Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A8 (2017)

    DIT IS DE NIEUWE AUDI A8!

    HET EINDE VAN DE DRAAIKNOP

    Na een lange aanloop met behulp van onder meer Spider-Man trekt Audi vandaag in Barcelona het doek van de nieuwe Audi A8. Dit is ‘m!

    De vierde generatie van Audi's vlaggenschip is wat uiterlijk betreft natuurlijk direct herkenbaar als Audi-anno-nu. Dat betekent dat de ontwerpers een heleboel scherpe vouwen en hoeken hebben gebruikt, waarbij de schouderlijn als eerste in het oog springt. Toch zegt Audi met de A8 een nieuw designtijdperk te betreden. De auto borduurt duidelijk voort op de A9 Prologue Concept uit 2014. Audi's Single Frame Grille, een element dat ooit debuteerde op de tweede generatie van de A8, eindigt ter hoogte van de koplampen in twee scherpe 'punten'. Aan de achterkant springt de ogenschijnlijk uit één stuk bestaande lichtpartij in het oog, ook al zo'n Prologue-element. De doorlopende lichtbalk is in het verleden regelmatig teruggekeerd bij verschillende merken, maar voor Audi is het een nieuw element. De brede 'balk' oogt niet alleen overdag als één geheel, maar brandt ook 's nachts over de gehele breedte van de auto. Van opzij vallen de gigantische wielkasten op, die er samen met de lage neus voor zorgen dat vooral de breedte en de lengte van de auto geaccentueerd worden. De A8 is ook daadwerkelijk een stukje langer dan voorheen. Bij zowel de lange als de korte variant is het verschil 37 mm, waardoor de reguliere A8 nu om precies te zijn 5.172 mm lang is en de L 5.302 mm. Tegelijkertijd is de hoogte bij de korte variant met 13, en bij de lange versie met 17 mm toegenomen, terwijl de breedte opvallend genoeg 4 mm minder bedraagt. De wielbasis is in alle gevallen 6 mm groter.

    Luiken
    Ook het interieur laat zich met de term 'strak' goed omschrijven. Audi geeft het digitale Virtual Cockpit-instrumentarium een grotere rol en verwerkt het centrale scherm op een minder prominente wijze in het dashboard. De ventilatieroosters gaan, net als ooit bij de Volkswagen Phaeton het geval was, schuil achter houten 'luiken' die indien gewenst geruisloos wegglijden. Tegelijkertijd zijn er veel meer bedieningsfuncties gedigitaliseerd, want ook de klimaatcontrole-bediening bestaat nu vooral uit 'scherm'. Een kleine revolutie is er in de vorm van de afwezigheid van de ronde MMI-knop. Audi vindt het kennelijk tijd om de ooit door BMWgeïntroduceerde bedieningsvorm vaarwel te zeggen en stapt helemaal over op touchscreens en de eerdergenoemde Virtual Cockpit. Zelfs de lichtknopjes links van het stuur werken op basis van aanraking.

    AI
    Onder meer dankzij het MLBevo-platform dat als basis dient, is de nieuwe A8 200 kg lichter dan z'n ook al uit aluminium opgetrokken voorganger. Dat is bewonderenswaardig, want om mee te komen in dit segment is Audi verplicht om z'n topmodel vol te stoppen met allerlei innovatieve technologie. Eén van de belangrijkste voorbeelden daarvan AI Traffic Jam Assist, waardoor de A8 tot 60 km/h in staat is om op level 3 autonoom te rijden. Dat betekent dat de handen bij drukke omstandigheden van het stuur kunnen en het mogelijk is om je op andere zaken te richten. Om het comfort naar een nog hoger plan te tillen, scant het actieve veersysteem het wegdek voor de auto 18 keer per seconde. Het onderstel kan dan optimaal anticiperen op wat komen gaat.

