Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin Valkyrie (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aston Martin Valkyrie (2018)

    In Gaydon heeft men het druk met de ontwikkeling van een extreme hypercar: de Valkyrie. Vandaag toont Aston Martin het interieur van zijn extremist.
    Samen met Red Bull Advanced Technologies en AF Racing werkt Aston Martin aan de Valkyrie, een hypercar waarvan we in juli vorig jaar de eerste beelden te zien kregen. Vandaag kunnen we de definitieve versie van de nieuwe hypercar bewonderen.


    Aston Martin blijft trouw aan het ontwerp van het prototype (AM-RB-001) dat het merk in 2016 liet zien. De Valkyrie, die misschien nog wel het meest op een kruising tussen een Pagani Zonda en een Le Mans-racer lijkt, krijgt kleine koplampen, een bumper met meer openingen dan koolstofvezel en een klein koepeltje waarin het interieur zich schuilhoudt. Met name aan de achterzijde heeft Aston Martin wijzigingen doorgevoerd. De achterlichten krijgen een compleet andere vorm en lopen niet meer over de gehele breedte van de auto. Een enorme diffuser krijgt een plek onderaan het geheel, al neemt deze ongeveer de helft van het achteraanzicht in beslag.

    Wie de vleugeldeuren opent, komt terecht in het hart van de koolstofvezel monocoque waar de Valkyrie op is gebouwd. Aston Martin belooft een Formule 1-achtige zit in de Valkyrie en dat betekent languit zitten met de benen iets omhoog gericht. Vierpuntsgordels houden de bestuurder, die uitzicht heeft op een zeer minimalistisch dashboard met slechts twee schermen en een F1-achtig stuur, op zijn plek. Schakelen gaat middels knoppen op het afneembare stuur en op het stuurwiel wordt op een OLED-scherm de meest essentiële informatie gegeven. Alles om afleiding te voorkomen, aldus Aston Martin. Wegens het ontbreken van een achterruit is een binnenspiegel niet aanwezig.

    In de flanken monteert Aston Martin camera's die dienstdoen als zijspiegels. Ze sturen een beeld naar de nabij de A-stijlen geplaatste schermen in het interieur. De vin die over het dak naar achteren loopt, eindigt in een slechts 5,5 mm breed en 9,5 mm hoog remlicht, een van led-techniek voorzien exemplaar dat eveneens knipoogt naar de F1-racerij.

    De Valkyrie krijgt een F1-blok als kloppend hart, waarbij de verbrandingsmotor wordt gekoppeld aan een of meerdere elektromotoren. Het totaalvermogen moet op zo'n 1.000 pk komen te liggen, wat de pk-gewichtsverhouding op 1:1 brengt. Er worden slechts 150 Valkyries gebouwd. Meer informatie volgt waarschijnlijk spoedig!

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2










    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3






      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        'De gewone man' kan nu ook eindelijk kennis maken met de hypercar van Aston Martin en Red Bull.

        Tijdens een exclusieve preview kregen we via klanten een kijkje in de keuken bij Aston Martin. We maakten kennis met de productievariant van de Valkyrie en voor het eerst was het interieur zichtbaar. Nu, enkele maanden later, is het voorbij met het geheimzinnige gedoe. Aston Martin doet alle details uit de doeken over de Valkyrie in combinatie met een uitgebreide fotopresentatie.


        Het moge duidelijk zijn dat bijna alles speciaal is aan de Valkyrie. Alles wat je ziet is over nagedacht. Zo is de auto vanuit elke hoek spectaculair om te zien. De hypercar moest op aerodynamisch gebied perfect worden. Maximaal resultaat in de windtunnel was het doel. De gaten en vormen waar lucht door kan stromen is met opzet zo ontworpen om de juiste downforce te creëren.

        Traditionele spiegels zijn niet te vinden op de Valkyrie. In plaats daarvan koos Aston Martin voor camera’s. Naar achteren kijken door een raam is er niet bij. Sterker nog: er zit geen raam. In plaats daarvan zit er een roofscoop om lucht aan te zuigen. Een achteruitkijkspiegel is dan ook niet aanwezig in het interieur. De koplampen zijn compact, maar doen alles wat een auto op kenteken moet doen. Volgens Aston Martin zijn de koplampen 30 tot 40 procent lichter in vergelijking met de lampen van een reguliere Aston.

        Zelfs het logo op de voorkant is speciaal. Er werd niet gekozen voor een traditionele badge, want te zwaar. Een sticker vond men ook geen goede oplossing. Dat voelt immers wat goedkoop aan op een hypercar van enkele miljoenen euro’s. In plaats daarvan werd gekozen voor een flinterdunne aluminium badge. 30 procent dunner dan een mensenhaar (!) en 99,4 procent lichter in vergelijking met een reguliere Aston Martin badge.

