Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar E-Pace (2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Mijn zus heeft enen besteld. Een diesel automaat, 4X4. Maar nog niet kunnen testrijden. Staat een opschortende voorwaarde op haar bestelbon dat ze nog van de koop mag afzien als de testrit tegenvalt. Koffer is niet zo belangrijk voor haar...
    Hoop wel dat die niet te hard afgesteld is dan, ik vond haar Evoque al redelijk strak.
    Stille motor is welkom. Zij heeft nog de 2,2 in haar Evoque en die is toch vrij duidelijk aanwezig. Zeker bij koude motor. Verbruik e pace zal wellicht wat hoger zijn vermits 4X4 en automaat ? Doet ongeveer 25000 km per jaar, dus diesel is wel nog te verantwoorden. Zeker omdat ze hem inbrengt in haar zaak en de co2 nog redelijk is. Da's ook de reden dat ze nog in december een bon tekende. Aftrek wordt een pak minder sinds dit jaar.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Mijn zus heeft enen besteld. Een diesel automaat, 4X4. Maar nog niet kunnen testrijden. Staat een opschortende voorwaarde op haar bestelbon dat ze nog van de koop mag afzien als de testrit tegenvalt. Koffer is niet zo belangrijk voor haar...
      Hoop wel dat die niet te hard afgesteld is dan, ik vond haar Evoque al redelijk strak.
      Stille motor is welkom. Zij heeft nog de 2,2 in haar Evoque en die is toch vrij duidelijk aanwezig. Zeker bij koude motor. Verbruik e pace zal wellicht wat hoger zijn vermits 4X4 en automaat ? Doet ongeveer 25000 km per jaar, dus diesel is wel nog te verantwoorden. Zeker omdat ze hem inbrengt in haar zaak en de co2 nog redelijk is. Da's ook de reden dat ze nog in december een bon tekende. Aftrek wordt een pak minder sinds dit jaar.
      Nice, die zal ik volgen

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

        Nice, die zal ik volgen
        Kan moeilijk een topic aanmaken over hare wagen maar ik zal zeker hare (en in mindere mate de mijne ) ervaringen met jullie delen. Nu is het wachten op die testrit, ik dacht ergens rond 15 januari.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

          Kan moeilijk een topic aanmaken over hare wagen maar ik zal zeker hare (en in mindere mate de mijne ) ervaringen met jullie delen. Nu is het wachten op die testrit, ik dacht ergens rond 15 januari.
          Weet ik wel, als ze hem ooit verkoopt....
          kan je haar niet overtuigen om de benzine te nemen... is zoveel Leuker... en met een 9 traps automaat kom je geen koppel.tekort...

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

            Weet ik wel, als ze hem ooit verkoopt....
            kan je haar niet overtuigen om de benzine te nemen... is zoveel Leuker... en met een 9 traps automaat kom je geen koppel.tekort...
            Neeje, heb het geprobeerd maar ze wil niet... Die heeft ook een pak meer vermogen hee. En ze zegt tevreden te zijn met de 150 pk in haar Evoque, vandaar dat ze weer die motorisatie kocht. En ook de fiscale voordelen worden nog steeds berekend op CO2 voor zelfstandigen. En dit zou redelijk wat verschil maken qua aftrekbaarheid (dacht toch dat ze dit mij zo gezegd heeft, heb de CO2 van beide motoren niet opgezocht).
            Verkopen doet ze... binnen vijf jaar

            Comment


            • #66
              Hoop dat de wagen haar bevalt. Is strakker en harder afgesteld dan evoque maar daardoor heb je typische ( sportieve) rijeigenschappen typerend aan jaguar. En que design is het toch net iets anders dan de evoque maar dat is persoonlijk en kwestie van goesting en smaak. We volgen het verder
              NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

              XC90 2.4 D 225pk 2006
              S40 2.0D 136pk 2004
              S40 1.8i 1996

