Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
    Wat een Kermis attractie dat dashboard.

    op de virtual cokpit zoals getoond dekt de meest interessante info (de snelheid) nog geen 5% van de oppervlakte, de rest is eigenlijk bijkomstig...
    ik snap ook niet waarom de schoenen van de bestuurder dienen verlicht te worden ...
    Last edited by guyugy; 29/10/2017, 18:01.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

      Een touchscreen is een absurditeit in een wagen in beweging, de courante bedieningen zouden altijd blindelings moeten kunnen gebeuren

      Comment


      • #83
        Toegepast op de GPS betekent het aangegeven principe in het artikel dat enkel de naderende wegconfiguratie getoond zou moeten worden, dat is dé relevante info. Het hele landschap is onnodige vulling, de bestuurder kijkt beter naar wat op de baan gebeurt.

        Comment


        • #84
          Vorige week mee gereden.. Wat een prachtkar!! Het infotainment gedeelte is serieus wennen.. Na 2 dagen ermee te werken toch volledig mee weg..

          Een aanpassing is het altijd maar ik ben blij dat ze eindelijk van de knoppen zijn afgestapt en naar touch zijn gegaan!!

          Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten

            Dat staat er niet. Ik schreef dat bij een draaiknop er afleiding van de blik naar het scherm met de menu's is, maar geen bijkomende afleiding om de hand/vinger naar de juiste plaats op de touchscreen te leiden.
            neen dat stond er inderdaad niet, wat jij schrijft is correct maar andere beweren dat ze bij knopbediening niet naar hun scherm kijken. Dat er geen interactie is met je vinger is helemaal juist natuurlijk maar dat hoeft met een touchscreen ook niet (altijd), want:
            1) er wordt duidelijk bij een opstart gemeld dat je dat moet bedienen in alle veiligheid, dus niet wanneer je aan het rijden bent
            2) ik veronderstel dat een A8 verplicht zal genomen moeten worden met het virtual cockpit, wat dus voor 90% gelinkt is aan handelingen via je stuur of je met voice-control kan bedienen.
            en net dit laatste wordt misschien door 30% van de chauffeurs gebruikt, omdat ze het niet kennen of niet goed werkt.
            Tegenwoordig bestaan er tientallen mogelijkheden in je wagen om je in alle rust te kunnen voortbewegen maar worden ze niet gebruikt. Stuurbediening, spraakbediening, CC! zijn maar enkele die ze nooit gebruiken maar wel hardnekkig op het touchscreen blijven tokkelen, of nog erger, niet handsfree bellen.
            Het is maar wat je jezelf oplegt tijdens het autorijden.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #86
              'NIEUWE A8 IS DE LAATSTE MET W12'

              EINDE VAN 6.0 IN ZICHT

              De recent geïntroduceerde, vierde generatie van de Audi A8 zal naar verluidt de laatste zijn die met een twaalfcilinder leverbaar is.

              "We zullen de W12 niet eeuwig voeren. Er zijn klanten die echt een twaalfcilinder willen en die zijn blij dat de motor in dit model nog geleverd wordt, maar dit is wel de laatste keer dat we het blok gebruiken". Volgens Car and Driver is dat wat Audi's R&D-baas; Peter Mertens tijdens de autosalon van Genève gezegd heeft over de topversie van de A8. Dat kun je opvatten als slecht nieuws voor de liefhebbers van traditionele toplimousines, maar anderzijds is het in deze tijden van downsizing een voor de hand liggende keuze. Menig geblazen acht- of zelfs zescilinder weet een twaalfpitter qua prestaties en souplesse naar de kroon te steken, waarmee het idee van een twaalfpitter de belangrijkste aanschafreden wordt. Bovendien kunnen liefhebbers voorlopig rustig ademhalen: de nieuwe A8 W12 heeft nog niet eens een prijskaartje en zal na z'n marktintroductie nog jaren op de prijslijst staan.

              De A8 W12 verscheen voor het eerst 2001, nog nipt in de eerste generatie van de A8. Die oer-W12 is bijzonder zeldzaam, want er werden niet meer dan 750 exemplaren van gebouwd. Bij de tweede generatie van de A8 was de W12-variant de versie die Audi's bekende Single Frame Grille introduceerde. Minder krachtige versies en de rest van het gamma kregen dat familiegezicht in een later stadium.


              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #87
                De Audi A8 e-tron.

