

Seat vult zijn modellenfamilie aan met een tweede cross-over. We heten welkom: de Arona, een compacte hoogpotige, die in een spoedig overvol 'opgehoogd' B-segment gaat opereren.

De laatste maanden voegt de ene na de andere fabrikant een compacte cross-over aan zijne line-up toe en vandaag is Seat aan zet. De Spanjaarden presenteren de Arona als kleine broer van de Ateca.

Zoals verwacht maakt de Arona net als broer Ibiza gebruik van het MQB A0-platform. De nieuwe compacte cross-over meet 4,14 meter in de lengte en daarmee is hij zo'n 8 centimeter langer dan de eerder dit jaar gepresenteerde Ibiza. Behalve langer is de Arona ook hoger dan de Ibiza: net geen 10 centimeter. Dit levert vooral extra hoofdruimte op aan voor- en achterzijde. De bagageruimte meet 400 liter en is daarmee 45 liter groter dan die van zijn iets kleinere familielid. Wat laadruimte betreft moet de Arona de nieuwkomers van Groupe PSA (Citroën C3 Aircross en Opel Crossland X, 410 tot 520 liter) voor laten gaan terwijl Koreaanse nieuwkomers Hyundai Kona (361 liter) en Kia Stonic (352 liter) worden ingehaald.

Motoren
    Op benzinevlak trapt de Arona af met de 95 pk sterke 1.0 TSI die gekoppeld is aan een handgeschakelde vijfbak. Hoger op de ladder staat een 115 pk sterke variant van diezelfde 1.0 TSI. In dat geval wordt er geschakeld met een handgeschakelde zesbak of een 7-DSG-transmissie. De benzinetopper is de 150 pk sterke 1.5 TSI, deze is alleen met zesbak en als FR te krijgen. Dieselen kan met een 95 pk sterke 1.6 TDI die z'n vermogen naar een handgeschakelde vijfbak of een 7-DSG-bak stuurt. Diezelfde 1.6 TDI is er ook met 115 pk en ook dat blok valt te koppelen aan een 7-DSG-transmissie. Schakelen met de hand gaat in dat geval met een zesbak. Medio volgend jaar komt ook een 90 pk sterke 1.0 TGI beschikbaar, een blok dat aardgas lust. Wie het optionele 'dual-ride'-onderstel bestelt, kan kiezen uit de rijmodi Normal, Sport, Eco en Individual.

Kleurig
    Geen cross-over zonder de nodige kleurtjes. Het dak is in grijs, zwart of oranje te krijgen en ook in het interieur valt er het nodige in te kleuren. In totaal zorgen de keuzemogelijkheden voor 68 combinaties. Net als veel andere nieuwkomers in autoland heeft ook Seat speciale aandacht besteed aan de C-stijl. Bij de Arona vinden we hier een in metaal gegrafeerde X om het cross-over-gehalte van de auto te benadrukken.

Op de bestellijst zet Seat zaken als led-sfeerverlichting en een BeatsAudio-systeem met zes luidsprekers en een subwoofer. De hoeveelheid snufjes hangt uiteraard af van het uitrustingsniveau. Geheel volgens Seat-traditie komt ook de Arona beschikbaar als Reference, Style, FR en Xcellence. Deze laatste twee versies krijgen het 8-inch scherm op het uit de Ibiza overgenomen dashboard gemonteerd, een systeem dat om weet te gaan met Apple CarPlay, Android Auto en MirrorLink.

De Arona is niet de enige cross-over die Seat in het vat heeft zitten. In 2018 komt het merk met een SUV die boven de Ateca wordt gepositioneerd.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Mooi! Al begint de achterkant op al die modellen wel wat saai te worden.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Waar blijven ze ze vandaan halen, al die nieuwe modellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Waar blijven ze ze vandaan halen, al die nieuwe modellen.
            Erster! Mit dem Seat Arona startet die Crossover-Offensive des VW-Konzerns. Premiere des Seat Arona ist auf der IAA 2017 (14. bis 24. September 2017).

Nach dem Seat Arona folgen 2018 das Polo SUV T-Cross (Bild) und der Skoda Polar. 2019 könnte noch der Audi Q1 hinzukommen.

Bild: Larson

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Erster! Mit dem Seat Arona startet die Crossover-Offensive des VW-Konzerns. Premiere des Seat Arona ist auf der IAA 2017 (14. bis 24. September 2017).

Nach dem Seat Arona folgen 2018 das Polo SUV T-Cross (Bild) und der Skoda Polar. 2019 könnte noch der Audi Q1 hinzukommen.

En dan heb je ook nog de Skoda Kodiaq, Skoda Karoq, Seat Ateca, ...

doe mij maar de oer VW's, zoals de Polo, Golf, Passat, meer moet dat niet zijn

Comment

Ik had Arosa gelezen en dacht van: wtf dat ding is groot geworden
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    Ik had Arosa gelezen en dacht van: wtf dat ding is groot geworden
                    Ze hadden hem op z'n minst een originelere naam kunnen geven.
                    Nu is het: men neme wat standaard onderdelen van het schap, hange er een Seat logo op, kieze een naam van een Spaanse stad (bij voorkeur beginnend en eindigend met de letter a), en hoera, weer wat nieuwe auto emocion is geboren.

Comment

Trekt op niets.
                      There, I said it.

Comment

Mijn madam ziet dat wel zitten.
                        Als "shopping" car lijkt me dit niet slecht. Ze heeft nu een Clio (lelijk, verschrikkelijk slecht afgewerkt), en als die buiten gaat komt er zo'n stads SUVke.
                        Vandaag heb je niks anders dan Renault Captur, Opel Mokka (de naam alleen al),Peugeot 2008, Ford EcodingesSpijtig, maar ik ben allergisch aan franse auto's, Ford en Opel. Been there, had it, never again.
                        Als je dan iets robuuster en beter afgewerkt wil, dan was er tot vandaag enkel een Q2, maar die vind ik gewoon te duur.

De Polo zal wel hetzelfde zijn met een andere badge en 2000€ duurder. Misschien houdt die zijn waarde iets beter, maar daar kijk ik niet naar vermits die toch ca 8 jaar zal blijven.
                        Nu nog efkes wachten tot ze in directiewagen komen. Een DSGke graag!!

Comment

Comment

Is zoals de ateca de knapste in zen segment ...
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Comment

Comment

Comment

Hoorde onlangs een verkoper van een VAG garage zeggen, dat Seat voor geen meter verkoopt. Ze kunnen hun plaats niet (meer) opeisen tussen VW en Skoda blijkbaar. België is ook één van de weinige landen waar alle drie de merken met het volledige gamma worden aangeboden.
                                    Deze lijkt mij nu wel geslaagd te zijn maar het prijsverschil met een VW zal toch aanzienlijk moeten zijn om hem interessant te maken.

Comment

Seat boert al lang slecht . Skoda heeft al lang de octavia als troef in handen, maar seat heeft eig niks dat de mensen echt aantrekt.

Comment

Comment

Working...
                                        X