        Dan het derde remlicht. Zelfs dat is anders. Volgens de Britten het kleinste derde remlicht ooit: 5,5 mm breed en 9,5 mm hoog. Het voldoet aan de regels om er een kenteken op te krijgen en zo wist men nog meer gewicht te besparen.

        Het interieur is minstens zo speciaal. Zoals bekend krijgen de stoelen een vaste configuratie, zodat de eigenaar een perfecte zitpositie heeft. Vierpuntsgordels zijn standaard. Optioneel kan men kiezen voor zespuntsgordels. Om de bestuurder zo min mogelijk af te leiden koos Aston Martin voor een minimalistisch interieur. Bijna alle knoppen zijn op het stuurwiel te vinden. Er zijn twee schermen die het zicht van de camera’s tonen en er is een centraal display. Op het afneembare stuurwiel zit ook nog een OLED-scherm.

        Aston Martin zegt dat het exterieur voor 95 procent af is. De productie van het beest moet in 2018 van start gaan.

        Bron: Autoblog
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Dacht dat deze een V12 kreeg?
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #6
            Zotte styling, en dat dit road legal is.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
              Dacht dat deze een V12 kreeg?
              Is ook zo, van cosworth makelij




              https://www.autocar.co.uk/car-news/m...etails-pricing



              https://www.redbull.com/int-en/aston...kyrie-hypercar



              Last edited by ; 12/07/2017, 20:15.

              Comment


              • #9
                Eerste catamaran-voertuig blijkbaar...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #10
                  Dacht ik al, ik snap niet waarom men dan spreekt van een F1 motor. De V12 periode is ondertussen al zo'n 20 jaar achter ons hé
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

                    Dacht ik al, ik snap niet waarom men dan spreekt van een F1 motor. De V12 periode is ondertussen al zo'n 20 jaar achter ons hé
                    is blijkbaar gebaseerd/geïnspireerd op de laatste cosworth V8 uit de F1, dus ietske recenter
                    Maar wel 4 cylinders rijker

                    Comment


                    • #12








                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #13


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #14
                          GEKRIJS IN JE OOR

                          ASTON MARTIN VALKYRIE SPIDER: ORKAANKRACHT DOOR JE KRUIN

                          Astson Martin heeft het dak van de Valkyrie geknipt. De Engelse extremist krijgt er een verwijderbaar dakpaneel voor in de plaats. Aan de aandrijflijn verandert helemaal niets en dat betekent dat ook de Valkyrie Spider je rugwervels bestookt met 1.055 pk aan hybride oerkracht.

                          De Valkyrie is de absolute top van wat Aston Martin je op sportief vlak te bieden heeft. De dichte versie bestaat al even, maar het Valkyrie-gamma wordt nu uitgebreid met de Valkyrie Spider.

                          De koets van de open Valkyrie is vrijwel identiek aan die van z'n dichte equivalent, al zijn er natuurlijk wel verschillen. Niet in de eerste plaats omdat de samen met Red Bull Racing ontworpen exoot geen vast, maar een verwijderbare dakpaneel heeft dat net als het gros van de Valkyrie uit koolstofvezel is vervaardigd. In het paneel zitten twee kleine omhoog scharnierende raampjes. Bij de dichte Valkyrie bevinden de scharnierpunten van de portieren zich in het dak. De open Aston Martin krijgt op logische redenen deuren die naar voren en omhoog openslaan.


                          Aston Martin Valkyrie

                          Aston Martin heeft de uit hetzelfde lichtgewicht goedje opgetrokken basis van de auto verstevigd en heeft onder meer de aerodynamica fijngeslepen. In circuitstand levert de actieve aerodynamica maar liefst 1.400 kilo aan neerwaartse druk op bij een snelheid van 240 km/h. De topsnelheid ligt op een intense 350 km/h. Wie graag in open modus met een rotgang over het asfalt raast, kan dat doen tot een snelheid van 330 km/h. Het is de snelste open Aston Martin ooit.

                          Achter de voorstoelen ligt een 1.014 pk sterke 6.5 V12, een machtige en met bemoeienis van Cosworth ontwikkelde twaalfcilinder die amen met een elektromotor goed is voor maar liefst 1.155 pk. We kunnen nu al wegdromen bij de gedachte aan hoe het gekrijs van de V12 tot 11.000 tpm de trommelvliezen bereikt zonder tussenkomst van een dak.

                          Helemaal productierijp is de Valkyrie Spider overigens niet, Aston Martin zegt dat de ontwikkeling van de auto echter in volle gang is. Aston Martin gaat 85 exemplaren bouwen, de eerste exemplaren worden in de tweede helft van volgend jaar verwacht.







                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #15
                            Formule 1-techniek in Aston Martin Valkyrie

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment

                            Working...
                            X