    Plugin
    Zoals dat hoort in dit segment, is het motorenspectrum van de Audi A8 weer bijzonder breed. Helemaal bovenaan de ladder staat nog altijd een twaalfcilinder. In dit geval gaat het om de 6.0 W12 die we kennen van de Bentley Bentayga, een blok dat met 609 pk en 900 Nm zeer indrukwekkende cijfers weet te genereren. Wie graag wat minder brandstof verstookt, kan vanaf nu echter ook een plug-in hybrideA8 e-tron bestellen. In die auto krijgt een 3,0-liter grote verbrandingsmotor ondersteuning van een elektromotor wat voor een totaalvermogen zo'n 4.0 pk zorgt. De e-tron kan in theorie zo'n 50 km ver komen zonder z'n verbrandingsmotor te gebruiken. Zonder elektrische ondersteuning fungeert de drieliter V6 als basis-benzinemotor. In dat geval heb je alsnog 340 pk tot je beschikking. Dieselen kan met de 3.0 TDI met 286 pk of een 4.0 TDI met 435 pk. Ook op benzinegebied is er natuurlijk een V8, de 4.0 TFSI met 460 pk. Voor alle verbrandingsmotoren geldt dat ze in staat zijn om langzaam vooruit te rollen met de motor uit. Dankzij een elektromotor die de startmotor vervangt en het herwinnen van energie mag de A8 zich een 'Mild Hybrid' noemen.

    De nieuwe A8 verschijnt in het najaar in de Duitse showrooms. Nederland volgt ongetwijfeld kort daarna. Bij onze oosterburen staat de auto straks voor minimaal € 90.600 op de prijslijst.

    *Update*: In Nederland is de A8 vanaf september te bestellen. Vanaf december staat de auto hier in de showrooms.

    Bron: Autoweek
















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3












      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        S-Klasse en 7 vind ik op het eerste zicht stukken knapper, zowel qua interieur als exterieur. Scherm lijkt me ook vrij laag te staan en als het enkel via touchscreen is te bedienen lijkt dat me niet bepaald een vooruitgang.

        Comment


        • #5




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten
            S-Klasse en 7 vind ik op het eerste zicht stukken knapper, zowel qua interieur als exterieur. Scherm lijkt me ook vrij laag te staan en als het enkel via touchscreen is te bedienen lijkt dat me niet bepaald een vooruitgang.
            Eens, ik vind de S-klasse het absolute summum (ook al is de FL een beetje minder knap).
            Persoonlijk vind ik van de voorkant te massief bij deze wagen, wat vloekt met de vloeiende achterkant.
            Als je dan weet dat Audi de lancering met één jaar heeft uitgesteld door de BMW 7, had ik er wel wat meer van verwacht.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream
              Eens, ik vind de S-klasse het absolute summum (ook al is de FL een beetje minder knap).
              Persoonlijk vind ik van de voorkant te massief bij deze wagen, wat vloekt met de vloeiende achterkant.
              Als je dan weet dat Audi de lancering met één jaar heeft uitgesteld door de BMW 7, had ik er wel wat meer van verwacht.

              Qua technologie zitten ze alleszins voor op de twee... Maar qua looks ben ik er toch ook niet voor te vinden .
              De rode is cava maar echt een waauw gevoel heb ik niet.

              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten


                  Qua technologie zitten ze alleszins voor op de twee... Maar qua looks ben ik er toch ook niet voor te vinden .
                  De rode is cava maar echt een waauw gevoel heb ik niet.

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                  Wat dan, autonoom rijden? It's just an update away zei BMW CEO nog vorige maand in een interview.

                  Maar wat ik me afvroeg, toen Mercedes begon met het het 'autonoom' rijden, moest men de handen steeds aan het stuur houden omdat dit moet volgens de wet. Is dit dan nu al anders?
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream
                    Wat dan, autonoom rijden? It's just an update away zei BMW CEO nog vorige maand in een interview.

