Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoor bij veel testen de kritiek dat het nieuwe bedieningspaneel er voor zorgt dat ge vaak de ogen van de weg houdt.
... en heel het dashboard constant vol vieze vuile vettige vingerafdrukken. Ik hoop dat ze er gratis een met Audi logo handgeborduurd doekske bijgeven om constant te kuisen
Dat is natuurlijk korte/middel lange termijn, aan de andere kant worden auto's steeds autonomer. Mijn auto "scant" al continue rond, een grijp (actief) in als ik bvb niet tijdig zou remmen voor voorligger. Ik hoop (denk??) dat ik binnen 10 jaar met een auto rij die min of meer autonoom van A'pen naar Brussel kan rijden (al zeker de stukken grote baan/autosnelweg, stad is mss nog iets anders omdat daarvoor alle auto's intelligent moeten zijn).
Een gsm in de hand mag niet, mat minutenlang bezig zijn met zijn MMI-scherm, dat mag... Begrijpt wie kan !
Een touchpad, draaiknop of wat dan ook als 'afstandsbediening': dat leidt toch even veel af als een touchscreen, niet? Wat zijn jouw ervaringen dan met een beter systeem?
Mijn persoonlijke ervaringen met verschillende systemen: als de menustructuur logisch is opgebouwd, dan is eender welke bediening eerder een kwestie van gewoonte dan van afleiding.
Een touchpad, draaiknop of wat dan ook als 'afstandsbediening': dat leidt toch even veel af als een touchscreen, niet? Wat zijn jouw ervaringen dan met een beter systeem?
Mijn persoonlijke ervaringen met verschillende systemen: als de menustructuur logisch is opgebouwd, dan is eender welke bediening eerder een kwestie van gewoonte dan van afleiding.
Dat denk ik niet; een draaiknop - al dan niet met een touchpad - staat vast en doorgaans ook op een plaats waar het bediend kan worden terwijl de hand/pols ergens op kan steunen. Er is afleiding van de blik, die naar het scherm kijkt waar de menu's zich bevinden, maar er is geen concentratie en bijkomende oog/hand-coördinatie vereist om de vinger/hand naar een plek op de touchscreen te leiden en die daar ook te houden, dat alles terwijl het voertuig voortdurend kleinere en grotere bewegingen aan het lichaam doorgeeft.
Dus je draait blindelings aan je draaiknop en je kijkt niet/nooit naar je scherm voor het resultaat te controleren van je handeling?
Dat is, gelijk je op het strand zou zitten, zonnebril met spiegelreflexglazen op je reukorgaan en behoorlijk wat mooi gerief voor je neus krijgen en beweren dat je niet gekeken hebt.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Heeft te maken met niveaus, omdat te kunnen moet je in Niveau 4 zitten, de A8 en de 2 Tesla's zijn de enige voertuigen die Niveau 4 hebben. En dus gemachtigd zijn om autonoom te gaan.
In de tekst in het begin van het artikel staat dat de A8 level 3 autonoom is.
Over het design:
Een Audi is nooit echt mooi, maar deze heeft (net als vele grote limousines) wel een zekere présence op de weg.
Maar:
- grille is zo groot dat het er over is, enkel Lexus is nog triestiger
- schermen zo laag is gewoon gevaarlijk en zeker voor om klimaatregeling te doen (draaiknoppen ftw!)
- weinig vooruitstrevend: op een nieuw top model verwacht je nieuwe technieken
Dus je draait blindelings aan je draaiknop en je kijkt niet/nooit naar je scherm voor het resultaat te controleren van je handeling?
Dat is, gelijk je op het strand zou zitten, zonnebril met spiegelreflexglazen op je reukorgaan en behoorlijk wat mooi gerief voor je neus krijgen en beweren dat je niet gekeken hebt.
Dat staat er niet. Ik schreef dat bij een draaiknop er afleiding van de blik naar het scherm met de menu's is, maar geen bijkomende afleiding om de hand/vinger naar de juiste plaats op de touchscreen te leiden.
Dat staat er niet. Ik schreef dat bij een draaiknop er afleiding van de blik naar het scherm met de menu's is, maar geen bijkomende afleiding om de hand/vinger naar de juiste plaats op de touchscreen te leiden.
Juist, en komt erbij dat bij een touch screen je dan nog eens heel precies de iconen moet raken en dat is niet evident als je rijdt, zeker als de iconen klein zijn. Plus bij een traagwerkend systeem duurt dit proces nog langer.
Bij een draaiwiel is je hand stabiel en kan je makkelijker door de menu's gaan, en als je het systeem kent, ken je het aantal draaibewegingen bijna vanbuiten. Dat alles resulteert in veel minder en veel korter afwenden van de blik van de rijweg.
Comment