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
                Hoop dat de wagen haar bevalt. Is strakker en harder afgesteld dan evoque maar daardoor heb je typische ( sportieve) rijeigenschappen typerend aan jaguar. En que design is het toch net iets anders dan de evoque maar dat is persoonlijk en kwestie van goesting en smaak. We volgen het verder
                Het model ziet ze heel graag. Ze zei al dat het hare volgende auto zou worden van zodra de eerste foto's in de pers verschenen. Ze is verliefd . Ze wil ook alles in het zwart. Blijkbaar heb je bij Jaguar ook zo'n black pakket. De garage waar ze hem kocht is ook een heel eerlijke garage. Kom je niet veel tegen zo'n service.
                Tijdens het gesprek had ze gezegd dat ze die dubbele uitlaten erg mooi vond. Verkoper had gezegd dat dit standaard was. Enkele dagen later zag de verkoper dat het eigenlijk een optie was op haar uitvoering. Hij heeft haar gebeld en dit uitgelegd, en vooral, hij neemt de prijs van de optie op zich. Vind dit een mooi gebaar...

                Ikwist niet dat Jaguar strak afgeveerd is eigenlijk. Dacht dat die meer op comfort gericht waren. Nu voor mij zou het een probleem zijn dat die harder dan de Evoque is. Ik vond de Evoque al op het randje voor mezelf. Maar ik denk niet dat zij er een punt van zal maken.


                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                  Het model ziet ze heel graag. Ze zei al dat het hare volgende auto zou worden van zodra de eerste foto's in de pers verschenen. Ze is verliefd . Ze wil ook alles in het zwart. Blijkbaar heb je bij Jaguar ook zo'n black pakket. De garage waar ze hem kocht is ook een heel eerlijke garage. Kom je niet veel tegen zo'n service.
                  Tijdens het gesprek had ze gezegd dat ze die dubbele uitlaten erg mooi vond. Verkoper had gezegd dat dit standaard was. Enkele dagen later zag de verkoper dat het eigenlijk een optie was op haar uitvoering. Hij heeft haar gebeld en dit uitgelegd, en vooral, hij neemt de prijs van de optie op zich. Vind dit een mooi gebaar...

                  Ikwist niet dat Jaguar strak afgeveerd is eigenlijk. Dacht dat die meer op comfort gericht waren. Nu voor mij zou het een probleem zijn dat die harder dan de Evoque is. Ik vond de Evoque al op het randje voor mezelf. Maar ik denk niet dat zij er een punt van zal maken.

                  Comfort heb je toch ook nog hoor begrijp me niet verkeerd. Black pack is idd mogelijk.
                  Dubbele uitlaat is enkel bij r-dynamic uitvoering standaard.
                  Mooi gebaar van de verkoper ! Waar heeft ze hem besteld ?
                  NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                  XC90 2.4 D 225pk 2006
                  S40 2.0D 136pk 2004
                  S40 1.8i 1996

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten

                    Comfort heb je toch ook nog hoor begrijp me niet verkeerd. Black pack is idd mogelijk.
                    Dubbele uitlaat is enkel bij r-dynamic uitvoering standaard.
                    Mooi gebaar van de verkoper ! Waar heeft ze hem besteld ?
                    Ik ken de naam van de garage niet. Ben er eens geweest met haar en weet zelfs niet meer waar het juist was. Ze woont tegen Lokeren, dus de dichtsbijzijnde dealer daar. In ieder geval is het niet die nieuwe garage in Gent. De garage zelf zag er niet meer zo jong uit en de showroom was nu niet bijzonder groot... Ze doen Jaguar en Range Rover. Ik zal het haar eens vragen
                    Zie dat er in Zele enen zit, maar echt weet het niet meer

                    Comment


                    • #70
                      Reeds testgereden!? Ben benieuwd...

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                        Reeds testgereden!? Ben benieuwd...
                        Ja, heeft ze ik dacht vrijdag gedaan. Ik heb haar nog niet echt gesproken sinds dan, enkel via berichtjes. Ze schreef dat het goed meegevallen was. Heel leuk die automaat (maar ja, ze kan moeilijk vergelijken, is haar eerste automaat).
                        Had haar gezegd dat hij beetje harder op de baan zou liggen (Trimitie wees me daarop) dan de Evoque. Was inderdaad zo zei ze, maar viel goed mee. Ze is tevreden met haar keuze...