                    Maar wat ik me afvroeg, toen Mercedes begon met het het 'autonoom' rijden, moest men de handen steeds aan het stuur houden omdat dit moet volgens de wet. Is dit dan nu al anders?
                    Heeft te maken met niveaus, omdat te kunnen moet je in Niveau 4 zitten, de A8 en de 2 Tesla's zijn de enige voertuigen die Niveau 4 hebben. En dus gemachtigd zijn om autonoom te gaan.

                    Maar de details ontbreken me waarom de S lager zit

                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Slaapverwekkende auto, in elk opzicht.
                      Elke keer roepen ze dat er een nieuwe design taal komt, en elke keer is het weer een dodelijk saai aftreksel van de voorganger.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #12
                        Exterieur vind ik op het eerste zicht niet zo mooi.
                        Dat interieur lijkt andere koek. Ziet er prachtig uit.

                        Comment


                        • #13
                          Ik voel hem niet, had nochtans hoge verwachtingen. Binnen de schermen niet echt chique en buiten met die sierstrips hmm.. voor mij een S

                          Comment


                          • #14
                            Mja, hij is wel erg voorspelbaar en dus wel wat teleurstellend. Wat niet wil zeggen dat ik hem niet mooi vind.

                            Ik begreep uit bovenstaand filmpje dat de hybride enkel in lange versie te krijgen is?! Dat gaat tegenvallen qua verkoopcijfers lijk mij dan.
                            Enkel een level 3 tot 60 km/u vind ik misschien nog de grootste tegenvaller.
                            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                            Comment


                            • #15
                              Alleen dit is interessant.


                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • #16
                                Het ziet er... hoe zal ik het zeggen... klinisch perfect uit. Maar dan ook compleet zielloos.
                                De buitenzijde toont de verwachte minieme evolutie.
                                De binnenkant is in deze kleurenstelling ijskoud, vind ik. Af te wachten hoe het er uit ziet met andere afwerkingskleuren en inlegstukken. De rechte meetlat is blijkbaar wel het enige instrument dat de designers gebruikt hebben...
                                Voor mij is het onbegrijpelijk dat het centrale scherm zo laag ingepland staat.
                                Weet er iemand wat die ingebouwde blauwe zwaailichten zijn in de koplampen?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                  Slaapverwekkende auto, in elk opzicht.
                                  Elke keer roepen ze dat er een nieuwe design taal komt, en elke keer is het weer een dodelijk saai aftreksel van de voorganger.
                                  Ik heb vanbinnen toch nog zo geen enkele Audi gezien. Ze lijken me dan toch een nieuwe weg te zijn opgeslagen. Front vooraan is wel A4-style maar de achterkant lijkt toch op geen enkele andere Audi. Het lijkt zelfs of ze een Saab-designer onder de arm hebben genomen.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                    Alleen dit is interessant.

                                    Pfffff, niet meer van deze tijd. Nog juist goed de oliestaten in het Midden-Oosten, en dan nog.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                      Het ziet er... hoe zal ik het zeggen... klinisch perfect uit. Maar dan ook compleet zielloos.
                                      De buitenzijde toont de verwachte minieme evolutie.
                                      De binnenkant is in deze kleurenstelling ijskoud, vind ik. Af te wachten hoe het er uit ziet met andere afwerkingskleuren en inlegstukken. De rechte meetlat is blijkbaar wel het enige instrument dat de designers gebruikt hebben...
                                      Voor mij is het onbegrijpelijk dat het centrale scherm zo laag ingepland staat.
                                      Weet er iemand wat die ingebouwde blauwe zwaailichten zijn in de koplampen?
                                      Ik begrijp dat ook niet dat ze daar zo'n klinisch voorbeeldmodel hebben voor genomen.

                                      Centrale scherm(en), ook geen favoriet van laaggeplaatste schermen maar wat gebruik je daar nog van? Tussen je stuur doorkijken is gemakkelijker op je virtual cockpit, of de Hub gebruiken. Bedienen doe je toch met je stem of aan het stuur. Mooi en praktisch is het niet maar mij stoort het toch niet.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        jef ik vermoed dat het de lasers zijn.

                                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X