Krieksel was me voor.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A8 (2017)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenHoor bij veel testen de kritiek dat het nieuwe bedieningspaneel er voor zorgt dat ge vaak de ogen van de weg houdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWagen is wel zeer mooi afgewerkt binnenin. Denk Mercedes het mooiste, gevolgd door Audi en dan pas BMW.
Ben benieuwd: waar zet je de rest van de concurrenten in je lijstje qua afwerkingsgraad?
Maserati Quattroporte
Porsche Panamera
Lexus LS
Jaguar XJ
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenHoor bij veel testen de kritiek dat het nieuwe bedieningspaneel er voor zorgt dat ge vaak de ogen van de weg houdt.
Comment
-
Dat is natuurlijk korte/middel lange termijn, aan de andere kant worden auto's steeds autonomer. Mijn auto "scant" al continue rond, een grijp (actief) in als ik bvb niet tijdig zou remmen voor voorligger. Ik hoop (denk??) dat ik binnen 10 jaar met een auto rij die min of meer autonoom van A'pen naar Brussel kan rijden (al zeker de stukken grote baan/autosnelweg, stad is mss nog iets anders omdat daarvoor alle auto's intelligent moeten zijn).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenEen gsm in de hand mag niet, mat minutenlang bezig zijn met zijn MMI-scherm, dat mag... Begrijpt wie kan !
Mijn persoonlijke ervaringen met verschillende systemen: als de menustructuur logisch is opgebouwd, dan is eender welke bediening eerder een kwestie van gewoonte dan van afleiding.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Een touchpad, draaiknop of wat dan ook als 'afstandsbediening': dat leidt toch even veel af als een touchscreen, niet? Wat zijn jouw ervaringen dan met een beter systeem?
Mijn persoonlijke ervaringen met verschillende systemen: als de menustructuur logisch is opgebouwd, dan is eender welke bediening eerder een kwestie van gewoonte dan van afleiding.
Comment
-
Dus je draait blindelings aan je draaiknop en je kijkt niet/nooit naar je scherm voor het resultaat te controleren van je handeling?
Dat is, gelijk je op het strand zou zitten, zonnebril met spiegelreflexglazen op je reukorgaan en behoorlijk wat mooi gerief voor je neus krijgen en beweren dat je niet gekeken hebt.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenHeeft te maken met niveaus, omdat te kunnen moet je in Niveau 4 zitten, de A8 en de 2 Tesla's zijn de enige voertuigen die Niveau 4 hebben. En dus gemachtigd zijn om autonoom te gaan.
Maar wacht eens even, volgens AutoInternationaal.nl komt dat pas in 2018: https://www.autointernationaal.nl/20...iteit-audi-a8/
Een beetje groot doen dat zij de eerste productie level 3 auto zijn, maar in de US bvb pas te krijgen in de herfst 2018: https://www.slashgear.com/2019-audi-...rive-09503163/
Pas stoefen als het er ook echt is.
Over het design:
Een Audi is nooit echt mooi, maar deze heeft (net als vele grote limousines) wel een zekere présence op de weg.
Maar:
- grille is zo groot dat het er over is, enkel Lexus is nog triestiger
- schermen zo laag is gewoon gevaarlijk en zeker voor om klimaatregeling te doen (draaiknoppen ftw!)
- weinig vooruitstrevend: op een nieuw top model verwacht je nieuwe technieken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenDus je draait blindelings aan je draaiknop en je kijkt niet/nooit naar je scherm voor het resultaat te controleren van je handeling?
Dat is, gelijk je op het strand zou zitten, zonnebril met spiegelreflexglazen op je reukorgaan en behoorlijk wat mooi gerief voor je neus krijgen en beweren dat je niet gekeken hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
Dat staat er niet. Ik schreef dat bij een draaiknop er afleiding van de blik naar het scherm met de menu's is, maar geen bijkomende afleiding om de hand/vinger naar de juiste plaats op de touchscreen te leiden.
Bij een draaiwiel is je hand stabiel en kan je makkelijker door de menu's gaan, en als je het systeem kent, ken je het aantal draaibewegingen bijna vanbuiten. Dat alles resulteert in veel minder en veel korter afwenden van de blik van de rijweg.
Comment
Comment