                        Comment


                        • #72
                          Blij dit te lezen... É-pace is al -wordt een succes !.
                          NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                          XC90 2.4 D 225pk 2006
                          S40 2.0D 136pk 2004
                          S40 1.8i 1996

                          Comment


                          • #73
                            Rij-impressie: JAGUAR E-PACE

                            PACE BOVEN SPACE

                            De tweede SUV van Jaguar luistert naar de naam E-Pace. Met een lengte van 4,40 meter is het een concurrent van auto’s als de Audi Q3 en de BMW X1.

                            Het is bijna niet te geloven, maar de F-Pace is op dit moment met afstand de best verkochte Jaguar. Hoe sommige autoliefhebbers en merkadepten er ook van gruwden, de keuze voor een SUV heeft het Britse merk geen windeieren gelegd. Het is dus niet zo vreemd dat er nu een compactere variant volgt. Met een lengte van 4,40 meter richt de E-Pace zijn pijlen op een snel groeiend marktsegment, waarin bijvoorbeeld ook de Audi Q3, de BMW X1, de Mercedes GLA en de Volvo XC40 actief zijn. En als de voortekenen niet bedriegen, kon de E-Pace het wel eens bijzonder goed gaan doen.

                            Zijn uiterlijk zal hem daarbij in elk geval niet in de weg zitten, want ondanks het compacte formaat oogt de Brit toch behoorlijk dik. De ontwerpers hebben de SUV enkele designkenmerken van de sportwagen F-Type gegeven, waardoor de auto lekker sportief oogt. Neem de brede en lage grille, of de vorm van de ledkoplampen. Binnenin valt de strikte scheiding van de bestuurder en de passagier op, die beiden over een vrijwel eigen ruimte beschikken. Op de achterbank is niet heel veel ruimte voorhanden, maar dat is bij zijn concurrenten niet anders. Met het zitcomfort daarentegen zit het wel snor, zelfs uit de kluiten gewassen mensen hebben nog enkele centimeters ruimte boven het hoofd. Als je passagiers met lange benen hebt, heb je wel een probleem, want veel beenruimte is er niet achterin.



                            VOLDOENDE VLEES OP DE BOTTEN

                            Op motorengebied is er bij de E-Pace keuze uit verschillende 2,0-liter viercilindermotoren. De dieselvariant wordt geleverd met vermogens van 150, 180 en 240 pk, terwijl de benzinemotor verkrijgbaar is met 250 en 300 pk. Bij onze eerste testrit blijkt de 180 pk sterke dieselmotor over voldoende vlees op de botten te beschikken. Over het acceleratievermogen valt niet te klagen en de 9-traps automaat van ZF draagt daaraan dankzij snelle schakelacties ook zijn steentje bij.

                            Qua rijdynamiek valt er weinig te klagen over de E-Pace, ondanks zijn gewicht van bijna 1.900 kilo. Wel is de vering erg straf afgesteld. Het veercomfort houdt niet over, helemaal niet als de E-Pace, zoals onze testauto, is voorzien van 20-inch wielen. Deze minpuntjes ten spijt denken we echter dat de E-Pace een groot succes gaat worden: het formaat is lekker compact, de aandrijflijn weet te overtuigen en het design is ronduit geslaagd.

                            OORDEEL

                            • +Geslaagd, dynamisch design
                            • +Veel rijdynamiek
                            • -Matige beenruimte achterin
                            • -Straffe vering











                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #74
                              Ik vind dat rood stiksel wat goedkoop ogen precies. Vind ik totaal niet bij de wagen passen.

                              Comment


                              • #75
                                1900kg voor een suv van 4m40 wtf?
                                2.0 JTDm

                                Comment


                                • #76
                                  Da's goed. Betere stabiliteit.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    1900kg voor een suv van 4m40 wtf?
                                    Is staalchassis van de evoque !
                                    NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

                                    XC90 2.4 D 225pk 2006
                                    S40 2.0D 136pk 2004
                                    S40 1.8i 1996

                                    Comment


                                    • #78
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mooie wagen. Jaguar doet dat goed. Alleen die overdreven prijzen altijd.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          Het enige merk da ik ni gezien heb op het autosalon, geen idee waarom eigenlijk, mooie wagens inderdaad en je ziet ze ook vaak op de weg. Mooie SUV die E-Pace, is eentje samengesteld, maar de prijs loopt al snel op.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X