                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • #88
                   
                  There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • #89
                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • #90
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #91
                        dus na mercedes is ook audi aan de laatste run bezig als het op 12 cilinders aankomt :/
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #92
                          OPTISCH ÉN TECHNISCH AANGEPAKT

                          ABT DOET AUDI A8

                          De Volkswagen Groep-adepten van Abt hebben zich gestort op de A8. Audi's grootste sedan wordt op zowel optisch als technisch vlak onder handen genomen.

                          Het is het welbekende riedeltje: Audi presenteert een nieuw model en tuner Abt gaat er volgens mee aan de haal om er wat spoilers en een aangepast motormanagementsysteem op te schroeven. Ook de A8 ontkomt niet aan die traditie.

                          De A8 wordt vanbuiten aangekleed met een voorspoiler, een aangepaste achterbumper waar een diffuser in is verwerkt en met een uit koolstofvezel opgetrokken achterspoiler. Abt levert verder wielen in de maat 20- tot 22-inch. De van nature 286 pk sterke versie van de 3.0 TDI, een zescilinder, gaat er dankzij de Abt Engine Control-unit 44 pk op vooruit en is nu 330 pk en 650 Nm sterk.





                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #93
                            TOCH WEER BENZINE

                            AUDI S8 ONTHULD

                            Het was even spannend: wordt de nieuwe Audi S8 een diesel of toch weer benzine? De puristen kunnen gerust ademhalen. De Audi S8 krijgt een vierliter V8 TFSI met biturbo.

                            Een 4.0 TFSI V8 biturbo met mild hybrid-technologie die 571 pk (420 kW) en 800 Nm levert: zie hier het hart van de nieuwe generatie Audi S8. Dankzij het 48V-systeem en de extra lithium-ionbatterij kan de S8 'zeilen', wat samen met cylinder on demand-cilinderuitschakeling voor een minder schrikbarend verbruik moet zorgen. Speciale kleppen in het uitlaatsysteem moeten de illusie van het tegengestelde wekken.

                            Standaard krijgt de S8 een onderstel met actieve demping, dat middels een camera de weg vooruit analyseert en de demping daar 'voorspellend' op aan te passen. In combinatie met de adaptieve luchtvering kunnen elektromechanische actuators de wielen onafhankelijk van elkaar doen uitslaan of inveren, waarmee hellen en duiken wordt beperkt.

                            Ook stilstaand worden de mogelijkheden van deze hardware benut. Wanneer de deurgrepen worden aangeraakt, komt de auto maximaal 5 cm omhoog teneinde de instap te vergemakkelijken; zeg maar dag tegen de SUV.

                            Uiteraard heeft de nieuwe S8 Audi Drive Select, met als nieuwe optie Comfort +. In die stand leunt de koets niet tegen, maar in de bocht (tot 3 graden), waardoor de zijwaartse krachten voor inzittenden minder nadrukkelijk worden. In Dynamic helt hij maximaal 2,5 graden (met standaard onderstel is dat 5 graden).

                            Dynamische vierwielbesturing maakt de S8 op lage snelheden wendbaarder en op tempo stabieler. Uiteraard zorgt een sportdifferentieel voor optimale verdeling van de krachten over de vier wielen. Deze zaken zijn standaard op de S8.

                            Optioneel zijn de koolstof-keramische remschijven (420 mm voor en 370 mm achter), die inwendig geventileerd zijn en 9,6 kg van het onafgeveerde gewicht knabbelen.

                            Voor het oog biedt de S8 allerlei optische accenten, zowel vanbinnen als aan de buitenkant die uitsluitend zijn voorbehouden aan de S. HD-matrix LED-koplampen met laser en OLED-achterlichten behoren tot de opties. Het digitale klokkencluster kent een speciaal S Performance-scherm.












                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #94
                              Echt mooie wagen!

                              Comment


                              • #95
                                Smaken verschillen, ik vind hem zeker vanachter weinig indrukwekkend, toch op de foto's hier.
                                Nu ja, ik vind dat van de laatste paar generaties A8 sowieso, dat die er weinig imposant uit zien voor een auto van dat formaat en die prijs. Ik ben een grote fan van discrete auto's maar hier gaan ze imho een beetje te ver.
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                                Comment


                                • #96
                                  Audi S8 FULL REVIEW 2021 motorway night drive with the V8 power luxury sedan!

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #97
                                    edit.
                                    Last edited by Jocar; 02/11/2021, 12:03.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment

                                    Working...
                                    X